kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annusu kyseli siitä isyyden tunnustuksesta. Varaa aika kunnan lastenvalvojalle, marssitte molemmat sinne ja laitatte nimet alle. Aikaa tuossa hommassa menee alle puol tuntia ja tuo kyseinen henkilö löytyy yleensä kunnantalolta. Tuon tunnustuksen voi tehdä heti, kun muksu on syntynyt, mutta tosiaan ennen ristiäisiä, mikäli muksu on saamassa isänsä nimen. Kunnalta tieto menee maistraattiin jne. Toivottavasti tää selvensi [:)]

Imetyksestä. Mulla nuo kaks aikasempaa olleet pullolapsia, ja toki ajattelin että tämäkin olis. Eipä sitten kele ollutkaan. Arvatkaas vaan onko mulla yhtään imetyspaitaa????? Tai ylipäätään omia paitoja mihin nää järkyttävät, maitoa täynnä olevat, dolly partonin ryntäät mahtuu???? EI! Lähinnä kyllä pidän tätä imetystä rasittavana. Sitä on niin sidottuna tuohon vauvaan ja toisaalta isä ei pääse samallalailla mukaan tuohon syöttämiseen kuin pullojen kanssa. Tällä hetkellä meikällä todellakin riitelee päässä tiedot siitä, että tuo äidinmaito tosiaan on terveellistä ja siitä saa kaikki vasta-aineet jne jne.. ja toisaalta se, että en ole koskaan "tykännyt" imetyksestä (lähinnä aina ällöttänyt se.. Siis nimenomaan jos itse teen sitä, ei jos muut). Joten en ole lopettamassa tota hommaa kuitenkaan, mutta mutta mutta.. huoh! Mutta tsemppausta todella niille, jotka tän homman kanssa taistelee. Kunhan muistatte, että tuo imetyksen epäonnistuminen ei tee teistä yhtään huonompia äitejä ja että niiden korvikkeiden kanssa tulee ihan terveitä lapsia.
 
Täällä oli tosiaan aamusta neuvola ja oli kiva käyntikerta kun kerrankaan ei ollut mitään opiskelijaa tuuraajana vaan ihan oikea kätilö sairaalalta "vierailevana tähtenä" niinkuin itse sanoikin[:)] Huomas kyllä heti että oli asiantuntevampikin kun kukaan edellisistä jne. Teki jopa kokoarviotakin ja arvioi vauvan olevan nyt n.3kg ja että on kuulema pieni vauva syntyessäänkin, alta 3,5kg. Oli aika huojentavaa kuulla että ei varmasti ainakaa sitä yli 4kg ole[:D] Tuttu sai pari viikkoa sitten tytön joka oli 5,3kg ja 55cm, miehen kanssa aiemmin naureskeltiinkin että oiskin niin iso vauva niin noi kaikki vauvan vaatteetki ois hetkessä liian pieniä ja suurin osa ei edes käyttöön mahtuisi ollenkaan kun suurin osa tosiaan noita pienimpiä vaatteita[:D]Ja on kuulema jo ihan lähtövalmiudessakin, pää niin alhaalla ettei sitä enää edes tuntenut, voi kuulema tulla millon vaan[:D][:)]apua[:D]!! Ja tosiaan sanoi noista kivuista mistä valittelin ( tuolla kohdunsuulla, sellasta suonenvedon tai puukolla vääntelyn tuntuista) että ovat niitä kipuja kun vauva laskeutuu alemmas ja luut rupeaa pehmentymään ja aukenemaan. Ei muuten mitään maailman mukavempia kipuja ole, tuntuu ettei voi kävellä ja silmistä valuu vettä. Että voin vaan kuvitella niitä oikeita kipuja, huh huh

Tänään erehdyin vielä musiikkikanavalta kattoo sitä ohjelmaa "16 ja raskaana".. ei näyttänyt miltään mukavalta se synnytys[:D] Eikä tekstit ollu mitään lohduttavia kun näytettiin tuskasta naamaa ja päällä teksti "13 tunnin kipujen jälkeen" jne[:D]
 
äääh. Just kun pääs kehumaan hyvillä yöunilla! [:@] Täälä on nyt neljästi asti oltu hereillä ja kärsitty menkkakivuista ja välillä ihan mukavasti supisteleekin. Parin tunnin ajan yritin vielä saada unen päästä kiinni, mut ei toivoakaan.. niinpä sit nousin ylös ja aloin keittelemään teetä ja tein pari karjalanpiirakkaa pahimpaan nälkään. Koko maha tuntuu jotenki ihan oudolta.. [8|] Toivon niin kovasti että nää supistukset tästä lähtis kehittyy ja pääsis synnytyspuuhiin!! Oon niin valmis! Ukkokin tulis just sopivasti tänään kotiin sieltä harjotuksesta ja onkin sit loppuviikon vapaalla. Äh. Tuskin tästä mitään tulee.. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta! [:D]

Näin untakin että saatiin pieni tumma tukkainen tyttö! Saas nähdä onko hän sit yhtäänkään samannäköinen kun tuos unessa [:)]

On tämä jännää [:D]
 
huomenta vain..
Joo,turhaan kehuskelin kans tota yhden heräämisen yötä,viime yö olikin yhtä heräämistä [:@]

Eilinen päivä meni taas siivotessa,vein matot ulos ja puunasin joka nurkan..Siinä rupes jomotteleen vattaa melko ikävästi mut ei supistuksia..sellasia puukoniskuja/vihlasuja sain vaan aikaseks..No illalla sitten otin kunnon löylyt,siitä ei ollu kyllä mitään apua..Joten kai se on pakko todeta ettei tota ipanaa saa savustettua ulos vaikka kuin yrittäis..tulee kun tulee[:@][:@][:D]

tänään näyttäs tulevan meillekin lämmin ja aurinkoinen päivä että josko sitä tänää lähtis kuluttamaan aikaa tuonne pihalle[8|]...
 
Back in business [;)]!

Morjesta pitkästä aikaa! Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena eikä tuolla poitsulla tunnu olevan kauheasti haluja pois masusta tullakkaan [:)]. Enpä mä sitä synnytystä kyllä millään lailla odotakkaan mutta tästä mahasta haluan eroon PIAN! Yök ällötys, keskivartalo on pelkkää vauvaa täynnä ja aika tuskainen olo on. Turvotus on kamala... mun jalanpohjat on aivan pinkeät ja kiiltävät kun niin turvottaa. Tosi herkkua kävellä... Katos, mää pääsin oikein valittamaan [;)].

Valtavat onnittelut kaikille vauvautuneille!
Ihanaa lukea teidän synnytyksistä ja kotiutumisista ja vauvan kanssa olemisesta. Niin ja katsoa vastasyntyneiden kuvia, voi ihanuus.

Lähi- ja tuttavapiirissä on ollut 3 syntymään ihan viikon sisään ja synnytykset on ollut todella erilaisia, eikä välttämättä mitään unelmatapauksia. Neljäs syntynee pian, eilen käynnistettiin (42+2). Toivon, että oma lähtisi ihan itseksensä syntymään, ei harmita vaikka yli menisikin [:)].

Mut tänään on neuvola ja koko päivä on taas ohjelmaa täynnä.
Ai niin, pikku vinkki! Kaikki koittaa kauheasti tehdä eri juttuja jotta synnytys lähtisi käyntiin. Kuulin kuitenkin tälläisen jutun että LEPO on se juttu joka saa supparit alkuun (en kyllä pysty sanomaan sen todenperäisyydestä). Eli muistakaa tytöt levätä myös, ei pelkästään seksiä, saunaa ja siivoomista.
 
[:D] täälä me ähistään kaikenlaisten poppakonstien voimin... heh...

Toisaalta pitäis osata nyt nauttia siitä omasta rauhasta ja hiljaisuudesta. Vaikeeta se on ku tähän on jo 9 kk asennoitunu [:D]

Tuosta rintasyöttämisestä. Mä en ainakaan tuomitse ketään sen mukaan syöttääkö vauvaa maidonkorvikkeella vai rinnalla. Jokainen tekee mun mielestä niin kuin parhaaksi näkee. Ja tietty vauvan toiveiden mukaan... Itse aijon kyllä yrittää rintaruokintaa, mutta jos se yhtään tuntuu vaikeelta, kipeältä yms niin siirryn kyllä herkästi korvikkeeseen, enkä todellakaan aijo itselleni tehdä siitä stressiä. [:D]

Hieno ilma tulossa. Mitähän sitä taas keksisi...
 
Päivää mammat!!!
 
Jaaha se ois viikko jo lasketusta ajasta...[:@]
Viime yönä 11-03 tuli kipeitä supistuksia 10min välein, mut sen jälkeen on ollut vain satunnaista supistelua. Alavatsa on vähän kipee, ja kun aivastan, samantien tulee supistus. Intopiukeena odotan että tää tästä käynnistyis!!! Pitäkää mulle peukkuja että pääsisin jo tästä mahasta[:D]
 
meillä onkin sitten nuoren äiteen kanssa ollut samanmoinen yö... prkle että oli tuskanen...[:@][:'(][&:][:(] ensin joku öttiäinen purasi mua käsivarresta niin että heräsin siihen ja valojen laitettua huomasin että käsivarsi oli ihan veressä... sitä siinä tuumailtuani kissa piristy niin että meni tunti sen kanssa jutellessa..
sitten kun meinasi uni tulla niin alko taas ne kauheet MENKKAMAISET kivut. huh. olin ihan varma että kivuista päätellen mä vuodan ja paljon verta... sen jatkuvan kivun kanssa meni taas toinen tunti pyörien ja kun sain unen päästä kiinni ja pienet torkut niin eiköhän se kipu ala uudestaan... lisäksi ipana mylläsi niiiiiin paljon ja tuntu että nyt se tulloo jo ulos kun päällä punnasi niin paljon. ilmeisesti tää ipana nyt sitten vihdoinkin päätti laskeutua kunnolla ja kiinnittyä. ois kauheen kiva tietää mistä noi menkkamaiset kivut johtuu???? kun ilmeisestikkään noi ei oo suppareita kun ei oo selvää alkua eikä loppua vaan saattaa tunninkin sattua niin prkeleesti.....[&:][&:]

mun piti mennä sinne labraanki aamusta kun epäilevät raskaushepatoosia kun mun iho kutisee ihan järkyttävästi. yritin selittää sen olevan atooppista mutta ei . testeihin mentävä. noh tänään en ainakaan sinne päässyt. kun vihdoin aamusta kasilta ne kivut helpotti ja mä sain pari tuntia nukuttua. nyt sitten ollaan silmät ristissä ja ihmetellään että mihis nyt ruppeis. yläreidet on ihan maitohapoilla ja maha hellä. ei paljoo tee mieli mitään tehä. pari koneellista verhoja jotka eilen pesin pitäis silitellä ja laittaa takasi ikkunoihin.. mutta kummasti ei sekään nyt innosta...
että tälläistä.
meilläkin on tullut nyt kuukauden sisään kaveripiiriin tosi isoja vauvoja. alku viikosta tuli 54cm ja melkein 4.5kg vaavi.. sektiolla lopuksi kun alakautta synnytys kaikesta huolimatta ei vissiin mennyt niinku piti.. [8|]huh.
 
Meillä isyyden tunnustus kesti 15min. Lastenvalvoja ei oikeestaan kyselly mitään muuta kun tarkisti että oli kirjannut papereihin oikein ettei olla oltu koskaan aikasemmin naimisissa kenenkään kanssa ja tyttö oli meille molemmille ensimmäinen lapsi. Yhdessä paperissa luki että "isä on varma isyydeestään" niin sen sanoi ääneen vielä että jos nyt isä on varma isyydestään niin ei muuta kun nimet alle. Joten täällä ainakin selvittiin ihan pelkillä allekirjotuksilla, ei tarvinnut vastailla tukaliin kysymyksiin [:)] Annusu voit toki tarkistaa mitä google sanoo kotikunnastasi ja tuosta isyyden vahvistamisesta, mutta täällä Riihimäellä kirje tuli kotiin alle viikossa.

Eilen meidän likka sai ensimmäistä kertaa tissiä ja hyvin hoksas sen [:)] Ja arvaatkaa mitä? TYTTÖ SIIRRETÄÄN TÄNÄÄN HÄMEENLINNAAN [:)][:)][:)] meitä lähemmäksi<3 Voi jo niin hyvin. Kotiutuminen riippuu ilmesesti vain tosta syömis asiasta, että kun jaksaa hyvin kaikki annoksensa syödä ja rinta maittaa jatkossakin, niin saadaan se pikku-nöpönenä sitten kotiin <33 Jotain sydämen ultraääntä joutuvat vielä tekemään ennen kotiin pääsyä.
Imetyksestä sen verran, että en kokenut sitä mietenkään mieluisena kun tuli ihan perverssi tunne siitä [&:] Kai sen jotenkin mieltää vielä miehen hommaks hiplailla tissiä, mutta ehkä sekin vaatii muutaman harjottelukerran ennenkun sen sisäistää että "oon äiti ja tämä mun lapseni tarvii tätä ravinnokseen eikä siinä oo mitään pervoo"...
Nimeä mekin ollaan yritetty vääntää ja kyllä se nyt loppujen lopuks se sama on mikä hätäkasteessa on etunimenä. Toista nimeä täytyy vielä miettiä. Mutta eilen tuli varattua ristiäispäivä ja -pappi, joten jotain edistystä siihen suuntaan [:)]

Tyttö Koo: Siis sulla oli tikit 7 päivää ennen poistoa? Multa vedettiin sairaalassa neljäntenä päivänä ennen kotiin lähtöä ne pois. Ja oon niin ilonen kun sain tänään ylimääräsiä karvoja tuolta alapäästä ihan ite omilla silmillä pois [:D] Ei ollu maha enää niin paljon edessä. Tosin haava-alueen ympärille jäi joitakin kun ei uskalla niin ei uskalla...

Eipä oo kuulkaa närästäny eikä pissattanu eikä todellakaan tee karkkia tai sipsiä mieli [:D] Oikein ällöttää jos mies alkaa syömään sipsiä tai kaivaa karkkipussia jostain esiin [:'(]
 
Täälä on nukuttu taas huonosti koko yö. Ajatukset pyörii vaan että koska koska ja että onko istukka enää siinä kunnossa että pikkunen saa tarpeeksi happea ja ravintoa. Ei vieläkään mitään merkkejä että kaveri olis tuloillaan. Jotenkin paha mieli puskee päälle [&o]

Meillä on varmaan neuvolan tätin kanssa telepaattinen yhteys. Kerroin eilen sille että oon huolissani miten toi pää on tuolla lantiossa, kun sen tunnustelemisessa on aina ongelmia. Oli iloinen yllätys, että se soitti äsken ja sanoi että on varannu mulle huomiseksi lääkärineuvolan, että katotaan se sisätutkimuksella ja ultralla ja samalla näkee missä mennään. Mahdollista kun on että kaveri onkin väärinpäin eikä siksi synnytys lähde käyntiin. No huomenna selviää, levollisempi mieli sitten viikonlopuksi [:D]

Sain myös yliaikakontrollin jo ens perjantaiksi synnärille. Toivottavasti pikkunen olis tullu jo ennen sitä.

40+3
 
voi että,Elokuisissa on syntynyt ihan pikkuinen vaavi vkolla 29800g ja pituutta 35cm.hurjaa[&:] tuli ihan surku itelle,ihan pienen pieni toinen vasta,toivottavasti selviää!
 
nappu; kiva, että saat huomenna asiaan selvyyden ja
varmuuden.


Voi kamala, kun toinen on pieni, vajaa kilon[&:]
Toivotaan,että selviää ja pärjää itse. Ja ennen kaikkea
säästyisi terveenä. Onneksi nykyään tosi pienetkin selviää.

Mohomaha; onnittelut ! Ihanaa kun tyttö pääsee
lähemmäs kotiaan.[;)]


Täälä kärsitään nyt kolmatta päivää alaselkä kivusta,
jotka on erittäin kovat. Sanoinkin miehelle, että kun
tämän jutun saan suoritettua loppuun, niin en valita menkkakivuista, päänsärystä
tai ylipäänsä mistään ! Tää selkäkipukin on jotain kamalaaa.[:@]
Mutta mitäpä sitä ei tekisi ja kärsisi oman lapsensa eteen <3
 
Heippa!
En ole tänne jaksanut aikoihin mitään kirjoitella, vaikkakin ahkerasti käyn lukemassa kuulumisia!
Kuulostaa siltä, että kaikilla (tai suurella osalla) on kuitenkin jonkinlaisia kipuja tai supistuksentapaisia (?). Minulla menossa 38+2 ja hermostuttaa se, kun ei supistele, ei koske, eikä mitään muitakaan merkkejä. Kaikki on niin normaalisti kuin vain voi olla. Jos olisi edes jotain tuntemuksia, niin voisi olla toiveikkaana syntymisen lähestymisestä. Mutta kun tuntuu, että ei se itse synnytys voi tuosta vaan alkaa, että täytyyhän sitä jomotella viikko jos toinenkin. Huaaah.
 
Olen niin lopen kyllästynyt yksinoloon ja odottamiseen!!! Mutta tuntuu siltä, että tätä menoa vauva syntyy vasta joskus ikuisuuden päästä. Tänään ajattelin kokeilla sitä kolmea ässää, jos auttaisi yhtään... välillä (siis ei läheskään päivittäin) saattaa tulla menkkamainen pikkukipu, silloin hurraan ja toivon vaan että tulisi kunnon kipuja... sitten tuntuu hassulta lukea täältä, kun toiset valittelee kipuja ja toivoisi niiden loppuvan! :D Ajatelkaa tytöt niin, että jokainen kipu on askel eteenpäin. Jos ei ole kipuja lainkaan, tuntuu, että aika vaan junnaa paikallaan ja homma ei edisty mihinkään suuntaan...
 
plääh....
 
Tirppanan viesti kuulostaa niin tutulta... Mulla on nyt eilen ja yöllä ollut peräti hieman napakampia supistuksia ja olin heti että "jee, sattuu, lisää tätä!". No en ole lisää saanut, mutta on se loppuajan kivuttomuus taatusti auttanut mua selviämään synnytyskivusta! Kuopuksen synnytyksessä makasin vesialtaassa hurmiossa ja ajattelin että onpa ihanaa, että lopultakin sattuu ja tapahtuu [;)]!

Sain iloisesti yllättäneen puhelun aamulla, kun äippäpolilta soitettiin ja pyydettiin huomisaamuksi sinne. Neuvolan täti teki siis lähetteen eilen, kun itse olen huolissani veden määrästä ja siitä tietenkin (aina ja ikuisesti) onko lapsella kaikki varmasti hyvin. Yliaikakontrolli on sitten viikon päästä, mutta sitäkin odottelen sitten huomattavasti rennompana, jos kaikki näyttää hyvältä. Ja jos ne vaikka tekis sisätutkimuksen ja vähän ronskimmin ja pääsisin synnyttämään...

Ja eihän sitä koskaan tiedä jos se lähtö koittaisi vaikka ensi yönä... No toivossa on hyvä elää [:D]!
Jokohan SARIAN on lähtenyt Hyvinkäälle???

Koukku 40+6
 
Mutta kun tuntuu, että ei se itse synnytys voi tuosta vaan alkaa, että täytyyhän sitä jomotella viikko jos toinenkin. Huaaah.



Voin kertoa ettei pidä paikkaansa[:D][:D]

Mullakin on viikosta 31 supistuksia tullut
kipeesti ja silloin mietittiin, että mitä tehdä, ei saisi
vauva vielä syntyä. Mutta tässä ollaan edelleen[:D]
Viikkoja pian 38. Ja voihan olla, että meillä joilla supistuksia
tulee päivittäin muutamia, on kipuja tai limatulppa irronnut,
menee yliaikaiseksi ja sinä tirppana saat ennemmin
käärösi syliisi.[:)] Ei kannata menettää toivoa, vaikka siltä tuntuukin.

Tiedän moniakin tapauksia, joilla ei ole mitään tuntemuksia ollut
aikaisemmin ja silti vaanyhtäkkiä alkanut synnytys. [:)]

Itsekin tässä lähtöä odottelen kovasti [8D]
 
Koukku en ole lähtenyt Hyvinkäälle[:@]
Täällä mä kotona. Päivän mittaan on supistellut aika kipeestikkin välillä, mut ei sit muuta.
Ainut että kovalla tuolilla en oikeen pysty istumaan, kun alakertaan sattuu, mut sohvalla on hyvä röhnöttää. Toivottavasti nyt ens yönä tapahtuis jotain edistystä.
 
 
 
Juu, eipä niitä ennakko-oireita tarvitse olla yhtään, synnytys lähtee käyntiin sitten kun sen aika on [:)]. Siksipä en suurempaa stressiä asiasta ota. Musta tuntuu että muut ovat kärsimättömämpiä [;)].

Neuvolatäti kyllä suositteli että lenkkeilen vaan enemmän (silloin siis supistaa, muuten ei juurikaan) ja sitten "levittelen ja venyttelen" tota alakertaa [;)]. Nelinkontin ja haarat auki... On siinä ukolla taas ihmettelemistä.
Neuvolassa siis tänään ja painoa tullut +700g, turvotus plussalla, sf 35cm, kaikki muu ok. Vauvan pää oli tullut edelleen alemmas (sen takia mun kuulemma kannattaa alakertaa venytellä, joopa joo...[8D]). Lääkäri mulla on heti 40+1 ja kattellaan sitten onko tilanne kehittynyt millään lailla.

mohomaha: Hienoa että tyttö tulee Hämeenlinnaan! Kohta hän onkin jo teidän kanssa kotona <3.

Sarianille on peukut pystyssä!
 
Takaisin
Top