kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta!

Viime yö meni vähän toinen silmä auki kun Onni kitisi aika paljon, puoleen yhteen asti itkeskeli oikein kunnolla. Ajattelin ensin että masuaan kitisee, mutta pian kävikin ilmi, että nälkähän se kiukun syy oli. Mun maito ei ilmeisesti ihan vielä riitä joten ollaan nyt annettu pari kertaa lisämaitoa kunnes oma maidontuotanto on huipussaan. Lisämaidon jälkeen poika sitten nukahti, mutta nukkui aika levottomasti ja heräsi uudestaan syömään neljältä ja puoli 7 päätti että nyt on ainakin isin jo noustava hänen kanssaan. Meillä on tänään painokontrolli Kätilöopistolla kun oltiin varhaiskotiutujia. Sielläpä sen sitten näkee miten hyvin tuo oma maito on riittänyt ja tarviiko paljon lisiä.

Mohomahalle tsempit, peukut on pystyssä syömisen suhteen!!! Ja toivottavasti saat vauvan mahdollisimman pian kotiin!!!!

Havahduin eilen kun makoilin sohvalla, että hitto, mun lonkat ei enää särje yhtään!!! Ja mielessäni toivoin että tekin kaikki täällä pääsette pian kaikista vaivoistanne ja että alkais nyt supistelemaan kaikilla jotka sitä toivoo, oikein kunnolla ja saisitte pikkusenne syliin!! Mies on kahtena iltana kurkannut tota mun sektiohaavaa (itse en jostain syystä pysty sitä katsomaan) ja se on kuulemma tosi siisti ja terveennäköinen noin niinkun maallikon silmissä. Ja tänään on eka päivä kun ei oo tarvinnut ottaa särkylääkettä, jippii!

Gibsoni, kyllä me tuota kaksosasiaa on nyt aika paljon pohdittu miehen kanssa ja tultiin siihen tulokseen että "hyvä" kun meni ihan aikaisin kesken, ettei ainakaan siellä puolivälissä. Ja on leikitty ajatuksella että mitäs jos oliskin jaksanut loppuun asti... olis se ollut samalla aika ihanaa ja hurjaakin! Muistatteko muuten kun alkuraskaudessa menetin hermoni miehen veljen vaimoon joka riivasi mua olemalla aivan varma että meille tulee kaksoset...??? [:)] heh, oikeaanhan se pirulainen osui ja mun oli ihan pakko hänelle asiasta soittaakin... Mutta hyvä näin ja Onnilla on kaikki kunnossa. Silti eilen mietin että olis se aika mieletöntä katsoa kun 2 pientä olis tuossa vierekkäin...!!
 
Meillä myös paljon tuttuja ja sukulaisia syntynyt kesäkuussa, lähes joka päivä on jonkun tutun syntymäpäivä. Siksi toivon/toivoinkin että meidän poika syntyisi eri päivänä, kun esim. mummi tai pappa.

Eilen tuli tehtyä pitkä lenkki eikä sillä muuta vaikutusta ollut kuin oma väsymys :) Tänään uudestaan kävelylle se sai ajatukset hetkeksi pois synnytksestä ja kun vielä jätin oman puhelimen kotiin ei häirinnyt kokoaikaiset kyselyt, että joko jo.
Eilen oli kovaa masennusta ilmassa ja epätoivoa ettei lapsi tule olenkaan ulos, mutta tänään taas on paljon parempi olo. Jotenkin tuntuu että yönaikana on tullut sinut asian kanssa että 9pv on vasta keskiviikkona eikä niin haittaa vaikka menisi siitä ylikin.
Jotain pientä toivoa synnytyksen alkamiseen kuitenkin heräsi kun vatsa toiminut jo toistamiseen tunnin aikana :D
 
Lämpimät onnittelut kaikille vauvan saaneille!!!

ÄRSYTTÄÄ. Ärsytti jo ennen ja kun kirjauduin, niin tämä typerä Vau väitti, että (tyhjää) on 2 päivää vanha yms...Siinä missä ennen luki paljonko on aikaa laskettuun aikaan...[:@] Tää kun ei ole 2 päivää vanha vielä kahteen viikkoon! No eihän nyt ole vasta kun 40+2, mutta kun edelliset on käynnistetty 41+5 (syntyi 41+6) ja 41+3, niin en odota tämänkään itse käynnistyvän. Miten mun kroppa voi olla niin toimimaton ettei se tajua toimittaa näitä muksuja ulos?!?!? Se kun kuitenkin toimii suht hyvin raskausaikana ja varsinkin imetysaikana, niin miten hemmetissä tämä vaihe ei voi toimia? Haluaisin niin kovasti kokea luonnollisen käynnistymisen, käynnistys kun kuitenkin lisää komplikaatioriskejä ja on (kai) kivuliaampikin... Jos käynnistykseen mennään, aion pyytää taas cytotec-käynnistyksen, koska se on mulla toiminut hyvin ja käynnistänyt synnytykset yhdellä murusella. En haluaisi suostua oksitoniinilla käynnistämiseen, sitten on piuhoissa kiinni ja koko touhu vaikeutuu... Voi itku. Mikään kotikonsti ei tunnu auttavan että ei auta ku odotella. Juhannukseen mennessä se on pakostikin syntynyt, kun silloin on jo kolme viikkoa yli... Kai on syntynyt...

Onneksi vauva liikkuu sen verran hyvin, ettei sen voinnista tarvii olla huolissaan vielä ainakaan. Kovasti ne neuvolassa sitä korosti, että liikkeiden kanssa täytyy nyt olla tarkkana koska niiden väheneminen kertoo mahd. pulmista. Eilen pakkasin sairaalakassinkin toiveikkaana... Pakkasin sinne vauvalle omia vaatteita, kun noita pieniä on kertynyt niin paljon. Sairaalassa on niin isoja ja kun aion (jos kaikki menee hyvin) pitää pientä heti kantoliinassa, niin ei paina ylisuuret vaatteet sitten. Pakkasin harsovaippojakin, kun Hyvinkäällä ei ainakaan ennen ollu sairaalan puolesta harsoja vaikka monissa sairaaloissa jo on. Siitä kassista tulikin sitten aika iso [:D]!

Ehkä puran ärsytystäni herkutteluun. Syömisiä en jaksa yhtään vahtia! Oon syöny nyt jo monta kertaa kuopuksen synttärilahjasuklaatkin. Ostan aina uudet varastoon ja syön sitten nekin... Jääkaapista löytyi 21.5. parasta ennen ollutta rahkaa, mutta ihan tuo näytti ja tuoksui hyvälle eli saa muuttua piirakaksi...

Jaksamista kaikille viime metrien odottajille!

Koukku ylikypsänä
 
Koukku ihan kun lukisin omaa kirjoitustani... Ihan kuulostaa samalta[:D]
(meil on näköjään sama synnytyssairaala, tiedä vaikka törmättäs siellä)

Mä oon niiiiin v*tun kypsä tähän olo tilaan, mulla pukkaa masennusta jo päälle[:(]
En jaksa enään.
Neuvolassa mulle sanottiin kans noista liikkeistä, ja hyvin tää kakara liikkuu mut ulos ei tule[:@]
Ei ole kyllä mielessä että toisen lapsen tekisin. Kai aika kuultaa muistot, mut nyt tuntuu tältä.
Voin sanoa että elämäni helvetillisimmät pari viikkoa täs on ollu, ei fyysisesti, mut henkisesti.


Jaksamisia kaikille!!!
 
Ihan nopeasti vaan kirjoitan. Myöhemmin sitten tarkemmin.
 
Meille syntyi ihana Papu - tyttövauva 2.6 klo 23.32. Painoa oli 2550 g ja pituutta 46 cm.
Synnytys sujui hyvin ja eilen illalla pääsimme kotiin tutustumaan uuteen perheenjäseneen.
Papu ja äiti (sekä myös iskä) voivat oikein hyvin. Ja ainakin äiskän mielestä Papu on maailman ihanin vauva!!! [:D] 
 
lennulle onnee.. [:)]

meiän pikku myy oli päässy aamulla kaapista pois,nyt oli siirretty siihen ns. normaali avokoppaan.missä on yleesäkin vauvat [:)]   oli kyl hieno juttu sen puolesta. ja kuuema hyvin syö ja extraa aina välillä. [:)]

mitenköhän siel mohomahan neiti, onnistuikohan syöminen hyvin?

ja toivottavasti teil joilla on viikot täynnä niin saisitte pian nyytin kainaloon.tsemppiä! [:)]

meinattii viedä poika mummulle ja ukille yöks alkuviikost,viel sais levätä.kun ei tiedä milloin neiti saadaan kotiin.[:)]
 
Minäkin voisin jo jakautua pikkuhiljaa[:D] Eilen kokeilin kaikkia kolmea S:ää ja eihän niistä mitään muuta apua ollu kun ne helvetinmoiset kivut. Tai alkoivat tuon siivouksen jälkeen, on kyllä jo hankalaa polvillaan yrittää siivoilla sohvan alta jne kun maha ottaa lattiaan kiinni ja sitten tuntuu ettei oo voimaa nousta ylös. Lisäks mun nivuset on ollu jo viikkokausia ihan törkeen kipeet ja ne tummenee kokoajan, nytkin ne on ihan siniset[8|] Olin eilen ihan toiveikkaana että syntyy ihan varmasti pieni nyt yöllä kun sattui niin paljon mutta eiii, tänään ei sitten taas mitään normaalikipua kummempaa. Huomenna olis taas neuvolakin, on kyllä tyhmää ettei lääkärikäyntejä enää ole, niistä kun sais tosiaan tietää että onko muutosta tapahtunu kun välillä tuntuu siltä että kohdunsuulla tapahtuu jotain, mutta kun varma ei ikinä voi olla. Jos tää ei tästä niin pitää rueta varmaan kokeilemaan 10 s:ää mitä mieskin tässä päiviä jo ehotellu[:D][:D] osaatte varmaan arvata mitä niistä kolmesta ässästä mies useesti vois tehdä.

Täällä myös paljon noita merkki yms päiviä kesäkuussa. Meillä tulee huomenna miehen kanssa 2 vuotta siitä kun tavattiin ensimmäistä kertaa ja 16pvä olisi sitten ihan virallinen 2vuotis päivä kun alettiin seurustelemaan että ois aika jännää jos vauva syntyis jompanakumpana päivänä[:D][:D] Tässäkuussa on myös kyllä paljon semmosia päiviä jolloin ei tartteis syntyä kun on läheisten kuolinpäiviä jne[8|] Mutta sen näkee sitten milloin vauva haluaa putkahtaa maailmaan.
 
Heh [:D] Tunne on täällä sama koukku ja Sarian. Noh vielä viikko ja 1 päivä niin ois vihdoin ainakin tiedossa vauvan haku reissu jos ei ole sitä ennen jo tullut [:)] Jos vaikka ensi viikoksi kehiteltäis jotain mukavaa minulle ja miehelle kun alkaa olla viimosat hetket kolmistaan. Esikoisenkin kanssa pitäis nyt vietellä enemmän aikaa
 
Onnittelut kaikille vauvaantuneille!![:D]

Täällä jotenkin "tyyntä myrskyn edellä"-fiilikset! Pe siivosin koko kämpän lattiasta kattoon, ompelin parit verhot, pesin ikkunat  ja ripustin verhot yms... alotin ysiltä aamulla touhuumaan ja lopetin kuuden jälkeen illalla: tuloksena, ei yhtään supparia, ei edes enään oo harkkareita tullut, vain helkutin kipeet polvet sain kun konttasin lattioita pesemäs!
No eilen sitten uusi yritys... mentiin kylpylään isännän kanssa. siellä ensin tunnin salitreeni (luoja miten hyvältä se tuntui!!!), sitten reilu tunnin pulikointi kylpylän puolella, ja sit vielä pari täys rentoutusta käsi-ja kasvohoidon merkeissä! Ja tuloksena yksi selässä tuntunut suppari, sekä hyvin,hyvin väsynyt (mutta rentoutunut) mamma!
Eli on tässä saanu todeta et ei tuo lapsukainen synny vaikka kuin touhuais, joten nyt sit kokeillaan olla tekemättä mitään, jos se auttais!! Kerran (tai pari) päivässä vaan seksiä peliin, muuten sen kun lepäilee!![;)]

Onneks pää on  nyt kans hyväksyny tän, niin ei polla räjähdä heti eka päivänä kun ei mitään tapahdu! [&:]
 
Kauhea väsymys päällä koko ajan! [8D]
Me ollaan miehen kans tehty pientä pintaremonttia kun ollaan molemmat lomalla. Taas on maalattu seiniä ja sauna on rempattu. Ihan vaan huvikseen. Ei tää meidän talo ole montaa vuotta vanha mut on vaan kiva piristää uusilla pinnoilla. Ja saapahan ainakin muuta ajateltavaa...
Alkaa seota kuuppa jos vaan kokoajan miettii et koska pääsee synnyttämään. [&:]
Miten onnistui mohomahan vauvan syöminen?
 
Käympäs pikaiseen kertomassa että eilen syntyi ihanin poikavauva 4,1kg ja 51.5cm. Poika voi hyvin, äiti vähän huonommin mutta toipumaan päin jo.
Kun pitkä odotus palkitaan, millään muulla ei ole enää väliä <3<3<3
 
Se olis kaks viikkoo siiihen maaaagiseen laskettuun aikaan[8|][8|]Pyh..
Huomenna oliskin sit taas neuvola käynti..ja vaihtuu neuvolantäti kun edellinen jäi eläkkeelle[&:]

Tänään on ollu kyllä niiiin turha päivä..ulkona niin kauhee tuuli ja viilee ilma,ettei tee mieli kauheesti sinne lähtee..siivosin sitten keittiön kaapit tossa "ajankuluksi"[:D][:D]hah,on se kyllä tosiaan kun joutuu ajan kulukseen siivoomaan..Ja jos tuota saunaa ja kylppäriä menis jynssäämään seuraavaksi..vaikka tuntuu ettei tolla siivoomisella mitään saavuta[>:]
vatta on kyllä ollu kuralla koko päivän[:-]Siis oikeesti,oon joutunu vähän väliä juoksemaan vessassa..isäntäkin jo asiasta mainitti,kun oon nii useesti käyny[:D]
ja tossa sisäreiden ja alapään kohilla muuteskin tuntuu että suonta vetäis vähän väliä..Ilkee kipu,ei kestä kyl kauaa,mutta ei se niin kivalta tunnu..

Memuli; Se on kyllä aivan totta,että kuuppa sekooo jos koko aika vaan miettii että koska sitä lähtee synnyttään..pakko keksiä jotain järkevää tai vähemmän järkevää ajanvietettä koko ajan[8|]

Niin,Onnittelut kaikille vauvautuneille ihanista pirpanoista <3 [:)][:)]
 
Juu tyttö saikin maitoo ekaa kertaa suun kautta ja me saatiin kokeiluttaa ekat kerrat. Ilme muuttu hyvinkin seisovaks, silmät pyöristy ja pullistu ja se ihan jähmetty paikoilleen miettimään mitä me oikein annettiin :D 10ml uppos ja loput 30ml sitten ruiskulla... Toisella kerralla meni vaan 5ml ja sit tyttö päätti, että "nyt mä nukun EN SYÖ". Mutta hyvin päästiin alkuun, likka sai vähän totutella miltä maito maistuu ja miten se mahalaukkuun päätyykään normaalia reittiä. Ilmeisesti reitti toimii, kun ei mitään tullut ylöskään päin.
Iskä sai vaihtaa ekat kakkavaipatkin <3 ja vietiin omat vaatteet sille ettei tarvii aina sairaalan vaatteissa olla. Hoitotädit oli bodysta mielissään kun oli kietasumalli, niin helpottaa pukemista paljon kun tytöstä lähtee monenmoista johtoo ja päässäkin kanyyli taas. Mutta itehän me se tietty puettiin <3 [:)] Aika luonnollisilta noi vauvanhoito hommat tuntuu vaikkei niitä oo ikinä ennen tehny.

Jaha, Henniv kuulostaa nyt pahasti siltä, että sulla on lähtö vajaassa viikossa. Sano mun sanoneen [;)]

anihani Eikö sulla oo sitten ees sähköpumppua käytössä? Voivoivoivoi... Mä sain sairaalasta sellasen ison masiinan käyttöön (ilmaiseksi) ja se on pirun hyvä. Unohdin vaan eka hakee sen sieltä maitokeittiöltä, niin jouduin ostamaan omankin mutta ostin senkin sähkökäyttösen. Mulle sairaalassa nimenomaan sanottiin, ettei käsikäyttösestä oo mulle mitään apua, kun tarviin pumppua paljon näin alkuun kun vauva ei vielä pääse kanssani kotiin. Paljon taitaa sairaaloissakin olla eroja! Ja henkilökunnassa...

Koittakaahan te muutkin jollain konstilla vielä nauttia mahoistanne, ei ne siinä kauaa oo. Ite olin vähän höpsö tossa muutama yö sitten, kun tulin vessasta ja mietin matkalla takaisin sänkyyn, että kun ei se vauva oo nyt ees potkinu yhtään. Ei kai kun se on syntyny ajat sitten [:D]
 
Voi,Hyvä että tytölle maistui maito Mohomaha [:)] saatteko te viettää tytön kanssa siellä miten paljon aikaa? On varmasti ihana päästä hoitelemaan ja tekemään "normaaleita" toimia,vaikka ympäristö onkin erilainen kun mitä monella muulla,kun pystyy kotona olemaan.
Ite olin vähän höpsö tossa muutama yö sitten, kun tulin vessasta ja mietin matkalla takaisin sänkyyn, että kun ei se vauva oo nyt ees potkinu yhtään. Ei kai kun se on syntyny ajat sitten
Hah,Ihana[:D][:D] Voi kyllä olla että aikas monella tulee tälläsiä hetkiä[:D]

No,toivoa aina sopii että tulis tossa vajaassa viikossa ulos tämä[:)] Sopis kyllä mulle ainakin erittäin hyvin[;)][:D][:D]

 
No ennen puoltapäivää ei oikein saatais mennä sinne kun niillä on lääkärikierros menossa. Ois sellanen muistikuva, että ilta 8 asti sais olla, joten sanotaan nyt vaikka 12-20 saadaan olla vauvan kanssa. Tänään oltiin 4 tuntia. Mutta yleensä lähdetään sitten kun nähdään, että vauvalla on kaikki hyvin ja jää nukkumaan tyytyväisenä [:)]
 
taas tullu lisää kesävauvoja <3[:)]
Onnea !

Täälä oli mun teini ajan hyvä ystävä
kylässä heidän pienen neidin kanssa !
JA oi, että kun oli suloinen. ![:)]
Neiti oli 9 viikon ikäine; kovasti hänellä olis
ollut jo asiaa.[:D]

Taas se vauvakuume iski ! Ja kunnolla[;)]
 
iltaas

mohomaha: en ostanu aikoinaa sähköistä,vuos sitte ku aattelin jos ei tarvitsekkaa kauaa-nyt sitte sain kuulla keskolas käydessä et sairaalast saa jonkin sortin koneen lainaa.jonka saan onneks huomenna.lainaks tosiaan sen ajan minkä neiti joutuu olemaan sairaalas.mut onneks sekin on jo jotain!luulen et se kone on samanlainen tai tyylinen kuin teillä lainassa. ja pitää kattoo jos hommaa sähkökäyttöisen jos näyttää et maitoo oikeesti tulee ja tulee.. mut vissiin kumminkin ihan hyvin ekaks kerraks mennyt teil syöminen,ja siitähä se pienest lähtee. [:)]
ja olen laittanu merkille et henkilökunnallakin on eroja suunnattomasti!! jotkut on tosi ihania ja kertoo kaikesta.jotkut pimittää tietoja ja ovat muutenkin tympeitä.. tämä ns. omahoitaja joka meil on tytölle on tosi ihana ja hän tästä koneesta mainitsikin.. nyt vaan toivoo et huomenna sen saa.. ja nyt tuntuu et rinnat on koko ajan täynnä... [&o] tosin hyvähä se on,mut käsin.. argh. ehkä se pitää sähköinen hommata..?


meil kans neiti voi siel keskolas hyvin,ikävä on aina kova. ja kun muistelee kuinka siel aina hymyili äitille niin itku silmäs tääl koton sitte ollaan. pitää viel soittaa ennen nukkumaa menoo et onhan kaikki hyvin. nukkuu sitten itekkin hieman paremmin [:)]

onnea viel ketkä saaneet vauvoja. tänään ja eilen. ja kaikille viel kerran..
 
Voi kun alkaiskin jotain jo tapahtua pikkuhiljaa, jännä miten sitä odottaa ihan että milloin syntyy ja sitten toisaalta kumminkin ajattelee että älä ihan vielä kun nyt ei käy kun on menoja tässä muutaman päivän aikana jne[:D]

Mä nukuin viimeyönä huimat 4 tuntia! On muuten erikivaa repiä ittensä sängystä ylös väkisin kaheksan aikaan aamulla ja mennä suihkuun jonka jälkeen soikin puhelin ja neuvolasta soittaavat että peruuvat ajan[:@][:@][:@] Todella kiva että ilmottaavat tälleen paria tuntia ennen! Muutenhan voisin mennä takaisin nukkumaan mutta eihän se nyt enää onnistu kun kivutkin taas tuli ja suihkukin piristi. Mietin tossa että mitä jos asuisin jossain kaukana niin mähän oisin saattanu keretä jo lähtemään paikalle[8|] ärsyttää niiiin paljon! Nyt ei edes ole mitään tekemistä kun mieskin nukkuu varmaan vielä 3 tuntia. Sain jo keskiviikolle ajan ja sekin on taaaas jollekkin tuuraajalle,voi huoh.

Näin viimeyönä aika vekkulia untakin, että sialla alko synnytys ja sillä pikku possulla näkyi nenä ja silmät jo muttei mahtunut tulemaan ulos[:D] oli muuten aika omituinen uni[:D][:D][:D]
 
Ihanaa kun vauvoja syntyy tänne koko ajan lisää. Toivottavasti kaikki sais myös nyyttinsä pian kotiin[:)].

Mä odotan kans jo kovasti että jotain tapahtuis. Varsinkin ku viikolta 30 on uhkailtu että syntyy varmaan aiemmin. Nyt oikein odotan aina kaikkia vihlaisuja ja toivon että alkais supistelemaan. Eilen katottiin miehen kans leffaa illalla ja siinä tuikki kivasti kohdunsuulle aika tiuhaan tahtiin. Mietin jo ittekseni että jos vaikka yöllä alkais supistelee tai lähtis edes limatulppa, mutta ei mitään! Aina pettyneenä sit nousen ylös kun taas pitkä päivä edessä. Päivällä mulla ei oo hirveesti yleensä ollu mitään menkkajomotuksia edes, öisin vaan välillä.  No mutta onhan tässä vielä n. 2 viikkoa aikaa laskettuun, että jospa yhtäkkiä alkaiskin tapahtua sitten. Mutta sen voin todeta että ei kyllä toimi mikään määrä ässiä täällä ainakaan, yritetty on [:D]. Ehkäpä sitä pitää vaan alkaa nauttimaan tästä loppuraskaudesta kun vielä voi. 
 
[&:] alkaa oikeesti nyt olee sellanen olo ettei vaan jaksa enään tätä koko vauvahöpsötystä... aaaaaaargh.[:@] pari päivää ollut niiiiiin väsynyt ja pinna tiukilla että sanonutkin ukkelille että nyt tätä mamma vituttaa ihan oikeesti. se vaan tuumaillut että tähän asti mä ooon ollut niin kiltti ja lepposa että saan nyt ihan rauhasa purkaa fiiliksiä. huah. ja sitä mä oon kyllä tehnytkin lähinnä ittekseni.[8|] kun toi ukkeli ei vieläkään anna mitään aihetta että raivostusin sille... päin vastoin. se on niin ihana että ei sille vaan voi mistään raivostua vaikka kaikki muu vaan raivostuttaa ja raivostuttaa ja raivostuttaa.välillä korotan kyllä ääntä ja heti tuntuu tosi pahalta ukkelin puolesta ku ei sen pittäis kylä saada tästä vitutuksesta osakseen mitään... [&:][:@] nyt ymmärrän ku monet sannoo että raskaana oleva on räjähdysherkkä ja tunteet pinnassa. mä en oo raskauden aikana itkeny, huutanu, raivonnu, menettäny hermojani vasta ku nyt viime viikosta alkaen. ja vieläkään ei oo mitään hysteerisiä itku juttuja ollut... ehkä teksisi kyllä hyvää.. tiijä sitten. mutta mä oon vaan niin valmis pykää tän ipanan maailmaan.. jka väsynyt..ja vasta nyt tajuaa siis TAJUAA että eihän se siihen lopu. siitä se vasta alkaakin. huh. mihin sitä on oikeen ittesä laittanu..[8|][:-][:)] eli tällästä ommaa nappaa... sori. :(

ja hurjasti onnea uusille kesäkuun vaaveille[:D]
 
Takaisin
Top