kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ILMOITUS, ILMOITUS!!!
 
Lennu_G soitti juuri ja sanoi olevansa sairaalassa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aamulla 8:30 oli mennyt lapsivedet, ja nyt odottelee, todella jännillä fiiliksillä tulevaa!!!!!!!
 
Vähänkö ihanaa!!!!!!!!
 
Cira; sielä taitaa mennä viikot vähä eri tyyliin
ku meillä vielä odottavilla[:D] Meillä viikko tuntuu
ikuisuudelta ja teillä varmaan viikko menee yhdessä
hujauksessa[:D]

Voi että ! Lennu_G sielä kans pian oma nyytti sylissä ![:)] <3
Pikkusen on ihanaa kun alkaa vauvoja syntymään nyt [:)]

Niin ja Sarian kiitos sulle ilmoituksesta[:)]
 
Täällä taas tapahtunut![:)]

Mä oon varmaan viimenen kesäkuinen joka synnyttää.. eilen luulin taas et joko nyt ku oli alkaselkä ja reidet todella kipeinä ja sit yöllä heräsin supistuksiin,mut kaikki meni ohi ja nyt olo taas täysin normi..[&:] Kyllähän tätä odotusta jaksais jos ei kokoajan tulis tommosia toivonkipinöitä jotka sit lyttääntyy.. tosi raskasta [:(] vaikuttaa jo mielialaanki sen verran että tekis mieli vaa nukkua kokoajan ja olo on ku kiukkusella ampiaisella kokoajan [&:]

Mutta voipahan silti aina iloita muiden puolesta! [:)]
 
[&:]neuvolareissu taaperrettu.. huhhuh.
kaikki muutoin ookoo mutta mun paino. v[&:][&:]oi hyvänenaika.. viikossa pompsahtanut yli kilo lisää. täti vaan tuumasi että vissiin ruoka maistunut liian hyvin..??? ei voinut kyllä sanoa muuta ku että ei oo todellakaan maistunut kun edelleenkin syö yhden lämpimän ruuan päivässä (tosin yleensä sekin pihivii ja sallaattii)ja monesti en ees iltapalaa ollenkaan. ja hedelmiä vetelen kyllä. ja vettä. tuumasi katottuaan nilkat ja kädet että taitaa olla puolet ainakin turvotusta.
sf mitta on nyt se 35. painoarvionkin sain.. en tiijä olisinko iloinen vai huolestunut. painoksi veikkaili sellasta 3kg+
laskeutunut ipana ei oo vieläkään. ja ipanan asento aiheutti hilpeyttä tätissä.. ihmetteli kuin se voi tuolla viisiin vieläkin olla. ens viikolla taas uudelleen ihmetellään. sanoi vaan että turha olla huolissaan. kuitenkin suunta on oikee että pää alespäin mutta vinosti. 
 
voi sentäs.. taasko uutisia nyytin hakijoista. [:)]ihanaa..[8D] 
 ja mä oon asennoitunut niin että tää menee vasta juhannuksena nyytin hakkuun.. [&o] ei malta ei ootella. [8|]
 
voi että kun täällä taas tapahtuu[:)][:)] tsemppiä kovasti kaikille nyyttiään hakeville <3

minuu kävi piristämässä 5kk kummityttönen tuossa äskettäin[:)][:)] Tuli kyllä parempi olokin,tuon aamun neukkukäynnin ja myrkytysepäilyn jälkeen[:)]

Välillä tulee kyllä itelle "haikee" mieli,kun lukee toisten synnärille lähdöistä ja lapsivedenmenoista yms,vaikka oikeesti oon tosi ilonen kaikkien puolesta[:)][:)]..Miettii vaan että miksen se vois olla jo minä..Mutta tulee se palkinto jokaiselle tässä[:)] ja ihana tuleekin <3
 
Huh huh! Olette te melkosen työn saran tänne teettäny, tekstiä oli kovasti kirjoiteltu!
En nyt ihan kaikkia juttuja lukenut sillei kunnolla läpi, mutta kovasti te tunteita saitte minussa heräämään. Ensin alotin naurulla teiän jumbomummareista (ja se sattu muuten tohon sektiohaavaan kovasti mutta ei pystyny naurua lopettamaankaan!), sitten oli ihanaa lukea että ootte mua kaipailleet ja moni nähny jopa untakin! Summerwine näki ihan oikein - tyttö tuli. Harmi Viirukhan, ettet löytänyt mua vaikka yritit katsella. Siellä mä tiiviisti makasin sängyssä! Ja todellakin Tayssissa on paljon ruuhkaa, yks odottavakin kärvisteli koko yön mun vieressä kun ei saanut lähtee synnytyssaliin kun ei ollut tilaa! Eikä kivunlievityksiä saa synnytyssalin ulkopuolella! Oli vähän epämukavaa kuunnella toisen kärvistelyä ja huhkimista siinä vieressä, tosin oon varma että se oli kosto mulle kun ite pidin häntä hereillä edellisenä yönä kun sitä lapsivettä vaan tuli ja tuli! [:D] Luojalle kiitos, että satuin oleen sairaalassa sillä hetkellä kun ne meni. Jos se ois omaan sänkyyn lorahtanu, nii ois kuulkaas sänkyostoksille pitäny lähtee! Ja jos oisin ollu yksin kotona ja mulla ois kotonakin taju lähteny siitä, niin mitä ois voinu tapahtua?
Niin ja näihin tunteisiin vielä, mun eilisen viestin jälkeen teiän kirjotukset sai kyyneleet valumaan. Voi että, te ootte kaikki kyllä niin ihania!

En oikein tie mitä tunteita heräs niistä kirjotuksista kun olitte laittanu, että oon varmaan jo nyytti sylissä. En oo vielä kertaakaan saanu omaa tyttööni syliin saati nähny hänellä silmiä auki. Nonnii, nyt alko taas kyyneleet valuun [:(] Mutta on se raskasta, oma tyttö jossain kaukana. Onneks hänellä on hyvät, ammattitaitoiset hoitajat sielä. Mulla itelläni on tänään synttärit ja ette usko miltä tuntuu kun ihmiset onnittelee ja kyselee mitä mä haluan lahjaks. Sanoinkin eilen veljelleni, että mä en kuule tarvii mitään että osta mielummin vauvalle jotain! Tää taitaa olla nyt näitä äidin rakkaus juttuja... Mutta totta se on, mielummin lapselle jotain kun mulle. Mun puolesta vois koko mun syntymäpäivän heittää jonnekkin honnikkoon, en tosiaan oo millään juhlatuulella.

No yritän siirtyä vähän ilosempiin aiheisiin, niin toi itku loppuis. Kerrottakoon vaikka, että tykästyin noihin sairaalan verkkopöksyihin niin että otin niitä mukaani ison pinon [:D] (ja niitä isoja side-vaippoja myös) Ne ei ainakaan hierrä tota haavaa ja koska on reiälliset, niin päästää ilmankin kiertämään paremmin haavan seudulla. Mieheltäkin kysyin eilen, kun tultiin kotiin että haittaako kun kuljen ilman päällihousuja. Sain luvan kulkee [:)]

Tayssiin menijät - ruoka on todella hyvää, sitä on riittävästi, jääkaapeissa tarjolla jogurttia, viiliä, leipätarpeita, mehukeittoja, luumunektaria, mehutiivistettä. Myös hedelmiä on tarjolla, syödä saa koska vain [:)] Ja hoitajat erittäin mukavia, ystävällisiä ja asiansa osaavia. Olisin voinu jäädä pitempään!
 
Mohomahalle voimahali täältä suunnalta, varmasti on raskasta kun oma pieni on hoidossa eikä saa häntä syliin. Mutta pienellä varmasti parhaat ja osaavat hoitajat ja pian hän on jo kotona teidän kanssa [:)]
 
Meillä esikoinen sairastui 3kk ikäisenä bakteerin aiheuttamaan aivokalvontulehdukseen ja oli vähän reilu 2viikkoa sairaalassa. Ensimmäisen viikon oli aika huonona mutta siitä hiljalleen alkoi vointi paranemaan. Aamusta iltaan olin aina osastolla hänen kanssaan mutta yöksi piti tulla kotiin, ei ollut helppoa. Mutta nyt on reipas (vilkas) kaksi ja puoli vuotias [:)]
 
Täällä ei kyllä mitään tuntemuksia että olisi lähtö lähelläkään, ainoastaan närästää niin perhanasti [:'(][:@] Välillä tulee pieniä supistuksia mutta niitä nyt tullut päivittäin ja tuskin mitään merkitsevät, kunhan kiusaavat. Huomenna olisi neuvolalääkäri ja sitten näkee missä mennään [:)]
 
Mohomaha; Se on varmasti äitille ja isille todella vaikee ja surullinen tilanne kun ei pääse vauvan kanssa lähempään kontaktiin[8|]Ei niitä tunteita pysty kuvittelemaankaan,mitä ootte varmasti käyny miehesi kanssa läpi. Mutta toivotaan että pieni siellä nopeasti vahvistuu ja alkaa syömään kunnolla,ja saatte sen sylkkyyn ja mikä parasta; Kotiin!
Ja onnea Mohomaha syntymäpäivän johdosta <3


hmm..mä oon kuullu eilisestä sellasta ihmeellistä naksumista..niinkun itestäni[:D] (tai sit mulla naksahtelee päässä[:-][:D]) ..Ekalla kerralla aattelin kun kuulu,että olisko kalvot naksahtanu,kun tuntu ihan sellaselta ääneltä..mutta ei mitään..naksahteleeko kenelläkään muulla?![8|][:D][:D]
 
Voi mohomaha, oikein iso halaus sulle. Toivon, että saat prinsessan syliisi ja kotiin pian. Ja paljon onnea syntymäpäivänäsi.

Mä joudun nettipimentoon! Modeemi lähtee korjaukseen... Voi sun s....na.

Neuvolassa suurin anti oli että pää on kiinnittynyt [:)].

Eli kaikille tsemppiä ja hyviä vointeja, vauvan tuoksua ja onnen tunteita.
Palaan linjoille heti kun pystyn. Arvaa harmittaako? No kyllä.
 
Täällä takana jälleen huonosti nukuttu yö. Ensiksi en saa unta moneen moneen tuntiin, sitten kun nukkahdan miehen herätyskello soi ja sen jälkeen en ainakaan saa unen päästä kiinni [:@] ...Kattelin taas netti tv:stä ohjelmia sellaisen parin tunnin ajan ja sitten päätin kokeilla josko uni tulisi. No tulihan se ja sitä sitten nukuttiin 8.30-13.00 [:)] Mahtava unirytmi on kehittynyt tässä viikon sisällä, äitikään ei uskalla soittaa kun vasta illalla jos olen vaikka nukkumassa [:D][;)]

Huomenna neuvola TOIV VIIMEINEN tai saisi kyllä synnytys käynnistyä jo tänään niin ei neuvolaan tarvitse mennä ollenkaan. Jotenkin tuntuu tosi hölmöltä käydä viikottain neuvolassa päivittämässä tietoja [:)] Päivittäisin mielummin tiedot tuolla synnytys sairaalassa [;)]

Mohomalle paljon voimia ja kestämistä [:)] Kaikki kääntyy vielä parhain päin ja onneksi pieni prinsessa on ammattitaitoisten ihmisten hoivissa. Ja oikein hyvää syntymäpäivää!![;)]

Muille onnea vauvanhakureisuun [:)]
 
Mulla naksahtelee, mutta naksahdellut varmaan 10 vkoa[:)] Ei kylläkään päässä, mutta jossain tossa navan seudulla, ja se liittyy aina vauvan mylläämiseen jotenkin... Vähän sellanen ääni kun nilkka naksahtais, tai uuni olis saavuttanu haluamansa lämpötilan, tai että kielellä kloksuttais tonne kitalakeen... Vaikee selittää, muttei se varmaan oo tota samaa kun sulla henniv?
Miuku__, täällä kans kiukkuisuutta havaittavissa... Ärsyttää niin kun yks päivä tuli jo suppareita ihan säännöllisesti, en aatellut et lähtö ois silloinkaan tullu, mut jotain toivoa se kuitenkin anto. Nyt ei sitte mitään[>:] Mieskin ihmettelee, mitä mä oikein äksyilen[:D] Oon muka asennoitunu hyvin siihen, että yli menee niin että pärähtää, mulla ei mihinkään mikään kiire ym. mitä täälläkin on tullu sanottua... [:D]
 
Mohomahalle valtavasti voimia!!

Henniv, mulla kans välillä kuuluu sellasta naksumista, jostain tuolta alapäästä. Jokin aika sitten yks keväällä synnyttänyt kaveri kysyi, että oonko huomannu naksuntaa häpyluissa (mahdankohan muistaa oikein)... Silloin kysymystä ihmettelin, mut nyt oon aatellu et jos tämä sitä naksuntaa olis. Vaikka ensin itelläkin tuli mieleen kalvojen puhkeaminen.

Kävin tänään jalkahoidossa [:D]. Kyllä teki hyvää [:)]. Nyt on niin hyvä olla ku ei jalkapohjiin satu, oli meinaan aikaslailla kovettumia... laiska kun olen raspia käyttämään. Ja nyt on kynsilakkaakin siellä missä pitää [;)]. Vähän tätiä hymyilytti, kun poisteli lakkaa varpaista ja kynsistä.

edit: vähän vielä googlettelin tuota naksuntaa, sikiökalvoista löysin jotain mainintaa, olisiko sellaista sitten.
 
hmm..mä oon kuullu eilisestä sellasta ihmeellistä naksumista..niinkun itestäni (tai sit mulla naksahtelee päässä) ..Ekalla kerralla aattelin kun kuulu,että olisko kalvot naksahtanu,kun tuntu ihan sellaselta ääneltä..mutta ei mitään..naksahteleeko kenelläkään muulla?!



eilen kun menin illalla vessaan niin kuulin ensimmäisen kerran naksahduksen ! Ihmettelin että mikä hitto[:D]
Ilmeisesti normaalia kuitenkin.[:D]


Mohomalle erittän paljon voimia ja onnea ![:)]
 
Ei mulla oo muuta tullut mieleen kuin juurikin noi kalvot, mitkä vois ehkä tollasta ääntä pitää[8|] Tai jos vauva paukuttelee vaikka napanuoraansa tai jotain[:)] Mutta ei muuten mitään havaintoa, mistä se oikeesti johtuu.
 
Tuolla kans toukokuisissa ihmeteltiin poksuntaa ja siellä tiedettiin asiasta seuraavaa:


ALKUPERÄINEN: Zeni

Tunkeudun tänne teitä häiritsemään...
Mulla kanssa loppuvaiheessa poksusi mahassa paljon ja neuvolantädin mukaan se johtuu siitä, että muksu läiskyttelee kalvoja vatsaa vasten. Muutaman sydärit kyllä aiheutti kun aattelin et nyt poksahti kalvot [:D]
 
Heipä hei ja terveisiä PHKS:n ä-polilta! Eipä saatu vielä pikkusta syliin [:(] Pissanäytteen annoin, makasin käyrillä reilun puol tuntia ja lääkäri teki alatutkimuksen ja ultras. Alatutkimuksen yhteydessä otti sitten sen lapsivesi näytteen joka osoittautui negatiiviseksi. Toisaalta harmitti, mutta osasin kyllä odottaa kun se lorahdus jäi siihen yhteen.. Ultrauksen tuloksena saatiin painoarvio,  joka tällä hetkellä 3015g. Hyvän kokonen on jo meidän tytteli [:)] Saatiinpahan mielenrauha kun koko yön valvotti kun mietin että jos vauva saakin jonkun infektion. Nyt sit vaan taas ODOTELLAAN!!! [:D][:'(][:D]

MOHOMAHAlle voimahali!! ikävä on varmasti valtava! mut pikku prinsessa on varmasti hyvissä käsissä <3 Pidetään sormet ja varpaat ristissä että saatte pian tytön kotiin minne se kuuluukin!

Tsemppiä nyytinhakureissulla oleville! [:)] Eiköhän me kohta päästä loputkin!
 
nuori äiti ; hienosti teilläkin jo pienokainen
yli kolmi kiloinen[:)]

hauska ajatella, että poju tuola läiskii nassuansa
mun mahaani vasten[:D][:D] Aika hassua.
 
[:D][:D] TYTTÖ KOOLTA terkkuja: pieni, ihana tummatukkainen poika vallottanut vanhempiensa sydämet 2.6 klo 10.55. mitat: 49cm ja 3730g. [:)]
 
Elikkäs uusi pikkuprinssi kesäkuisiin lisää :)
 
Eipä onnistunutkaan käynnistys tänään vaikka sitä jo niin kovasti toivoin ja odotin. Tuomio oli, että kotiin kypsyttelemään kohdun suuta hieman lisää ennenkö voidaan alkaa käynnistämään. Perjantaina sitten uudestaan synnärillä näyttämään tilanne ja vaaville tehdään uusi koko arvio ja arvio mahtuuko enää alakautta. harmittaa vähän ku asennoitu jo että tänään tapahtuisi, mutta kyllä se tästä :)
 
Takaisin
Top