kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ois 2 päivää laskettuun aikaan, ja tuntuu että pää hajoo jo pikkuhiljaa... Eli samoilla fiiliksillä kuin moni muukin täällä. Ärsyttää, kun oon ollu koko raskauden niiin asennoitunu siihen, et yli menee ja eihään tässä oo silleen mikään kiirekkään mihinkään.. Että helpommalla pääsen, kun nautin vaan näistä viimisistä viikoista. Paskan marjat sanon minä. Eniten ketuttaa tää ittensä kyttääminen, milloin ehkä saatto vihlasta johonkin ja paljonko kello oli kun ehkä vähän saatto nyt supistaa... Ja vessan pönttöön en oo kurkkinu koskaan näin paljoa käynnin jälkeen[:D] Kokoajan mielessä pyörii vaan tuleva synnytys, ja voi kun sitä omaa pientä nyyttiä on ikävä, minkä on viimeksi nähnyt rv 20 rakenneultrassa. Päivä päivältä on alkanut vaan pelottamaan synnytys ja tuleva entistä enemmän, syntyis nyt ennen kun vedän ihan paniikkiin[&o]
Heh, eilen kävi aika nolo juttu, ehkä tänne kehtaan kuitenkin kertoa[:)] Olin ottamassa ruokaa uunista, kun alkoi kylkiluun alla pistämään kipeästi. Huusin sitten miehen paikalle ottamaan ruuan uunista, kun en sitä itse saanut. Siinä sitten pitelin kylkeä, huutelin ärräpäitä ja istahdin tuolille. Mies oli sitten heittänyt kuuman patalapun siihen ja sen päälle sitten istuin ohkasella hameella. Arvatkaa vaan, luulinko että vedet meni, kun niin mukavasti pyllyn alla lämmitti, varsinkin kun huomioni oli kiinnittynyt kipeään kylkeen[:D] Kyllä miestä nauratti, kun huomas mitä mä luulin[:D][:D][:D] Nolotti niin paljon, että miehelle koitin selitellä, että luulin istuvani kuuman uunipellin päälle, kaipa tuo sen sitte usko[:)] Oli kyllä varmaan mun ilmeessä näkemistä, kun istuin sen penteleen patalapun päälle[8|]
 
Huomenta mammat!

Täällä taas tapahtuu ja vauvoja tulee lisää kokoajan [:D]. Onnea kaikille uusille vauvoille perheineen!!!! Ei näissä pysy millään enää mukana.
Tässä muutaman päivän ollut kovasti hässäkkää, oon kyllä käyny lueskelemassa, mutta kirjoittelut jääny väliin. Ihana kuulla, että sairaalahoitoa vaativilla vauvoilla alkaa mennä paremmin [:)]. Toivottavasti hekin pian kotiutuvat.
Eilen kahvitin puolet suvusta. Miehellä on synttärit viikolla, enkä halunnut niitä kahvittaa arkipäivänä. Illalla jalat huusi kuolemaa, vaikka vähän väliä olinkin sohvalla koivet pystyssä (oli oikeen superemäntä olo [8D]). Ja oli muutenkin tosi raato olotila. Vielä saunassa totesin, että seuraavat synttärit joita meillä juhlitaan on sitten tämän vauvan 1-vuotiskemut. Mies siihen totesi, että aiot sitten synnyttää ennen torstaita, hänellä synttärit silloin. Kyllä mulle sopeis, mutta neuvolassa oli sitä mieltä että mä meen vielä torstaina siellä käymään... ei kuulemma oo tulossa vielä [&:].
 
anihani: kiva, että saat pumpun lainaan. Ite ostin tollasen medela merkkisen sähkö-ja paristokäyttösen pumpun (paristona en oo sitä vielä testannu kertaakaan), joka kyllä ajaa ihan asiansa mutta pitää melkosta surinaa [&:] ja maksoin siitä yli 80€, mutta en pidä sitä kalliina kun miettii millä asialla ollaan.

hani kärsivällisyyttä nainen! kyllä se sieltä pihalle tulee, eikä susta vihasta ampiaista saa sen jälkeen tekemälläkään.

AnAnAtS: Heh [:D] Patalappu-tragedia [:D][:D] Oli varmaan pettymys kun ei ollutkaan vettä?

Kohta pian lähetetään taas tytsyä kattomaan, eka pitää mennä pumpulle ->

Tuli tänään miehen kanssa 3vuotta täyteen <3
 
täytynee ottaa imuri kätöseen ja purkaa tätä ärrimörriä siihen.. [;)] meillä on eka esittely tästä kämpästä tänään ja sekin pistää vähän tympimään ku vuokranantaja ei sitten yhtään parempaa ajankohtaa näille myyntijutuille keksinyt vaikka ties raskaudesta jne ja meillä soppari kuitenki syyskuun loppuun asti että ois sitten hoitanut vaikka myynnin ku me ollaan pois.... kai se halluu pelata varman päälle ja jos ei saa myytyä niin me jäädään tähän sitten.. kun joskus sille mainittin että voidaan asustella täsä niin kauan ku menee kaupaksi... hmm.. nyt mä oisin kyllä niin valmis tästä pois.
MOHOMAHA.. [:D] täällä pörrää kyllä nyt yhensortin äkänen ampiainen... [;)] välillä naurattaa itteesäkki ku tympii ihan kummalliset asiat[:-][8|] hurjasti onnea teidän 3v päivänä!!!! <3 [:)]
[:)][:D][8D]meillä muuten tulee 5v täyteen ipanan laskettuna päivänä.. [:D][:)][:D] ETTÄ JOSKO SE IPANA SITTEN SILLOIN EES MALTTAIS SYNTYÄ.... ???ois aika kiva.
 
Juu, olihan se pieni pettymys, muttei siinä kerenny kun säikähtää ja tajuta tilanne[:D] Alkaa vissiin pää tosissaan pehmenee, oon täällä naureskellu yksikseni eilisestä lähtien[:)]
 
Hieno juttu mohomaha et teidän neidillä se syöminen lähti niin hienosti käyntiin ja saitte vielä ite ekan kerran kokeilla sitä suun kautta syöttämistä [:)] Kyllä se siitä vielä! Kohta se pikkanen joo pääsee kotiin! Ja onnea 3-vuotispäivänä!! <3

Kyllä alkaa tää odottaminen kyllästyttää. Olotilassahan ei sinänsä oo mitään valittamista. Ainoa asia joka tässä alkaa tympiä on tää kokoaikainen itsensä tutkiskelu!!! [:@][:D] Jos vähänkin kutittaa jostain oikean jalan pikkuvarpaan kyljestä niin sitä jo miettii et enteileeköhän tää synnytystä [:D] Ei nyt ehkä ihan näin, mutta suurinpirtein! Ja AnAnAtS mulla on ihan sama homma et koskaan en oo käynnin jälkeen pönttöön kurkkinu näin paljoa kuin nyt [:D][:D]

Meillä mies on ollut melkein aina lääkäri ja neuvola käynneillä mukana paria kertaa lukuunottamatta, jolloin ollut työ esteenä. Tänään oli sitten taas neuvola ja mies soitti noin 1,5h ennen sitä aikaa ettei nyt tänään jonkun kokouksen takia pääse tulemaan ja siitä alkoi ihan hillitön itkukohtaus!!! Oli siinä miehellä ihmettelemistä kun minä itkee vollotin siihen puhelimeen ja hoin että ei se haittaa, tottakai sun täytyy olla siellä kokouksessa. [:-][:D] Noh.. sit ilmenikin et kokousta on siirretty vähän eteen päin ja mies pääsikin sit sinne neuvolaan taas mukaan.
Oli tosi peruskäynti..

7.6 rv 37+5
paino +300
RR 130/73
pissa puhdas
lapsiveden määrä normaali
tarjonta RT
Sydämensyke +
Liikkeet ++

Ei oikeen mitään uutta tullut. Edelleen oli se pää kiinnittynyt..ei heilahtanu milliäkään vaikka täti koitti sitä liikutella. Ja aikaa ei kuulemma tarvi perua jos synnyttämään lähdetään. Sitten kun sairaalasta pois päästään niin pitäis soitella ja sopia se aika sille kotikäynnille.

Imuroida pitäis ja pestä koneellinen pyykkiä sun muuta, mutta jotenki on nyt puhti ihan pois ja tekis mieli vaan mennä nukkumaan. Jos sitä vaikka ottaiskin pienet päiväunet, kukas mua estäiskään [:D] Jos sen jälkeen jaksais sit paremmin tarttua siihen imurin varteen vaikka muutaman supistuksen toivossa [:D]
 
Ihan ensiksi onnea kaikille vauvansa saaneille perheille! [:)]

Tutulta kuulostaa, kyllä täälläkin oltais jo valmiita pikku hiljaa lopettamaan tämä odottaminen. Tänään siis 40+2. Tosin mulla tuo lasketun ajan ylittäminen selkeästi vähensi sitä odottamisen aiheuttamaa stressiä. Kaksi edellistä viikkoa oli paljon pahemmat, varsinkin ennen kuin tajusin alkaa täyttämään kalenteria kaiken maailman menoilla ja kavereiden tapaamisilla.

Viime yönä tunsin sitten ensimmäisen supistuksen, kun heräsin käymään vessassa [:-] Sen aikana ehdin kyllä miettimään, että voisikohan tämän vielä perua ja ei tämän ehkä ihan vielä tarviskaan tulla ulos.. ..eli eiköhän sitä jo kehtaa oikeaksi suppariksi kutsua. Tähän asti olenkin autuaan tietämättömänä ihmetellyt, että kuinkahan kipeetä ne voi tehdä.. ..No nyt tiedän [8|].

Huomenna olis taas neuvola ja sieltä sitten varmaan saankin ajan yliaika kontrolliin. Laskiskelin just, että eiköhän ne sen sieltä ensi viikolla savusta ulos, jos hän ei muuten suostu tulemaan. Koonkin puolesta hän olisi voinut syntyä jo monta viikkoa sitten. Nyt varmaan kohta jo nelikiloinen jötkäle... Ja liikkeet täällä ainakin todella tuntuvat. Tuntuu, että päivä päivältä käyvät voimakkaammiksi ja tila alkaa kyllä loppua molemmilta.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille! Toivottavasti ensi yönä edes joku meistä pääsisi nyytin hakumatkatkalle [:D]
 
Onnea kaikille uusille vauvautuneille, näitä nyyttejä alkaa poksumaan jo niin paljon ettei meinaa pysyä perässä [:)] 
 
Tää mun pallo kyllä taitaa pysyä ehjänä vielä heinäkuun puolelle [8|]
 
Olen nyt yrittänyt puuhailla paljon kaikenlaista ettei ajatukset kokoajan pyörisi jokaisen pienenkin vihlaisun ympärillä, aika tuntuu niin pitkältä jos koko ajan ajattelee että joko nyt!?! [:D]
 
Myöskin olen yrittänyt nyt viettää paljon aikaa esikoisen kanssa koska varmaan sitten kun vauva tulee niin aika menee imettämiseen eikä enää samallalailla ehdi leikkimään. Ja myöskin pottailu on nyt otettu teho harjoitteluun, olisi kiva saada yksi vauva pois vaipoista ennenkun toinen tulee [:)] Aika hyvin se jo sujuukin, pientä lisäharjoittelua vain vaatii vielä..
 
Tuossa oltiin aamupäivästä puistossa jossa myös sattui olemaan lastenvaatekirppis ja sieltä tarttui mukaan edullisesti muutama kestovaippa, niitä mulla alkaakin jo olemaan ihan kivasti. Olisi tarkoitus ainakin osittain kestoilla tän uuden tulokkaan kanssa kun ei tuon esikoisen kanssa tullut siihen hommaan perehdyttyä. On mulla kyllä paketti kertakäyttö vaippojakin jo valmiina jos ei kestoilu heti ala sujumaan [:)] 
 
Nyt voisi kömpiä pojun viekkuun päikkäreille, alkaa vähäsen haukotuttaan [:D]
 
anihani; ihana, että teidän pieni voi hyvin.[:)]
Toivottavasti pian kotiutuukin.[:)]


summerwine; Täälä kans niiiiiiiin huono yö takana !
Nukkunu kans varmaan joku nelisen tuntia.
Alakertaan sattui niin paljon; sen takia heräilly
joka välissä. Ja nyt on tullut tätä rasittavaa
vessassa ramppailua.[:'(]


mohomaha; onnea vuosipäivästä ![;)]
Te ootte kans ollut yhtä kauan yhdessä kun me[:D]


Täälä on kans niin neurroottista tutkiskelua itteänsä kohtaan[:-]

Meillä oli myös neuvolapäivä tänään[;)]
perus juttuja kaikki oikeestaan;painoa ei ollu
tullu mulle lisää ja kaikki muutenkin ok PAITSI;
meidän vauva on vihdoinkin laskeutunut ja kiinnittynyt !
Aivan ihanaa.[:)]

mä oon niin onnellinen, ku pelkäsin jo ettei tämä laskeudu ollenkaan.
Muuten en ole laskeutumista huomannu, mutta alakertaan sattuu enemmän.
Puhuttiin kans jo synnytyksestä; että saa nähdä meenkö ens
maananataína neuvolaan vai pitääkö jo sopia neuvola käynti kotiin[:)]
Oli jotenkin ihana ajatella, että herttinen; nyt se synnytys pian on[:)]

Mulla on koko opäivä nyt pelastettu kun sain kuulla, että
ollaan nyt laskeuduttu ja kiinnittyneitä[:D]

Ja sen neuvolatäti sanoi vielä, että maha on tosi täynnä vauvaa[:D]
Ettei mitään "ylimääräistä" ole; ja syntyessään poju on
3500g suurinpiirtein, riippuen nyt sitten koska syntyy.[:)]
 
Heipsan! Onnea vaan kaikille niille vauvautuneille, joita en ole huomannut vielä onnitella!!!
 
Täälläkin taas yksi neuvolakäynti takana. Pissa oli puhdas, painoa ei oo tullu lisää, eikä lähteny pois. Ipana on kuulemma aika topakasti tuolla lantiossa kiinni ja oli jotenkin ihme mutkalla, niin terkkari epäili, josko se synnytykseen olisi valmistautumassa... [:)]
 
Alapaine meinaa vaan nousta ja nousta, nyt oli 133/97! Nyt taas seurailen sitä ja perjantaina meen sitten taas neuvolaan mittauttamaan ja katotaan jatkoja. Ja jos muita oireita tulee, nii pittää olla yhteyksissä synnärille...
 
Eilisiltana alko alaselkää jomottamaan, ja tännää on semmosia mietoja supistuksiakin tullu aika tiuhaan tahtiin... Minä täällä nyt toiveekkaana, josko se synnytys siitä lähtis käynnistymään!!! Sitä limatulppaa en vaan kyllä ole vieläkään tavannu!
 
kaikiltahan ei tuo limatulppa
niin selkeästi irtoa; että ei paniikkia[:)]

ja joillakin irtoaa jo paljon ennen synnytystä
ja joillakin samalla hetkellä[:)]
 
Tervehdys mammat!

Mentiin eilen painokontrolliin sairaalaan ja sille tielle jäätiin. Onnin paino oli laskenut syntymäpainosta 12% eli ei siis saanut multa tarpeeks maitoa. Luultiin että saadaan mennä kotiin ja kätilökin sanoi ettei tarvitse jäädä sisälle, koska varmaan osataan myös kotona antaa lisämaidot... mutta päivystävä lekuri oli toista mieltä ja ilman, että näki meitä ollenkaan, hän päätti että meidän on jäätävä yöksi osastolle. No siellä sitten oltiin, syötin poikaa 3 tunnin välein-tissiä ja lisämaitoa- ja tänään, jälleen ilman että nähtiin lääkäriä, päästiin kotiin. Ihan ihme touhua lääkäriltä! Ja paino nousi niiden lisämaitojen kanssa tosi hienosti. Just ennen sairaalaanlähtöä annoin pojalle lisämaitoa ja mainitsin myös siellä että on aloitettu lisät, niin silti piti jäädä.

No, nyt ollaan taas kotona ja kaikki on hienosti [:)] Nyt syöttöpuuhiin, jatkan myöhemmin...
 
Onnea kaikille pikku nyyteistä, kumpa jo itelläkin olisi.

Tänään olis laskettu aika, vaan ei mitään merkkejä että kaveri olis tulossa [:@]
Sanoin miehelle, että mua pelottaa nyt, vaikka aikaisemmin olisin ollut valmis synnyttämään koska vaan. Inhottavaa kun ei tiedä yhtään koska lähtö tulee. Sanoin miehelle että tää olis varmaan verrattavissa siihen että sut vietäis ympärileikattavaksi koska vaan eikä etukäteen tiedä saako edes puudutusta [:D]

Eniten tässä ärsyttää mun oma äiti joka on soitellu jo viimeiset 2 viikkoa joka päivä että no joko? Eilen se oli sanonu mun siskolle, että ei kai se sieltä tule ku se vaan makaa kotona. jep.... Eilen kannoin raksalla kottikärryillä lautakuormia ja perjantaina pesin kaikki ikkunat, että joo makoilen vaan. En varmaan vastaa enää puhelimeen, jos se tänään soittaa [;)] Saa sielä sitten kiemurrella että miksei. Ihan niinku tässä tosiaan vois ite päättää koska alkaa synnyttämään.
 
Heh,Hani,Toi sun purkauksesi oli aivan kun mun suusta olis tullut...Tää päivä menny kyllä niin pyllylleen että..tai aamulla oli vielä kiva fiilis,mutta laski neuvola reissun jälkeen niin alalukemiin että huhhuh..
Onneks mies lähti mökille hommiin illaks,niin ei joudu "kärsimään" tästä mun olotilasta..Yrittihän tuo houkutella minuakin sinne mukaan,vaan parempi ehkä kun en lähteny[:D]..oli kiva kun pyysi mukaan kuitenkin,vaiks oon ollu kauhee juro tän päivän[:D]

Eli siis neuvola:
38+1 Ja uusi neuvolan täti,Joka ei onneksi enää ens viikolla mulla ole,jos/kun sinne tarvii mennä!!

paino : +700g
turvotus : ++
Pissa : puhdas
RR : 130/79

sf: 35 Mittas kyllä niiiin löysästi,että taitaa tuo mitta valehdella,viikko sitten oli meinaan 32[8|]
Tarjonta : RT
Syke : 135 +
liikkeet : ++

Verenpaineitten mittailu ja pissan tarkkailu kotona jatkuu siis vaan..
Aikasemmin mulla on ollu sama neuvolan täti,joka jäi siis viime viikolla eläkkeelle. Siis sama mittaaja ollu melkeinpä aina kun katottu kohdunpohjan korkeutta yms..No keskiviikkona tää vanha täti vielä tutki mut kun kävin ylimääräsellä käynnillä sen raskausmyrkytys epäilyn takia, ja sanoi että vauvan pää on ihan älyttömän alhaalla,että se ei saa sitä kunnolla edes kokeiltua,eikä liiku oikeestaan enää ollenkaan!
Nyt sitten tää uusi täti mittas ja paineli vattaa,Otti niin löysän mitan että..Epäilen todella että pitääköhän paikkaansa..No sitten se kokeili päätä ja sano että täähän tuntuu vielä kivasti tässä ja liikkuukin vielä[:-][:-]Hetken aikaa olin että joo-o..
Ja sitten vielä lyttäs mun olotilan,sanomalla että joo,kyllä se varmaan siellä vielä juhannuksena on[8|][8|]okei,eihän sitä kannata liikoja odotuksia antaa,mutta silti..
en siinä sitten muistanu enää ees kysyäkään noista vihlomisista/suonenvedoista alapäässä,kun "järkytyin" noista sen sanoista niin paljon..
jotenkin luotan sen vanhan neuvolatädin sanoihin enemmän..kuitenkin se ollu alusta asti..

että sellasta tänään...

Eilen kävin pitkällä lenkillä ja sit vielä 7 jälkeen lähdettiin miehen kanssa veneellä kalalle..Sieltä tultiin kotiin niin olikin ihanaista seksiä..Että eilis ilta menikin mukavasti[:)][:)]vaan noista ei supistuksia kyllä tullu yhtään..Vähän selkä kipuili ja vatta oli arka,mutta siinäpä se[:D] tänään otan tähän ärsytykseen saunan ja kylppärin siivouksen hommakseni ja sit jos väkertäis isännälle (ja itelle[;)]) mokkapaloja illaksi..vähän hyvitykseks kun oon ärissy puol päivää[:D][:D] ja sit puhtaaseen saunaan saunomaan!![:)][:)]


niin ja mohomahalle onnittelut! [:)]
 
Mä oon ihan varma siitä ettei mulla tuu vesiä eikä tulppaa kun oon niitä vaan kyttäilly, että ihan varpisti sitten alkaa muulla tavoin kun mitä odottaa[8|][:D] nyt tultiin miehen kanssa tänne anoppilaan ja juili niin hemmetisti koko tulomatkan alamasuun (reilun tunnin ajomatka) että ois niiiin mun tuuria jos täällä korvessa alkais syntymään[:D] onkohan noi jotain liitoskipuja tai laskeutumisia kun tuntuu sille että puukolla kaivelis tuolta sisältä?[8|] ei mitään maailman kivoimpia tuntemuksia kun sattuu niin paljon, että voin vaan kuvitella sitä kivun määrää sitten h-hetkellä[8|]

Ja täällä kans äippä soittelee joka päivä,montaki kertaa. Aina joku tekosyy miks soittaa ja aina se sama kysymys jossain vaiheessa, että eikö se vauva vieläkään halua tulla pois[:D] siellä on mummolassa kuulema jo odottamassa iso lelulaatikko[:D] ihan kun vauva ihan heti leikkis moisilla ja kun ei edes käydä siellä kun pari kertaa vuodessa. silti jotenkin herttasta miten toinen on tohkeissaan kun tulee mummoksi[:)]
 
Henniv; Voi perkules[:@]
Inhottavaa, kun puhuvat noin ristiin !
Kyllähän jokainen meistä tietää, että tämä
odotus voi mennä yli, mutta eihän kukaan
voi tulla sanomaan noin "varmasti" että on mahassa
siihen ja siihen asti yms... tai vastaavasti, että
tulee ennemmin pois. Vain vauva tietää koska tulee tähän
maailmaan.[:)]

Muutenkaan mun mielestä ei saisi sanoa odottavalle
äidille kovinkaan jyrkästi mitään. Ymmärrän täysin, että
sulle tuli pahamieli.
 
No joo,kyllähän sen tietää jokainen että voidaan mennä yli niin että heilahtaa ja joutua käynnistykseen..mutta tarviiko sitä tosiaan töksäyttää tuolviisii[&:] ja niin vielä varmana että kyllä se viikon ainakin yli menee[:'(][:'(]

Nyt on jo parempi mielikin[:)] Sauna ja kylppäri puunattu lattiasta kattoon ja mokkapalat otin juur uunista,kuorrute vielä puuttuu[:)] hurja väsymys iskee saman tien kun istahtaa aloilleen,sen takia on pakko puuhailla koko ajan,muuten en varmaan saa mitään aikaseksi[:D][:D] nyt sauna päälle ja oottelemaan ukkelia kotio [;)][:D]
 
Tästä foorumista on saanut sen käsityksen, että
jokaisen meidän koti on tällä hetkellä tip top
ja pullan tuoksuinen.[:D]

Tai siis meillä ainakin vielä joilla on tätä puuduttavaa odottelua[:D][:'(]


Jokainen vuoron perään kirjottaa, kun taas on siivottu.
Nimittäin tääläkin ![:D]
 
[:D] No, täällä ei oo ainakaan sitä ongelmaa että liian siistiä ois[:)] Kaks kissaa ja mies pitää siitä huolen.. ja puuttuva tiskikone. Karvakasoja täynnä koko kämppä... Tänään oisin imuroinu, mut mies aamulla hehkutti miten se imuroi kun tulee töistä kotiin... Aattelin sitte, että jätän sen homman suosiolla sille, saa sekin tehä tässä kotona jotain. Noo, tuli just mies töistä kotiin, ja eipä toi siltä näytä että se imuria ois ihan heti käteen ottamassa[:@][:@][:@] Saadaan kunnon sodat tosta siivouksesta varmasti aikaseks, kun vauva syntyy... Tuntuu miehellä välillä olevan sellanen käsitys, että mä kun oon kotona niin teen kans kaiken kotona. Kyllähän ton miehen siivoomaan saa, mutta kyrpii kun ei voi oma-alotteisesti tehä yhtään mitään... Varsinkin kun itte ees vähän yritän, ei oo toi siivous kyllä mitään mielipuuhaa mulle, ei tosiaan. Yleensä ollaan potkimassa vuorotellen toisiamme persuksille ton siivouksen suhteen, mutta nyt varmaan kuukauden se on ollut niin, että mä joudun mainitsemaan miehelle, että tiskaas nyt kun se on sun vuoro... Kun ei voi omatoimisesti ottaa ees tiskirättiä käteen, että jonkun pöydän ees pyyhkis... Ärsyttää kun pitää joka asiasta sanoa erikseen, ennenkun mitään tapahtuu.
 
Kyllähän ton miehen siivoomaan saa, mutta kyrpii kun ei voi oma-alotteisesti tehä yhtään mitään...




Täälä asuvassa miehessä sama valmistusvirhe[:@][:D]
 
Takaisin
Top