kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taas [:)]

lähdetään tästä likan kanssa kohti valokuvaliikettä. Tarvis käydä ottamassa passikuvat tytöstä [:D]
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille! Paljon jaksamista kaikille, joilla alku ollut hieman hankalampaa. Hieno kuulla, että mohomahan pienellä menee jo paremmin [:)]

Täällä olisi huomenna sitten laskettu aika. Tosin en kyllä usko, että mulla on nyyttiä sylissä vielä ainakaan reiluun viikkoon. Vieläkään ei mitään oireita, kivuttomia suppareitakin saa "hakemalla hakea". Tänään täälläkin kyllä laitetaan sauna lämpiämään ja yritetään tota ukkoakin vielä innostaa peittoja heiluttelemaan [:D].
 
huomenta teille ja onnea viel kerran tämän kautta keille on jo siunaantunut pieni. ja toivottavasti loputkin pian saa sen oman nyytin [:)]

mohomahan lapsiko on kans edelleen sairaalassA?oletko itse myös? en nyt niin tarkkaan ole jaksanu paneutua jote utelen näin ja varmaa tulee sitten toistoja. pahoittelen.

itselle tais sittenkin nousta maitoo rintoihin.viime yö oli niin tuskaaa kun sattui rintoihin sen minkä kerkesi..oli niin murhkuraiset ja kovat. onneks jostain löysin pumpun et sain hieman vähennettyy kipua,vaikka sekää ei ihan loppuun asti auttanu.. mut ny jo tuntuu hieman paremmalt. viime yö kans neidil menny hyvin. ja tosiaan se on keskolas lämpökaapissa.hengittää itse ja syö pullost.ei mene sokeriakaan enää,eikä mitää muuta-mut koskaan tiedä jos takapakkii tulee mitä toivon ettei tule. nyt kovasti toivon et tyttö terveenä pysyy ja kasvaa ja sitten saisin sen kotiin. tässä kohta pitää viel pumpata ja lähtee sairaalaa pienen luokse. pääsen taas hoitamaa pikku myytä [:)]

mut aika käy. ja henniv sama sairaala tiedoss muutaman viikon päästä [:)] ja onneks tuol osastollakaan ei ole ns. vierailu aikoja. huoneisiin vaa pääsee mies.mut "oleskelutilaa" pääsee kyl muitakin jos niiksee. toivottavasti henniv myös sattuu mukavat kätilöt ja lääkäri.. [:)]
 
Anihanille,Iitsulle ja Mohomahalle voimia kovasti <3 Kyllä teidän mussut kotiin pääsee vielä!

Oon niiin ilonen eilisestä päivästä että[:)] Saatiin siivottua varasto ja vietyä romut lajitteluasemalle..On niin paljon mukavampaa mennä varastoon ja ennen kaikkea pakastimelle,kun ei tarvii enste raivata kauheeta määrää tavaraa pihalle[:D][:D]Tuostakin varaston siivouksesta ollu puhetta tässä talvesta lähtien,että johan oli aikakin..[8|]

eilen siis touhuttiin koko päivä(siis siivottiin..[;)][:D]) ja illalla saunaan..Ei supistuksen supistusta..[8|][:@] ärsyttää kun helmikuusta tullut suppareita päivittäin ja nyt sitten kun niitä sais jo alkaa olemaan,niin EI MITÄÄN..Huoh..kai tässä menään sitten yli lasketunkin,vaikka oon koko ajan ollu sitä mieltä että tulis ennen aikojaan.. alkaa masentaa,kun ei mitään tapahu[:D] Jospa sitä tänään innostus mieskin noista seksipuuhista[;)] Jospa siitä olis jotain muutakin hyötyä,kun vaan tyydytystä[:D][:D][:D]

Anihani; Ai,sinne pääsee muitakin vierailijoita?[:-] Oon ymmärtän,että vaan mies[:)] Mutta,tosiaan,toivottavasti saadaan kans hyvät kätilöt ja mukavat lääkärit! Ja paljon voimia sinne <3
 
iitsu; paljon onnea ja voimia teille !

täälä oli niin tympeä yö takana.
Koko yön närästi ja rennietä meni
melkein yksi levyllinen[&:]
Kolmelta heräsin kipeisiin supistuksiin,
mutta niitä ei tullut kun kolme kpl.

Seuraavan kerran heräsinkin jo viideltä
ja sitte viidestä kymmeneen nukuin kuin tukki,
onneksi[:)]


Mä kans olen niin onnellinen kun eilen
vihdoinkin saatiin aidattua meidän takapiha![:)]
 
Eilinen oli taas väsypäivä mutt pakotin itteni leipomaan pullaa. Sain sit yhen pussillisen pakastimeenkin, joten on nyt jotain vierasvarana. Tänään ajattelin leipoa porkkanakakun ja vähän jos jaksais siivoilla niin olis mukavampaa viettää viikonloppua.
 
Kateeksi meinaa käydä kun toisilla vauvat jo syntyneet... Ei oikein jaksais enää odottaa omaa nyyttiä. Vaikka eihän tässä enää pitkää aikaa olekaan. Eilen käytiin päivällä neuvolassakin. Eipä edelleenkään mitään erikoista. Verenpaineita seuraillaan nyt kotona viikon ajan ja jos nousee niin sit soitellaan neuvolaan. Kerroin neuvolantätille ett oottelen jo kovasti jotain merkkejä siitä ett tää pikkunen tulis jo ulos tuolta mut kun mitään ei tunnu tapahtuvan... Hän sanoi ett toisilla alkaa tapahtua pikkuhiljaa ja supistelee ym monta päivää aiemmin ja sit toisilla taas kaikki tapahtuu suhteellisen nopeasti ihan vaikka saman vuorokauden aikana... Eli ei vielä kannata vaipua epätoivoon vaikka ei olis pää kiinnittynyt tai tulppa irronnut.
 
Meillä on myös varasto niin sekaisin ja täynnä tavaraa ettei meinaa sisään mahtua. Lähinnä siellä on miehen työrompetta joten olen sanonut että itse saa sotkunsa siivota. Sinne pitäisi muutenkin rakentaa kunnon hyllyt niin saisi ne tavarat järjestykseen mut tuntuu ett ei löydy siihen puuhaan aikaa eikä motivaatiota... ehkä sit kesällä...[:D]
 
Ja nyt jos lähtis tekeen jotain hyödyllistä ja tärkeää...[:D]
 
joo siis jos ei sinne keskolaa joudu,niin sinne osastolle tosiaa saa tulla muitakin.ellei jossain ollu joku pikku pläntti mitä en huomannu.mut huoneeseen itessää ei muita ku mies.et jos miehenkin vanhemmat haluu käyä kattoo pientä niin sinne vaan "aulaa" pienen kans näytille [:)]

kävin tossa neidi luona jo oli naarmuja naamassa kun raapinu..mut siel oli edellee kaikki hyvin ja syötinkin neidin.sellasel hyväl ruokahalul kyl veti mun omaa maitoo [:)]

mulla olis ollu tänää neuvola,mut soittelin sinne ja peruin.. mietin täs et pitääkö se jälkitarkastus omalt neuvolatädilt tilata sitä aikaa? en nyt ihan oo kartalla.. ja pitäs vissii jtn pieniä vaatteit ostella. ei nimittäin oo ku kaks 50cm vaatetta [:)]
 
Hyvää päivää ja terveiset vauvanhakumatkalta! [:D]
 
Ihan pikaiseen tulin vaan kertomaan että kotiuduttiin tänään pojan kanssa ja kaikki on ok. Palailen illalla kertomaan tarkempia kuulumisia. Onnittelut muille vauvan saaneille!!! (pitää käydä lukemassa myöhemmin mitä täällä on tapahtunut!)

Ihan Onnista soikeena, Tyttö Koo
 
Onnea kaikille pikkunyyttinsä saaneille! Täällä tasan kaksi viikkoa laskettuun, eikä mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta [&:] Mutta näin tänään isotätini, joka sanoi että "Maha on jo niin alhaalla, ettei tarvita kuin yksi saunareissu, niin vauva alkaa syntymään!" Nyt vaan tarttis keksiä missä pääsis saunomaan, kun meidän saunaremppa ei oo vielä valmis...

Ootteko te muut jo päättäneet nimet vauvoillenne? Tytölle keksisin vaikka kuinka paljon ihania nimiä, mutta meille on tulossa poika ja pää on ihan tyhjä. On kyllä monia kivoja nimiä, mutta mikään ei tunnu siltä oikealta... Ajattelin antaa lapselle kolme etunimeä, koska itsellänikin on.
 
Viirukhan; ihana, saatte kans pian oman
rakkaanne masun tälle puolelle.[:)]

Tyttö Koo; Onnea onnea paljon,
varmasti ihana päästä kotiin pienen kanssa.


Mulla on päivä mennyt yhdessä hujauksessa !
Ensin nukuin siihen kymmeneen ja sitte
kävin koirien kanssa lenkillä ja ruokin ne.
Sen jälkeen olenkin siivonnut niiiiin perusteellisesti !
Siivosin kaapit, vein tavaraa varastoon, pesen pyykkiä
ja pesin matot ![8D]
Aivan mahtava fiilis ! Kerrankin päivä jolloin saa
aikaan jotain.[:D]

Mies taas ylitöissä; mennyt kuudeksi aamulla
ja pääsee nyt vasta yhdeksältä.[&o]
Ja huomenna menee taas töihin. Huomiseksi
pitää kans jotaki tekemistä keksiä.[:)][:)]
Onkos tänään kukaan lähtenyyt hakemaan vauvaansa?[;)]
 
Iltaa mammat!!
Täällä ei mitään uutta. Kävin aamulla labrassa verikokeissa, kun mulla on ihoa kutittanu ihan vimmatusti.
Kokeitten tulokset tuli, ja kaikki ok.
 
Eli odotellaan taas!!!!! Voin kyllä taas todeta, että kyllä nää on elämän pisimpiä päiviä mitä mulla on ollut.... Ja sanonta "odottavan aika on pitkä" on saanut mut uskomaan TODELLAKIN siihen...Hohhoijaa...
 
Hyviä vointeja kaikille!!
 
Iltaa kaikille. Ja jaksamista teille, jotka olette päässeet kotiin, mutta ilman pikkuisianne[:(] Itku pääsee pelkästä ajatuksesta. Kun itsellänikin tuntuu rankalta, teillä tuntuu varmasti paljon vielä rankemmalta[:(]

Me päästiin tänään kotiin, tänne kaaoksen keskelle parkkeerattiin tuo uusi perheenjäsen. Tasan viikko vierähti sairaalassa ja sanotaanko, et oon aivan sekasin ajankulusta ja päivistä ja tää ulkomaailma on taas ihmeellinen paikka.

Viikko vielä ja sitten päästään muuttamaan vähän väljempiin tilohin, onneks. Täällä hoitoalusta on keittiönpöydällä, pikkuisen nukkumapaikka eli äitiyspakkaus puntattu kahen tuolin väliin olkkarin pöydän viereen, ja kakat on pestävä keittiön pesualtaassa...

No joo... meidän koiruus on kuolemanväsynyt, se ressukka on meidän kotiutumisesta asti huolehtinu vauvasta, ja tarkkaillu jokaista inahdusta ja osallistunu kaikkiin hoitotoimenpiteisiin. Jakaa tän mun väsymyksen kyllä ihan täysillä, ja tulee varmasti jakamaan vielä pitkään, ennen kun tottuu.

Meillä joudutaan tytön ennenaikasuuden ja koon takia antamaan tissiä väintään kolmen tunnin välein, eli öisinkin kelloa soimaan, vaikka vauva antaisi nukkua. Pikkuinen kun ei välttämättä itse havahdu ilmoittamaan nälästä. Onneksi on syönyt viime päivät hyvin, nyt stressailen vaan sitä, saako se tarpeeksi maitoa... sairaalassa ollessa kun pystyi sitä punnitsemalla tarkkailemaan. Punnitsinkin usein ennen ja jälkeen syöttämisen, niin näki, paljonko sinne mahaan meni. Jos oikein hysteeriseksi alan, niin täytyy varmaan vuokrata jostain vaaka...
 
Voe hyvänenaika kun kysytään kärsivällisyyttä [:@] Tänään taas käynnisteltiin synnytystä pillereillä eikä mitään vaikutusta. Tai no supistuksia tuli, mutta kohdunsuun tilanne ei muuttunu miksikään, ihan epäkypsä vielä :( Päästivät onneksi kotiin yöksi ( yleensä eivät päästä mutta mulla on kotoota synnärille matkaa 100metriä niin päästivät). Huomenna sitten takaisin aamusta käyrille ja tsiikataan vaavin koko. Ja maanantaina vasta yritellään käynnistellä taas uuvestaan. Voevoe...
 
Heipsan! Täälä ei oo auttanut mitkään kotikonstit vauvan tuloon. Kaipa poika on sitten niin itsepäinen ja tulee kun itse niin päättää [:D]
Tänään saatiin miehen kanssa raijattua pinnis meidän makkariin ja sitä on sitten petailtu ja aseteltu vauvan vaatteita ja "hoitopöytää" järjestelty. Nyt on sitten lähes kaikki valmista pikkuisen tuloa varten. Tosin muutama tuttipullo ja rintapumppu pitäs keittää ja hiukan ois vielä vaatteita pesemättä. Äsken annoin periksi ja leikkasin pitkät kynteni, mitkä kasvanu vasta nyt raskausaikana pitkiksi ja vahvoiksi. Ennen ei ollut toivoakaan että ne ois kasvanu aina lohkeili ja liuskottui. Täälä on taas tapahtunut niin paljon etten enään pysy perässä. Uusia nyyttejäkin syntynyt maailmaan. Niistä onnittelut kaikille tasapuolisesti. [:)] 
 
pikane kysymys, en tiiä onko tääl tupakoitsijoit tai muuten vaan tietoo,mut siirtyykö nikotiini maitoon?tai onko jtn haittaa jos esim. yhden on polttanut? tai miten kauan kannattaisi odottaa et antaa maitoo,imettää,pumppaa=? tietoa kenellekkää?
 
Hellou taas!

Ei oo juu täälläkään kotikonstit auttaneet..odottavan aika todellakin on PITKÄ..
Kiva kuulla et osa porukasta päässy jo kotiutuunkin [:)]

keijukainen : kannattaa kumminkin varautua et saattaa mennä pidempäänki.. mulle kans lääkärit ja kaikki lupaili et tulee hyvissä ajoin ku on niin masu alhaalla ja vauva kiinnittynyt..vaan eipä oo viä meidän neitiä näkyny masun ulkopuolella [:D]
En nyt halu kuitenkaan masentaa.. kaikki me äidit ja vaavit ollaan yksilöitä [:)]
 
Juu, uskon itsekin vahvasti siihen, ettei toi pikkunen mammanpoika oo ihan hetkeen tulossa ulos tuolta massusta. Siitä tädin kommentista tulin vain hyvin toiveikkaaksi ja olenkin koko päivän yrittänyt uskotella itselleni, että kyllä se täti tietää mistä puhuu, kun on itse synnyttänyt varmaan ainakin seitsemän lasta! [:D]

Kovin pitkiksi vain käyvät nämä viimeiset päivät... Vaikka turhaan minä tässä valitan, kun ei minulla ole edes pahoja kipuja tai vaivoja. Ja olenkin tyytyväinen, että vauva on viihtynyt massussa "kypsäksi" asti. Kaveripiirissä tosi monella ollut epäonnea raskaudessaan. Nytkin yksi joutuu viettämään kaikki päivät levossa, ettei hänen pienokaisensa syntyisi ennen aikojaan, raskaus kestänyt vasta reilut 20 viikkoa.
 
anihani: juu tyttö on teho-osastolla edelleen, itse pääsin kyllä kotiin jo. eikö sun käsketty sairaalassa synnytyksen jälkeen pumppaamaan? mietin kun tossa puhuit että tais nousta sittenkin... mut ainakin käskettiin heti sektiosta seuraavana päivänä pumpulle kun vaan pääsin jotenkin sängystä ylös, että sai pumppua haettua ja maitoo vietyä jääkaappiin. Nyt oon pumppaillu huomenna viikon ja mietinkin, että tässä tulee vielä suorituspaineita kun tytölle annetaan maitoo päivä päivältä enemmän, mutta eiköhän me sitten yhteinen tahti löydetä kun päästään imetyspuuhiin. Sunnuntaina kokeillaan suun kautta ruokkimista, mutta en usko että heti rinnalle kokeiltais? No katotaan mitä ne siellä sitten tuumailee [:)]

iitsulle myös paljon voimia! saanen kysellä miten sun maidon tulo?

Viirukhan: Muistatkos mieslääkärin nimeä? Mulla ekan tutkimuksen teki Jukka Uotila. Se ei kyllä tosiaan ollu mukavin käsistään. En tie oisko sillä miehellä ollu sitten vaikutus, että ne vedet meni [:D] Olihan multa se tulppakin jo irronnut... Noh sitä kun ei kukaan tiedä mikä vaikutti tapahtumaan, mutta ajankohta oli erittäin hyvä kun sairaalan vuoteessa jo valmiiksi [:D]
 
Anihani, kyllä se tupakki maitoon imeytyy ihan niinkuin alkoholikin. Perhevalmennuksessa oli muistaakseni puhetta, että taukoa tupakan poltosta imetykseen olis hyvä pitää ainakin 2h. Vaikutuksista en sitte tiedä, mut tuskin se yks mitään suurempaa vahinkoa on kuitenkaan tehny[:D]
 
Täällä tullut nyt kolmesta asti kipeitä supistuksia 5-10 min välein..ihan erilaisia ku ennen ja sattuu niin persiisti..jos sitä nyt vihdoin pääsis tositoimiin!(kopkopkop) nyt ku viä tietäs et kuinka kipeitä niitten täytyy olla, et voi sairaalaan lähtee [:D] Ei kyl oo pitkä matka, enkä aijo tehä hukkareissua, joten varmaan sit ku pää alkaa näkymään ni vois suunnitella lähtöä.. että sit varmasti tullaan kotiin vasta käärö kainalossa [:D]
 
Takaisin
Top