kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
käytiin ukkelin kanssa tekemässä semmonen kolmen kilsan lenkki äskettäin..Pitemmällekin oisin jaksanu ja halunnu vaan piru kun sellanen paine koko ajan alapäässä,että tuntuu kun pissat tulis housuun..
Tänään en ookaan sit oikein muuta saanu aikaseksi..tai mieli tekis jotain tehdä,vaan on vaihtoehdot aikas vähissä..Ei oo rahaa itellä,että lähtis kaupoille tai kirppareille kierteleen eikä sit kotonakaan viittis joka päivä imuroisa,vaikka tuntuu että sais..kissat kantaa jaloissaan mahottomasti ruohoo sisälle ja voi tota karvan määrää taas[:'(]
mä oon miettiny että oliskohan sitä limatulppaa multa irtoilemassa..ihan sellasta venyvää kirkasta limaa ja palloja on tullu tässä muutamana päivänä,vaan ei mitään verisiä paakkuja..googlettelin sit tota limatulppaa ja löysinkin että se voi myös olla ihan vaan tollasta kirkasta..toivossa on hyvä elää että se olis sitä[;)][:D]Ja voi että on ollu taas vatta koko saamarin päivän sekasin..ei-oo-kivaa..Jospa tää ny olis sitä tyhjennystä ennen h-hetkee[:-][:D][:D]

Ja onnea kaikille vauvan hakijoille!! Ja Sarianille tsemppiä!!! Ei se kivaa kyl oo kun yli lasketun vierähtää,eikä mitään oikein tunnu tapahtuvan[&:][&:]
 
Heipä hei,
tässä hetki sitten kotiuduttu pienen pojan kanssa <3 "hermanni" syntyi perjantaiaamuna kiireellisellä sektiolla... täytyypä sitten tarkemmin tutustua tämän keskustelupalstan tapahtumiin kun jaksaa ja kerkeää :)
 
mä oon varmaaan viimeinen joka täälä poksahtaaa[:D]

Mullakin tuntuu lenkillä sellainen kamala
paine tuola alakerrassa; ja vaikka olis käyny
justiin vessassa niin varmasti kun kävelee, niin
saa mennä vessaa[:D][:D][:@]

Sarian tympeäää[:'(][:@]
toivotaan ettei aiva käynnistelemään
tarvisi ruveta. [>:] saisi ite ruveta syntymään...

Puolet jo varmaaan saanu oman nyyttinsä kainaloon [:D]
 
Sinne se ukko ny läks mettään ja torstaina tulee taas kotio. Voi tylsyys [8|] Eilisen päivän siivosin oikeen urakalla niin tänään oon nyt vaan ollu.. sängyssäkin makasin yhteen asti ja sen jälkeen oon koko päivän vaan herkutellu ja kattellu telkkaria [;)][:D]

henniv: ei mullakaan siinä tulpassa ollut mitään veristä.. sellanen klöntti vaan.. vähän rusehtava tai enemmänkin kellertävä klöntti. neuvolantäti kuitenkin oli sitä mieltä että limatulppaa sen täytyy olla kun kysäsin. ja mullakin nyt tänään ollut maha ihan sekasin! yhden kerran oon oikeen saanu juosta vessaan.. liekö sitten jotain mahatautia vai olisko tyhjennystä ennen h-hetkeä?? sopii toivoa! [:D]

selkää on nyt jomottanu koko päivän ja välillä nippaillu alamahasta ja lisäks valkovuoto lisääntyny aika hurjasti.. pari kertaa lorahtanu oikeen kunnolla.. kyllä tää odottaminen on turhauttavaa kun sitä lähtöä odottaa jo niin kovasti!! [:D]
 
Jenni90 Meillä on lasketut vissiin peräkkäisinä päivinä, saa nähä kumpi lähtee ekana [:)]
 
Onnea kaikille uusille poksahtaneille / nyyttiä hakemaan lähteneille!!
 
Täällä ei kyllä tapahdu yhtään mitään. Joka päivä supistelee mutta ei läheskään riittävän kipeesti tai useasti. Olo on kuin milläkin virtahevolla ja kävely on hidasta lyllerrystä [&:]
Vauva on nyt tässä pari päivää puskenut itteään kipeästi alaspäin ja paineentuntu on lisääntynyt ihan kivasti, ihme jos ei ensi maanantain neuvolassa ole vieläkään kiinnittynyt.. [:@] [:D]
 
 
 
Iltoja! Täällä tänään raskausviikkoja 39 täynnä! Viikon päästä siis laskettu aika!
 
Minäkii sain tänään itseni ylös sängystä vasta puolen yhden maissa. Vaihoin sänkyyn lakanat ja pyöritin pari koneellista pyykkiä. Postista tuli noin 180 tilaamaani valokuvaa, joita sitten järjestelin kansioon, mitä mahtu. Huomenna pitää yksi uusi kansio käydä ostamassa, että saan loputkin järjestykseen.
 
Sitten leivoin sämpylöitä, nii ja eilen leivoin kinkkujuustopiirakkaa! [:)] Ja jos sitten huomenna saisin aikasex pullataikinan...Ruuaksi en sitten kehannu enää tehä, kun paistaa vaan ranskalaisia ja lenkkimakkaraa...
 
Alaselkää ja masua jomottelee edelleen. Ja mahaa kovettelee ja vauva potkii siihen malliin, että kohta mahanahka räjähtää!!! Tuntuu tosi ilkeeltä!
 
Päätä ei oo nyt kivistäny ja alapainekin on reilusti pysyny alle 90! Ruppeis nyt pian jottain tapahtumaan, ni ei tartteis sinne neuvolaan perjantaina mennä!!!
 
Onkos kelleen varailtu aikoja jo yliaikaiskontrolliin ja jos on, niin milloin? Mulla on huomenna laskettu aika, ja perjantaina neuvola, niin tuli vaan mieleen, että varaiskohan ne sinne ajan jo perjantaina 40+2, vai vasta sitten seuraavassa neuvolassa, 41+2..  Kun ei tää täältä varmaan oo tulossa ihan heti, ja ois kiva tietää, että kaikki on kunnossa jne, jos ei ne vaikka ekassa kontrollissa käynnistäis kuitenkaan... Sitä en haluis. Ois taas yks päivä enemmän mitä ootella, kun tietäs milloin se eka kontrolli oikein on :)Nii juu, ja ultraakos ne siinä kontrollissa vai kattooko vaan kohdunsuun tilanteen?
 
Heippa hei!

Neuvolakäynti taas takana...
Varattiin aika ensi viikon torstaille, mutta toivottavasti sinne ei tartte mennä [;)]
Neuvolatätikin vain tuumasi, että tuut jos tuut...

Kaikki muuten ok. Pissa puhdas, verenpaine noussut edelleen (noussut tasaisesti koko raskauden), mutta ei mitään hälyyttävää vielä. Maha on vain vähän laskeutunut. Paino laskenut viime viikosta 1,5 kg [:D] ilmeisesti vähä turvotus hävinny.

Yöt on ihan tuskaa. Mä en tiedä, mutta tää nyytti tuntuu yöllä olevan kaikista vilkkaimmillaan. Eli yöttömiä öitä tiedossa. Jaiks... viime yönä melkein kyyneleet tuli silmiin ku sattui niin paljon ne liikkumiset... Mä en kestä jos ensi yökin on yhtä tuskaa. [:(] Yö unet jää aina 3-5 tuntiin..
 
Meillä oli eilen vauvan painokontrolli ja keltasuuskontrolli, jännitti, että jos joudutaan takaisin sairaalaan... ei onneksi, paino oli noussut jo lähes syntymäpainoon ja keltaisuusarvotkin ok. Eli huh, selvittiin takaisin kotiin.

Täällä iloitaan jo 2,5 tunnin unista kerrallaan, siihen päästiin viime yönä. Meillä kun on herättävä syöttämään vauva sen kolmen tunnin välein. Puolisen tuntia siihen aina menee, ja jos pieni nukahtaa heti, saa itsekin nuo ruhtinaalliset 2,5 tuntia unta ennen seuraavaa syöttöä. Mutta jos ei nukahda, niin...

Semmoista. Huomenna ensimmäinen neuvola vauvan kanssa. Jännää. Viikonloppuna muutetaan, ja ensi viikolla onkin sitten neuvola jo uudessa kunnassa...
 
Katusutariina kertoikin jo miten isyyshommat menee Summerwine, eli ei mitään dna:ta tehdä ellei isä tai äiti itse niin halua. Pelkkä "tunnustus" riittää. Ja itselleni tuli ainakin ensin seurakunnalta kirje missä mainittiin asiasta ja puhelinnumero, mutta myös sieltä ite paikasta oli tullut kirje, jossa puhelinnumero mistä varata aikaa. Mutta ristiäisiä ei voida pitää ennen isyyden vahvistamista, jos lapsi saa isänsä sukunimen.

Usko pois Henniv, sä lähdet tän viikon aikana synnyttymään! Toivottavasti moni muukin teistä.

Kiitos "seksivinkeistä", ei tulis kyllä mieleenkään ilman kortsua vedellä menemään, eiköhän tässä olla ehkäsyn kanssa suht tarkkana. Huoh, sekin taas huoleenaiheena kun ei oo tarvinnu sitäkään asiaa miettiä aikoihin [>:]
 
petupapu; joo niiin on ![8D] saas nähdä kumpiko malttaa ennemmin
tulla maailmaan; meidän vai teidän pieni.

Tääläkin on vaan oltu tämä päivä. Ei ole oikein
jaksanu edes tehdä mitään.
Paitsi perus joka päiväiset lenkit koirien kanssa
mutta ei siis mitään ylimääräistä.

Mulla on koko päivän alaselkää jomottanu[&o] ikävä tunne.
Sairaalakassia aloitin pakkailemaan tänään ![:)]
Puolet ois nyt pakattuna.[:)]

Sitä pakkaillessa tuli sellainen paniikki olo;
että hitto, pian mun on joka tapauksessa pakko synnyttää
tämä poika täältä maailman ja vieläpä ihan itse ![:-]
 
Iltaa!

Täällä on päivä mennyt taas yhdessä hujauksessa, toista se oli raskausaikana... eli kaikille vielä odottaville kovasti tsemppiä loppuajaksi!!!

Poika sai tänään maistraatista paperinsa ja ihan ikioman sotun [:)] Sit hain postista kirjattuna kirjeenä saapuneen stipendin, jonka sain koulusta nyt kun valmistuin. Huomenna tulee terkkari neuvolasta kotikäynnille ja poistaa tikit mahasta. Haava on ollut tänään taas aika kipee, katsoin että oikeelta puolelta haava olis vähän turvoksissa ja yks kolikon kokoinen mustelma on ilmestynyt. Ehkä siks särkee...

AnAnAts, mulla oli esikoisen kanssa varattu yliaikaiskontrolli rv 41+2, mutta poika syntyi edellisenä päivänä joten en ehtinyt sinne. Tästä on tosin jo yli 11 vuotta aikaa, en tiedä onko homma muuttunut siitä.

Meidän pieni mies on nukkunut yönsä tosi hienosti, herää 2 kertaa syömään ja on päivisin tosi tyytyväinen, ei turhia itkeskele. Koira on reagoinut vauvaan positiivisesti, nukkuu yöllä pojan sängyn vieressä lattialla ja jos pikkunen vähänkin inahtaa yöllä ta päivällä, koira pyytää meidät hätiin [:)] ja sit käy haistelemassa poikaa tasaisin väliajoin. Elämä on tosi ihanaa just nyt!!! <3
 
Koira on reagoinut vauvaan positiivisesti, nukkuu yöllä pojan sängyn vieressä lattialla ja jos pikkunen vähänkin inahtaa yöllä ta päivällä, koira pyytää meidät hätiin



Voi ihana[;)][;)][;)]
 
Pitäsköhän sitä perustaa syntyneille oma ketju? Mutta toisaalta, kohtahan me ollaan kaikki jakaannuttu, että samapa se kai on [:D]

Mun käy oikeesti niin sääliks teitä, jolla tuo synnytys vielä edessä. Ei toivottavasti kuitenkaan paljoa enää jäljellä..

Joku kyseli jossain välissä nimistä, että mitä ootte miettinyt. No niin kuin näkyy, meidän likan nimeks tuli Marika. Käytiin se nimi samantien maistraatissa laittamassa, kun päästiin pois sairaalasta. Pitää nimittäin hakea tytölle passi, ja sitähän ei saa ilman nimeä.. joten jouduttiin sitten tekemään näin.

Sairaalasta kun tultiin kotiin, huomasin että tytön toinen silmä oli aivan täynnä rähmää. Siis ei todellakaan mitään sellasta suht kovaa keltasta, vaan tuo oikeasti kellui silmän päällä (sen ollessa kiinni siis). Soitin tietty tuonne synnärille, että mitä tehdään eikä sieltäkään tullut oikeen mitään apuja. Toinen sairaanhoitajista sanoi, että ota aamulla yhteyttä synnyttäneidenosastolle, jos ne osais auttaa, mutta ei siihen kuitenkaan mitään antiseptisia tippoja saa. Toinen sanoi, että pitäs mennä tohon omaan tk:seen, ettei missään nimessä synnärille, ja että pitäs ottaa siitä silmästä näyte. No minä siihen, että ei täällä mitään näytteitä perjantaisin oteta (labra ei ole paikalla), ja ne eivät tuolla keskussairaalassa sitä uskoneet. "täytyyhän nyt joka paikassa pystyä näytteet ottamaan" Joopa joo.. Olipahan hirveesti apuja tuostakin. Googletin sitten yöllä miten tehdään keittosuolaliuosta ja sillä pyyhkin aina syötön yhteydessä sitä silmää. Aamulla rähmän määrä oli todella vähäinen, mutta käytiin kuitenkin lekurissa silmää näyttämässä. Saatiin antiseptiset tipat. Luojan kiitos tää ei ole mun ensimmäinen lapsi. Jäis kyllä lapsenteot varmaan tuohon [:D]

Täällä saa öisin ihan suht hyvin nukuttua. Tyttö herättää 3-4h välein ja tyyntyy samantien tuohon tissille. En valita, pääsen aika helpolla. Muutenkin vaikuttaa (ainakin vielä) suht helppohoitoiselta tapaukselta. Kunpa oliskin saanut isänsä luonteen.. Mä pääsisin niiiin paljon helpommalla [:)]
 
Katusutariina; ei nyt ehkä tarvii ihan sääliä kuitenkaan[:D][:D]
ymmärrän kyllä mitä haet[:D][:D]
Tosi nätti nimi tytöllä![:)]
 
Huomenta!
 
Ei oo taas puol 4 jälkeen nukuttanu, siispä nousin ylös! Tiskit koneeseen ja pyykkikone pyörimään. Aamupalaa en oo vielä kerenny syömään, silti sai vessaan melkein juosta, kun maha päätti toimia löysänpuoleisesti...
 
Yöllä heräsin siihen, kun mahaa väänsi sillee menkkamaisen ilkeesti. Vähän aikaa se nipisteli, ja ajattelin, että alkas nyt ne supistukset, mutta ei...
 
 AnAnAtS: Täällä meilläpäin saa Kyssiin kuulemma vaan kävellä yliaikaiskontrolliin, kun lasketusta ajasta on kulunut 12 päivää! Mielellään sitten heti aamusta 8-9 mentävä sinne, että voivat kokeita yms. ottaa jos tarvis ja suunnitella päivää...
 
huomenta [:)]
Nyt pitää hehkuttaa,heräsin YHDEN kerran yöllä vessaan ja nukuin kuitenkin sellaset 9 h !! Isäntä käski tarkastaa etten oo housuun pissiny,kun sanoin sille tosta[:D][:D][:D]
 
minäki voin hehkuttaa että nukuin 6 tuntia ilman että heräsin vessaan[:D][:D] aamulla olikin kyllä sellanen täyteläisempi olo sitten kun lyllersin veskiin[:D]

tänään ois sitten neuvolapäiväkin[:)] illalla oli taas niiiiin kovat kivut että luulin että yöllä tulee lähtö mutta eipä tietenkään[8|] vähän rasittaa jotenkin mennä taas neuvolaan kun siellä on joku tuuraaja, vielä eri kuin viimeks. sais se mun oma neuvolatäti jo parantua[:D] edellisen tuuraajan mitatessa alapainekki oli yli 120[:D][:D]saas nähhä onko tää uus sitte yhtä pelottava[:D] ylihuomenna ois täällä jo se laskettu aikakin,näin se aika kiitää[:D][:)][;)]
 
YLIAIKAKONROLLISTA

Nykyisin se taitaa olla se 41+5 että "pääsee" yliaikakontrolliin, ennen oli 41+3. Mä just soitin Hyvinkäälle ja sain ajan ensi keskiviikoksi 8.30, kuulemma kannattaa tulla jo aikaisemmin ja varautua siihen että voi kestää, jos tulee kiireellisempiä... Pyydän kyllä vielä neuvolasta lähetteen, josko pääsisin kuitenkin jo 41+3, kun pelottaa lapsiveden vähäisyys... Neuvolantäti sanoi, että viimeistään 42+0 käynnistetään, sen yli ei ainakaan muistanut kenenkään käynnistysten menneen. Tietysti se käynnistyminen voi kestää... Ja netistä kyllä jostain luin jonkun käynnistetyn 42+4. Mä kyllä tulen hulluksi jos sinne asti menee!

Eilen (40+4) oli sitten viimenen neuvola, kaikki ok. Se siitä sitten. Taisi olla viimenen äitisyneuvola minun kohdalla, kun eiköhän nämä muksut ole sitten tässä :).

Nyt puutarhamyymälään ostamaan edes joku kesäkukkaparka kuivumaan tuohon kuistille...

Koukku 40+5
 
EIlen illalla alkoi kamalat säryt alaselässä.
Aamulla jatkunut, oli pakko viettää tuli kuumassa
suihkussa puolisen tuntia; nyt on vähän helpompi olla...

Henniv; WAU ![8D][8D]
Tommoset yöt on harvassa, ettei tarvii asua
vessassa. Onnea ![:)] Näitä lisää.


hienoa summerwine !.
KYllä täälä on rampattu vessassa teidänkin puolesta.
Ja heräilty on parin tunnin välein. Nyt sitten väsyttääkin
niini armottomasti.[&o]


Onkos viimeyönä kukaan lähteny ?
 
Takaisin
Top