kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Mims [:)][:)] Kyllähän tuota nyt joka päivä joku täältä laitokselle lähtee[:D]
 
Mims; hurjasti onnea tulevaan !
Nuori äiti; Oon kans muutamia kipeitä supistuksia
tuntenut ja niitstä ei voi erehtyä mitä ne on.
Se jos joku sattuu.[:'(] Kovasti se nyt
teettelee, ennen kun ulos tulee.
Mohomaha; oman pienensä syliin
saaminen oli varmasti paras lahja koskaan ![:)]

Täälä ei oikein ole tapahtunu mitään; siis
edistystä olossa. Vaikka saunassa taas eilis iltani vietin[:D]
 
Mims: Onnea synnytykseen [:)] 
 
Jännää kun joka päivä lähtee joku vauvaa hakemaan [:D]
 
Mohomaha: Ihanaa että sait pienen syliisi, varmasti ollut ikimuistoinen hetki [:)]
 
Täällä supistelee, ei kylläkään riittävän kipeästi. Hassua kyllä miten niitä kipeitä supistuksia oikein odottaa ja toivoo, tai niitä oikeita supistuksia. Varmaan kyllä sitten kaduttaa kun on ne pahimmat poltot päällä [:D]
 
[:D] Ensin oli hirvee valitus kaikista kivuista ja vaivoista, ja nyt sitten kaikki toivoo jotain vihlasuja ja kipeitä suppareita ym. vaivoja, mitkä vois enteillä synnytystä[:)] Näin myös täällä. Ainut vaan, että olo on mitä mainioin. Aamulenkki heitetty, ja nyt ootellaan sitten niitä vaivoja. Jos ei auttanu, niin lähdetään uudelle rundille[;)]
 
voi mohomaha. varmasti oli paras syntymäpäivälahja ikinä!!!! [:)] saada oma aarre syliin.... vihdoinkin.... [:)][8D] jotenki tuntu että appiukkos kommentti ei ollut ihan mietitty loppuun asti. [:o] kyllä jokainen äiti vaihtais sairaalassa vauvan vierellä olemisen siihen että vauva sais olla kotona ja perheensä luona.. siinä ei paljoo jatkuvat ylheräilemiset painais...  onneksi nykyään saa kuitenkin olla vauvansa luona sairaalassa kun mun tuttava just kerto kuinka siltä vietiin vauva ihan toiselle paikkakunnalle keskosuuden takia ja se näki sen sitten seuraavan kerran kuukauden päästä...koska matkaa oli satoja kilometrejä ja siihen aikaan mitään perhehuoneita ollut ja omasta kukkarosta ois joutunut hotellit/majatalot maksamaan... eli heti synnytys salista vauva näytettiin pikaisesti ja  vietiin pois ja seuraavan kerran näki ku oli hakemassa sitä vaavia kuukauden päästä. kauheeta...[&o]

mims: Tsemppiä. kohta saadaan taas lisäystä syntyneisiin kesäkuisiin.. :)

huomasin tuossa että meidän kissat vissiin vaistoaa jotain ku normisti tuolla yhessä mennä viipottavat niin nyt sitten niillä on ihan selvät vahtivuorot. toinen ku on  matkoillaan toinen vahtii mua. ja on seurana. ja välillä käyvät yhessä tsekkaa mitä teen.... [:)][:D] hassuja otuksia.

täällä huomataan itsessä ihan uusia piirteitä. alkaa hermot mennä tosi pienestä... ehkä pikkasen alkaa kärsivällisyys loppumaan tähän odotukseen..... ja isoon olotilaan.....[8|][8|] pihalla sai nimittäin pikkasen kyytiä ruohonleikkuri mallia papu ja nakki.. tuolla se on nyt makaa puskan keskellä ku ei se suostunut enään yhteistyöhön...[8|] alko jo itteeki naurattamaan...[8|] kyllä mulla ennen raskautta meni hermot samanlain mutta ei oo kyllä raskauden aikana paljoo räjähelly tää mamma. kaikki on ollut vaan lepposta ja rauhallista... mutta nyt alkaa pinna venyy ja paukkuu.. ja ärräpäät lentelee. hui[:-]
 
jep niin on [:D]

Täälä kyllä tulee supistuksia; mutta taitavat
olla niitä harjotus supistuksia kun ei satu ollenkaan.
Masu vetää vaan kovaksi.
Lääkäriltä silloin tiistaina kysyinkin, että
tekeekö kivuttomat supistukset paikoille mitään,
niin ei kuulemma. Vain ne kipeät oikeat supparit. [&:]

Eli niitä odotellessa. Muistan silloin viimeksi kun tuli
kipeitä supistuksia; niin sillä hetkellä ajattelin, että
eikö tätä voisi peruuttaa vielä[:D]
Sattui niin helvetisti. Silloin oli toki viikkoja sen verta vähä,
ettei niitä odottanutkaan ollenkaan.


Täälä odotellaan miekkosta kotiin ja sitte mennään käymään
mäkkärissä[:)] ja kaupassa ostelemassa viime hetken juttuja
mitä puuttuu[:)] ja unipupu! Se mun on pakko pojulle saada[;)]


Mies selitti eilen kun oli töissä puhunut, että kun meille
on lupailtu poikaa, niin joku nainen oli sanonut, että yhtä
hänen tytöistä oli luvattu pojaksi[:D] Taas iski paniikki[:D]
 
Eilinen taas sen verran pisti vauhtia niin tää mamma kävi nyt täydentämässä viimosetkin tavarat sairaalakassiin: pillimehuja, niitä kosteuspyyhkeitä, keksejä ja sit siteitä ym.. Vatsa on vieläkin ihan hellänä siitä supistelusta.. [&:] Mä niin toivon että noita supisteluja ei tarvis kestää enää kun sen yhden ainoan kerran!!

kiitos muuten mohomaha myötätunnosta! Ja aivan ihanan synttärilahjan sait! [:)] Se mahtaa olla käsittämätön tunne kun saa sen oman pienen ensimmäistä kertaa syliin! voi että! Toivottavasti tällä eikä kellään muullakaan menis enää kauaa ja pian sais sen oman pienen sylkkyyn!

Jenni90: meilläkin on tytölle sellanen vaaleanpunainen unipupu! [:D]

Taas meinaa vähän supistella..muttei ainakaan vielä niin kipeesti.. kipeetä kyllä tekee mut voi tietysti johtua myös siitä kun on tuo masu jo valmiiks niin herkkä.. taidan pedata tuon kehdon nyt valmiiksi ja laittaa koneellisen pyykkiä pesuun!
 
Mulla on tänää LASKETTUAIKA[:D][:D]
 
Mutta ei mitään muutosta mihinkään suuntaan[:@]
Neuvolassa kävin ja kaikki on ok, että odotellaan vaan...
Kävin ostamassa pihalle kukkia, ja ajattelin niitä rupee laittelemaan aikani kuluks!!!
 
Mutta hyvää päivän jatkoa kaikille, ja innolla odotellaan uusia vauvauutisia[:)]
 
Tietääkö joku muuten mistä saisi hienon pehmopupun? Jonkin muun kuin ainun. Kovasti tahtoisin ostaa vauvalle pupun, mutta kaikki mitä toistaiseksi olen nähnyt, ovat näyttäneet niin oudoilta, että lapsi varmaan lähinnä pelkäisi niitä. Minä ainakin olisin pelännyt. Tai voisin vaikka tehdä itse pupun jos vain löytyisi kaavat, mutta ei ole sellaisiakaan tullut vastaan.
 
Iltapäivää kaikille! Ja paljon onnea uusille vauvautuneille!!! [:)] Ja tsemppiä niille, jotka on lähteny pikkusiaan hakemaan!

Mä sain tänään uudet hienot hiukset! [:D] Kävin siis kampaajalla värjyyttämässä ja pikkusen leikkauttamassa. Ja maksoin itteni kipeex, reilu 80 euroa hujahti sinne... Ei passoo isännälle sannoo... Mutta sain sitten lahjaksi mini shampoon, hoitoaineen, muotovaahdon ja lakan, että voin ne synnärille ottoo matkaan!

Eilen oli neuvola. Eipä siellä oikeestaan mitään uutta. Nyt oli jo puhetta, että jos ei ens viikolla minua siellä näy, nii hän sitten tietää missä oon! Sanoi, että jos haluaa vauvan tuloa vauhdittaa, niin eikun vaan isännälle sänkypuuhia ehdottelemaan! [:D] Stten kun kotiudumme, nii pirauttaa voisi, tulevat sitten tässä kotona käymään ja kahtomaan.

Päätä on nyt useampana päiväna hieman jomottanu. Eilen se vielä laitettiin neuvolassa normaalin piikkiin, kun ei verenpaine nyt niin koholla ollu ja pissa oli puhdas, eikä mulla turvotuksiakaan ole! Nyt on sitten jo kahtena päivänä ollu peräkkäin päänsärkyä... Huomenna jos vielä tuntuu, soitan neuvolaan!

Eilissä päivänä rupesi myös masua kovettelemaan normaalia enemmän, ja tehoakin niihin hieman taas lisää tullu, mutta ei voi vielä kipeiksi sanoa. Mahanahka on tullu aika helläks. Muita oireita ei kylläkään ole. Sitä limatulppaa minä joka vessareissulla koitan tiirata...

Ja tuli joku kumma tunne, että pittää vauvan sänky tuulettaa ja pedata uudestaan. Se kun on parisen kuukautta pölyttyny... Rintapumpun osat tuli myös valmiiksi keiteltyä. Ja oman sairaalakassin tarkistin. Nyt kyllä mietin, josko vaihdan repun isompaan kassiin... Tiiä, mitä vielä keksin sinne pakata.

Tiällä rupes ukkostelemaan... Hui, kun on pimmeetä. Tulis ukko äkkiä kotio!!! Pitäsköhän kone sammuttaa ja lähtee lihakeitto keittämään loppuun...
 
tänne syntyi 1.6 tyttö, itse pääsin jo kotiin mutta tyttö on tehohoidossa,sairaalassa pieni kokoisuutensa takia!! ei sitten kasvanut kohdussa kuten piti.painoa oli 1940g. nyt vaan pitää toivoo et pieni jaksaa ja selvii.ja paino lähtee nousemaa. en nyt pahemmin jaksa enempää kommentoida muita.mut ilmeisesti monikin jo saanut oman kääärön :) onnea niistä.
 
Tämän päiväiset neuvolakuulumiset:
Vko 36+4
RR 126/78
Turvotus ++
Liikkeet ++
Lapsivesi N
Sf 31
Paino -88
Syke +130
Tarjonta RT

On kuulemma kiinnittynyt hyvin ja pää on todella alhaalla joten lähtövalmiudessa ollaan täällä [:)]
 
Anihani Onnea ja jaksuja teidän koko perheelle, pidän peukkuja että teidän pikkuinen jaksaa!!!!
 
anihani: tuntuu varmasti raskaalta, mutta usko pois että päivä päivältä parempaan suuntaan se menee. Keräilet voimias ja keskityt ittees nyt aluks. Mun oli tosi vaikeeta kans lähtee kotiin ilman tyttöö, mutta nyt kun sitä on käyny kattomassa ja näkee joka päivä jotain uutta "edistystä" niin on se ihana tunne. Itekkin odotan kovasti sitä päivää, että tytön saisin kotiin, mutta eiköhän sekin päivä vielä koita. Sit en sitä minnekkää päästä silmistäni<3 ja helpottaa kun pääsee esim. tänne purkamaan päässä pyöriviä asioita.
 
[:o] anihanille kovasti voimia. [&o]  täällä ollaan myös hengessä mukana ja toivotaan tietenkin parasta ja jaksamisia koko perheelle.
 
Paljon paljon voimia anihanille ja pienelle tulokkaalle! 

Itsekin olen pikkuisemme kanssa edelleen osastolla, huomenna toivottavasti päästään kotiin. Oltaisiin tänään päästy, mutta heti huomenna aamusta olisi ollut kontrollikäynti (verikokeita vauvalta taas) täällä, joten päätettiin suoraan jäädä tänne huomiseen saakka. Viikko täällä onkin sitten jo vierähtänyt.  
 
En ole ehtinyt enkä jaksanut lukea teidän kuulumisia juurikaan, mutta tulin nopeasti kertomaan että meidän pikkunen tyttö (3900g) syntyi 1.6 klo9.33, siirrettiin samana iltapäivänä helsinkiin ja leikattiin eilen. Tytöllä oli mahassa niin iso maksakysta että haittasi mm hengitystä kun vei koko tilan mahasta. Tyttö viettänyt ekat elinpäivänsä teho-osastolla, mut ehkä me vielä päästään joskus kotiin [:)] itse yövytään Ronald McDonald talossa ja on muuten ihana paikka. Kerron joiskus koko tarinan...

Onnea kaikille jotka jo saaneet vauvansa ja lopuille onnea odotukseen!!
 
iitsulle ja perheelle onnea tytöstä ja voimia!!

Meillä oli eilen ultra ja katsoivat onko vauva kasvanut hirveesti. Ei ollut [:)] Nyt painaa arvion mukaan 3660g ja on kuulema syntyessään normaalin kokonen. Ei siis tarvinnut käynnistää [:D] Nyt odotellaan että rupeisi itse tulemaan. Täällä mennään viikolle 41+3 ennen kuin käynnistäät.

Olin eilen väsynyt, oli takana huonosti nukuttu yö takana. Lähettiin takasi päin sairaalasta ni torkuin autossa, kävävästiin kotona ja lähettiin kaupalle.
En oikein tiedä mitä tapahtu mutta olin turvallani siinä kaupan pihalla ku autosta nousin.... Polvi ruvella, kämmenissä pienet ruhjeet ja poskessa. Samalla silmälasitkin sai kolhuja.

Säikäytti aivan mielettömästi molemmat!!!! Vauva on kunnossa liikkuu ja myörii masussa [:)]
 
Huomenta!

Ihanan pitkä yö takana.
Alan olla niin voimaton kun en saa nukuttua. Nyt tuli se 6 tuntia... (eli pitkä ja pitkä)

Voimia sekä mohomahalle ja anihanille! On varmasti raskasta, mutta päivä päivältä varmasti mennään parempaan suuntaan.

Ja tietenkin kaikille nyytinsä saaneille isot onnittelut!

Itse kävin eilen neuvolassa. Ei mitään uutta juurikaan. Painoa oli tullut aika paljonkin lisää, mutta epäiltiin että johtuu turvotuksesta, jota minulla ei ole aikaisemmin ollut ja nyt on. Vauva on kuulemma edelleen aika pieni...

Se olisi vähän reilu viikko laskettuun aikaan... Merkkejä ei tosin ole kamalasta. Tietty supistuksia (kipeitäkin), vihlomista yms juttuja on, mutta ei mitään säännöllistä.

Eilen sitten haettiin uusi auto pihaan! Kyllä mamman kelpaa nyt ajella. Ja sitten mieheni oli varannut minulle kampaamoajan täksi päiväksi. Ja vielä rahoittaa sen [:D]. Eli ilmeisesti on tulossa erittäin työntäyteinen viikonloppu niin täytyy mammaa jo vähä ennakkoon lepytellä...


Nyt alkaa se synnytyspelko tulemaan... En edes osaa kirjoittaa sitä jotenkin sanoiksi. Mutta pelottaa...
 
Takaisin
Top