kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
aurinkoista huomenta

itse en kyll polta tupakkaa,mut tuli yht´äkkiä mieleen et miten toi jos joku imettää ja polttaa.toki tietoinen et siinä mis alkoholi imeytyy,nikotiinia myös. mutta onneks ei ole henk.kohtainen ongelma [:)]

meiä neiti on ruvenu syömää sairaalas välil hieman extra annoksia.tätä pidän hyvänä asiana.jospa se siitä tosiaan kasvamaan lähtee.[:)] eilen mieskin uskaltautui vaihtamaa vaippaa ja syöttämää pikkusta. eihän siinä mitään pelättävää ole,mutta kun niin pieni.

oliskohan miukulla synnytys lähestymässä.. tsemppiä sinne tulevaa jos nyt vaikka alkaisi synnytys. [:)]

mohomaha: kyllähän ne tais käskee,mut oletin et ei sielt kumminkaa mitää tuu. [8|][X(] mut ei tässä,nyt olen aina pumppaillut muutamien tuntien väliin.pitäs vaan ite muistaa syyä ja juua et sitä maitookin tulisi. mut tsemppiä sinunkin perheelle kun pienokainen on teholla.

mutta pitänee varmaa koht soittaa keskolaa ja kysel kuulumisia.. ja varmaa siinä vaille 11 taas siel neiti hereilee syömää..

mut viikonloppuja.
 
tuosta tupakoinnista..meille sanottiin synnytysvalmennuksessa sil viissii,että tupakoida voi imetyksen aikana[:-] Kunhan Imettää vauvan ensin ja sitten käy vasta tupakalla,ja just että on sitten tupakoinnin jälkeen jonkin aikaa imettämättä..Ite en polta,mutta jäi ihmetyttämään kyllä tuo että sitä saa poltella samaan aikaan..Aina kun oon ajatellu ettei saa..

Voi ei Kattili..tosi kurjaa tuommonen[&:]

täälläkään mitään tapahdu[:'(]..huoh..Eilen tossa sit miehelle sanoinkin että tosi mälsää, kun nyt sais tulla suppareita niin paljon kun lystää,niin mitään ei kuulu..Toinen vaan sit lohdutteli että sehän voi tulla sit ihan yhtäkkiä,eihän se pakosti kaikilla anna merkkejä etukäteen..ihana lohdutttelija[:)][:)]
Kyselin sit kans että joko jännittää,että koska se lähtö tulee tai tuo vauvan saanti ylipäätänsä..vastaus oli ; "eiii..taaai ei ny ainakaan kokoaikaa..Ehkä se paniikki iskee sitten kun vedet menee tai kärvistelet siinä sohvalla supistusten takia"....naurettiinkin, että juokseekohan ukko täällä sit kun päätön kana jos vedet meneekin ja joutuu ambulanssin tilaamaan..uskaltaakohan sitä päästää omalla autolla sairaalaan ajamaankaan[:D]
 
miukulle tsemppiä, ehkä se vauva vihdoin olisi tulossa sieltä ulkomaailmaan [:)]

Tänään on vihdoin 40+0 täynnä. Tosin sitä tuntee itsensä lähinnä höntiksi, kun tätä päivää on odotettu 9 kuukautta kuin kuuta nousevaa ja nyt sitä tajuaa, että täähän on ns. keskiarvo päivä, jolloin se vauva ehkä kenties voi syntyä. No, onneksi sitä voi lohduttautua sillä, että enää maksimissaan kaksi viikkoa [8|].

Jospa sitä suuntaisi tästä kaupungille ja shoppailemaan. Eilen kyllä tuli jo kaikki s:t kokeiltua, mutta kertaushan on opintojen äiti eikä niistä nyt mikään niin kovin vastenmielistä ole [:D]

Niin ja onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille!
 
Huomenta! Eka yö omassa kodissa pikkusen kanssa takana ja hienosti meni! Pieni mies heräs syömään 1 ja 3.30 ja sitten seiskan jälkeen noustiin ylös.

Parissa päivässä on taas ehtinyt tapahtua paljo täällä!!! Ihan pikapuoliin kahlasin sivut läpi, pitää vielä jossain vaiheessa ajatuksella lukea. Tosiaan eilen jo päästiin kotiin vaikka etukäteen ajattelin etten millään voi olla jo perjantaina kotona jos keskiviikkona mut leikataan. Mutta niin vaan tosi nopeasti alkoi toipuminen ja kun lastenlääkäri näytti vihreetä valoa, tultiin kotiin. Haava on toki vielä kipeä mutta päivä päivältä tuntuu paremmalta ja kun muistaa ottaa särkylääkettä ja suihkutella haavaa ahkerasti niin kyllä tää tästä. 8 kg jätin laitokselle, oon tosi tyytyväinen siihen!

Aikamoinen yllätys koettiin kun kätilö kävi meidän kanssa synntyskertomusta läpi! Nimittäin mulla oli 2 istukkaa! Toinen Onnin oma ja sitten 4x5cm. Eli Onnilla on ollut sisarus, joka ei ole jaksanut alkua pidemmälle... [:(] Selvisi syy niihin mun verenvuotoihinkin. Kotona ollaan sitten spekuloitu että mitäs jos tämä toinenkin olis jaksanut loppuun asti ja meille olis nyt kaksoset! Aika mieletöntähän se olis ollut... mutta tää pieni oli todennäköisesti kehityshäiriöinen ja siksi meni kesken. Ja olishan siinä sitten ollut tuplasti hommaakin... joten me ollaan ihan onnellisia että me saatiin tämä yks ihana pieni täydellinen poika!

Jaaha, nyt poika alkaa heräilemään joten täytyy mennä syöttöhommiin...
 
No aikamoinen yllätys oli teillä Tyttö Koo[&o]
Mutta kuten itsekin sanoit, pääasia ja tärkein,
että saitte tämän yhden täydellisen pienen [:)]
Mutta surullista, ettei ollut pienen sisarus sitten
jaksanut alkua pidemmälle lainkaan.
 
Voi hitto, että voi ihmisen aika olla pitkä. Nousin viiden jälkeen, kun meinaa tota masua kivistellä välillä, jos pitkiä aikoja makkoot samalla kyljellä. Söin aamupalaa ja laitoin tiskikoneen pyörimään ja järjestelin vähän paikkoja. Ja sit menin takasin parix tunnix köllöttelemään.
 
Kerkesin justiisa sängystä nousta ysin maissa, kun anoppi soitteli kuulumisia. Nyt ne alkaa äipän kanssa varmaan vuoropäivin soittelemaan, että joko nyt!!!
 
Kello on vasta puol 12, ja oon lukenu päivän lehden, tehny ruuan, (perunalaatikon) uuniin, tyhjentäny tiskikoneen, viikannu pyykit kaappiin ja laitoin uusia pyörimään, pessy lattiakaivot... Pitäsköhän sitten ruveta vaikka keittiön laatikot putsaamaan, sinne kun tahtoo sitä leivänmurua tippua...
 
Alan olla aika täynnä tätä oottamista... Tänä iltana saa isäntä kyllä suostua heiluttelemaan peittoa!!! Tuun siitä hommasta kyllä tosi kipeex, mutta jospa se auttas vähän asiaa... [:D]
 
Huh huh, kyllä tää odottavan aika on pitkä.. [:'(] Eilen illalla repästiin ton miekkosen kanssa ja käveltiin sellanen 10 kilsan lenkki ja siihen päälle viel suihkun jälkeen vähän sänkypuuhia. Eikä oikeen mitään tulosta! [:@][:D] Vähän alko supistelee, mutta ei tarpeeks ja nukahdinkin sitten. Kyllä se on vissiin vaan todettava että ei tota mukeloa tuolta kotikonstein saa pihalle! [:D] Näin yöllä unta että lapsivedet meni ja kun heräsin niin elin vieläkin sitä unta kunnes sitten hetken räpyteltyäni silmiä tajusin että no untahan se vaan oli..

Meidän sukulaiset on nyt jakaantunu kahteen leiriin: toiset hokee koko ajan että ei sieltä ulos tuu moneen viikkoon ja toiset että miks et ole jo laitoksella.. Ja molemmat ärsyttää niin vietävästi!! [:@][:D] Antasvat nyt vaan olla ja oottaa! [:D]

Ens viikon tiistaina lähteepi miun ukko kolmeks päiväks sotaharjotukseen ja sitä seuraavalla viikolla viideks päiväks.. Ja oon ihan varma että tää laps syntyy just silloin kun ei pitäis... Saas nährä.. Kyllä se harjotuksen johtaja on luvannu pitää tolle ukolle koko ajan yhden auton lähtövalmiudessa nokka kohti sairaalaa koko ajan jos soitto tulee. Se sentäs vähän lohduttaa [:)] Mutta ei sitä oo kiva olla yksin kotona varsinkaan tässä tilassa. Täytyy ajatella positiivisesti että tuleepahan enemmän rahaa ja saadaan taas vähän maksettua lisää sitä Thaimaan matkaa [:)]

Jaahas.. Pitäsköhän sitä alkaa makkarakastikkeen tekoon ja jos vaikka paistais pannukakun siihen kaveriks! Ruoan päälle onkin hyvä sit lähteä kauppaan kun ei tuu niin paljoa heräteostoksia kun masu on jo valmiiks täynnä. Tätä mammaa ei ainakaan kannata päästää kauppaan nälkäsenä tai mukaan tarttuu puol kauppaa kun kaikkea tekee mieli! [:D]
 
Täällä ei oo vieläkää päästy sairaalaan asti.. supistuksia tulee säännöllisesti 10min välein.. kipeempiä kokoajan mut kestoltaan sit välillä lyhempiä..äsken lähti limatulppa ku vessassa kävin.Ei muuta ku ravaamaan rappuja ylös ja alas jos se vähän sais potkua tähän hommaan [:)]
 
miuku__; kyllä se sieltä pian tulee ![:)]

Mä eilen innoissani kans selitin ystävälleni,
kun ihan koko päivän tein kaikkia hommia
ja pesin mattoja yms. niin hän sanoi, että
hänellä auttoi kun oli vain rauhassa ja makoili,
niiin samana yönä sai lähteä laitokselle.[:D] -->yksilöllisyys.
 
Hihh,Mulla kans sama ongelma Nuori Äiti,Ei tosissaan kannata lähtee nälkäsenä kaupoille [:D][:D] Tulee kyllä ostettua ihan mitä sattuu vaikka kuinka olis lista tarvittavista kirjotettuna[:D]

täällähän on jännät paikat Viirukhanilla ja Miukulla
[:)] ties vaiks olis lähtö jo tullut jommalle kummalle?![:D]

Onkohan tänään joku lähtenyt muutens synnyttämään,on ollu niin hiljasta täälläkin..?[:)]..tai sitten mulla vaan ollu erittäin tylsä päivä,kun oon kerenny käymään niin usein[:D][:D] Ei ees yhtään valmistujais kekkeriä ollu meillä..[8|]
 
Meilläkään ei ollu yksiäkään valmistujais kekkereitä ja nyt tuntuu että on vähän liikaakin aikaa... Kaikki on jo tehty vauvaa varten ja ostettu... Että nämä viimeiset päivät matelee.......... Ihan valmis olisin jo taas veitsen alle ja nää päivät alkaa jo ärsyttää!!!!!
 
juu ei meilläkään valmistujais kekkereitä
ollut tänään. Tämä päivä on vaan mennyt;
vaikken oo edes mitään tehny[:D]
Kerrankin näin.

Joo täälä kans jos menee nälkäisenä kauppaa,
niin tulee ostettua ihan ihme juttuja[:D]

Huomenna mekin ollaan täysiaikaisia <3
 
Ohhoh Tyttö Koolla ollut melkonen yllätys... Mähän näin odotusaikana sellasta unta, että ois ollu kaks istukkaa.

Tänään vaihdoin ekaa kertaa vaippaa tytölle ja näin sillä silmätkin auki ensimmäistä kertaa [:)][:)] Huomenna aletaan kokeileen suun kautta ruokkimista, peukkuja ylös!! [:)]
 
täälä pidetään peukkuja pystyssä teille mohomaha !

tajusin justiin , että huomenna on 6.6;
eli meidän ensimmäinen laskettuaika neuvolan mukaan[:D]
 
peukut mohomalle täällä kans pystyssä. toivotaan tosiaan et siel alkaa syöminen sujumaan [:)]

itse olen vieraillut ahkerasti myös keskolassa, mut oon kyl ite tosi huonossa kunnossa,fyysisesti. selkään sattuu,niska-hartia seutu tosi kipeet. sit nyt menny käsikin kipeeks pumppaamisest..sekä kunto tosi heikko.ei paljoo tarvii kävellä niin tuntuu et kuolen.. [&o]
mut kaippa sitä pitäs koettaa vaan levätä ja hissukseen liikkuakin..?

ja jokos tänää on tullu uusia vauvoja? parilla oli hyvin varteen otettava hetki.. [;)]
 
Huomenta vaan.

Täällähän on vielä toistaiseksi ainakin hiljaista.
Tulipa taas valvottua myöhään. Ei millään unen päästä kiinni... No, 3 jälkeen olen sitten ilmeisesti nukahtanut. Ja herännyt jo ennen 7. Raivostuttavaa... Mies tuolla kuorsaa sen minkä kerkeää.

Eilen oli yhdet ylioppilasjuhlat. Kyllä suku oli sitä mieltä, että se tulee ihan pian syntyy.
Itse alan olla jo vähän kriittinen... Menee kuitenkin sinne juhannukseen. Kipeitä supistuksia kyllä on välillä, mutta ei mitään säännöllistä. Nyt sais kyllä jo tulla. Miehen työtkin helpottavat. Tai tilataan tiistaiksi [:D] Maanantaina näytti olevan miehen kalenterissa vielä useampi asiakas... Niin ja oman kummitätini synttärit on tiistaina.
Meillä on oikein syntymäpäivä rysä tässä kesäkuussa.
Kummitätini eli serkkuni syntymäpäivät on 8.6,
LA 14.6,
äitini syntymäpäivät 15.6,
isoveljeni syntymäpäivä 16.6 ja
mummuni 17.6

tuossa 8-15.6 olisi oikein hyvä väli syntyä [;)]

Mohomahalle kamalasti voimia sinne. <3

Tyttö Koo: Aikamoinen yllätys... Pistää kyllä varmasti vähän miettimään. Onnilla kuitenkin kaikki hyvin <3
Minä en tiedä, mutta yritän miettiä omalle kohdalleni samaa tilannetta... Luulisin, että tässä vaiheessa tieto tuollaisesta ei olisi niin paha kun on terve vauva sylissä. Mutta jos olisin esim puolessa välissä raskautta saanut tietää tuollaisen niin olisin ehkä kokenut suruni paljon suurempana. Varmasti sitä suree nytkin...

Hih... ystäväni on eilen saanut vauvan. =) Oman pienen tyttären. Se oli hänelle jo kolmas ja yli meni ja reilusti... Olisi käynnistetty maanantaina.

Oonkohan vähän uuden auton lumoissa... [:D] Torstaina haettu auto ja oon jo 300 km tehnyt sinne mittariin. (autolla oli ajettu 40 km kun liikkeestä se haettiin)
 
Mahtavatko miuku ja viirukhan olla jo tositoimissa tai nyytti sylissä? Tänään olisi kyllä ollut hyvä syntymäpäivä [:)]

Tänään siis 40+1 ja vaavi sitkeästi vatsassa. Ei auttanut shoppailu, sauna eikä lenkkeily. Sen verran sentään teki, että yöllä kyllä alavatsa oli kipeänä, kun nousi ylös vessassa käymään. Toivottavasti vaavi siellä edes siirtyi vähän alaspäin. Tänään täytyy taas jatkaa häätöyrityksiä. Ajatus käynnistämisestä, kun ei kauheasti houkuttele. Mulle on jostain jäänyt sellainen mielikuva, että olisi parempi jos synnytys lähtisi käyntiin itsellään, mutta voi olla että se on vaan mun omia kuvitelmia [8|]

Ja toivottavasti mohomaha sai syötettyä pikku neidin! Lueskelin tuolta toukokuisten puolelta eilen juttua imetyksestä. Oli kyllä ihan hyvää keskustelua ainakin näin ensikertalaiselle. Jotenkin on itselle jäänyt sellainen kuva, että ylivoimaisesti eniten päänvaivaa tuoreille äideille tuottaa imetys ja oma paraneminen.

Kyllä täällä kans käy aika pitkäksi. Tänään sain sentään vauvan peiton valmiiksi! Seuraavaksi voisi vaikka imuroida aikansa kuluksi (huvinsa kullakin.. ..ennen ei kyllä olisi käynyt mielessäkään kaivaa imuria "aikansa kuluksi" [:D])

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!
 
Huomenia. !
Tääläkin aika huono yö takana.
Lonkkia ruvennu särkeen ja sitten vihloi niiin
lujaa tuolta alhaalta yhdessä vaiheessa.

Toivottavasti he ovat nyytti sylissä <3

Täälä ollaan nyt täysiakaisia [:)]
mun viimeinen etappi on siis nyt saavutettu <3

seuraava etappi on synnäri.[:)]

Tänään on myös neuvolan mukaan se
"ensimmäinen" laskettuaika menkkojen mukaan.[;)]

Joka ultrassa siirtyi sitten kolmella viikolla.
Mutta silloin joskus tämäkin päivä tuntui niin kaukaiselta.[:D]
 
Takaisin
Top