kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olis vissiin alusta alkaen pitäny asennoitua siihen,että tää syntyy vasta kaks viikkoo lasketusta ajasta,niin ei olis koko ajan hirveitä odotuksia sen suhteen..kauhee masis iskee kai tässä, kun melkeimpä koko alkuraskauden oon joutunu ottaan rauhallisesti suppareitten yms takia ettei vaan synny ennen aikojaan..Niin nyt sitten kun sais tulla,niin supistuksista tai muista "oireista" ei oo enää tietoakaan..toisaalta voihan se synnytys alkaa ihan yllättäenkin,että olispa mullakin vaan tää tätä "tyyntä myrskyn edellä"..
Kauhee ressikin iskee päälle..Isäntä on lähdössä huomen aamulla varmaan sellaseks kolmeks päiväks työreissuun..ajomatkaa sellaset 5 h kotiin..voi luoja..Mun tuurilla se alkaapi synnytys just sillon kun toinen on jossain helvetin kaukana[:(]eniten ärsyttää,kun on ollu puhetta ettei tarviis lähtee tota Kajaania(40km) pidemmälle näin viimesillä viikoilla,kun ei voi ikinä olla varma että koska se lähtö tulee..Ja mies kun tekee vielä isällensä töitä,ja kiertävät yhdessä tekemässä kalusteasennuksia tiimareille ympäri suomee,niin luulis tuota vähän appiukonkin ajattelevan,että ottais jonkun muun tolle reissulle mukaan,mutta ei näköjään paljoo kiinnosta ..
Mua pelottaa,että mitä jos se synnytys alkaa..mä joudun ihan yksinään siellä olemaan,ei oo ketään tukemassa yms..kun oon aika päivää sitten miehellekin sanonut,etten sinne muita halua kun sen..anoppia sinne en ainakaan halua,ja oma sisko ja äippäkin asuu 600 km päässä..[:(][:(]

Anteeks tästä valitusvirrestä..Oli pakko purkaa johonkin näitä tunteita,kun ei tunnu mieskään haluavan puhua koko asiasta..kai sitäkin pikkasen jännittää,että mitä jos..
 
Henniv: Voi vitsi :/ Kyllä noi harmittaa ja varsinkin kun on noin pitkä välimatka! Munkin mies lähtee huomenna taas sotaharjoitukseen ja perjantaina vasta tulee takas kotiin.. Mut matkaa kotiin ei onneks oo kun sen 30-40km ja pääsee kyllä tarpeen vaatiessa sieltä tulemaan (tai näin sen ainakin teoriassa pitäis mennä!). Mut on se kyllä kauheeta ja sit vielä kun niitä "vääriä hälytyksiä" ei saa tulla niin johan siinä iskee kauhee stressi et onkohan tää nyt väärä hälytys vai ei [8|] Ja mitäs sit jos olikin väärä hälytys ja mies on jo ehtiny tulee kotiin sieltä?? Ja mua kauhistuttaa pelkkä ajatus siitä että yksin joudun täällä kotona kärvistellä niissä kivuissa kun tuo toissaöinenkin oli niin kauheeta.. O'ou..

Eipä tullu viime yönä lähtöä vaikka koko suku äiteen puolelta oli ihan varmoja et tulis tai viimestään sit seuraavana yönä eli siis ens yönä.. Katsotaan onko niiden sanaan minkäänmoista luottamista [:D] Viime yönä nukuin kyllä kun tukki! Kaks kertaa heräsin käymään pissalla, mut siinä se.. Tais olla noista kolmesta edellisestä yöstä jääny vähän univelkaa niin nyt sitten maitto uni! Sen sijaan nyt noin tunti sitten alko tulemaan sellasia "kipuaaltoja" tuonne alamasulle.. On tää kyllä kauheeta kun olevinaan koko ajan olis jotain "merkkejä", mut sit kuitenkaan mitään ei koskaan tapahdu :/ Eli tuskin nääkään kivut mitään tarkottaa [:D] Oon kyllä yrittäny puhua pikkuselle että nyt ois viimenen tilaisuus alkaa syntyä ennenku isi lähtee pois ja sit isi ei lähtis ollenkaan pois jos nyt syntyis ja siitäkös äitikin tykkäis [:D]
 
Lohdutuksen sana kaikille odottaville: kyllä se sieltä tulee! vaikka tiedän ettei tuo paljoo lohduta odottavaa...[:'(]

Tyyntä lie ollut täällä myrskyn edellä; koko viikon mennä tohottanut, eikä yhtään supparia oo tullu, mut nyt meni tunti sitten lapsivedet!!!! JEEE! Kumma miten sitä ilahtuu, vaikka tietää mitä on edessä! Supistuksia oottelen alkavaks, sit iltapäiväl viimeistään pitää lähtee sairaalalle!
Hyvin ajoitettu meidän vaavin tulo;isännäl ois ollu tänään viimene työpäivä, ja huomen alkaa kesäloma! vaavi hommas isille tänkin päivän vapaaks [:D][:D][:D]!

No nyt odottelen myrskyn nousemista, ja teen samalla kotihommia pois jaloista!

p.s suosittelen akupisteiden painelua, sitä minäkin tein eilen!!
 
Huomasin tässä, että Memma:lle on syntynyt tosi pieni vauva. Miten pikkuinen voi? Entä äiti? Oliko raskausmyrkytys syynä käynnistykseen?
 
Jälkivuodosta: sitä tulee. Välillä vähemmän ja välillä enemmän verisenä. Epparihaava alkaa pikkuhiljaa paranemaan. Tikit ei tosin ole vielä sulanut, mutta nyt voin jo istua kovallakin tuolilla, enkä tarvitse enää särkylääkkeitä. Kauanko menee, ennen kuin tikit sulaa? Synnärillä sanottiin, että noin 2 viikkoa ja neuvolatäti sanoi, että noin 5 päivää.. Niin ja painonlaskukin on rauhoittunut. Pysähtyi 3,5 kg yli lähtöpainoon. Hyvä niin. Vielä kun maitoa rupeaisi tulemaan enemmän, niin kaikki hyvin. Nyt oon joutunut lypsämään aina syötön jälkeen / syöttöjen välissä. Ei riitä muuten maito pienelle syömärille.. Ja on kurja tunne kun ei pysty omaa vauvaa tyydyttämään :( Toivottavasi tilanne paranee pian.
 
 
 
Ois semmonen intiimi kysymys..

Te joilla on limatulppaa tullut, tai tulee edelleen, minkä väristä se on ollut?
Mulla tullut nyt pari viikkoa keltaista, paksua ja sitkeää limaa, mutta ei ole ollut mitään veriviiruja.. Onkohan kyse limatulpasta siis?

Muuten täällä voidaan vaihtelevasti, jomotusta alaselässä ja nipistelyjä alavatsassa on päivittäin. Välillä supistaa niin että pa*kahalvauksen meinaa saada [:D] Pikkunen on aktivoitunut liikkumaan entistä enemmän tässä parin päivän sisällä ja tänään kun olin aamulenkillä, tuntu kuin joku (siis vaava) olisi oikein uponnut ja muljahtanut tonne syvälle lantioon..

Tsemppivä meille kaikille viimeisiin hetkiin! Ei oo koskaan jättänyt vauvat syntymättä, tulevat siten vaikka yliaikaisina [:)]
 
Taatu: Mulla limatulppa oli nimenomaan sellasta keltasta eikä tietoakaan mistään veriviiruista tms..Sen verran erosi tosta sun että tuli sellasena yhtenä tulppana vaan, mut sehän voikin tulla eri ihmisillä eri tavalla [:)] Muutenkin kuulostaa vähän samanlaiselta noi sun tuntemukses kun munkin! Jomotusta ja nipistelyä ja supistuksia [:D] Lisäks meidän neiti kans aktivoitui liikkumaan ihan tosi paljon tossa päivä kaks takaperin.. Ihan pisti ihmetyttämään.. Nyt on taas vähän rauhottunut. Eiköhän me kohta saaha kaikki nyytit syliin! [:)]
 
Taatu: samanlaiselta kuulostavaa vuotoa tuli itselläkin varsinaisen limatulppamöykyn irtoamisen jälkeen viikon ajan, eikä minullakaan ollut verisiäviiruja. Ei varmaan tullut koko tulppa kerralla.

Toivottavasti saatte kaikki tulevet isät mukaan synnytykseen.

Meillä ei ollut toiveena perhehuonetta, kun asutaan niin lähellä sairaalaa joten ajateltiin et sama miehen on käydä kotona nukkumassa. Mutta osastot oli ihan täynnä ja vapaana oli vain yhdenhengen huone jonne sitten hoitajat olivat laittaneet kaksi sänkyä joten isikin sai jäädä kanssamme sairaalaan koko ajaksi. Eli suosittelen kyllä perhehuonetta jos vain on mahdollista:) Saa itse vähän levätä, kun mies vaihtaa vaipat
 
Lennu_G: Mun maidon määrä ei myöskään riitä pikkuiselle kun ihan vaan alkupaloiks ja sitten jatkaa lypsetyllä maidolla tuttipullosta. Nyt mulle määrättiin Primpera-nimistä lääkettä maidon nousun lisäämiseksi, mutta huh mitkä sivuvaikutukset! Tai ite asiassa nimenomaan toi maidonnousu on sivuvaikutusta, se on pahoinvointilääke. Taidankin perustaa lääkkeistä ihan oman aiheen. Sinne lisää ->
Vois ehkä alkaa nousta paremmin kun sais sen vauvelin sieltä sairaalasta kotiin... Luultavasti huomenna tai ylihuomenna saadaankin [:)]
 
Heipat!

Hienoa, että mohomahan neiti pääsee kotiin! Luulisin, että määrättyä lääkettä voi syödä ja imettää samalla, eihän siinä muuten ole mitään järkeä...

Ettei vaan olisi epätoivoista, ajattelin kokeilla mummokalsari-sarjaa olevaa keinoa eli armas mieheni parhaillaan grillaa mulle paahtoleipiä, jotka on kuorrutettu aivan järkyttävällä määrällä valkosipulia ja oliiviöljyä! Jos se vaikka tehoais, että joutuis synnytyksessä ja sen jälkeen läheiseen kontaktiin muiden kanssa ja haisee ku rankkitynnyri (ja varmaan näyttääkin siltä vaikken edes tiedä mikä se on [:D])!

Hieman rupeaa pelko hiipimään persuuksiin sen takia, että meidän yliaikamuksuilla on ollut varsin kauniit ja pyöreät päät syntyessään... Ei ole päät enää antaneet periksi tuolla kanavassa pusertuessaan kuten monissa synnytysteksteissä lukee... Sekin vielä.

Koukku 41+2
 
ALKUPERÄINEN: koukku
Hieman rupeaa pelko hiipimään persuuksiin sen takia, että meidän yliaikamuksuilla on ollut varsin kauniit ja pyöreät päät syntyessään... Ei ole päät enää antaneet periksi tuolla kanavassa pusertuessaan kuten monissa synnytysteksteissä lukee... Sekin vielä.


Mua mietityttää samantapainen kysymys... Pari päivää sitten neuvolassa vauvan kokoarvio oli 3850g, ja voi kuulemma mennä yli neljänkin kilon... Huh! Neuvolan kätilön mukaan ponnistaminen ilman repeämiä voi olla ihan keskittymis- ja taitolaji: parasta on jos pystyy vetämään keuhkot aivan täyteen ilmaa ja sitten uloshengittäessä käyttää rauhallisesti mutta voimakkaasti ylävatsan lihaksia työntämiseen. (Jotenkin näin kai onnistuin esikoista rv 41+2 synnyttäessä tekemään, kun säästyin pahemmilta vaurioilta silloin.)

Melle 40+4
 
Tulin vain kertomaan että meidän pikkuprinssi syntyi 7.6 pituus 51cm ja paino 3270g Meillä voidaan hyvin. Torstaina kotiuduttiin ja alettiin tutustumaan toisiimme :D Kirjottelen joku päivä lisää ja luen teidän juttuja. valtavasti olette kirjoittaneet taas.
 
Voi mahotonta....
Kuten ehkä huomaatte, olen valveilla klo 3.55 yöllä!! Syystä, että, en tiedä. Onko muilla samantapaisia yöheräämisiä? Ei vaan nukuta... Piti tulla alakertaan juomaan lämmintä kaakaota, jos auttaisi... Ylitoiveikkaana voisin taas pohtia, että onko tämä elimistön valmistautumista tulevaan koitokseen.... ehkäpä synnytys on ihan lähellä! Tosin supistuksia ja muuta ei ole nyt, vaikka oikeastaan toivoisin sitä, että olisi edes jotakin tekemistä (ihmettelemistä) näin aamuyön tunneilla! :p
 
rv 38+6
 
tirppana: Mulla on välillä ollut kans ihan ihme yöheräämisiä ja sit ei enää väsytäkkään yhtään vaikka olis nukkumaan mennessä ollu kuin väsyny ja nukkunu vaan pari tuntia! Tässä mä oon nytkin klo 5:03 ja pakko oli avata kone kun ei tosta nukkumisesta mitään tullu.. Ukko se tossa autuaasti vetää vieressä unta palloon [:D]

Eipä tainnu pikku ipana haluta syntyä vielä tänäkään yönä [:'(][:D] Kovasti vaan tuntuu myllertävän tuolla masussa, myllertäis nyt vaan ittensä pois sieltä! Ei auttanu vaikka kuin höpötin et nyt täytyis syntyä että isi ei lähtis ollenkaan sinne leirille.. Taitaa pikkunen haluta et iskä käy tienaamassa meille vähän extrarahaa..tai sitten se tekee kiusaa ja päättää syntyä just sillon kun ei pitäis! [:D] Plääh.. Vähänhän on turhautunut olo kun mitään ei tunnu tapahtuvan..

Ja nyt on jo yli kaks viikkoa siitä kun se limatulppa irtos (jos siis irtos edes kokonaan) eikä vauvaa näy mailla halmeilla.. Että se siitäkin sitten [:D]

Tänään olis taas neuvolapäivä ja luulen että kävelen sinne jos sais vähän vauhtia tohon lapsoseen.. [8|]
 
Täälläkin välillä tota yöheräämistä,eikä millään tunnu sit saavan enää unta..Mieskin lähti tosiaan tossa vähän aika sitten..Oli toinen kyllä niiin maansa myyneen näkönen kun lähti että[8|] Sano tekevänsä hommat niin nopeesti kun voi ja äkkiä kotiin takasin..No kaks päivää sillä siellä vierähtää ainaskin,toiv.ei enempää niin ei tarvii kummankin ja ennen kaikkee Mun ressata koko viikkoo että ehtiikö kotiin ennen...
Täälläkin olis neuvolapäivä edessä..Saas nähdä mitä tällä kertaa th sanoo,ollaanko kiinnittyneet vaikoeikö..kun kaks viikkoo sitte oltiin ja viime viikolla taas mukamas ei..Nyt on taasen joku uus th tällä kertaa,tulee varmaan olemaan tää sit joka tekee kotikäynnin ja on vaavin neukkutäti..toivottavsti olis mukava[:)]..Hirvee turvotus on vaan päällä[:'(]On niin kauheet elefanttijalat että..sukkia on ihan turha kuvitella ees laittavansa,ees niitä löysimpiä..

Onnea kaikille vaavansa saaneille! ei se oo enää pitkä aika meillä kenelläkään..

Se olis 6 Päivää laskettuun..hui! Äskenhän se oli vielä 36 viikkooo[:D]
 
Täällä LA saavutettu... Eli nyt alkaa piiiiitkät päivät....

Tirppana: Tuo yö herääminen on ollut mulle tuttua jo monta viikkoa. Yleensä tosiaan saan sinne 4 asti nukuttua sikeästi. Sitten alkaa se koiran uni, pyöriminen tai sitten vain luovutus ja ylös nouseminen. Näin viikolla se ei oikeastaan kamalasti haittaa kun mieskin nousee kuitenki ajoissa ja lähtee töihin. Viikonloppuisin sitä vastoin on inhottavaa ku mies kuitenki herää vasta 11 jälkeen. Yritä siinä sitten saada aika jotenkin kulumaan hiiren hiljaa.... [:(]

Joo. Täällä lauantaina ja sunnuntaina jo vähä kelloteltiin supistuksia. Eilinen päivä oli yksi kivuliaimpia. Kävelystä ei tullut koko päivänä mitään. Sattu niin sairaasti... Kuulemma leffavuokraamossa oli kauheesti supistu, että kattokaa tota muijaa, se on varmaan ihan viimesillään raskaana ku kävelee noin vaikeesti. [:D] Mies oli vain kuullut ku jotku oli supatellu... Joo kyllä. Mä olen viimesilläni ja ihan tuskissa. En oikeesti pääse enää liikkumaan kunnolla. Jokainen askel on tuskaa... Eilen tuumasin jo vähä miehelle, että onkohan tää ihan normaalia...? Ku ei mulla ole aikaisemmin ollut noin vaikee liikkua.
 
Vau:n etusivun mukaan vauveli on jo 3 päivää vanha..oliskin[:D] Täällä on unirytmit ihan sekasin, saan unta vasta 2-3 aikaan yöllä ja sitten en vaan pysty nukkumaan kamalan pitkään, esim.tänään heräsin jo 9n aikaan, voi blääh! Sitten kun tuohon 6 tunnin yöuniin sisältää vielä nää kaikki vessassa käynnit joitten jälkeen ei missään sekunnissa taas unta saa niin vetää kyllä aika tiukille. Yks ilta mietinkin että miten mä jaksan synnyttää kun en ikinä nuku[:D] vai oonkohan mä sitte pirtee ko peipponen kun tajuan että synnytys alkaa,olin sitten nukkunu taikka en.

Niiin ja mitkä ne oli ne viikot mitkä pitää olla että synnytys käynnistetään? Jos joku osais kertoa kun mä en muista yhtään mitä neuvolassa sanoivat??

Täällä olis keskiviikkona neuvolakin, varmaan ihan hyvin kerkeän sinnekki vielä menemään[:D] Taas varmaan kattoo että mitä tuo vieläki täällä tekee kun ovat jo kolmella edellisellä kerralla sanoneet että näinköhän nähdään vielä ja että ei tarvitse ilmoittaa ja perua aikaa jos onkin jotain jo tapahtunut[:D]
 
Meillähän on monella tänään neuvola päivä ![:D]
Tämä mamma justiin tuli neuvolasta ja sai ihania uuutisia ![8D]


*Vauva on täysin kiinnyttynyt ja pää on jo tosi alhaalla.
*He myös ultrasivat vauvan; viime ultra olikin rakenneultra meillä[:D];
pojusta ei saanu profiili kuvaa taaskaan, kun oli niin vilkas ![:D][:D]Mutta
isänsä nenu oli ihan täysin ja rakas imi sielä masussa peukkua[8D]
* ja mikä ihaninta ! ; He sanoivat, että jos ei ens maanantaihin mennessä synny
itse, niin sitte laittavat lähetteen polille käymään. Yli ei saa kuulemma
paljon mitään mennä, kun olen niin pieni kokoinen, synnytystä ajatellen[:D]

Eli lohdullista on, että ei mee enään edes sitä 4 viikkoa [:)]

Painoa oli mulle tullu vain 100g viikossa[:)]
Hb 135
sf mitta pysyny samassa. Ja kaikki muutenkin ok[;)]
 
Takaisin
Top