kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minusta tuntuu että siivouksessa oma-aloitteista miestä on erittäin vaikeeta löytää[:D] meillä nimittäin kanssa tota ongelmaa[:D][:D]
Vaan onneks tykkään siivoomisesta ite,niin ei tarvii tapella siitä ettei ukko siivoo..vaikka välillä kyllä ottaa päähän,täytyy sanoo[:@][:D]
 
Täällä ei kämppä ainakaan ole mitenkään siisti ja tip top =) Ja 2 vuotias nuori herra pitää siitä huolta [:D] Lelulaatikko löytyy purettuna ympäri kämppää. Illalla niitä sitten siivoillaan takaisin omaan huoneeseen.
 
Mulla taitaa olla kotona aika harvinainen tapaus, siivoava mies [:)][:)]! Imuroi lähes päivittäin ja pesee kylppärin ja saunan parin viikon välein. Mulle ei jää paljon muuta, kuin pöytien/tasojen pyyhkimiset ja vessa...
 
iltaas

täällä kans on mies joka siivoo.ite saan kuulla parmatust et mä voisin kans joskus tehä jotain.,varsinkin kun nyt en enää raskaana ole. noh. kyllähän mä teenkin aina välil. ja ei täällä kans todellakaa siistiä ole,vuosikas pitää siitä huolen.juurikin lelukori purettuna lattialle ja tyynyt lattialla,mitkä sohvalla ollu..

ja toi lypsykone on aarre,minkä sain lainaa. ja tosi kurjaa et henniv neuvola-tädilt tullu tollast ..ja ainahan se on kurja jos oma vaihtuu. oliskoha  sulla ollu sama neuvola-täti joka mulla oli esikoist odottaessa.vanhempi naishenkilö ja tosi mukava ja ymmärtäväinen! [:)]

mut pitää tästä koettaa saada viel ukon kans purettuu pari asiaa.jotenki mulle hirmu vaikeeks tullu taas kaikki ja mieles ja unis on jo et miehellä on toinen nainen.. argh. [:@] ja sit ku mies ei puhu omist tuntemuksistaa eikä mistää. ja se olen kuulema minä joka, joka asiast teen omas pääs isoja ongelmia.. noh.jospa se tästä selviintyy illan aikana,kun poika jäi mummolaa yöksi.

mut neiti oli tänää kans hyvin virkeä,huomenna tai keskiviikkona olis tarkoitus kylvettää ensimmäisen kerran.. jännittää jo hieman [:)]
 
NYT VÄHÄN JÄNNITTÄÄ!! Eilen tuli se limatulppa ja tänä aamuna oli pöksyt märät! Koko ajan sieltä pikkuisen tihkuttaa jotain, mutta hyvin pieniä määriä. Laitoin aamusuihkun jälkeen siteen, mutta se on vasta hieman kostea. Neuvola olis tänään klo12.30, mutta täytyy kattoa ehditäänkö sinne menemään... [:)]
 
[:)] Uusia vauvoja tulee, mahtavaa!!
 
Täällä kans menty jo lasketun ajan yli. [:@] [&:] Meillä on nyt 3. neukkutäti kierroksessa. Edellinen sanoi pari viikkoa sit että vauva on osittain kiinnittyny ja tosi alhaalla.
 
Lohdutuksena kaikille joilla on LA kuun lopussa, meillä se oli eilen ja oli myös neuvola: Tämä kovanäppinen täti oli tukevasti sitä mieltä että vauva ei ole kiinnittynyt, pää liikkuu (ainakin niillä lihaksilla!) joka suuntaan. Eli ei hirveesti täällä ainakaan juhlita kun ei vauva suostu ees kiinnittymään, vaikka alhaalla onkin... [8|] [:(] Vko 36 lääkärin mukaan oli ihan sormella ja erittäin alhaalla, mutta tämä täti alkoi kyseenalaistamaan myös sitä, että tuntuuko se sulla reilusti tuolla jalkojen välissä. No tuntuu ja sattuukin, mutta mistä mä tietäisin miten paljon. Kävelyä haittaa joo, mutta hiuksiako sieltä pitäis näkyä...?
 
Vähän masentaa tää venailu. VIime yönä oli sellaista supistusten ja vauvan pyörimisen sekamelskaa, että taas heräs toivo, mutta aamulla herää taas ihan normaalisti, pettymykseen. No 10 päivän päästä viimeistään menen sitten sairaalaan ainakin sopimaan ajan ja laitetaan hommat toivottavasti käyntiin mun puolesta vaikka heti, jos ei sitä ennen tule.
 
Siistiä täällä ainakin on, kun jatkuvasti on jotain paikkaa puunaamassa. Ihmettelen itsekin että kas kun kerrankin pysyy kämppä puhtaana. [:)] Jospa sitä tänään vaihteeks leipois jotain! [;)]
 
Hei kaikille! Ja onnea vauvoille ja hienoa, että vähän hankalamman alun saaneet pienet voivat jo paremmin! Ja kuvat tuolla toisaalla ovat aivan hellyttäviä. Ei sitä voi uskoa että omassa mahassa asuu ihan ihminen eikä enää sitä ultrakuvan mönkiäistä!

Mua niin nyppii tuo kirjautuminen, kun vauva on nyt kuulemma 4 päivää vanha [:@]! Luulisi että tällainen vauvasivusto osaisi muokata tämän lasketun ajan jälkeisen NORMAALIN odotusajan muutenkin...

Montaa asiaa piti kommentoida, mutta en taida enää muistaa enkä ainakaan sitä kenelle piti kommentoida.

Tyttö Koolla oli ollut kaksi istukkaa. Mulla oli esikoisesta sama tilanne eli alkuraskaudessa oli vuotoa ja sen tiimoilta ultrassa tutkittiin pitkään ja hartaasti onko kahta ja päädyttiin siihen, että toinen keskeytyi silloin. Synnytyksen jälkeen
esikoisen jälkeiset oli täydelliset, mutta parin päivän päästä housuihin luiskahti just tuollainen noin 4x5cm "mötikkä"... Yök.

Minäkin koin toissa yönä toisen kipeän supistuksen tässä raskaudessa! Kahdessa aiemmassa en ole kipua tuntenut ennen ku käynnistyksen jälkeen sairaalassa, että sinänsä vähän parempi tilanne nyt. Ja olispas se kipu tosiaan voimakas! Ei sitä voi kyllä käsittää ellei ole itte kokenut. Mua huvitti, kun mies selitti kuopukselle, että ei sitä vauvaa kukaan ota äitin mahasta, vaan "se tulee sieltä ihan itellään"!? Niinpä! Ei vaadi mitään minulta, ei...

Mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ole, paitsi se supistus. Minä en niitä edes itsessäni tutki tai odota, kun ei se synny kuitenkaan ilman käynnistystä... terkkakin sanoi ihmettelevänsä kovasti, jos ei näkisi minua tänään. Musta on kyllä parempi niin, ettei anna turhaa toivoa pikaisesta synnytyksestä. Esikoinen oli laskeutunut ja kiinnittynyt viikkokausia ennen (käynnistettyä) syntymäänsä ja silloinen terkka antoi aina turhaa toivoa ja epäili etten tule enää seuraavaan neuvolaan. Ja ne ne vasta oli pitkiä viikkoja odottaa!

KÄSIEN PUUTUMISESTA piti kysellä. Mulla puutuu varsinkin oikea käsi yöllä ihan jatkuvasti. Herään siihen monta kertaa yössä ja sormet on ihan tunnottomat pötköt... Ja ihan sama kummalla kyljellä nukun. Turvotukseen se kai liittyy? Täytyy neuvolassa tänään kysyä myös. Magnesiumia ku muistaisin popsia, niin se ehkä saattais auttaa, mutta kun en muista.

Meilläkin on siivottu ja remontit lopultakin takana. Pinnis on kasattu, mutta ei vielä pedattu. Patjojen päälliset pesin, saa nähdä saako niitä enää takaisin siihen päälle. Meillä pitää olla kaksi patjaa, että on samalla tasolla ku meidän sänky. Hilaan vauvaa sitten välillä jollain peitolla sinne omalle puolelle pinnikseen, että saan enemmän tilaa nukkua ite.

Ja voi helvetti tuota pesukonetta. Se ilmoittaa piippauksella ku on pessyt ei perhanan tollo tajua millään lopettaa sitä säännöllisin väliajoin piipaustaan, vaikka mä kuinka karjun sille että tulen kohta! No pyykit pihalle ja sitten töppöset kohti kampaajaa. Ja iltapäivällä vielä neuvola että on onneksi ainakin ohjelmaa tälle päivälle...

Koira sai eilen uuden vinkulelun ja on siitä asti yrittänyt tappaa sitä... Nytkin vinguttaa sitä ihan hulluna tässä sohvalla korvan juuressa ja se pesukone piippaa toisaalla että ehkä minä nyt otan ja nousen ylös etten pimahda lopullisesti...

Koukku 40+4
 
Pikainen tilannepäivitys:

Kävin aamulla neuvolassa (tänään 40+3) ja arvelivat taas nyytin olevan perätilassa, joten kävin äsken äippäpolilla tarkistamassa tilanteen. Siellä selvisi, että nyytti raivotarjonnassa, mutta lapsiveden määrä tosi vähäinen. Niinpä olen nyt pikaisesti käymässä kotona hakemassa sairaalakassin ja lähden takaisin osastolle, missä alkavat käynnistämään tätä.

Jännittävää! Onnea muille hakumatkalla oleville ja sinne lähteville. Ja onnittelut uusista vauvoista kaikille! [:)]
 
Onnea Poppi81, se on menoo ny [:)]

Lapsivesi tosissaan haisee kyllä niin, että sen tunnistaa. Mä kuvailisin sanoilla pilaantunut maito/kananmuna, mutta ei silti yököttävä [:D] Sellanen suolanen vivahde siinä kyl on...

Eilinen sairaalakäynti oli hermostuttava, kaikki hoitajat ketä siellä iltavuorossa oli, ei osannu mitään, kyselivät toisiltaan koko ajan, laittoivat vääriä litkuja/kipulääkkeitä lapsille tippumaan ja millon ne mitäkin sähläs. Mua kyllä niin otti pannuun jättää tyttö sellasten käsiin sinne, mutta mies sitten soitti yövuoron hoitajalle, joka osasi kertoa että kaikki hyvin [:)][:)]
Ja PRKL soitin äsken lastenvalvojalle isyyden vahvistamisesta. Ymmärrän tietenkin, että tekee työtään mutta jos mä soitan sinne ja varaan aikaa niin mulle kerrotaan että "koska tilanne on nyt tämä, että lapsi on avioliiton ulkopuolella syntynyt niin tiedätkö että se tarkoittaa sitä että olet nyt yksin lapsen huoltaja niin haluatko että tästä miehestä tehdään paperit että teillä on lapseen yhteishuoltajuus?" NO TOTTA KAI!!!  Saatiin sit huomisaamuks aika klo 9 vahvistamaan isyyttä. Saa nähdä kuinka paha maku siitä jää sitten suuhun kun kysymykset on tollasia [:'(] Toivottavasti nyt ois tytöllä ees paremmin asiansa osaavat hoitajat.

Sektiolla synnyttäneet: Miten kauan ootte vuotanu verta alapäästä ja koskahan seksiä voisi kuvitella? Mä oisin ollu valmis siihen jo seuraavana päivänä sektiosta, halut on niin kovat! [:D] En vaan uskalla vielä. Ja kun vuotojakin on [&:] Tänään siitä on 11 päivää aikaa...
 
mohomaha (ja muutkin asiasta tietävät), tuosta lastenvalvoja jutusta kiinnostuin kun en tullut aiemmin tuota ees ajatelleeks pitääkö isukista siis ottaa jotain testejä ja todistaa se isyys että saa yhteishuoltajuuden[:-]? oonko mä sitten aluks jossain virallisissa papereissa yksinhuoltaja[&o]?onko tuosta mitä etua loppujen lopuksi? mitä jos menee myöhemmin naimisiin niin onko tämä esikoinen sitten kumminkin avioliiton ulkopuolella syntynyt ja näin ollen mulla häneen yksinhuoltajuus mikäli niitä testauksia ei tehhä[8|]? voi huoh, miten kaiken pitääkin olla aina niin tarkkaa ja virallista[:@] vaikka ilman muuta täälläkin toki käydään se isyys vahvistamassa niin saa yhteishuoltajuuden jne, ihmettelen vaan miks kaikesta aina on tehty niin vaikeeta[8|]
 
mohomaha: Seksiä voi kyllä harrastaa jos itse haluaa. Käytä vaan tosin jottai kondomia niin ei ole tulehdusriskiä. Me oltiin ukon kaa viikko sektiosta =)
 
isyysjutusta..

Isyydentunnustus tehdään silloin, jos pari ei ole naimisissa. Avioliitossa elävien kohdalla sitä automaattisesti oletetaan, että mies on lapsen isä, eikä erillisiä huoltajuussopimuksia tarvitse tehdä. Avoliitossa elävien tuo homma täytyy käydä läpi, mutta tuo on ihan läpihuutojuttu, mikäli siis isä tuon isyytensä haluaa tunnustaa. Mitään dna-testejä ei tehdä ja pelkkä isän sana riittää. Muutaman kysymyksen tuo lapsenvalvoja voi tehdä, kuten esim. kuinka kauan olette seurustellut ja että uskoohan miehesi olevan lapsesi isä tms. Sitten teette vaan huoltajuussopimuksen, johon molempien nimi alle. Ei mikään iso juttu.
Mikäli tota ei käy tekemässä, lapsellasi ei virallisesti ole isää, eikä siihen vaikuta se, menettekö joskus tulevaisuudessa naimisiin vai ette.

ja mohomaha.. Mä olen vuotanut aikasemmin sektion jälkeen pari viikkoa ja seksiä harrastanut heti siihen perään. En viittinyt ottaa mitään riskiä tulehdusvaaran takia. Ja kortsujen kanssa silloinkin.
 
Täällä on tasan viikko laskettuunaikaan [:D] Parina päivänä on ollut vahvoja tuntemuksia että ois jo jotain alkanu tapahtumaan mutta hiljaista on edelleen synnytyksen rintamalla [:@][:)]

Eilen täytin 24 vuotta ja olisin voinut vaikka löydä vetoa että lapsi olisi silloin syntynyt mutta väärin veikkasin [:)] Kovasti näyttää viihtyvän omassa vesipuistossa [:D][;)]

Onnittelut kaikille uusille mammoille! [:D]
 
Täällä ei mitään edistystä... Se aamulla laittamani side tuli lähinnä vain hieman kosteaksi ja siihen tuli vielä loput siitä limatulpasta. Nyt oon ilman sidettä, eikä juurikaan mitään oo enää tullut. Päivällä olikin sit neuvola ja vähän harmitti ku jotenkin se neuvolatäti oikein tyrmäsi ajatuksen siitä, että nuo aamuiset lorahdukset olisivat lapsivettä. Sanoi vaan, että luultavasti vain valkovuotoa ja kyllä sitä sieltä koko ajan lorahtelisi ja side olis tullut ihan märäksi jos olisi lapsivettä. Ja neuvolassa ei tietty ollut edes niitä testejä, millä näkis et oliko lapsivettä.
Oon kyllä huomannut, että valkovuoto on mennyt aika vetiseksi tässä loppuraskauden aikana, mutta ne aamuiset lorahtelut olivat mielestäni jotain muuta. Ajattelin soittaa vielä synnärille ja kysyä niiden mielipidettä. Kun en tosiaan haluis ottaa sitä riskiä, että jos kalvoissa onkin joku reikä ja vauva saa sen takia jonkun infektion, ja mä oon vaan jäänyt odottelemaan että sitä lapsivettä tulis oikein kunnolla.
 
Juu, on noi isyyden tunnustamiset muuttunu vuosien myötä vissiin aika paljonkin... 30 v sitten meidän ukko oli pikkasen hermostunut siellä kysely tilaisuudessa isoveljeni kohdalla, kun oli tivattu ja kyselty tosi henkilökohtaisia asioita... Kuten kuinka usein harrastatte seksiä jne [:D] -Veetuako se teille kuuluu, se on mun poika ja sillä sipuli[:D]
 
Jaahas! Neuvolas käyty, ja kaikki hyvin! Pissa puhdas, verenpaine melko alhane  (116/54), ja paino ei oo noussu viime käynnistä (kolme viikkoo) enää yhtään, JEE, vaikka turvotus on silminnähtävää koko kropassa! olokin on sen mukanen et turvottaa [&:]. Vauva oli hyvin alhaalla, häpyluissa kiinni, ja senkin kyllä tuntee! Vauvelin syke oli hieman alhaisempi kuin aiemmilla kerroilla, sanoi neuvolatäti sen olevan normaalia näin lopussa!
Ens perjantaille varattiin seur. aika, mut toiveissa olis et sinne ei enää tartteis mennä!!!!!!!!!!! En oo nukkunu viimeseen pariin yöhön enään kuin pari tuntia, kun joka paikkaa jomottaa ja supistelee...sitä vaan odottaa et joko, joko nyt, eikö vieläkään.... tuleva iso-veikka kovasti huutelee mahalle, että "tule jo, tule jo", josko tuo vaavi ottais vihjeestä vaarin ja syntyis mahdollisimman pian!! Nyt on lupa saatu isännältäkin, et saa syntyä, joten ei kun pökköä pesään!!!!!![;)]
 
Takaisin
Top