kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ei ainakaan lähdetty mihinkään. [:)] [:@]
 
Meillä kans yliaikaiskontrolliin mennään 41+5. mulla tosin osuu lauantaille, joten 'pääsen' jo 41+4 kontrolliin. Ei ole harmainta hajua mitä siellä on tarkoitus tehdä, mutta otan tietty kamat mukaan. Mietityttää kans toi lapsiveden määrä, kun vatsa on suht pieni ja tiiviin oloinen. Mutta kyllä vaavi läiskytteli viime yönäkin runsaasti ja kaikenlaista loiskintaa ja pulputsta kuuluu ylipäänsä mahan seudulta. [:)]
 
Terkan mukaan hänen joku asiakkaansa on käynnistetty vasta 42+3 ja hyvin meni sekin. [&:] Tais olla sitten aika pieni vauva tiedossa, kun uskalsivat odottaa noin pitkään. 
 
Mulla meni yö kans suht hyvin. Kahdella heräämisellä selvisin ja nukuin kuitenkin melkein 10 tuntia [:)] Nyt on taas virtaa täynnä, varsinkin kun eilisen päivän on vaan laiskotellu! Kerran heräsin yöllä siihen kun vatsaa kivisti ja samanaikasesti tuntu et sisäreisistä vetäis suonta (tai siltä se ainakin tuntu [:-]).

Tyttö Koon ja katusutariinan vauva-arki kuulostaa tosi helpolta, toivottavasti on jatkossakin! Tosi kiva kun kertoilette miten teillä menee! [:)] Meidänkin täytyy aika pian hankkia pikkuselle se passi kun joulukuussa olis sinne Thaimaahan lähtö ja suunnitelmissa olis että oltais tehty Tallinnan reissu loppukesästä.

Nimiasiasta.. Meillähän oli jo periaatteessa nimi valmiina, mutta nyt mulle on alkanu satelemaan päähän lisää uusia ihania nimiä [:D] Mies on jo niin junttaantunu siihen alkuperäiseen valintaan että siinä on mulla homma jos haluankin sen toiseen vaihtaa!! Katsoo sitten miltä se oma nyyterö näyttää [:)]

Tänään ajattelin vaihtaa olohuoneen verhot ja äiti lupas lähteä käymään mun kanssa kirpparikierroksella. Siinähän tää päivä sitten hyvin meneekin [:)]
 
voi, itellekkin tulee kamala matka kuume ![:)]
Mihin te olette thaimaassa menossa ? nuri äiti[:)]

Sinne saakin tovin koneessa istua, mutta on sen
arvosta[8D]
 
Tääläkin edelleen odotellaan......[:@]

Viime yönä menkkamaista jomotusta, mutta se siitä. Neuvola on tänään ja toivottavasti saan ajan edes tonne yliaikakontrolliin, niin olis edes joku päivä tosiaan mitä odottaa. Maha on niin alhaalla, että alan näyttää sellaselle 50v rekkakuskille [:)]

Ihmetyttää ku ovat sanoneet neuvolassa jo viikko tolkulla, että vauvan pää on todella alhaalla, mutta en tunne sitä ite niinku tunsin siinä vaiheessa ku se kääntyi alaspäin joskus aikoja sitten. No ehkä mulla on jotenkin omituinen lantio. Joutuvat katsomaan melki joka kerta pään ultralla, kun se on kuulemma niin omituisen syvällä että sitä ei tunne käsikopelolla.

Tyhjäsin äsken kameran kuvista koneelle ja laitan sen nyt latautumaan, että mahtuu paljon vauvakuvia, jospa se lähtö pian tulisi.
 
täälä kesäkuisissa viihtyy nämä nyytit
mahassa liiankin hyvin[:D]
Ei ole paljon varaslähtöjä tullut[:D]
 
Keskiviikkohuomenia!

Päätinpä nyt minäkin osallistua keskusteluihin, vaikka matkan varrella en olekaan juur osallistunut [:)] Rv on nyt 37+1, eli la on 29.6!

Siitä lähtien kun lapsen liikkeet oon tuntenut, eli noin rvkoilta 13 lähtien, olen ollut sitä mieltä ettei tämä loppuun asti pysy kun on niin liikkeessä koko ajan..
Taikauskoinen en oo, mutta kahtena eri yönä (viikon välillä) oon nähnyt unta että syntyisi 26.6, sekä kahdessa eri mehupurkissa on ollut tuo sama päiväys [:D] Saapi nähdä siis..

Limatulppaa on irtoillut nyt vajaat pari viikkoa, keltaista paksua ja jojomaista limaa.. Oletan sen olevan limatulppaa? Muina vaivoina voisin yhtyä myös noihin vessassa juoksemisiin (MYÖS) öisin, viikko herätty nyt 1,5-2h välein vessaan, sitä ennen sentään 3h välein.. päivisin saa/joutuu käydä parhaimmillaan puolenkin tunnin välein, argh! "oota mä käyn nopee eka vessassa" -"ai taas?" [:@] Alaselässä on ollut menkkakipujen aikaista ja tyylistä jomotusta lähemmäs pari viikkoa, lantio tuntuu räjähtävän ja jalkovälissä tuntuu siltä, niinkuin ois monta tuntia ja astetta kovempaakin seksiä harrastanut.. Jalkovälissä ja alavatsassa myös ihmeellisiä vihlaisuja, laittaa kädet puristumaan nyrkkiin ja kiroamaan, eli kipeitä myös.. Supistuksia on päivittäin, enemmän tai vähemmän kipeitä..

Tulipahan kerralla selostettua tuntemuksia ja oloja [:)] Nyt suihkuun ja klo 13.oo onkin sitten aika taas neuvolaan.. Kiitoshei!
 
Täällä neuvola takana!! Kaikki arvot ok!!
Ens ma 14.6 on viimenen neuvola käynti, ja ti 15.6 (Rv.41+5) yliaikaiskontrolli Hyvinkäällä.
Eli täällä käytäntö että 12pv kun on yliaikanen niin siirtyy synnärille, ei enää äitiysneuvolaan.
 
Muuten ei mitään ihmeellistä, liitoskipuja vähän, ja alavatsa on vähän aranoloinen, muuten fyysisesti hyvässä kunnossa...Henkisestä puolesta en oo niinkään varma[;)]
 
Kävin eilen Lennu_G:n luona kahvilla ihailemassa pikku Papua, on se vaan ihana ja niin pieni!!!
 
Hyviä vointeja kaikille, ja kuullaan taas!!!
 
[:)] päiviä mammoille..
täälläkään ei mitään muutosta mihinkään... tympii ja tympii ja olo on tosi ärsyyntynyt.. [&:][:@]
neuvolastakaan ei mitään sen ihmeempiä. ipana oli pikkasen laskeutunut mutta edelleen ne käpälät vois sieltä nousta pikkasen ylöspäin että pää pääsisi kiinnittymään... taitaa käydä niin että tää ipana syntyy käsi edellä ja sitten vasta pää.... [8|] ja edelleenkin sf mitta joudutaan ottamaan vinoon kun ipana napottaa massun toisella puolella vähän vinottain. niin ja neuvolan täti meinasi että kyllähän me vielä ens viikolla nähdään neuvolanmerkeissä[:@][:@] ei tarviis. kyllä tää on niin valmis jo pykää ipanaa ulos.

KIVUISTA:muutamana yönä täälläkin on ollut menkkamaista kipua ja parina iltana ollut lonkassa ihme vihlasuja jotka tuntuu myös yläreisissä molemmin puolin... vihlasujen aikana ei paljoo pysty liikkuu vaan ootettava että menee ohi... eilen huomasin että mun jalat on ihan jääkylmät ja koko illan juili reisiä ja ristiselkää.. oli aika tuskanen olo ja ainut missä oli hyvä olla oli lattialla selinmakuulla.....muuten en edelleenkään tunne supisteluja... ja raivostuttaa kun neuvolassa ne tivaa aina sitä samaaa että supisteleeko.. ja aina saan vastata että ei kai.[8|]

SAIRAALAKASSIA on täälläkin purettu ja pakattu ja kävin ostaa sinne evääksi "pillimehuja".. siis sellasia paksuja hedelmämehuja. edelleenkään täällä ei syödä lisäaine/keinotekoisesti makeutettuja juttuja. lisäksi ostin kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä. kauhistuttaa se ajatus että mitä ne mulle siellä sairaalassa sitten oikein syöttää kun oon ton ruokavalion kaa aika tarkka. joudunko soittelee ukkelille että tuo sitä ja tuo tätä......

eilen hain postista close carrie-.kantoliinan ja oon nyt ihimetellyt sitä ja kuin se toimii. lisäksi sain kestisvaippoja joita sitten iloisena pyöritellyt koneessa. oon kyllä ostanut jo kertisvaippoja myös. ei voi tietää kestääkö ipanan iho niitä kestiksiä. jos tulee minuun niin on kyllä tosi atooppinen ja herkkäiho..
jahas, jos ottais päikkärit. kummasti väsyttää vaikka nukuin viime yönäkin 12h ihan tuosta nuin vaan yhellä pissareissulla. [:)]
 
Täällä neuvola jälleen takana ja vaavi on edelleen omassa vevsipuistossa [:)]

Pää on kuitenkin laskeutunut vielä alemmaksi joten enää ei pitäisi mennä kauaa ...hope so [:D][;)] Turvotusta mulla on tullut TODELLA PALJON, viime viikosta painoa tullut lisää noin 2,5kg ...en yhtään ihmettele kun vaatteet tuntuu niin tiukilta päällä. Onneksi turvotus laskee synnytyksen jälkeen ja paino tippuu [:)]

Mekin ollaan lähdössä lomailemaan tammikuussa Dubaihin tuttava perheen kanssa [;)] Tosin mitään ei olla varattu vielä koska haluamme ensiksi odottaa että tää nyytti syntyisi[:)]
 
Hei mammat!
 
Tänään on ollu hyvä päivä! Eilen aamulla heräsin ennen kuutta kun mies oli lähdössä töihin. Söin vähän ja kävin vessassa, sit alkoi tuntua pientä nippailua alamasussa. Menin kuitenkin takas sänkyyn ja ajattelin nukkua vielä muutaman tunnin mut puoli seiskan jälkeen alkoi menkkamainen kipu selässä ja kohta alkoi tulla supistuksia. Kipua tuntui mahassa ja selässä ja nyt tajusin ett samanlaista kipua olin tuntenu aiemminkin mut vain yksittäisiä, joten en niitä silloin ollu tajunnu supistuksiksi. Noh menin sit hieman paniikkiin ja mietin mitä tehdä seuraavaksi. Hetken panikoinnin jälkeen tajusin, ett nyt pitää sit vaan oottaa josko myös lapsivesi menisi nii sit vois alkaa soitteleen johonkin päin, mut mitään ei tapahtunu. Vessa reissuja piti tehdä yhteensä neljä, joten siitäkin ajattelin ett nyt alkoi oikeesti tapahtua. Tuli ainakin kunnon tyhjennykset tehtyä eikä ummetuksesta ole tietoakaan. Kaheksan aikaan sit kaikki vaan loppu niinku seinään. Masu oli vähän hellänä ja vauvis alkoi riehumaan mut ei enää tullu suppareita. Puol kymmenen jälkeen olin nukahtanu sohvalle ja heräsin vasta puol yks. Oli hieman epätodellinen olo. Olinko nähnyt unta vai tapahtuko se oikeesti..? Olihan se ihan oikeesti tapahtunu ja sit tuli jotenki oudosti kauheen hyvä olo. Nyt tajuaa ett kyllä se sieltä on tulossa vaikka välillä on tuntunu ett mitään ei tapahdu ja oon ollu kamalan turhautunu.
 
Tänään käytiin taas neuvolassa, viimeisen kerran saman tätin luona kun hän jää nyt kesälomalle. Ens torstaina on seuraava aika ja paikalla on sit joku sijainen. [&:] Kaikki edelleen hyvin, verenpaineita pitää seurailla vieläkin joka päivä useamman kerran ihan vaan varuiksi. Vauva on kuulemma jälleen alempana kuin viikko sitten muttei vieläkään kiinnittyny. Täällä aletaan kuulemma käynnistelemään kymmenen päivää la:n jälkeen eli meillä käynnistetään 29. päivä jos ei vauvis ite tule ennen sitä.
 
 
Niin siitä isyysjutusta pitää tyhmänä kysellä ett mihin se tunnustus pitää tehdä? Siis mikä laitos vai ihan vaan maistraattiin ilmottaa? Millon sen voi tehdä? Vai ootellaanko seurikselta jotain kirjettä sit kun vauva on jo syntyny? Eli siis otetaanko meihin yhteyttä vai pitääkö ite ilmotella ja mihin?
 
Vauvan sänky ja hoitonurkkaus on nyt valmiina ja kotiutumis vaatteet katottu valmiiksi jos sattuu lähtö tulemaan piakkoin. Jännä kun sitä koko ajan vaan ajattelee laskettua päivää eikä meinaa tajuta ett kyllä se voi tulla aiemminkin.[:D] Pitäs varmaan niitä omiakin tavaroita alkaa pakkaileen, oli sen verran jännä kokemus se eilinen.
 
 
 
meilläkään ei tuo imetys ota onnistuakseen vaikka kuinka sairaalassa yrittivät opettaa ja auttaa... poitsu hermostuu kun ei heti saa ruokaa kun nälkä yllättää ja myös nuo rinnanpäät verillä... eli lypsyllä käydään täälläkin, mutta tärkeintähän on se että poitsu ruokansa kumminkin jotakin kautta saa [:)] ja kyllä tuo sektiohaavakin tietysti omat ongelmansa aiheuttaa kun ei kivun takia saa ite otettua kunnolla rentoa asentoa... että täytyy kokeilla imetystä uudelleen kun tästä pikkuhiljaa asettuu ja kivut hellittää [:)]
 
[:@] [:@] Eikä mitään uutta täälläkään... [:@] [:@]
Ärsyttää kun olen ihan yksin kaikki päivät, niin ei oikein uskalla kauaksikaan lähtee yksin pyörimään saati sitten jaksaisin noiden vähäisten yöunien takia.
Ja mies tekee duunia yömyöhään saakka. Raivostuttaa sekin.
Yöt ovat edelleen lyhyitä. 4-6 tuntia. Päivällä sitten saatan nukkua sen pari tuntia koiran unta.
Kipuja on joo, mutta ei mitään säännöllistä...
Eilen kyllä taas kokeiltiin taas 3 ässän tekniikkaa. EI TOIMI! [:D]
 
Meillä kävi tänään th kotkäynnilla ja Onnin paino on noussut hienosti lisämaidolla. Sovittiin ettei enää öisin tarvitse poikaa herättää syömään vaan saa herätä omaan tahtiin aterioimaan. Eipä tuo imettäminen täälläkään alkanut ihan hirmu helposti, mutta pikku hiljaa on opittu. Poika on onneks ollut nyt rauhallinen tissillä ja osaa hyvin tekniikan. Sektiohaava on tänään ollut aika hyvä, olin ilman kipuja tuonne alkuiltaan, mutta sitten kun lähdettiin kävelemään apteekkiin hakemaan lisää Buranaa, alkoi aivan käsittämätön kipu joka sai mut itkemään. Th poisti tänään ne tikit ja haava on parantunut tosi hyvin, mutta se mustelma aiheuttaa vielä kovaa kipua jos liikaa rasittaa itseään. Ja aika pienestä tuo tuntuu kyllä reagoivan.

Huomenna ajellaan tuonne kirkolle kyselemään meidän pappia ja sopimaan ristiäispäivää. Pitää ajoissa varata pappi ja päivä kun kesä on kiireistä aikaa ja haluttais just tietty päivä ristiäisille.

Edelleen paljon tsemppiä kaikille vielä vauvaansa odottaville!!!!
 
Meillä aamun neuvolakäynnillä saatiin myös vauvan painon suhteen hyviä uutisia, neiti painaa jo 3005 grammaa, eli hienosti maanantaisestakin kontrollista tullut 100 grammaa lisää. Ja mekin satiin helpotusta yösyöttöihin; aiemman kolmen tunnin välein riittää nyt neljän tunnin välein! Paitsi tietenkin jos pieni itse herättää aiemmin.

Joku mainitsi koiran suhtautumisesta uuteen perheenjäseneen... meillä koira on ottanut isosiskon roolin aika hienosti vastaan, vaikka ennen vauvan tuloa hiukan jännitinkin, että kuinka käy. Mutta se on mukana kaikessa mitä tehdään, ja myös ilmottaa, jos vauva on esim. herännyt eikä huomata sitä. Toisaalta se myös vahtii pientä, varsinkin kun tulee vieraita... saa nähä millainen suojelija siitä vielä kehittyy.

Alkaa olla jo aika paljon syntyneitä kesäkuisissa[:)] Kyllä ne loputkin sieltää pian tulevat, ei huolta!
 
Täällä kanssa kotiuduttu 3.6 syntyneen tyttövauvan (4106g) kanssa. Sunnuntaina kotiuduttiin ja heti illalla nousikin itselleni korkea kuume, jota kesti tähän päivään asti. Kuume liittyi ilmeisesti maidonnousuun. Vauva on aivan ihana ja enpä ole tiennyt, että näin helppoa vauvaa voisi ollakkaan. Kahdesti olen kuullut hänen itkevä, syö, nukkuu ja on tyytyväinen.
 
Takaisin
Top