kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tirppana - viime synnytys mulla alkoi ihan puun takaa... viikkoja 35+2 olin vessaan menossa ja lapsivedet lirisi pitkin lattiaa. Ei mitään tuntemuksia ennen sitä, että synnytys voisi käynnistyä. Että kyllä se monesti ihan puskista tulee.... [:)]
 
Täällä kans joutunu ihan tökkimään nyt aamulla että on saanu vauvaan ees jonkinmoista liikettä



Meillä ei ole tälläistä "ongelmaa" Meidän pojulla kun on jo
valmiiksi ADHD[:D] Koko ajan liikkuttamassa mun mahaani
johonkin ilmansuntaan[:D]
 
aurinkoista huomenta

hienoa et mohomaha saa pienokaisen lähemmäs.toivottavasti pian kotiin!

ja joko joku oli lähteny hakemaa pienokaista? onnea ja tsemppiä...
ja te joilla se viel mahas on,niin toivotaan et pian tulee,varsinkin niill joill on jo viikot täynnä.ja tietty toivon kaikille et pian saisivat nyyttinsä syliin ja näkemää miltä se oma kulta näyttäää. [:)]

ja mull oli kans ihan kauhee turvotus jaloissa,eikä myöskää kunnolla ne vale croksit sopineet jalkaan.. [:@] mut onneks turvotus on takana päin.. [:)]

sit eile kuulin et jos meiän myy jaksaa edellee hyvin,syö hyvin,lämpö pysyy kehos hyvin, paino nousee hyvin yms. niin saattaisi ensiviikolla päästä kotiin. [:)][:)]  pieni paniikki toki iski.eihä mul oo ku muutama hassu vaate sitä 50cm kokoa.. ja sänky,mikä sänky.pitää pakkauksest tehä se ensialkuun kun muutenkin niin pieni ja jos se sit pelkää liian isos sängys.. ja eilen tyttö paino tasan 2kg [:)]

mieski totes mulle tosi ihania sanoja taas,kun näki et olin lypsämässä maitoo.et ny meil on oma lehmä.. vitsillä se sen kyl tarkoitti.ja niin mä sen kans kyl otin.mut sitä taas ajattelee kaiken näköstä..ei pitäsi. ja kaikenlisäksi tuntuu välil et miehen kans ei oo omaa aikaa ja ongelmia tulee ja tulee.nyt mies vaa sanois et meil ei oo mitää ongelmia ja ne on  vaa mun omas pääs.. [&o][8|]  mut jospA tää tästä ... ja meil olis kans se isyyden tunnustaminen.tuli eile sossust kirjettä.. aika olis varattu kesäkuun 30pv. ja tääl kans tosiaan ehkä pari kysymystä ja isä vaa toteaa et laps on hänen ja sit kirjoitetaa paperii nimet. ja henkkarit pitää olla mukana. [:D] nii siin kirjees luki.. [:D][:D][:D]

jep. mut menekin tästä taas...
 
Onnea taas jälleen kaikille nyyttiään hakemaan lähteneille [:)]
 
Mäkin ehdin jo innostua että nyt tapahtuu kun viimeyöstä 2 alkaen aamu 8 asti tuli kipeitä supistuksia 5-10min välein, mutta tietenkin kun aloin jo olemaan varma että nyt lähdetään synnyttää niin eiköhän ne sitten alkanut laantumaan ja loppuivat. Vieläkin supistaa aina sillointällöin mutta ei enää samallalailla. Nyt vain väsyttää ihan kamalasti kun tuli viimeyönä nukuttua yhteensä varmaan vain 3h. Nyt vain odotan että poju nukahtaisi päikkäreille että pääsisin itsekin hetkeksi lepäämään [&:]
 
Netissä vähäsen surffailin noista ennakoivista suppareista ja tälläisen pätkän löysin:
 
Latenssivaiheessa kohdunkaulakanava vähitellen häviää ja kohdunsuu alkaa avautua. Supistukset tulevat alle 10 minuutin välein, ovat jo kipeitä vaikka vielä melko lyhyitä, kestoltaan n. 30 sekuntia. Supistukset voivat myös loppua, alkaa uudelleen ja taas loppua. Limatulppa saattaa myös irrota jo viikkoja ennen kuin synnytys käynnistyy. Tätä vaihetta saattaa kestää monta päivää. Kannattaa yrittää levätä, sillä edessä oleva synnytys vie paljon voimia. Jos vauva liikkuu normaaliin tapaansa, on ihan turvallista olla vielä kotona.
 
Aika masentavaa jos noita alkaa tulemaan joka yö vielä parin viikon ajan [&:]
 
Voi että Petupapu! Toi ei kyllä lohduttanu yhtään että tää kipuilu ja supistelu saattaa kestää vielä monen monta päivää!!! [:@][:D] Täytyy yrittää pysyä positiivisena ja ajatella et joka kipu vie aina lähemmäs h-hetkeä!! Tsempit meille viel mahojensa kanssa kärvisteleville!!
 
Tervehdys!

Just kotiuduttiin leikkipuistosta, missä pojat sai taas päivän annoksensa "sosiaalisopasta", pikku Onnikin oli matkassa tosin untenmailla mutta kuitenkin.

Ollaan nyt nukuttu yön yli ja oon miettinyt tuota mieheni halua saada pikkuselle kaveri... Ymmärrän miestäni ja onhan se kyllä tosi hellyyttävää että hän on nyt "syttynyt" täysillä tähän lapsiasiaan. JOS itse saan ajatukset käännettyä siihen suuntaan, että vielä yks vauva mahtuu meidän perheeseen, niin sitten se olis mulle jo 5. lapsi.... ja miehelle siis 2. No, anyway, aika lääkärille on nyt peruttu. Pitää vaan miettiä tulevaa ehkäsyä, jos mun päätöksenteko kestää kauan. Pillerit ei mulle sovi, kierukkaa en halua ollenkaan ja kumeilla ei tykätä pelailla... plääh...katotaan nyt! Hitto, pitikö ton ukon nyt tommonen ässä vetää hihastaan... [;)]

Onnea vauvanhakureissuun lähtijöille ja muille odottaville paaaaaljon kärsivällisyyttä!!!
 
Ei mitään merkkejä vieläkään. Tänään oli se ylimääräinen lääkärineuvola. Teki sisätutkimuksen ja sanoi että joo on tämä pää mikä täälä on. Kohdunsuu oli kuulemma pehmeä, mutta ei saanut kohdunkaulasta mittaa kun mun kohtu on kuulemma niin syvällä. Eli odottelu vaan jatkuu. Lohduttavaa kuulla että synnytys voi alkaa kuin salama kirkkaalta taivaalta. Masentaa kun ei edes yhtä supistusta ole ilmaantunu.

Yli-aikakontrolli on viikon päästä ja käynnistys varmaan sit viimeistään 10 päivän päästä. En vaan yhtään haluais että joudutaan väkisin käynnistämään. Kuulemma puhkasevat kalvot jos kohdunsuu on auki edes vähän, muuten laittavat oksitosiinitipan.

Tsemppiä kaikille kanssasisarille. Itellä on öisin itkukin tullu, kun ei millään jaksais enää tätä. Sitä pitää todella koota ittensä ettei tuu sanottua sukulaisille puhelimessa jotain törkeää. Välillä jopa ajettelee että p...le meille mitään vauvaa koskaan tuu, että jääkööt tonne masuun sitten loppuelämäkseen. Sitten tulee kauhea syyllisyyden tunne ja masentaa vaan enemmän. [&o]  No ei tässä auta ku odotella. Tuntuu vaan että jouluaatto meni jo ja lahjat jäi saamatta [;)]

40+4
 
"1-vuotissyntymäpäivään on aikaa 1 päivä ja 52 viikkoa. "

Noin lukee alotussivulla, ja heti ensimmäinen kiljahus että heiii,ei mulla oo vauvaa[:D]!! Aika oudosti muutenkin lukee toi teksti, yks päivä ja 52 viikkoa Oon blondi enkä tajua.
Taaas äippäki soitti, "tiesitkös että sulla on tänään se laskettu aika" voi huoh. Joo, en tietenkään tiedä,kiva kun muistutit[:D]

Ei mitään edistystä mihinkään suuntaan. Tosin nyt on vähän rauhallisempaa ollu kipujen kanssa, että toivottavasti olis tyyntä myrskyn edellä tai jotain sinnepäin[:D] Pelottaa kyllä pirusti se hetki jo valmiiks kun tilanne alkaa[:D] Muutama päivä sitten siellä neuvolassa muuten se kätilö kysyi että olenko nähnyt synnytyksestä unia, sanoi että yleensä vähän ennen synnytystä rupeaa näkemään sellasia unia[:D] Ja minähän en niitäkään tietenkää ole nähnyt.

Arghh, vois se vauva kyllä rueta ittekseen syntyy, jotenkin pelottaa jos joutuu käynnistykseen kun siitäkin olen lukenut ja kuullut että on kivuliaampaa kun toi normisti alkanu synnytys[8|]
 
Sarian tekstasi noin kahdelta yöllä, että on nyt sairaalassa ja että on juuri saanut ensimmäisen kipupiikin. Lupasi ilmoittaa kun pikkuinen syntyy. Pyysi, että kertoisin asiasta palstalla. Omasta puolestani: OIKEIN PALJON VOIMIA KOITOKSEEN JA HIRMUPALJON ONNEA JO ETUKÄTEEN!!!!!!!!!!!!! [:D]
 
Tyttö Koo, ootko kokeillu ehkäisyrengasta? Mulle ei pillerit sovi, mut noiden renkaiden kanssa ei oo ollu mitään ongelmia. Eikä tarvii ees muistaa joka päivä [:)].
 
Ja sitten vähän omia kuulumisia.
Hyvin on mennyt! Ei voi valittaa. Papu syö hyvin, nukkuu hyvin, kakkaa paljon..edelleen. Ja äidin viittakin alkaa pikkuhilja asettua mun harteille :) Neuvolan täti kävi maanantaina kotikäynnillä. Papu oli jo silloin saavuttanut syntymäpainon ja muutenkin kaikki mitä tutkittiin oli kunnossa.
Ollaan varattu jo ristiäispäivä ja pappi. 10.7 Papu saa virallisen nimen. Mutta koska nimi on jo päätetty ja sovimme, että sitä ei pidetä salassa, niin tässä se tulee: Nella Veronica [:D]
 
Kysymys jo synnyttäneille: kuinka nopeasti teidän paino on lähtenyt laskemaan? Mulla on nyt synnytyksestä 1 viikko ja 1,5 päivää ja paino on tippunut vähän yli 10 kg!!! Ja oon kyllä syönyt kunnolla. "Lähtöpainoon" on enää jäljellä vajaat 4 kiloa. Toisaalta tuntuu tosi hyvältä ja oon iloinen, mutta pieni pelko silti perseessä, että saahan Nella tarpeeksi maitoa jne jne. Kertokaahan teidän kokemuksia!
 
Just tuntuu niinku jouluaatto olis mennyt ja lahjat jääny saamatta, ihan kuin nappu sanoikin aikas osuvasti! [:D]

Ja on kyllä jo tosi ärsyttävää kun kaikki soittelee että joko joko joko ja milloin... Hitostako sitä nyt tietää! Välillä saa hillitä mielensä ettei sano pahasti. Eihän ne sillä pahaa tarkoita kun jännittävät mukana mutta kuitenkin. Kun sitä miettii jo 24/7 itsekin, niin ei ole kauheen hauskaa huomata että muut on kärsimättömiä. Nekö tässä muka kovilla on!!! [:@] Pa*ka.
Mua vit*uttaa nyt ihan kaikki!!! Vasta yksi päivä yli lasketun ajan ja hermot on riekaleina.

Anteeksi avautumiseni!

Meillä kans aletaan sitten pitkästä aikaa kans miettimään ehkäisyä.
Pillereitä on koitettu jos jonkinlaisia, ja ei sovi. Vie multa kaikki halut ja teki mieli lyödä nenään jos mies edes yritti jotain.
Kapseli ollut ihon alla, ja oli sekin ihan hanurista (menkat 3 viikkoa, 1 viikko paussia.. Eli olis pitänyt melkein aina "ajella päin punaisia"..)
Kortsut on rasittavia ja rengas tuntuu jotenkin epähygieeniseltä. Kierukka vaikuttaa niin pitkäaikaiselta prosessilta, mahtaa poisto ja laitto sattuakin.. [X(] Enkä kuitenkaan monen vuoden ehkäisyä usko tarvitsevani.

Tsemppiä kovasti muillekin parasta ennen päivän ohittaneille!
 
Lennu_Gn tytär saa kauniin nimen!

Me kans varattiin tänä aamuna pappi, vaikka ei ole vielä sitä vauvaakaan.. Ulkomailta tulevien vuoksi että voivat lentolippuja varailla ja siksi, että oltais haluttu sama pappi, joka meidät vihki mut hän viettääkin kesälomaa kaikkina mahdollisina viikonloppuina. Ristiäiset on meillä 8.8! [;)]
 
(valitusta...)

Nappu, ihan samoja tuntemuksia täällä, eikä mulla ees oo LA vielä ohitettuna.
Tuntuu että pää (ja kroppa) hajoaa tähän kaikkeen. Siis itse odottamiseen, mutta myös tähän kaikin puolin vaikeeseen ja tukalaan oloon. [:@]
Välillä tuntuu että jos tää menee oikeasti yliaikaiseksi (siis yli 41+5), niin tää mamma pääsee varmaan pehmustettuun huoneeseen synnytyssalin sijaan. [:D][:D][:D]

Enkä voi ymmärtää mikä lisäarvo näillä vikoilla päivillä enää on vauvalle. Eiköhän se oo ihan valmis siellä mahassa, viihtyy vaan liian hyvin 100% täyshoidossaan, ja tietää että palveluntaso alkaa pudota heti syntymässä, kun pitää alkaa itse huolehtia mm. lämmönsäätelystä ja hengittämisestä... [;)]

Täytyy sanoa etten muista milloinkaan ajan kuluneen NÄIN tuskastuttavan hitaasti. En edes lapsena joulua tai synttäreitä odottaessa. [&:] Sanoin neuvolantädille tänään, että neuvoloiden väli tuntuu nyt yhtä pitkältä kuin viime syksynä. Ja nythän niitä on kerran viikossa kun silloin oli kerran 1.5 kuukaudessa.
Täti vaan totesi että tässä tosiaan toteutuu se "odottavan aika on pitkä" ja sanoi myös että koska tahansahan se synnytys voi kuitenkin käynnistyä.

Huh huh, helpottipa tämä tilitys, ehkä tällä taas selvitään pari päivää eteenpäin [:)]

Tsemppiä kaikille mahan kanssa vielä tuskaileville! Luotetaan siihen että ei ne vauvat oo ennenkään mahaan jääneet...
 
Täällä myös komppaan nappua täysin! Masentaa taas pahasti ja jotenkin oon niiiiin pettynyt itseeni, vaikka enhän minä tälle mitään voi [:(]. Yritin jo piristää itseäni uudella Nomination-koirantassupalalla, mutta en piristynyt.

Sariankin on päässyt tositoimiin. Ihanaa! Ja niin kade oon...

Minäkin kävin Hyvinkäällä, tosin vaan ä-polilla. Hyviä uutisia sikäli, että vauvalla kaikki ok. Vettä oli kuulemma vähän, mutta vielä normaalin rajoissa, seuraava kontrolli 41+4 eli ens ti, käynnistys tehdään Hkäällä viimestään 42+1. Kohdunsuun tilanne oli sama kuin lääkärineuvolassa 37+4 [:(], pehmeä ja ulkosuu 1,5 sormelle auki. Ja on kuulemma vielä niin takana, ettei sisäsuun tilannetta pysty tutkimaan... Lääkäri vaan totesi, että minulla raskauden kesto on 42 viikkoa. Niin kai sitten... Mutta voi [kaikki mahdolliset kirosanat [:@]] että ei voi käynnistyä itellään, kun se perhanan vesikin loppuu... Nyt haluaisin oikeastaan olla ihan yksin kotona, hautautua sänkyyn suklaan ja jäätelön kanssa, katsoa jotain nyyhkyleffaa ja itkeä surkeuttani. Vaikka oikeastaanhan tässä ei ole mihinkään itkuun aihetta, meilläkin on vauva viimestään reilun viikon päästä!! Tuntuu vaan että koko kesä menee pilalle, kun nyt oon jumissa odottamassa synnytystä ja sitten ollaan jumissa pikkuruisen vauvan kanssa. Eikä jälkivuodon kanssa ole kovin kiva lähteä mökkiolosuhteisiin ihan heti ja sitten se kesä jo menikin...

Mutta ihan hurjasti tsemppiä kaikille teille synnyttämään lähteville ja pikkuisen kanssa arkea ja imetystä ihmetteleville!! Kyllä se ihanuus meille kaikille kohta koittaa!

Koukku 41+0
 
Lennu_G Mulla paino on nyt tippunut synnytkyksen jälkeen (kahdessa viikossa) vähän reilu 8 kiloa, ja lähtöpainoon on matkaa suunnilleen kuusi. Mulla kyllä ei paljonkaan mahaa jäänyt enää jäljelle, pieni pehmeä pömppö vain, jota ei aiemmin ollut, mutta kaikkiylimääräinen taitaa olla tuolla takamuksessa ja ehkä hiukan rinnoissa, ja sieltä takapuolesta kai sen lähteminen kestää... rintoihin saisi tietty jäädäkin[:D] No, ostin jo uudet farkut joten onphan edes jotain sopivankokoista, ja uudet liivitkin.

Itse myös aluksi pelkäsin, että pieni ei saa tarpeeksi maitoa, tosin siksi, että pikkuinen ei oikein jaksanut imeä. Maitoa kyllä tulee vaikka ylimääräistäkin. Ja jos pienen paino nousee, niin kyllä se maitoa saa[:)] Kyllä ne neuvolassa sitä tarkkailevat ja varmasti puuttuvat asiaan, jos näyttää, että pieni ei saa tarpeeksi. Ja luulen, että vauva kyllä ilmoittaa, jos jää nälkäiseksi imetyksen jälkeen[:)]

Meillä kanssa varattiin tänään kastekirkko ja pappi, 1.8. Laskeskeltiin että elokuun alkuun mennessä ollaan saatu omakin koti siihen kuntoon, että voidaan kahvitella sitten siellä. Huomenna saadaan avaimet uuteen kotiin ja maanantaina muutetaan! Ihanaa!
 
mulla on vasta päivän menny yli, mut silti ärsyttää niin paljon!
ja nyt sataa vettäkin ni ei viitti lähtee veneilemään, saareen, eikä
ees perunamaalle kitkemään rikkaruohoja. saunas en jaksa istua enää,
siivoomisetkin on tehty jo moneen kertaan ja koht tähän tulee kavereita
ni ei voi nyt just seksiäkään harrastaa.
mietiskelin et jos lähtis vaiks katolle puhdistaa rännejä tai johonkin muuhun
hankalaan paikkaan ni sit varmaan alkais supistelee.
 
Katjuskainen: Mekin mietitiin etunimeksi Ellaa, mutta miehen veljen tyttö on Enna, niin ei voitu sitä ottaa - on liian lähellä. Samasta syystä ei myöskään Hennaa. Mutta Nella on jo sen verran kaukana, että uskallettiin valita se.
 
Memuli: Mekin oltais haluttu, että meidän vihkipappi tulisi ristiäisiin, mutta rontti on just rippileiriä vetämässä, eikä pääse.. Saamme nuoren kesäpapin, joka on kuulemma oikein mukava :)
 
Niin, unohdin sanoa. Varasin meille paikan vauvauintiin. Sinnehän ei pääse kuin yli 3 kuukauden ikäisenä, mutta kun jono on 2-3 kuukautta... Eiköhän meille paikka irtoa :)
 
Kotiuduttu kättäriltä. Säännöllisinä tulivat pienimmillään jopa 4 minuutin välein ja nyt on väli 20-25 minuuttia. Eipä uskonu että näinki kävisi... Kohta 24h näiden kipujen kanssa eikä pikkunen vieläkään maailmassa.... [:(]
 
Takaisin
Top