kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kommenteista ja "kannustuksista! Minäkin yritän itselleni kovasti uskotella, ettei ennakko-oireita juurikaan tarvita, vaan että synnytys voi tosiaankin käynnistyä tuosta vaan yllättäen. Mutta silti on se pettymys aina suuri, kun illalla nukkumaan mennessä ajattelee, että jokohan mussu ensi yönä alkaa tehdä tuloaan ja aamulla herää ja tajuaa, ettei ainuttakaan supistusta yöllä... :( Uskon kyllä, että kaikki tämä odottaminen palkitaan, mutten koskaan olisi voinut kuvitella, kuinka ärsyttävää on tämä loppuajan odottaminen ja odottaminen...
-esikoista siis odotellaan! :)
 
Onko kenelläkään mahdollisesti jakaa kokemuksia siitä, kuinka synnytys olisi todellakin alkanut "puskista" ilman ennakkovaroituksia? Kuulisin kovin mielelläni tällaisista kokemuksista.
 
Kuulisin myös mielelläni synnyttäneiltä kokemuksia siitä, mistä he tiesivät, että nyt on tosi kyseessä? Onko se sellainen automaattinen tunne, että tietää "nyt se alkaa" vai onko se vähän sellaista arvailua, että "olisikohan tämä nyt sitä"?
 
Nyt on kyllä ihan pakko tänne kirjoittaa vaikka teistä osa on vielä yhtenä kappaleena... mutta mies yllätti mut täysin tänään ja johonkin on avauduttava... en oikein osaa päättää onko asia positiivinen vai negatiivinen. Nimittäin miehellä olis ens viikon keskiviikkona lääkäriaika sen sterilisaation takia ja tänään tuossa sitten asiasta puhuttiin ja mies sanoi ettei nyt haluaiskaan mennä operaatioon vaan Onnille sisaruksen ja mahdollisimman pienellä ikäerolla. Tää on nyt sitten aivan pallo hukassa, koska oon kokoajan ajatellut, että tää on mun vika vauva.

Mietittiin nyt sitten, että jos peruttais aika ja saatais lisää miettimisaikaa... mutta meillä on ikää kuitenkin sen veran (mulla 34 ja mies täyttää 35 elokuussa) niin hirveesti ei viitsis odotella. Mies on aivan myyty ja niiiiiiiiin rakastunut poikaansa, että sinänsä asi on positiivinen juttu, mutta... huh... mä oon nyt aivan kuuppa sekaisin. Huomenna perutaan se aika ja mietitään vielä...
 
NUORI ÄITI: Huomasin juuri, että meillä on laskettu aika lähekkäin: mulla siis 22.6 ja tänään menossa 38+2 ja sulla ilmeisesti laskettu aika 23.6? Nyt jännityksellä odotellaan, kumpi saa ekana prinsessansa syliin! X)
 
Täälläkään ei mitään synnytykseen viittaavaa oiretta ole ollut. Eiköhän tuo kaveri tuolla mahassa tiedä koska on sopiva aika tulla... äitee vaan alkaa olla malttamaton [&:]. Odotellaan iltaa, joskos tuo perunamaalla hääräily olisi tehnyt tehtävänsä.

Tänään oli neuvola, kaikki edelleen mainiosti. Painoa oli tullut vaan 700g/vko, mikä oli tosi hyvä juttu verrattuna viime viikon kahden kilon painonnousuun, ilmeisesti turvotukset tasoittuneet. Alkaa poika hakea paikkaansa tuolta alhaalta, ei enää pää tuntunut niin selvästi [:D]. Sf 36, joka oli kuulemma niin suuri, koska vauva oleili ihan keskellä mahaa ja pönkäsi itseään ylöspäin.

"Anoppi" soittelee joka päivä ja kyselee, joko jo [:'(][:@]. Ärsyttävää, ihan varmaan me sille kerrotaan koska lähtö tulee. Tai tällä menolla jätän kyllä kertomatta, ihan vaan kiusaks [;)]. Oma äiti onneks tajunnu olla kyselemättä... sille kun saattaisin sanoa aika paljon pahemmin takas.

Ihanaa, että mohomaha saa pienen lähemmäs kotia ja toivottavasti pian kokonaan kotiin [:)].
 
Koko päivän on nyt sitten kipuillu ja särkeny tota mahaa ja illan mittaan on supistuksetkin onneks saanu vähän lisää tehoa! Pitäkää mulle peukut pystyssä ettei nää tällä kertaa tästä enää laannu!!!
 
Huomenna olis jo laskettu aika täällä[:D]! Ja fiilikset on vähän sekavat. Välillä sitä miettii että voinko perua vielä, en halua synnyttää ko se sattuu niin paljon jne. Vaikka toki siis vauvan haluan, mutta ilman kipuja kiitos[:D] Ja välillä sitä huomaa että on taaaas höpöttäny mahalle ja kyselly että millon sä vauva tuut[:D] En vaan jaksais tätä kotona oloa kun lenkille en pääse kun tuntuu ettei jalka nouse ja tuntuu niiiiin hirveälle ihan pienikin kävely, niin kova paine alaspäin että tuntuu että pää roikkuu jo haarovälistä[:D] Oonkin miettiny että miten hemmetissä mä pääsen sitten h-hetkellä (kun jos pitää vielä mahdollisimman pitkään kotona olla) noi ulkona olevat rappuset alas[:D] On jo pidemmän aikaa tehnyt tuskaa kävellä noita rappuja muutenkin Asutaan ylimmässä kolmannessa kerroksessa, onneks ei sentäs korkeampi talo ole[:D]

Niin ja, täällä odotellaan vieläkin edes sitä ensimmäistä supistusta[:D] Koko raskausaikana en ole tuntenut mitään[8|] Jos joku haluaa omistaan eroon niin tänne voi lahjottaa muutaman[:D][:D]
 
Tyttö Koo; toisaalta miehesi kannan ymmärtää; kun
eikös tämä ollut hänen ensimmäine ? Vai oliko[:D]
Siinä sitä onkin miettimistä.[:)]
Olihan se hellyyttävä ehdotus[;)]
 
tirppana Mulla ainakin synnytys alkoi ihan yllättäen, olin kerennyt viikon vain olla äitiyslomallakin, ja edellisenä päivänäkin rämmin vielä metsässä koirien kanssa ties minkälaisilla poluilla ja kyläilin siskon luona ja ties mitä. Eikä olo ollut sen kummempi kuin mitä oli ollut viimeisen kuukauden.

Yönkin nukuin ihan normaalisti, ja vieläpä aika pitkään kun nousin lopullisesti vasta yhdentoista aikaan. Aamulla kahdeksan aikaan tosin piipahdin pissattamassa koiran ulkona (eli kävelin noin puolen kilsan lenkin).

Ja hups, lapsivedet meni 11:30, supistukset alko 16:30 ja vauva oli maailmassa hiukan ennen kahdeksaa illalla. Ja viikkojahan oli 36 + 0. Eli juu todellakin, voi se synnytys alkaa ihan yllättäen!![:D]
 
Jahas... Tässä nyt oli sitten se maaginen päivä, joka on ollut mielessä viime syksystä asti... Huoh, laskettuaika siis tuli ja pian menikin. [8D] Vaikka tietää että kyllä se synnytys pian alkaa tai sitten se käynnistetään, niin kärsivällisyys alkaa vaan loppua! Supistuksia mulle kiitos nyt heti, niitä kipeitä siis. Nyt mä lähden saunaan ja ei tiedä vaikka menis vielä lempimiseksikin tää touhu tänään.. [:D]

Ps. Muistan myös jostain lukeneeni että lepo saattaisi olla se, mikä saa synnytyksen ehkä käynnistymään. Sitähän ei tiedetä mikä sen aiheuttaa mutta tuskin ne kävelytkään sitä alkamista pitkittää voi, päinvastoin!

Ja vielä Tyttö Koolle terkkuja! Jos lapsiluku ei sullekaan ihan ehdoton vielä ole, niin miettikää toki vielä kaikessa rauhassa ennen kuin piuhat pistetään poikki! Ihanaa kuulla että isukki on ollut niin haltioissaan pienestä pojastaan! [:)] Ja onhan teillä vielä mahdollisia vuosia yrittää lasta jos niin haluatte. Mun äiti sai meidän iltatähdet kun oli 40v ja 42v. Mahtavia muksuja, eikä elämää ilman niiden pienten hölmöläisten juttuja voisi kuvitella! Tulevat täti ja eno ovat nyt 8 ja 6 vuotiaat.
Esikoistahan mä tässä vasta odottelen mutta aina olen ajatellut että haluan ison perheen ja paljon lapsia. Tuntuu jo valmiiksi hurjalta ajatella että joskus joutuisi "päättämään" että nyt tulee se viimeinen. Mutta tsemppiä teille harkintaan! Päädyitte mihin tahansa niin hyvä sitä on punnita kuitenkin oikein ajan kanssa ja joka kantilta!

Ja nyt sinne saunaan. [:)]
 
tirppana, kun esikoiseni alkoi syntyä (rv 41+2), olin mennyt illalla nukkumaan ihan normaalisti, eikä mitään ennakoivia supistuksia tms. oireita ollut. Heräsin yhden jälkeen yöllä pissalle, ja vessareissulla alkoi lapsivedet lorista jalkoja pitkin lattialle. Heti perään rupesi tuntumaan selkeitä supistuksia 10 minuutin välein. Vaikka olin ensikertalainen, mulle tuli selkeä tunne, että nyt se alkoi! Pärjäilin supistusten kanssa joten kuten, kun liikuttelin seisaallaan lantiota ja keskityin hengittämiseen. Soitin synnärille ja sain ohjeet tarkkailla kotosalla tilannetta seuraavat 12 tuntia, jonka jälkeen viimeistään infektioriskin takia piti lähteä sairaalaan - sikäli kun mitään dramaattista ei ennen sitä tapahtuisi. Iltapäivällä menin sitten synnärille, ja supistukset tihenivät ja voimistuivat koko päivän ja illan, kunnes poika syntyi seuraavana yönä kolmen jälkeen.

Nyt tokalla kerralla kuulemma voi kaikki tapahtua paljon nopeammassakin tahdissa. Neuvolan kätilö sanoi, että tällä kertaa vauvan pääkin ehkä laskeutuu aivan alas vasta synnytyssalissa. Mulla ei ole toistaiseksi ollut mitään kummempia supistuksia tai muitakaan oireita. LA oli eilen... ja joka ilta nukkumaan mennessä jännittää, jokohan tänä yönä alkaisi tapahtua.
 
Närästää, turvottaa, jalkoja + selkää + lonkkia särkee, supistelee (mutta ei tarpeeksi [:@]) , hikoiluttaa.. [&:] Tää alkais olee jo niiiin KYPSÄ tähän oloon [:'(] Sori pientä valitusta taas tähän väliin [:D]

tirppana Mulla ei esikoisesta ollut oikeastaan mitään ennakoivia oireita, supistuksia oli tullut muutamana päivänä mutta kivuttomia ja aika huomaamattomia sellaisia. Olin laskettuna päivänä koko päivän shoppailemassa kaverin kanssa ja hyvin jaksoin vetää ympäri ostaria [:)] Seuraavana (40+1) aamuna tuli vessakäynnin yhteydessä vähän veristä limaa ja muutama supistus jotka kuitenkin loppui. Illalla n. 16 aikoihin alkoi supistukset melko säännöllisinä ja n. tunnin supistelujen jälkeen alkoi tulemaan lapsivettä aina supistuksen mukana. Kuuden jälkeen oltiin sairaalassa ja poika syntyi yhden aikaan yöllä. Koko synnytys kesti n. 9h.
Tuohon verrattuna noita ennakoivia "oireita" on ollut tällä kerralla paljon enemmän eikä siltikään mitään ole vielä tapahtunut [8|]
 
Nyt kyllä vähän jännittää se että toisen kanssa voi synnytys edetä vielä nopeammin ku ekan kanssa. Osaakohan sitä lähteä synnärille ajoissa [:)] ?!?
 
Heippa! Tänään (tai siis kello onkin jo niin paljon, että eilen)oli laskettu aika täällä... Kaikki soittelee, että joko se tulee, joko tuntuu siltä, että kohta tulee.... Mutta ei! Ei se Kaveri tajua tulla ulos.. [:@] Hermo menee kohta. No, eiköhän se ennen juhannusta viimeistään ulostaudu.

Täällä ei oikeestaan minkäänlaisia merkkejä. Ainoastaan vihloo ja pistelee alakertaan. Kaiken maailman vaivaa sitten on senkin edestä. Turvottaa ihan törkeesti. Kengät ei meinaa mahtua jalkaan, jopa feikkicrocsit puristaa [&:] Viime yönä tuli heräiltyä 1,5-2 tunnin välein vessaan. Ja joka kerta kun käännän kylkeä jostain jalkojen välistä kuuluu ja tuntuu hirveä rutina.. Unirytmikin on ihan pyllyllään. Uni ei meinaa millään tulla ennen kolmea. Enää ei viitti edes mennä yrittämään aikasemmin. No, onneks ei tarvi mennä mihinkään niin voi sitten vastapainoksi herätäkin myöhään.

Hirveä valitusviesti tuli, kun kerrankin sain aikaiseksi kirjottaa jotakin. [8|]
Huomenna olis neuvolakin..

Ainiin. Pitää jakaa teidän kanssa nää mun jalat. Kuva antaa kyllä aika paljon anteeksi. Ne on paljon hirveemmät oikeesti [:D]


 
Huomenta kanssa siskot! Kohta lähdetään sairaalaan kun on yöstä asti tullu supistuksia.. Ja miten tää vaava osasikin.... Tänään on meidän äidin syntymäpäivä [:D] [:D] [:D] Ja tajusin juuri äsken et olen ollut koko yön hereillä kun vahdin kelloa! Puolen tunnin välein tullut säännöllisesti ja mies on vaan korissut vieressä.. Ajattelin et loppuu taas supparit kuin itsestään mutta vitut! Pitää tulla kertoilemaan teille sitten lähemmin infoa [:)] WISH ME LUCK <3<3<3
 
Täällä on eilen illalla noin 19 aikaan bongattu ainakin osa limatulppaa. Ei varmaan ollu koko tulppa kun vaan noin peukalonpään kokoinen. Sen jälkeenki on mun mielestä osia tullut siitä. Supistuksia ei kuitenkaan oo tullu, ja nukuin yön yllättävän hyvin. Ei edes jomotuksia joita tuli edellisenä yönä. Nyt kuitenki jännittää josko toi limatulpan irtoaminen enteilis alkavaa synnytystä[:)].

Maha mulla on toiminu koko viikon useamman kerran päivässä ja nyt aamulla oli taas tosi löysällä. Haluisin tulkita senki synnytystä edeltävänä oireena, mutta voi myös johtua siitä että aloin viikko sitten syömään säännöllisesti magnesiumia joka päivä suonenvetoihin[:D].

Nyt oli pakko nousta näin aikaisin ku en saanu enää unta ku jännään vaan että alkaisko jotai tapahtua. Järkeilin myös että jalkeillaolo ärsyttäis paikkoja enemmän ja vois vauhdittaa vähän tapahtumia. Toivotaan että ei enää kovin montaa päivää menis[:)].
 
Huomenta!

Ensimmäiseksi
Tyttö Koo:
Perukaa ihmeessä se aika. Saatte tosiaan lisää miettimisaikaa. Sterilisaatioon kyllä saatte uuden ajan, mutta tehtyä ei tekemättömäksi.
Uskon, että sinulla on varmasti itselläsi tällä hetkellä sekava olo. Olet kuitenkin jo "tuudittautunut" siihen ajatukseen, että tämä jää ainoaksi lapseksi. Se on iso muutos omassa päässä kääntää kelkka äkkiä aivan toiseen suuntaan. Ymmärrän tunteesi täysin, koska itse olen myös sillä asenteella, että tämä on todellakin ainoa vauva minkä maailmaan teen. Tavallaan kaikki on mietitty sen ympärille. Kummit, tavaroiden hankinnat (eli kaikki käytettynä, ei uusia kun ne lähtee sitten kuitenkin heti minulta pois. Eli ei tule toista käyttäjää) nimi... yms...
Toisaalta miehesi asenne on aivan ihana ja kuten itsekkin sanoit positiivinen juttu.
Tuota ikää en todellakaan pitäisi esteenä!

Sarian ja Koukku Täällä myös yksi, joka "odottelee" Hyvinkäälle lähtöä.
Tosin todella toivon kyllä teidän sinne pääsevän jo, täällä pidetään peukkuja... Juuri tuossa kaverin kans juttelin, että hänen mielestään jokainen yli mennyt päivä tuntuu kuukaudelta. [:'(]

Välillä sitä miettii että voinko perua vielä, en halua synnyttää ko se sattuu niin paljon jne. Vaikka toki siis vauvan haluan, mutta ilman kipuja kiitos Ja välillä sitä huomaa että on taaaas höpöttäny mahalle ja kyselly että millon sä vauva tuut
Summerwine: Aivan kuin olisin itse kirjoittanut [:D]

Virginia: ei muuta kuin tsemppiä vauvan nouto reissulle!

Täältä tilannepäivitystä... Ei mitään uutta [:D] Tänään ikkunanpesua tiedossa. Heh...[:D]
 
Huomenta!

Järkyttävää miten toi nukkuminen on nykyään hankalaa... Toisaalta olen kyllä ihan pirteä aamuisin huonosta unesta huolimatta.

Nuorelle Äitille, Virginialle ja Vaav1:lle tsemppiä. Oliskohan seuraavat vaavit kovaa vauhtia maailmaan tulossa?

pumilus: Voi kauhistus noita sun kinttuja... Mä luulin että mä olen yliturvoksissa mut noi sun jalat on kyllä tuplat mun jalkoihin verrattuna. Ei varmasti ole kivaa.

Mä menen tökkimään tuota mahaa koska vauva liikkuu todella laiskasti. Eilen illalla olin jo hieman paniikissa kun sain pojan liikkumaan vain aivan pikkuisen kun oikein ärsytin. Huokaus. Ehkä soitan neuvolaan että saisin mielenrauhan.
 
voi,onnea taas kaikille vauvanhakureissuun lähteneille..!!

Täällä kans joutunu ihan tökkimään nyt aamulla että on saanu vauvaan ees jonkinmoista liikettä..heräsin kuuden aikoihin ja yleensä vaavikin sit alkaa liikuskelemaan kun ite nousen ylös ja touhuilen,söin sit aamupalan ja menin takas sänkyyn ja siinä makoilin yli tunnin,niin ei mitään..sit alko 8 jo nousta pieni paniikki kun toinen ei ollu liikkunu ollenkaan vaikka mitä yritin..menin sohvalle istumaan ja join oikein vahvaa mehua..no muutama hassu liike tuntu..täytyy kuunnella tässä nyt noita liikkeitä ja sit ruveta soitteleen varmaan jonnekin,jos ei ala liikkumaan toinen..[8|]
 
Pumilus, mulla jalat samassa kunnossa [:@]. Melkeen ku ois kuvan mun koivista ottanu... Ei mullakaan feikkicrocsit mee jalkaan. Jouduin ostaa uudet läpsyttimetkin, kun omissa loppus säätövara kesken. Huvittaa välillä kun illalla turvottaa niin pahasti, ettei varpaat ota kiinni lattiaan kun seisoo [:D].

Ja taas lisää vauvanhakureissulle lähtijöitä, paljon tsemppiä kaikille!
 
Moro!
Täällähän on oltu taas reippaita kirjoittelijoita [:)] 

Täällä oli eilen laskettu aika ja edelleen odotellaan.... Haluis jo vauvan syliin!!!! On yritetty kyllä kotona käynnistellä [;)] Ja oon liikuskellu paljon pihalla. Välillä on jo lupaavia supistuksia mutta ei ne siitä lähde koventumaan. Maanantaina on neuvola ja siellä varmaan sovitaan käynnistys aikaa. Tietysti jos nyt viikonloppuna lähtis ite tulemaan [:)][:)][:)][:)]

Väsynys näköjään rupeaa miula helpottaa ja polven ruhje parantuu hyvin ( ei tarvinnu käydä lääke kuuria )

Koiran pennut meillä vähenee... Enää kolme jäljellä, parin viikon päästä lähtee kaksi ja yksi jää meille. Hassua miten sitä itkettää kun pentuja tullaan hakemaan.... [:(] vaikka tietää että niille on kyllä hyvä koti tiedossa [:D]
 
Pieni varoituksen sana: Nyt tulee sitten oikee kunnon valitusta!

Nyt meinaa itku jo tulla [:(] Siitä toissa yön aamu neljästä asti edelleen on jatkunut tähän hetkeen asti ne kovat "menkka"kivut sekä selässä että mahassa. Kaks yötä siis tähän mennessä menny päin mäntyä. Eilis illan supisteli jonkun aikaa taas tosi lupaavasti. Edelleen siis supistelee kipeesti, mutta aika epäsäännöllisesti.. [:(] Oon nyt miettiny että voisinkohan ottaa yhen tollasen Panacodin, jota lääkäri silloin yhdessä välissä määräs mulle niihin selän hermokipuihin.. Sais vaikka edes vähän nukuttua jos se lääke auttais.. ääh.. taas tulee supistus [:'(]

Onneks joku sentäs on päässyt lähteen hakee nyyttiä kotio!! Lohduttaa edes vähän! [:D] Onnea matkaan!
 
Takaisin
Top