kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui mikä tilanne tyttö koolla! Minä ajoin talvella lasten kanssa metrin päästä hirvestä ja täytyy sanoa ettei töissä riistalihapullat ihan hirveesti lounaalla maistunu sen sen jälkeen... Onneksi selvisitte säikähdyksellä!

Mainostan:
Imetysliivejä jos joku on vielä vailla niin suosittelen Bravadon liivejä. Sain viime viikolla omat Body Silk Seamlessini ja olen niitä siitä lähtien pitänyt. Onpahan imetysliivit valmiiksi mukana, jos äkkilähtö tulee! Tilasin myös Bravadon imetystopin, tosin hyvä sekin! Tein elämäni ensimmäisen luottokorttiostoksen netissä ja tilasin tuolta : http://www.nursingbra-shop.co.uk/ . Tilaus tuli parissa päivässä ja palautuskin näytti olevan helppoa, jos olis tullut väärä koko tms. Huomattavasti halvempaa ku Suomesta ja postikulut ilmaiset! Huvittavaa, kun paketissa tuli mukana ko. kaupan käyntikortteja, joita voisin jakaa tuttavilleni. Jaan täten virtuaalisia käyntikortteja tämän viestin muodossa ja sytytän niillä pahvisilla uunin.

koukku
 
Heissan.
Nyt kun uusia on tullut lisää riviin niin kaipa minäkin täältä takavasemmalta osallistun keskusteluun. Hävyttömästi olen keskustelua seuraillut jo pidemmän aikaa (varmaan ihan alkuraskaudesta asti), mutta itse en ole saanut aikaiseksi kirjoitella...
Itse siis odottelen pikkukakkosta, esikoinen on jo 5 vuotias pikkuviikari. Raskausviikkoja on takana jo 38+5 eli laskettu aika on 9.6. Olo alkaa olla jo aika tukala, keskiraskauden parin viikon selkäkipu on nostanut päätään jälleen viimeisen viikon aikana ja nyt tuntuu, että ei pääse kunnolla edes kävelemään... tosi tylsää, kun mistään puuhailusta ei tahdo tulla oikein mitään. Toisaalta synnytys pelottaa/jännittää aika lailla. Eka kokemus kun ei ollut mikään paras mahdollinen. Muutamana yönä on saanut jo kärvistellä kipeidenkin supistusten kanssa, mutta eivät ne sitten ole kestäneet kuin pari tuntia. Uskon, että tässä mennään lähelle laskettua aikaa eli viikon saa varmaan vielä ainakin odotella lähtöä.
 
Tosi mukava lukea muiden "samalla viivalla" olevien fiiliksiä ja jännittää yhdessä [:)]. Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppiä ja malttia kaikille lopuille h-hetken odotukseen!
 
 
 
 
 
Hui kamala!!! ONNEKSI oli enkeleitä matkassa ja TyttöKoo perheineen kunnossa!! Ihan meni kylmän väreet pitkin poikin,kun mietin kuinkan pahasti olis voinut käydä[:(]

Otin tuossa neljän tunnin päikkärit,kun yö jäi tosiaan lyhyeksi..puhelimen laitoin äänettömälle,niin eiköhän ollu äippä soittanu kolme kertaa,kun en ollu vastannu..Hän aatteli että oli lähtö jo tullu jonnekin[:D][:D]Turhaan sitä muutenkaan useesti soittamaan jos oikeesti lähtö olis tullukin,tuskin kesken ponnistuksen soitan tai vastaan että sorppa,olis vähän huono hetki ny jutella[:D][:D]Soitan kuiteskin takasin aina sitten kun pystyn tai huomaan että puhelu on tullu..
 
Kiitti koukku  tosta linkistä! Meinasin jo ostaa noita HotMilkin liivejä 50e/kpl yhdestä liikkeestä, mut onneks en sit ehtinyt! [:)] Tänään oli pakko käydä ostaas taas vähän isompia pikkareita kun kaikki vanhat oli käyneet niin pieniksi... Vähän alkaa ahdistaa tämä painonnousu. Mulle on tullut jo 20kg "vauvakiloja"... Ei millään malttais ostaa enää isompia vaatteita, ku laskettu aika olis jo 18.pvä. Taitaa vaan mennä reilusti sen yli, kun tuntuu ettei mulla oo ollut vielä mitään noita "synnytyksenalkamismerkkejä" mitä teillä muilla...ei oo limatulppaa irronnut, eikä erityisen kipeitä supistuksiakaan ole vielä ollut.
Kova kaipuu olis saada se pikkuinen syliin! Tää kaipaus vaan paheni viime viikolla kun kävin viimeisessä ultrassa ja sain kasvokuvan vauvasta... En oo ikinä ennen nähnyt mitään niin kaunista ja ihanaa!
 
Täällä on ollut pakko skarpata ton puhelimen kanssa. Ennen saattoi luuri olla pimeenä jopa 4 päivää, kun se lojui jossain akku tyhjänä[:D] Jotenkin varsinkin nyt raskausaikana ei oo hirveesti kaivannut sen pirinää tai seuraa muutenkaan, niin toi luuri on vaan unohtunu... Kai musta on tullu jotenki itsekäs[:o] Ennen ei voinu ees kaupassa lähteä käymään ilman, että puhelin on mukana. Nyt on pakko opetella paremmille tavoille ton luurin kans, ihan sukulaisten mielenterveyden takia[:D]
 
Ihan uskomatonta, että nyt ollaan näin pitkällä, kun vasta oli syksy ja innoissani otin kuvia mahasta, joka vielä ei ollu oikeesti ees kasvanu yhtään


^^Yhdyn tuohon ihan täysin ![:-]

Hani; Mä kans oon joka ilta ruvennu käymään saunassa[:)]
Toki ollaan miehen kanssa muutenkin tosi usein käyty saunassa.[:)]

Zande; Tervetuloa ![:)] Teillä kans sielä pian pian h-hetki käsillä !

Tulee aina niin iloinen mieli, kun toiset saa lähteä hakemaan omaa pientä
kotiin. [:)]

Meillä kans mun äiti ruvennu ihan joka päivä soittelemaan, että joko lähtö tullut.
Vaikka on yli monesti sanonu, että mieheni varmasti kyllä ilmoittaa tai minä
sitten kun se lähtö tulee ! [:'(][:D] Täpinässä toinen sielä kun on, ymmärtäähän
sen. Tuleva mumma.[:D] Niin outoa sanoa äitiä mummaksi, kun hän itsekin niin
nuori vasta.[:D]

Me oltiin taas miehen ja koirien kanssa rullaluistelu lenkillä,
on niiin ihana sääkin ![:)]
Nyt tuleekin sitten supistuksia, mutta ei ollenkaan kipeitä.[:)]´
Alaselkää toki vähän jomottaa.
Täälä on pesty pyykkiä koko päivän ja vielä vain jatkuu; pesen kaikki
peitot, tyynyt yms. [:D] Välillä tulee tälläisiä kohtauksia, että kaikki pestään[:D]
 
Tänään taas kävin vauvan käyrää kuuntelemassa Hyvinkäällä hepatoosin vuoksi. Oli jotenkin niin liikkistä kun näin kaksi isää menossa sairaalaan tyhjän kaukalon kanssa, kohta sitä saa omakin mies tulla meitä hakemaan.

Viirukhan, onko sulle laitettu jo käynnistyspvä? Etkös ollut kanssa r.hepatoosista kärsivä. Itseäni käynnitys ärsyttää, varsinkin kun viime arvotkin on melkein normaalit, mulla koholla vaan sappi. Mulla siis käynnistys 39+6. No toisaalta alan olemaan aika kypsä juoksemaan 2-3 krt viikossa kontrollissa, varsinkin kun olen koko raskauden saanut erinäisissä tutkimuksissa käydä.

Olo on vaivalloinen ja ollut jo pitkään, enään en ole kukausiin päässyt kävelemään kunnolla ja nyt viimevikkoina en ole tahtonut päästä edes muutamaa kymmentä metriä. Silti tämä maha on aika ihana ja tiedän, että sitä tulee jännällä tavalla ikävä.

Synnytys jännittää tai lähinnä käynnistys ja harmittaa kun en pääse synnyttämään Hyvinkäälle, missä esikoisen synnytin. Nyt on mentävä vauvan tilanteen tähden naistenklinikalle ja olen kokenut sen tosi ankeana laitosmaisena paikkana kun olen siellä useita kertoja tutkimuksissa käynyt.
 
hih, mä kans meinaan hieman laiska olla ton puhelimen käytön suhteen... voinpa sanoa että sen ainoa käyttötarkoitus on ollut toimia herätyskellona [:D] ja täällä kans äiti soittelee vähän väliä ja jos en vastaa niin luulee että laitoksella ollaan... toki ymmärrän että mummutohinoissaan on, mutta olisi kiva olla muutama päivä ilman luuria korvalla..

Jenni90: hui, koirien kanssa rullaluistelemassa... itse kaipailen kovasti luistelua (varsinkin kun on näin mahtavat ilmat) mutta ei ole toivoakaan että mies mua päästäisi luistelemaan.. tyytyväinen saan olla että pääsen välillä koiran kanssa kahdestaan kävelylle edes.. ja sillonki mies tarkistaa että on känny mukana ja että siinä on virtaa... ja kadehdin kyllä sitäkin että onnistuu luistelu koirien kanssa...meidän neidin kanssa ei onnistu muu kuin peruslenkkeily, pyöräilyä on muutaman kerran kokeiltu aikanaan verisin lopputuloksin [:D]

huoh, mies lähtee huomenna ac/dc:n keikalle... itsekin kyllä haluaisin mutta eihän tämmöstä norsua siellä kukaan jaksais huoltaa ja kivahan on että mieskin pääsee kavereidensa kanssa meneen kun viimeksi on tainnut olla vuonna 2008 jossain kaveriporukalla... on vaan tuollainen kotihiiri, että on kyllä harvinaista että jonnekkin joskus lähtee [:)] ja tuo ukko on niin ylihuolehtiva että vie mut "hoitoon" porukoilleen... no, pääsenpä hieman shoppaileen ja näkemään ihmisiä pitkästä aikaa [:)]
 
Oot sinä kyllä Jenni90 melkonen menijä[:D][:D]rullaluistelemassa taas[8D] Pitäis kyllä itekin ottaa itteensä niskasta kiinni ja lähtee kävelylle ees..Taidanpa tehdäkin sen kun ilmakin on niin nätti[:)]Ja sit saunaan[;)]
Anoppikin kävi kylässä..Ekaa kertaa kahvittelemassa sen jälkeen kun tähän muutettiin..syyskuun 07..[8|][8|][:D][:D] Ei oo oikein kyläily ihmisiä vissiin..vaikka asuvat tuossa alle 10 km päässä..mutta eikös se oo niin että mitä lyhempi matka niin..No eiköhän noitakin kattele vauvan synnyttyä enemmän kun tarpeeks[:D][:D]sit saa jo miettiä että eikö ne vois joskus olla käymättä[;)] Kävi tuomassa vauvalle vähän vaatteita,kun oli ostanut..
täälläkin pesukone taas jyllänny puol päivää..toisaalta on ihan kiva kun yhtenä päivänä pesee kaikki pyykit,niin ei tarvii joka päivä olla jotain koneellista pesemässä[8|]
 
Eipä se anoppi meilläkään käy turhan usein; kahden käden sormilla pystyy laskemaan kevyesti[:D]

Joo, en mäkää uskaltaisi luistella näillä viikoilla, jos en olisi elämääni luistellu[8D]
Ja kun ei tuo mun mahakaan niin suuri ole, niin on tasapainoki tallella[:D]
 
Koko päivä mennyt nyt sitten tosi rauhallisesti, oon pötköttänyt ja seuraillut vauvan liikkumista-normaalisti liikkuu. Mutta maha on ollut ihan koko päivän kivikovana, ei siis normi suppareita joissa olis alku ja loppu. Mihinkään ei satu mutta semmonen ihme tunne tuolla mahassa on. Tihkutuskin loppui. Mies haki kiinalaisesta meille ruokaa ja kävi ostamassa uuden digikamerankin kun ei tuohon vanhaan voi välttämättä luottaa kun on temppuillut välillä-tietty olis tiltannut just kun vauvaa nostetaan mun kohdusta ja olis jäänyt kuvat ottamatta.

Enää olis 36 tuntia jäljellä kun meidän pikkunen saapuu!!! Tossa vähän herkistelin päivällä kun ajattelin että tässä tää nyt sitten tosiaan on, tämä matka kuljettuna ja ihana pieni poika on "palkintona" matkasta [:)] Huomiselle on suunniteltu pientä Porvoon reissua jos jaksan vaan kävellä ja sitten yritetään keksiä kaikkea mahdollista tekemistä, että saisin ajatukset pois sektiosta. Illalla sitten poikien koulun kevätjuhlat ja loppuilta meneekin rattoisasti kun yritän saada tukisukkia jalkaani... saa meidän perheen miehet aivan taatusti makeat naurut kun niitä makkarankuoria kiskon ylös reisiin asti...Mahtaa olla näky! [:D] Nyt jo hirvittää miten se muka onnistuu! Ja sukat saan pois vasta kun pääsen kotiin sairaalasta.
 
En saanut kans yöllä juurikaan nukuttua. Miestä kun on alkanu jännittää tuleva synnytys ni se on öisin jatkuvasti hereillä tarkistamassa että pitäiskö lähteä [:D] Nyt sitten nukuin parin tunnin päikkärit. Jonka jälkeen sain kummallisen itkukohtauksen ilman mitään järkevää syytä.
Meillä myös pyykkikone käyny tänään melkein koko päivän. ihana saada taas kaikki puhtaaksi. Nyt odottelen että mies tois mulle kaupasta mansikoita ja jonkun lehden et saan huomisen päivän taas paremmin kulumaan, kun ei oo huomenna itellä autoakaan käytössä. Miehellä on huomenna pääsykoe, joten varmasti päättää vauva tulla maailmaan kun en saa sitä kiinni, ainakaan kovin helposti kun ei siellä puhelinta päällä saa kuitenkaan pitää [:@]
Mä oon ollu lähiaikoina kyl hiukan syrjäytyjä tyyppiä. Ei oikeen oo jaksanu keskittyä. Inhottava tunne ku kuitenkin tykkää nähdä kavereita, mutta kun on treffannu ne ni jälkeenpäin ei oikeen muista mistä ne on puhunu ym. kai sitä omat ajatuset on vaan niin synnytyksen odottelussa ja oman kehon tarkkailussa ettei enään riitä voimia muuhun :p

Mä tilasin imetysliivit ellokselta, muistakseni ei ollu kovin hintavatkaan ja päällä todella mukavat.

Tyttö Koo:lla ollu aikamoiset paikat tänään. Onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä.
 
Hah, meilläkin on ollut pyykkipäivä! Ja minäkin pesin tyynyt ja peitot! Muutenkin äidin avulla on siivottu koko päivä ja nyt on jalat ihan turvoksissa ja kipeät. Ja tämä tulikuumana käyvä kannettava sylissä ei ainakaan helpota oloa...

Ihanaa, kun molemmat lapset on jo kotona eikä tarvii pariin kuukauteen herätä ja lähteä minkään kellon mukaan! Saa pötkötellä aamuisin kainaloikkain ihan rauhassa, eikä iltaisin ole lapsillakaan kiire nukkumaan!

Huomenna on taas neuvola. Itseäni ällöttää painon nousu, varmaan lähemmäs 20kg tullut... Täti ei ole siitä mitään sanonut enkä kyllä ole syömisiäni itekään vahtinut. Jäätelöä kuluu ainakin ihan liikaa... Ja suklaata. Söin meidän pikkuneidin synttärilahjaksi saamat suklaalevytkin... Ja minä kun en voi lohduttautua silläkään, että imettäessä ne kilot lähtee, kun ei ne ole ennenkään lähteny! Mutta jospa sitä tällä kertaa ryhdistäytyisi herkuttelun suhteen sitten joskus. Aluksi on saatava sitä energiaa jostain ja silloin en pärjää ilman suklaata...

Koukku
 
tyttö koo.. : siis ne tukisukat on ihan kauheet. mä jouduin kans ne kiskoo ku olin tossa nenä/otsaleikkauksessa.. tosin mulla oli jo silloin heti niin hyvät tropit että niiden laitosta ei kauheesti haittaa ollut ja  heräämästö pariin tuntiin en tajunnut niiden olemassa oloa mutta voi jestas sitten ku alko olee "tolkuissaan" [:@][:@] yön pimeinä tunteina.. niin johan lens sukat kaaressa nurkkaan.. muutenki mulla oli vähän "hommia" [8|][:-]yöllä ku yritin päästä itte omin voimin vessaan joka oli käytävässä.. ja en ois tietenkään saanut itte sinne mennä. sinnillä sain aamutakin päälle tippapullosta ja kipulääkeletkusta huolimatta ja vessareissun selvitettyy.. [8|]tosin hatarin muistikuvin. aamulla vaan hoitaja tuumasi että vissiin mennyt sukkiin yöllä hermot ku sukat mytyssä nurkassa ja kauheet sapiskat sain vessareissusta. näkihän ne että jossain on käyty kun tippaletku oli pulloon asti veressä ja mulla käsivarsi mustana.. mutta ehän mä ny herranisä voinu siinä avonaisessa kaavussa mennä pikkarit vilkkuen käytävälle.. keskellä yötä[8|][8|][:D][8D] pitihän se aamutakki taistella päälle.......... [:)][:D] 
 
Tsemppiä kaikille tuleviin koitoksiin täältä meiltäkin. Vielä osastolla pötkötellään, pikkuisella tosiaan ensimmäisenä päivänä sokeriarvot laski sen verran alas, että vietti sitten yhden yön lastenosastolla "tehoruokinnassa", ja arvot saatiin kohdilleen. Pikkuinen palasi jo eilen osastolle viereeni, ja arvot on pysyneet hyvinä, kun toinen on alkanut syömään. Ilmeisesti näillä ennenaikaisilla tavallista tuollainen pieni laiskuus ruokailujen suhteen, kun todellisuudessa ne on suunniteltu olemaan siellä kohdussa tässä vaiheessa, napanuoran huolehtiessa ravinnosta...

No mutta siis, nyt meillä kaikki todella hyvin, keltaisuuden takia saattaa vielä olla valohoito edessä (mikä sekin on noin 90%:lla näistä ennenaikaisista), eli varmaan vielä muutamia päiviä ollaan täällä sairaalassa. Tosin, ei mikään kiire kotiin, meillä kun on edelleen se muuttokin vasta edessä päin, ensi viikolla[:D] ja muutenkin kotona kaikki vaiheessa. Mutta eipä se mitään, sitten järjestetään pikkuiselle paikka olemassa oleviin tiloihin:)

Mutta siis, sellaisia pikkukuulumisia täältä meiltä. Pikkuinen tosiaan nyt kolmen päivän ikäinen. Aivan ihana pikkuinen tyttö, ja en voi muuta sanoa kuin että olen aikas onnellinen:) Ja mahakaan ei enää ahdista[:D] (tosin rinnat on kuin kuumavesipallot, ihan kun olisin hankkinut silikonit...)
 
Kiva kuulla katjuskaisen kuulumisia, varsinkin kun kaikki mennyt hyvin ennenaikaisuudesta huolimatta[:)] Täällä ootellaan muidenkin vauvautuneiden kuulumisia, varmaan kiirettä pitelee tuoreiden nyyttien kanssa[;)]
 
Huomenta!! Täällä ollaan oltu hereillä jo muutamia tunteja[:@] 3:20 heräsin eikä ole väsyttänyt sen jälkeen..
Kiva että Katjuskaisella ja vauvalla kaikki hyvin. Olo on varmasti sanoin kuvaamaton[:)]
Kunpa itsekkin pääisin jo tositoimiin!! Hyvää ja kaunista MEIDÄN ensimmäistä KESÄKUISTA päivää kaikille!!!
 
Huomenta!
 
Tänään sitten rv täynnä 38! Huomenna taas neuvola aamusta, ja torstaiaamuna saan uutta väriä hiuksiin! [:)] Viime hetken kaunistautumiset, nii ei pikkukaveri sitten säikähä äitiään, kun eka kerran näkee...[:D]
 
Tää on noussu klo 4.00! Ei oo kahteen yöhön oikeen nukuttanu... Toissa yönä maha oli jotenkin kipee ja päähänkin rupes koskemaan ja tänä yönä oli vaan niin kuuma, ettei nukuttanu kunnolla. Ikkunoita en viitti hirveesti aukoa, kun sitten isäntä alkaa niiskuttamaan... Enkä millään kehannu lähtee toiseen huoneeseen! Nyt tuntuu tuota alapäätä vihlovan silleen ilkeesti välillä!
 
Kateellisena täällä luen, kun toisilla alkaa tapahtumaan ja pääsevät hakemaan pikkusiaan!!! MINÄKII TAHON!!! Oon ihan täynnä tätä oottamista!!! Myö saunotaan joka ilta, ei mitään vaikutusta. Isäntä ei uskalla sekstailla, kun oon aikasemmin tullu siitä hommasta niin kamalan kipeex. Eli täytyy sitten aloittaa se siivous. Viikon sisään oon tässä muutamia huoneita siivonnukii, vielä ois muutama. Sitten ois "viikkosiivous" tehty! On niin iso asunto, ettei jaksa kerralla kaikkee.
 
Onnex ei Tyttö Koolle ja perheelle käyny kuinkaan!!! Rakas mieheni olisi todennut tuossa tilanteessa, että "Akka ratissa, auto ilman kuskia..."!
 
Tervetulloo uusille kirjottelijoille!!! 
 
Jos tää lähtis laittamaan tiskarin ja pyykkärin laulamaan, ja asunnon semmosen kuntoon, että vois sitte niitä lattioita ruveta pesemään... Joku vois pölyt tulla pyyhkimään, en tykkää siitä hommasta!!! Ja sitten pittää koittaa aamupäiväunet ottaa jossain välissä...
 
Mukavaa tiistaita kaikille, toivottelee Mimosa!!![:)] 
 
Takaisin
Top