kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jee! Maailman onnellisin perhe kotiutui pikkuherran kanssa! Poika syntyi 31.5 klo 3.43 pituutta pikkusella 50cm ja painoa sopivat 3200 g [:D]
Lisää myöhemmin..
 
Eihän tässä kerkeä kun selkänsä kääntämään, niin uusia kesäkuisia on syntynyt!!! Hienoa!!!!!
Voi kun itse pääsisin jo kertomaan ilouutisen mut pah, ei mitään uutta!! No mutta kiva kuitenkin että muille tapahtuu, näitä on aina kiva lukea!!!
 
Voi jestas että tänään on unettanu. Nukuin tossa kolmen tunnin päikkärit. Nyt tekis mieli jäätelöä. Siitä on tullu mulle raskausaikana pakkomielle. Ihana ilma ulkona enkä oo oikein yhtään ollu siellä täänään.Pitäs ottaa itestään niskasta kiinni. jos vaikka lähtis tänäpä kävelylle. Sitten lämmittäis saunan, ja jos vaikka saisi sen jälkeen seksiä ;) Eikä mulla mikään kiire ole synnyttämään ollenkaan [:D]
 
No niinpä..pari tuntia pysyy täältä poissa niin johan joku on tullut uutisia kertomaan [:D][:)][:)]

Ja kiva,että muutkin kokeneet tätä naksumista/poksumista[:D][:D]Ettei ihan ala mun päässä heittämään[8|][:D][:D]Ja kiva tietää että mistä tuokin johtuu[:)]
 
Tässä tiivistetysti tämän päivän neuvolakuulumisia:
rv. 39+4
paino: -770g
rr 132/90 ja 137/80
pissa puhdas
sf: 31 (viimeksi 32)
syke: ~150
Lopputulemana voi sanoa, että turvotusta olen saanut hiukan pois ja muksu oli laskeutunut vähän, mutta tuskin tulossa ihan hetkeen ulos, pah... Periaatteessa nuo uutiset kyllä tiesinkin, kun ei edelleenkään ole mitään oireita ja olo on mitä mainioin (närästystä lukuunottamatta[&:])...

No päätin sitten "hyödyntää" tilanteen ja ottaa ilon irti vapaapäivistä. Nyt on joka päivälle suunniteltuna jotain ohjelmaa: vierailuja, parturireissua, shoppailua ja huomenna vuoorossa on Sinkkuelämää 2... [:D].

Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille! [:)] Voimia mohomahalle!
 
Mä kans niiiiin tahtoisin mennä kattomaan
sen Sinkkuelämää 2:n[8D]

Mä oon kans nyt viikon ajan ollut joka ikinen ilta saunassa[:D]
Pikku hiljaa pökittää pojua ulos päin[:D]

Tänään jo kaksi on kysynyt, että joko synnyttämään
ollaan lähdetty;aika hauskaa.[:D]

TOsta väsymyksestä...
Siis mullakin ollut jo monena päivänä sama juttu.
Väsyttäis ihan koko ajan. Ja kun sohvalle istahtaa
niin meinaa väkisinkin nukahtaa; koko ajan
pitääs tehdä kaikkea ja olla menossa, niin ei ehtisi
nukahtaa[:D]
Mä oon aina sitte niin kiukkuunen kun nukun päikkäreitä
liian kauan[:D]

Joskos sitä suunnistais nyt sinne saunaan miestä odotellessa töistä.

On muuten ollu koko illan ala selkä kipeä; välillä
tuntunut sellaista painettakin...
 
hurjaa miten moni on jo jakautunu, ei osaa jotenkin kuvitella että kohta on omakin vuoro[:D] Mutta onnea vaan kovasti kaikille nyyttinsä saaneille [:)]! 

mulla mahakivut vaan jatkuu. eilen oli neuvola ja oli joku tuuraaja, mun oma neuvolatäti on pitkällä sairaslomalla enkä tule sitä kuulema ihan hetkeen näkemään ja sain ajan vielä ensviikon maanantaille ja sillonkin taas joku eri täti kun mitä nyt oli. kivakiva. en tykkää yhtään kyllä kun aina joku uus tyyppi[&o] eikä tämä täti ottanu ees kantaa oikeen mihinkään mistä valitin jne niin jäi taas vähän huono maku suuhun tuosta reissusta.

tänään on ollu vähän ärsytyspäivä[:D] tai ei varsinaisesti ärsyttäny mutta tuntunu pahalle kun mies ei oikein ymmärrä että nää olis niitä viimesiä päiviä milloin voi olla kahden, aina se lähtee joka päivä rassaa autoaan aamusta ja tulee takasin iltamyöhään (käy porukoillaan, sinne tosin on matkaa että menee jo pari tuntia ajellessa) sanoo että käy laittamassa sitä autoaan nyt kun vielä voi että kun sitten ei pääse kun vauva syntyy. tahtoo kai olla kotona sitten[8|] mutta kun mä en voi tajuta tota miehen logiikkaa, mieluusti pitäisin sen nyt kotona kun tosiaan voi olla vielä kahden ja sitten sais mennä kun vauvakin on syntyny kun sittenhän mullakin seuraa olis[:D] ja mun tuurilla synnytys alkaa sillon kun se on siellä kaukana[8|] miehet,huoh.
 
Kylläpäs viisastuu tätä palstaa lukiessa, tuota poksumista on ollut täälläkin jonkun kerran pöntölle istuessa.
Siskoni taitaa odottaa synnyttämään lähtöäni enemmän, kuin itse. Soittelee päivittäin ja on pettynyt, kun vastaan puhelimeen "höh etkö olekaan vielä synnyttämässä" No soitellaan toki muutenkin paljon oltiin paksuna tai ei. 
 

Mulle soiteltiin eilen moneen kertaa, että
joko me ollaan lähetty synnyttämään.
Oli hauska fiilis[:D]
Mutta oli tympeä sanoa, että ei.[&:]


summerwine;; miehet huoh, todellakin
välillä tuntuu siltä[:D]

Eikä kukaan ole muka viimeyönä saanut lähtöä ?
 
Summerwine ; Olipas tutun kuuloista tekstiä miehestä..Meilläkin aivan sama tilanne..[8|]huoh tosiaan..

Verenpaineet on onneks eilisestä laskeneet,jei..eikä päätäkään nyt niin kauhiasti särje enää[:)] On itseasiassa tosi hyvä olo[8|] Tää on kyllä välillä aivan omituista..yks päivä makaan sängyn pohjalla,enkä jaksais tehdä mitään..toisena päivänä herään aikasin ja virtaa olis vaikka mihin[8|]
Tänään piti pitää siivouspäivä miehen kanssa,niin mitä tää tekee..lähtee kalalle aamusta heti..no,imuri odottaa oven suussa kun herra suvaitsee saapua kotiin[;)][:D] Kun en kuulemma yksinkään saa siivota..
 
Huoh mikä ilta oli taas eilen.. [&:] Käytiin miehen kanssa kävelyllä siinä iltasella ja klo 21 noin menin sitten käymään suihkussa. Suihkussa sit tuli ensimmäinen kipeä supistus. Tulin pois ja ne vaan jatku ja jatku.. Klo 23 soitin sitte mun äitille ja kysyin että voiko nää olla NIITÄ supistuksia kun sattuu ihan helvetisti, nää on kestäny jo kaks tuntia ja niillä supistuksilla on ihan selvä alku, mutta loppua ei niin selkeesti tunnista kun tuntuu että se jumalaton kipu vaan hiipuu pois ja sit jossain vaiheessa vaan huomaa taas että nyt ei enää satu..vaikkakin mua jomotti ja särki selkää kyllä ihan koko ajan.. Äiti sitte alko mulle kiljuu siinä puhelimessa että onko sun sairaalakassi nyt pakattu et nyt taitaa tulla lähtö[:D] No eihän se loppuun asti ollu pakattuna kun en ite vaan uskonu et tää täältä oikeesti olis joskus ulos tulossa! Siinä sitte äiti käski alkaa pakkaamaan ja siinä samalla sit kerroin sille että koska supistus alkaa ja se otti aikaa niistä. Sen kahden ekan tunnin ajan en ollu ottanu ollenkaan aikaa kun vaan ravasin ees taas keittiö-olkkari-eteinen-keittiö-olkkari-eteinen tai sit makasin silmät kiinni sängyssä ja halailin tyynyjä [:D] 23-00 kun äiti otti aikaa niiden supistusten välissä niin niitä tuli 5 minuutin välein.. Äiti oli jo ihan varma et tänä yönä siitä tulee mummo ja mä vaan jankutin sille et ei se sieltä kuitenkaa tuu ikinä ulos, ei voi tulla.. Sit melkein heti klo 00 jälkeen tunsin et alko teho loppumaan niistä supistuksista ja välikin alko olemaan ensin 6 ja sitte 8 minuuttia.. Sit yks kaks huomasin et nyt ei enää supista. Syötiin miehen kanssa ja sit soitin viel äitille et supistuksissa on nyt taukoa niin yritetään käydä nukkumaan. Puol neljä sitte heräsin seuraavan kerran vessassa käymään ja voi juma että oli koko maha ihan hellänä [:(] Edelleen on siitä supistelusta kovin arka tuo masu mutta ei oo alkanu uudestaan supistelee..

Sellasta taas! Ja voin kertoa että voi jumalauta jos tällästä alkaa olla joka ilta tonne laskettuun aikaan tai yli niin mähän taidan irtisanoo itteni koko hommasta!!! [:@][:D] Anteeksi kielenkäyttö!
 
En ole paljoa kirjoitellut palstalle, mutta olen innoisssani lukenut muiden tekstejä [:)]

Eilen oli neuvola ja synnytystapa-arvio:
rv. 36+1
paino: +600 g
rr 110/62
pissa puhdas
sf: 31 (viimeksi sama 31)

Vauva oli hieman laskeutunut, itse tunnen enemmän painetta alavatsassa ja koko ajan on pissahätä [:D]
Painoarvio vauvalle on tällä hetkellä 2,4 kg. Lääkäri totesi että on ihan kivan kokoinen kaveri vaikka syntyisi heti tai vasta laskettuna aikana. Vauva kasvaa kuulemma noin 250 g/vko. Utelin vielä ultrassa että kumpi sieltä on tulossa (tyttöä veikkailivat viikolla 12) lääkäri sanoi että: "jompi kumpi on siis tulossa". Totesin siihen, että toivottavasti... mikähän se kolmas vaihtoehto olisi. [:D]
Mutta lääkäri ei sitten osannut sanoa näkyykö pojan merkkejä vai ei. No onneksi nykyään pojillekin sopii vaaleanpunainen [;)]
 
Mahtavaa, Onnittelut äideille ja  tuoreille pikkupojille Jann ja Tyttö Koo!!
 
Ja me muut, joilla ei tapahdu mitään: hyvää kannattaa odottaa! [:)]
 
Neuvolasta: 1 1/2 vkoa sitten oli osittain kiinnittyny. Mutta mullakin uusi neukkutäti runnoi päätä alkuviikosta eikä kuulemma ole kiinnittynyt - no ei ainakaan sen jälkeen. [&:] Onneks nyt pari päivää vauva on porautunu luuta vasten, joten jospa alkais olee kohta.
 
Henniv onnellinen ei saa yksin siivota. Meillä on kans tänään siivouspäivä, mies huikkas iloiset moit töihin lähtiessään ja saan kuulemma siivota ihan niin paljon kuin sielu sietää ja ehdin päivässä... Pöh. [;)] Vastaavassa tilanteessa taitaisin kyl odottaa samaa, että rakas mies siivois, jos on kerta 7 viikkoa lomalla ja saa nukkua aamuisin niin pitkään kuin huvittaa. [:)] Ja sit tulee tollanen päivä, kuka tääl sisäl jaksaa kykkiä?!
 
Meillä kans naksuu ja sit miehen kans tuijotetaan toisiamme et sinäkö se olit?!? [:D] Ja lisäksi pörisee sellaisia kuplivia pruut-ääniä  just siinä kohtaa missä vauvan peppu on kylkeä vasten. Voi tietty olla joku omakin sisäelin tai suolenpätkä joka yrittää mahtua hirveän ahtauden sekaan ja toinen vaan myllää autuaasti vieressä.  [:)]
 
 
Onnittelut Mohomahalle, Tyttö Koolle ja Jannille pikkuisista!
Mohomahan pikkuprinsessan kuvaa katsellessa tuli ihan tippa linssiin, on se niin väärin kun pienet joutuu kärsimään. Oli kuitenkin vahvan oloinen pikkutyttö eikä varmaan mene aikaakaan, kun saatte pienokaisen kotiin.
 
Itsellä viikot 39+1 tänään. Eilen illalla heräsi jo toivo lapsivesien tihkumisesta, kun lusikallinen (tee- sellainen [:)] ) märkää valahti housuun. Ei oo kuitenkaan sen jälkeen tullu enempää, joskin aamuyöstä oli aikaisempaa kivuliaampia supistuksia, mutta nekin on nyt loppuneet. Edellinen synnytys alkoi lapsiveden lorahduksella ja jotenkin toivoisin, että tämäkin synnytys alkaisi samalla tavalla - tietäisi, että 24 h'n sisällä tapahtuu jotain, mutta samalla olis aikaa kiikuttaa tuo esikoinen hoitoon. Tarkoitan vain, että jos alkaa supistuksilla niin niistä ei ikinä tiedä merkitsevätkö ne oikeasti synnytyksen käynnistymistä vai hiipuvatko muutaman tunnin jatkuttuaan - se on rassaavaa kuten Nuori Äiti tuossa kommentoi.
 
Selkä/lonkka on ollut edelleen niin kipeä, että liikkumisesta ei tahdo tulla mitään eikä paracetamolikaan auta. Onkohan luonnon tehtävänä tehdä äidin olosta mahdollisimman hankala, jotta synnytys koettaisiin olotilaa helpottavana asiana eikä niinkään pelottavana?! Siltä musta ainakin tuntuu. Synnytys pelottaa aika lailla, sillä eka kokemus ei ollut kovinkaan positiivinen, mutta kyllä sitä olotilan helpotusta alkaa vähitellen kaivata, kun olo on kuin vanhalla raihnaisella mummelilla...
 
Summerwine valitteli miehen intoilua auton kunnostamiseen, meillä on vähän sama juttu pihan rakentamisen kanssa. Äijä juoksee joka iltapäivä töistä tultuaan heti ulos töihin ja mä jatkan sisällä kökkimistä. Eilen se sitten sanoi, että ei ole oikeen motivaatiota, mutta kun pitää yrittää saada tehtyä mahdollisimman paljon ennen vauvan syntymää, kun sitten ei enää ehdi - Minä en ollut miettinyt asiaa lainkaan tuosta näkökulmasta. Ajattelin vaan, että olen puuduttavaa seuraa isoine mahoineni...
 
Ja naksuntaa kuuluu munkin masusta aina välillä. Esikoisen kanssa ei tuntunut, mutta tämä naksauttelee aina välillä. Naksunta liittyy aina vauvan liikkumiseen, sikiökalvot siellä kai poksuu - ei nyt enää säästelis vaan poksauttais nyt rikki! Kiitos [:)] !
 
Tsemppiä kaikille ja ihanaista päivää!
 
Noi "ilmavaivat" oli varsin ärsyttäviä sen sektion jälkeen, maha vaan kupli ylös-alas mutta mitään äänituotosta ei saanu aikaseks vaikka kuinka yritti. Ilmeisesti ihan yleistä sektion jälkeen, kun siihen tarjottiin lääkkeitäkin vaikken ollu maininnu edes että näin tapahtuu. Ne sitten helpotti kun pystyi kävelemään ja sai vähän aineenvaihduntaa ja verenkiertoo liikkeelle.

Jenni90 kyselit tuolla sf-ketjussa minun olotilasta. En viittiny sinne enää vastailla ettei se koko ketju mee aiheen vierestä. Kyllä olo paranee päivä päivältä, ite en näe haavaa, mutta taitaa se toisesta reunasta olla vähän auennut... Tai en tie siihen oikeeta termiä, mutta verta on tullut siitä vähän. Ei kuitenkaan satu tai ole kipeä. Sain reseptin tulehduskipulääke ketorin ja särkylääke panadol, ja oon niitä nyt sitten ottanu yhen päivässä kun en uskalla vielä jättää kokonaan poiskaan. Sairaalassa pyysin etteivät anna mulle sitä vahvinta pitkäkestosta kipulääkettä, että kokeilen mielummin pystynkö oleen ilman ja hyvin pystyin [:)] Tollaset sängystä ja autosta ylösnousemiset on niitä vaikeimpia juttuja, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee.

Eilen sain maailman parhaimman synttärilahjan: oman pikkuisen syliin ekaa kertaa [:)][:)] Se oli siirretty jo keskoskaapista normaaliin sänkyyn ja voi että miten paljon pienemmältä se näyttikin. Ja kun sai ihan lähelle, niin miten pieni nenä ja arvaatkaa mitä? Se alko kuorsaamaan mun sylissä [:D][:D]
Keskonen ei siis ollut, mutta joutui sinne kaappiin leikkauksen, lääkityksen ja seurannan vuoksi.

Appiukko oli eilen mukana kattomassa lapsensa lasta ja kehtas mulle sanoo, että no onhan sulla nyt helppoo kun ei oo yöheräämisiä vielä. Sanoin vaan, että kyllä mä kuule joudun yölläkin maitoo pumppaamaan!
Mielummin sitä lapsen itkuun heräis ja imettäis lähikontaktissa kun pistäis hirveen melun aiheuttaman pumpun rinnalle [:'(] Onnellinen oon kyllä siitä, että omaa maitoo tulee vaikkei lapsen lähellä pääse oleen!

Niin ja Nuori äiti: kovasti sulle tsemppiä, mä en kerenny kauheesti supistuksia tuntemaan, mutta se mitä tunsin niin voi helvetti! myötätunnot sulle!
 
Täällä oli tänään neuvolalääkäri. Painoarvioksi ultran mukaan saatiin n. 2900g mutta kuulemma sormituntumalla olis lähempänä 2600g, että ota tosta nyt sitten selvää [:-] Syntymäpaino tulee olemaan kuulemma jotain 3500g luokkaa.. Pää ei ole vielä kiinnittynyt, kuulemma hyvin pyöri vielä pää [:)] Että jos nyt vedet menis niin pitäisi makuuasennossa synnärille lähteä, esikoisella oli sama mutta kiinnittyi sitten kuitenkin ennen synnytyksen käynnistymistä, toivottavasti niin tekisi tämäkin. Kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki. Tuossa juuri vertailin esikoisen neuvolakorttiin ja näyttäisi olevan melkein ihan sama tilanne ja vielä samoilla viikoilla, voisikohan tarkoittaa että synnytyskin käynnistyisi samoilla viikoilla kuin viimeksikin [:)] Toivossa on hyvä elää [:D] Painoa on tullut nyt aika tasan 10kg, mikä tuntuu hurjalta mutta voisi olla pahemminkin [:D]
Sukupuolta ei vauva suostunut näyttämään vaikka sitä yritettiin ultralla kurkkia, joten saadaan nyt sitten vielä jonkin aikaa jännätä.
 
Mulla nyt varmaan kolmatta päivää ihan hirveä kestonärästys päällä. Hetkeksi aina helpottaa kun ottaa rennietä mutta sitten hetken päästä taas jatkuu [&:] Selkä on myös alkanut vihoittelemaan, ja ties mitä muita kolotuksia ja vihlaisuja alakerrassa. Tää olis jo niin valmis eroon tästä mahasta ja näistä vaivoista [8|] 
 
Zande: Onkohan luonnon tehtävänä tehdä äidin olosta mahdollisimman hankala, jotta synnytys koettaisiin olotilaa helpottavana asiana eikä niinkään pelottavana?!  Tuo teoria voisi kyllä hyvin pitää paikkansa [:D]
 
voi aap! täällä meni lapsivedet. Nyt vain ootellaan isäntä kotiin ja sitten lähdetään... jännittää niin pirusti että tärisen... 
 
Mims mä tärisin myös sen jälkeen, pelkoo jännitystä vai kehon muutoksen takia? multa kysyttiin moneen kertaan siellä sairaalassa tärisemisen takia, että onhan kaikki varmasti hyvin.
Samoin kun sen sektion aikana yritti rauhottavia joka väliin tunkee :D
 
Takaisin
Top