kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse kävin pari päivää sitten ottamassa sikainfluenssa piikin. Pitkään kyllä mietin asiaa, mutta päädyin kuitenkin rokotteen ottamaan, eikä ole jälkeenpäin kaduttanut, että sen kävin ottamassa. Käsivarsi on edelleen pistospaikan ympäriltä aika kipeä, eikä sitä kunnolla saa ylös nostettua, mutta siinä on sitten kaikki oireet mitä itselleni tuli, ei tietoakaan kuumeesta vaikka sitä hieman pelkäsin.

Muuten täällä on mennyt kohtalaisen hyvin tämä viikko, ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita, kun sitten taas koko viime viikko oli yhtä pahoinvointia. Vähn täällä on sama juttu kuin napulla, ettei oikein kunnolla jaksaisi töihin keskittyä, kauheasti asia pyörii mielessä, mutta se varmaan on ihan normaalia [:D]
 
Mulla on tissit kipeenä ollu. Yks päivä meni kokonaan huonoo oloo podetessa, loppuillasta joutuikin pöntön kanssa keskustelemaan onko dingo vai YÖ parempi. Nyt siitä on mennyt muutama päivä ja ei oikeastaan ole huonoa oloa ollut.
Kaikista kuvottavinta on se kun meidän pentukoira kakkaa sisälle ja syö sitä [:'(] Jotenkin se haju on voimistunu mun nenässä niin että meinas laatta ihan väkisin lentää vaikka on sitä aika monet kakat korjattu ja siivottu. Punasipulin haju on myös sellainen ettei sitä mieli tee syödä vaikka se hyvää mielestäni onkin.
Appelsiinit, satsumat ja paprika on alkanut entistä enemmän maistumaan [:)] Harmittaa kun ei voi maksalaatikkoa syödä [&o]
 
Iltaa!

Taas on yks yrjötty päivä takana... alkaa olla jo vitsit vähissä [&o] aamiainen meni pöntöstä alas kuin myös päivän ruoka. Alkuillasta alkaa vasta tulla suht siedettävä olo. Huomenna aion hakea apteekista terveydenhoitajan suositteleman pahoinvointirannekkeen, josko se auttais tähän oloon. 3 raskautta läpikäyneenä täytyy kyllä sanoa, että ottaisin sen närästyksen sata kertaa ennemmin kuin tämän jatkuvan oksentelun. Sairaslomalla ollaan ja ihan rauhassa on nyt otettava.

Hirveesti olen ihmetellyt, miten kroppa nyt reagoi raskauteen näin voimakkaasti, en ole ennen oksentanut lähes yötä päivää. Onneks ( ja toivottavasti) tämä kuitenkin helpottaa joskus...
 
Herkistely ei oo kuulunu mun repertuaariin, mutta eilen avasin television ja sieltä tuli sairaalan uusintajakso, jossa syntyi jonkun vauva. Ehdin nähdä siitä ehkä minuutin, kun aloin pillittämään. Käänsin kanavaa ja sieltä tuli Free Will elokuvan loppukohtaus, kun valas lähtee pois. Sitten repesin ihan täysin [:)]

Niin ja sitten illalla vuokrattiin komedia "jätä se" ja mies oli ihan ihmeissään, kun suukottelin sitä enemmän ku normaalisti, kun tajusin miten hyvin meidän asiat on. Taidan siis käydä aikasmoisilla raskaushormoni kierroksilla [;)]

Oltiin eilen myös kaupungilla ja testasin noita alkoholittomia drinkkejä. Huomasin, että Mojito maistuu ilman alkoholia ihan siltä miltä normaalistikin, joten suosittelen. Täälä Turun seudulla on myös ravintola Poro, mistä sai peräti alkoholitonta nikolai oluttakin.
 
Hei, oma laskettu aikani olisi kesäkuun 15. tai 13. päivä, riippuen mistä laskurista tarkistaa. Vielä ei oikein uskalla edes ajatella koko asiaa, koska edellinen raskaus meni kesken suunnilleen näillä main, ettei mahdollinen pettymys olisi taas niin kova. Itse olen 23 ja mies 26.
 
Hei!

Taidanpa minäkin rohkaistua mukaan keskusteluu. Täällä mennään laskujen mukaan nyt seitsemännellä viikolla, 6 + 1. Laskettu aika viimeisten menkkojen perusteella olis 26.6.2010. Ja ensimmäistä odotellaan. Itse olen 27 ja mieheni täyttää pian 31.

Heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi, ja se vähän yllätti. Jollain tapaa kun sitä oli varautunut pitkäänkin projektiin. Mutta menkkojen jäätyä pois tein parikin testiä, joista sain haalean positiivisen. Viikko menkkojen poisjäännistä tein vielä yhden testin, ja siinä sitten oltiinkin ihan selkeästi positiivisia! Huh.

Oireita menkkojen poisjäännin lisäksi tähän mennessä kova väsymys, aristavat ja kipeät rinnat, ja ihan viime päivinä alkanut huonovointisuus [:'(]. Toivottavasti huonovointisuus ei tästä pahene!

Asiasta tietää meidän lisäksi vain paras ystäväni ja hänen poikaystävänsä. Näillä näkymin muille kerrotaan joulun aikaan, kunhan ollaan selvemmillä vesillä.
 
Marsu862: mielialojen heittelystä, tähän asti ei ole ollut sen suurempia heittelyitä, välillä jotain pientä. Tänään oli kuitenkin kummipojan ristiäiset ja laulettiin Ystävä sä lapsien (aina käynyt kyllä itkettämään) niin olinpa sitten ainut joka niissä ristiäisissä itki. Ei ollut kovin mukava tunne seisoa siellä edessä kynttilä kädessä tietäen että kaikki vieraat katsovat ja itkeä pillittää :D

Vaikka maha ei sinänsä vielä näy (paitsi itse huomaa iltaisin), niin sen verran kuitenkin turvonnut, etten saanut päälleni tiukahkoa paitaa jonka olin suunnitellut laittavani päälle. Hyvä vaan jos alkaisi jo näkyä, viime aikoina jotenkin alkanut unohtaa koko raskaana olon, kun oireet ovat helpottaneet jonkin verran, kerta kaikkiaan vaan unohtaa koko asian että on raskaana. Tänäänkin ristiäisissä katselin toista pientä vaavaa ja tuli ajatus kuinka ihanaa olisi itsekin saada vauva --kunnes tajusin että joo, eipä se enää ihan pelkkä haave ole [:D] Hyvä minä..

Neuvolassa käytiin viime viikolla, eipä sieltä paljon fiksumpana lähtenyt, ei tullut oikeastaan mitään uutta tietoa mistään. Jotain yritin kysellä niin eipä neuvolantäti osannut juuri siihen kysymykseen vastata. Meille sattui sitten vielä joku ei edes valmistunut tätsy niin eipä paljon naurata. En ymmärrä miksei tällainen ei-valmistunut voisi hoitaa esimerkiksi vain sellaisia raskaanaolevia jotka eivät odota ensimmäistään, heillä kuitenkin tietoa jo ennestään jonkin verran. Ei muuta mutta neuvola on kuitenkin ainut paikka josta saan varmaa tietoa, tai ainakin pitäisi saada, niin suututtaa että ensimmäisen raskauden kanssa saa "aloittelijan"! [:@] Ei osannut edes ottaa verikoetta ekalla yrityksellä, vaan joutui kokeilemaan toisesta, ja minä kun verikokeiden otosta niin pidän niin pyörtyminen ei siinä kohtaa enää ollut kaukana.
EN nyt mitenkään halua olla ilkeä tai epäillä hoitajan pätevyttä, mutta tosiaan en voi ymmärtää miksei ensimmäistä odottaville voisi kuitenkin järjestää sellaista hoitajaa joka on jo kokenut, ei sellaista joka ei ole vielä edes valmistunut!!! Noh, toivottavasti osaa jatkossa vastata jos jotain kysyn ja muutenkin hoitaa asiat hyvin.

Niin ja laskettuaika kuulemma olisikin nyt 5.6. mutta en kyllä parhaalla tahdollakaan ymmärrä mitä laskukaavaa tätsy käytti, ehkä sitten ekassa ultrassa selviää vähän tarkemmin se päivä.
 
Ciao bella!

terveisiä lämpimästä Roomasta!! käveltiin jalat kipeiksi ja kulttuuriähky saatiin moneksi vuodeksi. kaikinpuolin oli mahtava reissu! alussa meni pari päivää kun kiukuttelin miehelle, jotenkin seillä ole helpompi olla vihanen ku täällä[:D] [:@] saatiin onneks asiat puitua ja loppuloma olikin aivan mahtava!!
pahaa oloa vaan sen verran että pidin joka päivä oksennuspussia varmuuden vuoksi mukana! en onneksi tarvinnut sitä mutta olo oli kyllä heikko!! muutenkin oireet vaan lisääntyy, tissitkin niin kipeet et tarvii kohtaa jonkun panssarin ettei mikään osu niihin.

tervetuloa uusille!!! paljon tullut lisää mukaan, mahtavaa!!!!

koiratar, mä oon tosi pahoillani!!!!toivottavasti jaksatte vielä yrittää!!!

lisäilin tietoja meidän listaan mutta jos tuntuu että jotain tai joku puuttuu niin ilmottakaa siitä!
 
Terveisiä lääkäristä!

Tapasin neuvolalääkärini aamulla tämän jatkuvan oksentelun takia ja hän määräsi minut 3 viikon sairauslomalle. Paino oli laskenut viikossa 4 kg joten on syytä tosiaan ottaa nyt ihan iisisti. Sain luvan syödä nyt ihan mitä vaan tekee mieli...mutta ainut, mitä tekee mieli on salaatti ja nuudeli. Tarkoitus olis vissiin yrittää jotain vähän tuhdimpaa... Jouduin takaisintulo matkalla taas jäämään bussista pois, kävelin kotiin ja oksensin välillä [&o] On tää vaan niin hienoa! [:D] oksentaa kokoajan ja kuitenkin olla hymyssäsuin! Jaksamisia teille muille!!! Terkuin Tyttö Koo ja masuvauva rv. 8+5

Ps. Piti vielä kertoa kuinka rakas mieheni päätti viikonloppuna yllättää mut... hän oli laittanut meille kahdelle valkosipuliperunat ja possupihvit, ihanan salaatin...oihan se tosi ihana ajatus, mutta... puolen tunnin kuluttua syömisestä ruoka olikin jo tullut ylös. Mutta siis ajatus oli tärkein tottakai!!![:)]
 
Tuosta pahoinvoinnista... itse olen kärsinyt siitä vasta lauantaista saakka (silloin tuli tasan 6 vkoa täyteen), eilen oli pahin päivä. Ei ole kyllä tullut vielä mikään ylös asti, mutta oikein mitään ei tee mieli syödä ja jatkuvasti on sellainen öklöttävä olo. Aamuisin jos en pakota itseäni sängystä ylös, olo vaan pahenee. Toivon totisesti että olo tästä kohenee! Täytyy kaiketi pakottaa itsensä syömään edes jotakin säännöllisesti...
 
moikka kaikille uusillekin!
 mä kävin kysyy mehiläisestä että minkä hintanen heidän ultransa olisi jos kävisimme siellä ennen kunnan tarjoamaa. ja siellä sanottiin että melkein 200 euroa meinasin lentää perseelleni. mitä teille muille on maksanut ja missä lääkärissä kävitte?

 kävin myös hakemassa sikarokotteen tänään ja nyt on toinen käsi aika hellänä. Hoitaja sanos et saattaa lämpöä nousta ja käsi olla kipee. yritin kysyä saikkuakin mut sanos et mee sinne töihin vaan. siihen tokaisin takaisin että yrittänyttä ei laiteta.

 Aika voisi mennä vähän nopeammin kanssa nyt ollaan 7+1 jua untuu että aika matelee. neuvolan saimme perjantai 13. päivä. toivotaan että kaikki menee hyvin.
 
tiinatomera: Kävin Mehiläisessä varhaisultrassa ja hinta kokonaisuudessaan (ultra + perustutkimukset) oli noin 170 euroa - KELAkorvaus niin hinnaksi tuli 135 euroa. Melko kallista juu, mutta kannatti.
 
Voi teitä oksentelijoita!
Mulla ei huonoa oloa ole ollenkaan. Jollain tapaa toivoisi, että olisi edes jotain oireita, mutta ei. Tissit on kasvanut kuppikoon, ei ole enää edes kipeät ja se siitä. Jotkut hajut tuntuu pahalta (esim. katkarapu) vaikka normaalisti tykkäänkin.
 
Mä tein päätöksen ja jätän sikarokotteen ottamatta. Ainakin näin aluksi, rokotus ennen 12 viikkoa tuntuu liian riskaabelilta ja muutama lääkäri on ollut sitä mieltä etten ole yhtään tyhmä vaikka vähän odotankin. Jokainen kuitenkin tekee mitä parhaaksi näkee, mä teen näin [:)].
 
Me käytiin ekan kerran neuvolassa, täti oli kivan tuntuinen [:)] Multa ei katottu kun verenpaine tällä kertaa mutta sain kaiken maailman pissapurkkeja mukaan ja ajanvarausta sinne ja tänne ja tonne. Ja tota paperiläjää [X(] Laskettu aika olis neuvolan mukaan 14.6 mutta sain sieltä tuollaisen vau´kirjan mukaan ja siellä on edelleen 15.6 niinkuin laskurikin väittää. Ultrassahan se sitten tarkentuu.
Huonoa oloa ei ole oikeastaan ollut, heikotusta välillä iltaisin.
Eniten häiritsee se, että ei tiedä onko oikeasti nälkä vai ei ja kuinka paljon jaksaa syödä. Melkein mitään annosta en ole kokonaan jaksanut syödä [>:] Toisinaan kun syö, hetken päästä tulee olo ettei mitään olisi syönytkään.
 
Iltaa kaikille! ilmoittaudun mukaan kesäkuun odottajiin [:)] täällä olen jo pitemmän aikaa lueskellut, mutta nyt uskallaudun kirjoittamaan. Eli itse olen 22v. ja puolisoni 23v. Todella odotettua esikoista odotellaan ja LA olis 27.6 [:)] nyt on siis rv 6+1. Yk:a olikin jo takana 12.
Itsellä raskausoireita on ollut vaihtelevasti..närästys on varmaan pahinta ja jos ei syö tarpeeksi tiheästi nii huono olo iskee.
Ensimmäinen neuvola olis 16.11..sitä oottaa jo niiiin kovasti [:D]
Mukavia odotuspäiviä kaikille!
 
Kappas, just kun oon kerennyt kavereillekin leuhottamaan että ei ole ollut juuri mitään raskausoireita niin eiköhän eilen lykänny semmosen vellotuksen päälle että kesken piti töistä lähteä. Aamulla närästi jatkuvalla syötöllä ja oikeen vaan ootin lounasaikaa että pääsee juomaan piimää. Ruuan jälkeen närästys katosi mutta ruoka alko vellomaan mahassa niin että ei tienny miten päin olisi, huimasi niin kuin ois kuume ollu nousussa ja kauhea väsy päälle. Karkasin kotiin ja nukuin 2,5 tunnin (!) nokoset, vaikka olin edellisenäkin yönä nukkunut yli 8 tunnin yöunet.. herätessä olo oli parempi, mutta sitten alkoi vihlomiset kesken kauppareissun. Illalla lopulta oli niin nälkä että piti uskaltautua syömään vaikka vellotus pelotti, mutta jauhelihakeitto upposi ihan hyvin ja sitten tulikin syötyä ihan liikaa -> paha olo.

Kohta meen ultran uusintayritykseen, josko siellä tänään näkyisi jotain, kun viimeksi ei näkyny kuin pussi (todennäköisesti alkio on siis viikon nuorempi kuin menkoista laskemalla - tuo teoria puoltaisi myös sitä miksi paha olo vaivaa vasta nyt) Joku kyseli hintoja, tämä Oulun keskustan yksityinen on tosi edukas, varhaisultra ennen vkoa 18 vain 45 €. Ja kiva neuvolantäti antoi samaan hintaan tämän toisen käynnin kun viimeksi ei ollut mitään nähtävissä!
 
Huomenta! Ja liinatiinalle tervetuloa mukaan!!!

Luukusta kolahti kutsu ekaan ultraan, 23.11. [:D] Ja aamu on alkanut aika hienosti, mitään ei ole vielä tullut ylös!!! Tosi paha olo on kyllä kokoajan, mutta ainakin toistaiseksi ei ole tarvinnut pönttöä halailla... Jostain pitäis saada voimia imuroimiseen ja pyykitkin pitäis kai ripustaa tänään...

Kävin eilen viemässä työpaikalle sairauslomatodistuksen ja osastonhoitaja oli tosi ihana ja ymmärtäväinen. Käski ottaa rauhassa ja levätä. Onneks pojat on niin isoja (11, 8 ja 5v.) että he osaavat jo antaa äidin olla rauhassa ja ovat valmiita auttamaan kun mulla on paha olo. SULKUT!!! Nyt tulevana viikonloppuna saadaankin olla miehen kanssa pitkästä aikaa kahdestaan, kun pojat menevät isällensä. Mitään ihmeellisiä suunnitelmia ei nyt voida tehdä, mutta ainakin saadaan taas omaa rauhaa. Kun talossa on 3 poikaa, meno on taattu...[;)]
 
Minä joudun soittamaan itse ultra-ajan ensi viikolla. Ens viikolla ois lääkäri aika ja verikoe aika terveyskeskukseen. Samalla vien sinne pissanäytteitä...
Eilen multa kyseltiin siitä mitä mieltä oon siitä sikainfluenssa rokotteesta että haluanko. Sanoin etten oo kerenny oikeestaan miettimään sitä. En jotenkin osaa vaan pelätä sitä. Sitten neuvolassa kysyttiin myös mitä mieltä olen synnytyksestä että joko se pelottaa. Eihän sitäkään ole tullut sen enempää mietittyä [&:] Kaippa se vauva sieltä ulos tulee tavalla tai toisella [:D]
 
moikka! huomenna olisi sitten se ensimmäinen ultra ei kuitenkaan kunnan tarjoama vaan tilasin itse. mä niin toivon että tämä epätodellinen olo siitä että onko raskaana vai ei lähtis pois ja näkis vaikka että lyökö sen sydän. osaatteko kertoa mitä saattais huomenna näkyä kun ollaan 7+3? Toivon että tästä ultrasta olisi apua myös mun miehelle kun se on kans aika hermona et onko kaikki hyvin. sitä tulee niin säikyksi kun on yksi kekenmeno takana. Niin onko tietoo?
 
Tiinatomera, sydämen pitäs alkaa lyömään n.25 päivää hedelmöityksen jälkeen, joten sen mukaan siellä pitäisi kyllä liikettä olla. ite kävin viikolla 6+1 ja hienosti näkyi pikkuinen.
 
Hei taas kaikille!
Eilen kävin ekassa neuvolassa. Koko tapahtuma oli oikeastaan aika tylsä, punnitus, verikoe jutustelua yms. (painoa muuten tullut lisää jo nyt joku 7kg, johtuu varmasti siitä etten ole liikkunut niin paljoa kuin aikaisemmin, kun olen ollut niin pirun väsynyt)
Loppuviikolla saisi kuulemma varailla aikaa ekaan ultraan. Aikaisemmin odotin sitä ultraa innolla, nyt alettiin miehen kanssa miettiä että jos ei vaikka mentäis sinne ollenkaan. Parin viikonpäästä mulla on kuitenkin lääkärin aika joka kuulemma kuuntelee sydän äänet yms. Ja se riittää mulle jos saa kuulla että sydän lyö.[:)] Menis sitten vasta siihen toiseen ultraan.
aikaisemmin ei minulla mitään pahoinvointia ole ollut, mutta nyt parina päivänä tosi öklö olo. Ja tämä väsymys on sietämätöntä!!! Tänään nukkunut kahdet päikkärit ja väsyttää silti. Ihan kauhulla odotan kun ens viikolla pitäis töihin mennä...
Kertokaa muutkin voinnistanne! ja iloista odotusta[:D]
 
Takaisin
Top