kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yes vihdoin ja viimein ollaan KESÄKUUSSA [:D] Täällä tänään rv 38 tasan [;)] Eilen illalla alkoi supistelemaan todella kovasti, kaupan päälle tuli huimaus ja jalat kipeiksi... oikeastaan tuntu siltä kun jalat olisi pettänyt alta jos oisin seissyt yhtään pidempään. Kun huimaus ja jalkojen kipu loppui, alkoi kovat menkkamaiset jomotukset ...luulin jo että kohta menee vedet ja synnytys käynnistyy .. mutta ei ...kivut loppuivat kuin seinään vähän ennen nukkumaanmenoa[:@][:)]

Tänään aamulla on kuitenkin supistellut/ollut menkkamaista jomotusta/viiltävää kipua alavatsalla ...tosta varmaan voisi jo sen verran päätellä että kyllä siellä kehossa jotain edistyksen merkkejä tapahtuu [:)]

Mulla on muuten synttärit ensi viikon maanantaina joten saa nähdä päättääkö vaavi tulla synttäripäivänä [;)]

Onnea käynnistykseen ja sektioon meneville [:)][:D][;)]

Ja tervetuloa uusille mukaan!![:D]

P.S. Eilen muuten oli aivan pakko taas leipoa (eihän toi olekaan kun kolmas kerta viikon sisään [;)]) ..tällä kertaa leivoin omenapiirakan [:D][:)]

http://karinanblogi.blogspot.com/
 
memuli: Meillä kans sama juttu. Meillä ei ole ollu edes loppu raskauden neuvolaa.. Et kyl muaki ois kiinnostanu tietää jos on vaikka tapahtunu muutoksia esim. kohdunsuulla. Mut eihän sitä menty sit edes katsomaan... Valittivat vain että "Äiti on liikaa herkutellut" Sehän täs viel ihmetytti kun en ole edes pahemmi herkutellu.....?? Esikois raskaudessa vasta herkuteltiinkin [:D][:D][:D] Ja poika oli pikkuinen syntyessään
 
Jännää, heti sit kertomaan kun saatte nyyttejä syliin!!
 
Täällä kans yhä odotellaan. Ei ole tullut kuin muutama kipeempi suppari. Neukku suositteli tänään, että lenkille, saunaan, siivoamaan ja muuta puuhailemaan vaan, niin saat nopeammin vauvan ulos. Käynnistykseen en haluis, joten kaipa tää tästä lähtee lenkille kun on noin mahtava päivä!
 
Täällä myös ihmeellinen leipomisvimma, [:D] edellinen buumi tais olla joskus 15 vuotta sitten lukiossa..
 
Ja kiva saada uusia tulokkaita mukaan!! [:)]
 
Huh..Ajattelin tossa aikani kuluksi siivota auton ja pestä sen,kun ollu jo pitempään mielessä..No alotin siivoomisen,niin alko hetken päästä ihan älyttömästi särkeen alaselkää..siivosin koko auton sisältä vaikka joutukin jo ihan puuskuttelemaan loppuvaiheessa.. Jotenkin tosi höntti olo tuli..[8|][&:]

EDIT: Missä vaiheessa kannattaa tosta päänsärystä huolestua?! Ei oo mitenkään hillitön tää mun päässärky vielä,van mulla ei useesti päätä särje,niin siks mietiskelin..
 
*mimosa*85; ollu myös aamu virkku tänään[:D]

Mä oon ihan koko päivän; nyt vasta saa rauhottua. Pian rupean leipomaan niitä sämpylöitä;
saas nähä kuinka onnistuuu[:D]


Kattili; toivon mukaan saat käärön myös huomenna syliin[:)] Onnea ja suuresti tsemppiä koitokseen !

Gibsoni; Tuollaisissa tilanteissa aina miettii, että onkohan kyse oikeista ystävistä ?
Samaa olen ite kysynyt monesti itteltäni; ja oon tullut siihen tulokseen, että eivät
ne kaikki tosi ystäviä ole. Jos on tosi ystävä niin ei sitä jätä yhteyden pitoa; vaan olisi mukana
kannustaen odotuksessa. JA kaikkea muutahan raskaana oleva saa tehdä paitti ryypätä.
Että kyllä on mun mielestä "kavereissa" vika. Mutta oon jutellut tästä monen kanssa ja tosi
moni on sanonut, että raskauden aikana on hävinny on ystäviä ja kavereita; ne ihanat ja harvat
jäävät rinnalle.[:)] Niin tulevilla äideillä kun iseillä.
Mutta raivostuttaa sun puolestas ![:@][:@] Saatpahan "tilalle" jotain niin paljon parempaa
ja suurempaa ! <3


Tyttö Koo; Tunnit vähenee vähenemistään ![8D] Joko on henkisesti valmistauduttu saamaan
ihana nyytti syliin.[;)]


Niin ja tuosta kun moni meistä on epätoivoinen mahansa kanssa, että eikö se vauva sieltä
tuu koskaan; niin se tapahtuu juurikin silloin kun sitä vähiten odottaa ! [:D]
Aivan niin ku kaikki muutki asiat[:D]


Tääläkin oli tänään neuvola;
Kaikki hyvin ja paino tullut viikossa 200g.
Ei turvotusta ja kaikki muutenkin ok.
Ens viikon maanantaina olis taas neuvola sitten; outoa käydä niin usein jo[:D]

Synnytys tapa-arviointikin oli tänään;
Noh, käsikopelolla vaan tunnusteli vauvan; oli RT ja ihan hyvän kokoinen vauva;
näin lääkäri sanoi. En saanut siis mitään paino arviota. Noh, ei se mua niin haitannut.
Eniten halusin tietää, että onko alakerrassa tapahtunut mitään JA OLI ![:D]
Mulla ollut kohdunkaulan pituus 5cm viimeksi ja nyt oli enään 2cm ja täysin kypsynyt
ja pehmeä. MUTTA vauva ei ollut vielä laskeutunut; jonka toki itekkin tiesin.
Mutta oon niin onnellinen kun paikat on jo kypsynyt synnytykseen ![8D]
Tuntuu ku olis lotto voiton saanu ! ;D
 
Täälläkin oli tänään neuvola, eli rv 37+0
paino
: +1800 g (Hui kamala, toivon että tossa on turvotusta paljon mukana..[:@])
turvotus: +
RR:  126/75
pissa:puhdas 
sf:  36
Tarjonta: RT
Syke: 156 (innostu pikkunen mylläämään kun tökittiin anturilla [:)])
liikkeet :  ++

Terkka otti myös mahan ympärysmitan joka oli 107,8cm. Mulla on toi paino noussu aika vauhdilla tässä loppuraskauden aikana. Yhteensä nyt joku 16 kg. Osin johtuu varmaan siitä ku jouduin vuodelepoon sillon rv 29 enkä tietenkään tajunnu vähentää syömistä..[&o] Sen lisäksi kaikki herkut maistuu vähän turhankin hyvin, vaikka oon yrittäny kyllä vähentää. No, mutta näillä viikoilla uskaltaa alkaa kunnolla jo liikkumaan, niin jospa yrittäisin saada ton painon tosta kuriin vielä. Ja pääasia on että ilmeisesti se painonlisäys on tullu (onneks) vaan mun omaan kroppaan eikä vauvaan, koska terkan mukaan kohdussa on kyllä tilaa, että ei mikään valtava vauva pitäis olla tulossa[:)].

Nyt otankin itseäni niskasta kiinni ja lähden tekemään kotihommia ja ulkoilemaan! Ihanaa päivänjatkoa kaikille!
 
Jenni90: Sulla on sentään "paikat" valmiina synnytykseen. Itsehän kävin viime viikolla lääkärillä. Vauvan pää oli kyllä kiinnittynyt, mutta muuten ei ollut muutoksia minussa tapahtunut... [:D] Eli vissiin yli mennään eikä meinata...

Joo, kyllä tässä itsekkin miettii, että ketkä niitä oikeita ystäviä sitten on. Täälläpäin minulla niitä on todella vähän... Seinäjoen ystävät kyllä kyselevät perään (netin välityksellä kylläkin). Oikeasti koulun loppumisen jälkeen onkin sitten vaikea saada ystäviä... Kavereita on paljon, mutta ystäviä vähän.

Heh... sitten ihan muihin aiheisiin. Onkos kukaan miettinyt tulevan vauvan horoskooppia (joo, vähän taikauskoinen)...
Itse toivoisin, että vauvasta tulisi se kaksonen, mikäli lasketussa ajassa pysytään [:D]
Eihän tämä mitenkään tärkeä asia ole mutta hauska vain miettiä ja lueskella välillä tällaisiakin juttuja... heh...[:D]

Eli tähänhän meidän vauvelit osuu:
Kaksoset 21.5.-21.6.
Rapulapsi 22.6.-22.7.

Tuolta lötyy esim aika hyvä lapsihoroskooppi:
http://www.astro.fi/self_knowledge/childHoroscope/sign/gemini
 
henniv: mulla oli viime viikolla verenpaineet koholla neuvolassa, mutta koska muuten oli kaikki ok niin sain ohjeeksi vaan seurailla tuleeko päänsärkyä. Ohje oli soittaa heille heti, jos panadolit ei riitä. Mulla ei ole kans normaalisti päänsärkyä ja nyt on ollut ajoittain sellaista tosi pientä, mutta ei kävisi mielessäkään tähän ottaa lääkkeitä. Mulla on huomenna neuvola, jossa ajattelin vielä kysäistä asiasta.

Mä otin äsken mansikkavalkosuklaamuffinit uunista.. ..viimeksi olen leiponut varmaan pari vuotta sitten [:D]
 
Gibsoni, mä oon miettiny joo tota horoskooppia kun oon niihin vähän muutenki aina ollu hurahtanu [:D] Mä mieluummin oisin tahtonu rapuvauvelin mutta ei taida ihan niin paljoa yli mennä kumminkaan että ois mahdollisuuttakaan että rapu tulis[:D] Kaksoset kun on (ainakin aikuisena) aika hankalia tapauksia, kun mieli muuttuu vähän väliä jne. Mutta onhan noissa vielä ne persoonallisuuskolmannekset jotka vielä erottaa noita luonteita.

Äitini kun sai raskaudestani tietää joulukuussa niin sillon oli jo selvittäny että siitä tulee kaksonen[:D][:D] Se on vielä pahemmin taikauskonen kun minä[:D]
 
Kivat noi horoskooppi sivustot[:D]
Meikä on kans kaksonen [;


Nyt on sämpylät uunissa[:)] Oon ylpeä itestäni jos ne onnistuu !
Mä kun en ole mikään leipoja[:D]
 
Hmm, nythän mä vasta hokasin, ettei mua oo vaivannu päänsärky alkuraskauden jälkeen... Mulla on ollut kai jotain migreenin esiastetta. Päänsärky tulee niin voimakkaana että heikkoa tekee, välillä jopa oksennus on hyvin lähellä, valot, äänet, monttuset tiet, au au au... Ei pysty olemaan muuta kuin hiljaa pimeessä kylmä rätti otsalla. Tähän on kuitenkin ihan burana auttanut, tosin viiveellä, mutta kuitenkin, niin en sitten oo siitä koskaan lääkärille tullut maininneeks. Nyt ei oo ollut mitään noin pahaa onneks, koska toi parasetamoli on kun karkkia vetäis, ei toimi mulla yhtään. Voi toisaalta toi päänsäryttömyys johtua näistä pikkasen terveellisemmistä elämäntavoista, tupakka varmaan osa tekijä ollut..
Niin, tässä sitä taas tuli huomattua, että yks vaiva kun katoaa, niin ei sitä ees huomaa kun on keskittynyt pelkästään vaan niihin asioihin mitkä menee huonosti[;)]
Niin juu, ja noista kavereista... Mulla on tästä kokemusta vähän toisinpäin. Itse olen osannut suhtautua kavereihin, jotka on raskaana. On tullut kahviteltua ja kutsuttua kosteisiinkin pippaloihin. Mutta sitten kun vauva on syntynyt, en oo enää oikeen osannut pitää yhteyttä, kun oon vaan aatellut että kaverilla pitelee kiirettä, soitan tietty just huonoon aikaan kun vauva on päikkäreillä, ym.. Tai että oon muuten vaan häiriöksi[:)] Että soitelkoon sieltä sitten kun siltä tuntuu... Tietysti tiedän, että oon ajatellut typerästi, ja voihan sen puhelimen pitää äänettömällä kun siltä tuntuu, mutten vaan ole osannut suhtautua kavereiden uusiin elämäntilanteisiin vauvattomana..
 
poppi81; Minäkin oon tosi huono ottamaan särkylääkkeitä..Mieluummin kärvistelen ja koitan muuten saada laantumaan,kun popsimalla pillereitä..No tuo särky onneks vähän helpotti,kun otin päikkärit..vaan täytyy huomenna soittaa neuvolaan,jos jatkuu..Inhottavaa,kun ei tiiä miten kova sen pääsäryn pitäis olla,että se liittyis mihinkään ja sit miettii että kehtaako sitä tälläsestä soitella vielä minnekään..[8|]

tekis mieli kanssa leiposkella jne..vaan ollu taas tänään jotenkin tosi väsyny olo..Eilen oli kanssa sama juttu..pakko ollu päikkärit ottaa molempina päivinä,ja yleensä ei tarvii.. Oliskohan ny tää "väsymysvaihe" menossa[:D] kun oli se "pesänrakennusvaihe" sillon viime viikolla.. tulis vaan se synnytysvaihe nopeesti[:D][:D]
 
Iltaa ladies!!!

Voi kakka, nyt jännittää ja kovaa!!!! Maha kuralla (toimiihan se vihdoinkin karseen ummetuksen jälkeen!!!!!! [:D] ) ja ajatukset harhailee niin mulla kuin myös miehellä... Just tultiin poikien kevätjuhlasta ja itkukshan se mulla tietty meni heti kun eka musaesitys alkoi... siellä sit kyynelehdin pimeessä salaa... kaikki maailman tunneskaalat kävin läpi ja edelleen on mieli tosi herkkänä.

Huh, enää 12 tuntia ja oon jo sisällä sairaalassa! Ei tätä hitto soikoon voi käsittää... luulin selviäväni tästä kuin vanha tekijä, mutta taisinpa yliarvioida itseni. Toki toi sektio tekee nyt tän jännityksen ja pelotuksenkin mutta silti... MEILLE TULEE HUOMENNA VAUVA!!!!!!!!!! [:D][:D][:D][:D]
Ja Jenni90, olen joo henkisesti varautunut... ja sitten kuitenkin jännittää aivan järjettömän paljon.

Saattaa olla ettei yöllä uni tule silmään ja ehkäpä täällä käyn vielä pyörähtämässä ennen aamun lähtöä.
Kattilille oikein paljon tsemppiä huomiseen käynnistykseen!!!!!!
Teille kaikille iso kiitos kaikesta tuesta raskausaikana!!! On ihanaa saada jakaa ajatuksia teidän kanssa!!! No niin, tää on jo ihan liian lässyä...anteeks! [;)] Nyt suihkuun, sheivaamaan jalat ja alakertaa sen verran kun pystyn ja sitten niitä pirun sukkia repimään jalkaan. MIELETÖN FIILIS!!!!
 
Tyttö Koolle ihan hirmuisesti tsemppiä huomiseen!!! Teille tulee huomenna vauva, vautsi vau!! [:)][:)][:)]

Omasta puolestani myös kiitos ihan jokaiselle! Siirappista, juu-u... On ollut ihan mielettömän suuri asia, että on voinut jakaa raskausajan kuulumiset ja voinnit samassa elämäntilanteessa olevien kanssa! Ei sit hylätä tätä palstaa heti! [:)]

Mä olin kyllä tänään aika puuhakas. Pesin neljä koneellista pyykkiä ja neljä mattoa! Sit on grillailtu ja jos vielä saunassa kävis niin voisi mennä pötkölleen sohvalle. Ja toivoa että saisi yöllä nukuttua! (jos ei synnyttää pääse...)
 
Tyttö Koolle PAljon Onnea huomiselle <3 [:)] Oot ajatuksissamme varmasti[:)] kuten myös muutkin synnyttämään lähtevät!!

On kyllä ihan älyttömän ihanaa,että on tällänen paikka jossa voi jakaa ajatuksiaan ja kertoa ihan mitä tahansa,niin raskaudesta kun muustakin elämästä <3 <3..Mulla olis kyllä ollu nyt odotusaikana tylsää,jos en olis täällä teijän kanssa pyörinny[:D][:)][:)] ja tokihan sitä vauvakuulumisia tänne kertoillaan?! eiköstäjookosta?!!?[:D] Varmasti ei ihan näin usein ehdi kirjottelemaan,mutta kyllä uskon että tälläinen "vertaistuki" myös lastenhoito asioissa on mukava olla[:)]

Minäkin laitoin saunan päälle, ja oottelen ukkelia saapuvaksi työreissulta kotiin[:)][:)]Jos niitä kahta ässää kokeilis tänään,ja en siis meinaa nyt siivousta[;)][;)][:D][:D][:D]

Edit: Ja niin,Mohomahan Taysin reissusta on jo viikko...[8|][8|]huolettaa,huolettaa
 
Tyttö Koo:lle hirmuisesti tsemppiä, ja onnea matkaan!!! Täällä jännitetään täysillä sun mukana!!! Ja tule heti kirjoittelemaan kun mahdollista!!!
 
Iso hali, ja onnen potku persuksille!!!!!!!!!!!!!!!
 
Kiitos Gibsonille kivasta sivustosta [:)] Tykkäsin kovasti. Meillä on suvussa monta kaksosta ja oli hauskaa lukea myös nuo muiden lapsien horoskoopit.
 
Ihana tuo Tyttö Koo:n viimeinen kommentti[:D]
Ihana täpinlissä siellä varmaan ollaan ![;)]


KYllä on muillaki sauna kova käytössä; täälä myös tänään saunaan ![8D]
 
Hellou! Mamma kotiutui tänään, tyttö ei [:(][:(][:(][:(][:(]
Kirjottelen huomenna lisää ja luen vasta sitten näitä juttuja mitä on tullu, nyt ei jaksa. Oon ihan poikki. Mutta tyttö jakselee kuitenkin ihan ok, saa nähdä saadaanko juhannukseksi edes kotiin. Mutta ajattelin tulla ittestäni heti jotain ilmoittelemaan, arvaatkaa onko ollu vierotusoireita!! [:D] 6 päivää ilman nettiä ja teitä, kanssasiskot <3
 
[:)] tyttö koolle tsemppiä kauheesti matkaan. kyllä se hyvin menee!!!! [:)][8D]täällä ollaan hengesä mukana. [:)]
ja ihanaa että mohomahakin on taas meidän keskuudessamme!!! ja vielä pikkuprinsessan saaneena. onnittelut. <3  kovia ootta varmaan kokeneet mutta nyt lepäilet ja keräät voimia. rinsessa on hyvässä hoidossa. voimia ja haleja.
 
Takaisin
Top