kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kieltämättä pikku hiljaa alkaa huolestuttamaan mihin on mohomaha jäänyt. Eikös sillä ollut keskiviikkona se reissu sinne Tays:iin ja sen jälkeen siitä ei ole kuulunut? Toivottavasti siellä on vaan Tays:lla tietokoneen käyttö kielletty ja kaikki on kuitenkin hyvin.

Täällä (SatKS) ei kuulemma saa normaalisti ottaa kannettavaa mukaan ja sairaalan konetta saa käyttää vaan "ihan pakollisten asioiden hoitoon". Mä täällä olenkin jo miettinyt pääni puhki miten vakuutan hoitsut, että tämä palsta kuuluu niihin ihan pakollisiin [8D]

Paljon onnea huomisiin vauvan haku reissuihin! [:)] Ollaan sitten kaikki alettu poksumaan vuoron perään...

...täällä tosin ei ole oireen oiretta vieläkään ja ensi viikolla pitäis muksun olla ulkona. Täytyy toivoa, että se on tullut äippäänsä ja on paikalla just silloin kun pitäis eikä yhtään aikaisemmin.. ..tosin isukki taitaisi saada hermoromahduksen, jos se joutuiskin tulevaisuudessa odottamaan yhden sijaan kahta viime tipassa tulijaa [:D]
 
Onko täällä moni menossa Taysiin synnyttämään? Itse olen menossa, matkaa sairaalaan on päälle 100 km, jännittää et osaako sit lähtee ajoissa...
 
Sumari me ollaan kans menossa Tayssiin.Onneks ei kuitenkaan ihan noin pitkä matka vaan ihan 10 minuuttia ku autolla menee.. eka ajateltiin mennä Vammalaan, mutta itellä kans mietitytti et osaako sitä sit lähteä ajoissa jne.. et mielummin sit tohon lähimpään [:)] 
 
Tää miettii, paljonhan mahtaa olla sähkölasku, jos joka päivä joutuu saunaa lämmittelemään[:)] Tosin eilen tuo meinas tuottaa tulosta, supisteli 2h 10 min välein, mutta menin sit nukkuu kun ei ne siitä voimistunu.. Aattelin, että kai sitä sitte herää jos lähtö meinaa tulla[:)] Liekö johtunut saunasta vai mistä, tulihan sitä tehtyä vähän muutakin synnytystä edistävää[;)] Niin, ja mullahan ei ollu kiire  päästä tästä massusta eroon, ei[:D]
 
Blääh sanon minä. Ei mitään uutta. Mä oon tullu siihen tulokseen, et ei tää kakara tule täältä pois, ja musta jää tällänen isomahainen hikiongelma[:@]
Kyllä käy pitkäks aika, mut ei auta kun ODOTELLA vaan[:@]
 
Tervetuloa uusille, kiva että meitä mammoja on paljon[:D]
 
Tere!
Tännehän tulee tekstiä hurjaa vauhtia [:)] Käyn kyllä lukemassa päivittäin mutta on väsynyt olo että ei ite jaksa kirjoitella....

Onnea teille ketkä ootte saaneet vauvat!!!!! <3 <3 <3

Teille keille on suunniteltu sektio tai käynistys, voimia!!!! <3 <3 <3

Meillä ois torstaina ultra ja katellaan käynistetäänkö.... Jännittää! [:)]
 
samat fiilikset on täällä kuin Sarianilla...  kovasti jo vaihtaisin tän mahan (ja kaikki muut vaivat) siihen pieneen nyyttiin mutta liian hyvin tuntuu Hermanni yksiössään viihtyvän...
iskä ja äitikin käväsivät yllättäen kyläilemässä... (asuvat n. 200 km päässä mutta iskälle oli kuulemma tullut mua niin kova ikävä että pakko oli lähteä pikaisesti käymään [:)]) iskä siinä hetken katteli mun mahaa ja tuumasi että voipa mennä hyvinkin kuukauden verran ennen ku vauva syntyy kun on maha niin ylhäällä vieläkin... ja varmana piti ainakin sitä että taatusti ei synny ennen laskettua aikaa... ei kai auta kuin huokaista syvään ja tyytyä kohtaloonsa... *huoh*
 
Ehkäpä minäkin uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan keskusteluihin, tosiaan olen tässä äippäloman aikana koukuttanut itseni tänne.
Vähän on vielä hakusessa tämä kirjoittelu tänne, mutta eiköhän se tästä. Ensimmäistä lasta odottelen LA on 9.6. R.diabetes todettiin mulla tossa viikolla 29 ja parvorokon sairastin itse vuoden alussa. Onneksi ei kuitenkaan vauva saanut oireita, ultrassa sain käydä viikottain 10viikon ajan. Synnytystapa arviossa, kun kävin viikolla 37+1 vauvalla oli painoa 2800g. Tyksiin menossa synnyttämään ja ihan alatiesynnytys tulossa. Millään en enään malttaisi odottaa että lapsen saisin syliini :D ajelin tossa nurmikon, ajatuksena nopeuttaa synnytystä, mutta eihän se ainakaan toistaiseksi ole mitään tulosta saanut aikaiseksi.
 
Sarian; Sulla kans pian pian laskettuaika käsillä ![:)]

Mulla vielä laskettuunaikaan tasan 4 viikkoa tänään. [:)] Toisaalta en haluaisi että syntyis edes vielä, saa mahassa kasvaa täysiaikaiseksi ja sitten saa vielä keskittyä kahdestaan oloonkin ja nauttia siitä. [:)] Sitä kun ei sitten hetkeen aikaan olla enään kahdestaan. Mutta tottakai jo innolla odotan pientä poikaa syntyväksi.[;)]


Onnea huomiseen sektioon ja käynnistykseen ![:)]
 
No pitäiskö nyt sitten munkin, kun kerran niin moni muukin. Eli ilmottaudun täältä taustalta koukuttuneeni pahasti tähän keskusteluun ja päätin uskaltautua rekisteröitymään.

Eli ensimmäistä odotan ja LA on 10.6. Helsingissä asustan ja Kättärille oon menossa synnyttämään. Kovasti olisin jo valmis pungertamaan Kaverin ulos, alkaa olla aika tukalat oltavat. Ja pahimmassa tapauksessa joutuu vielä melkein 4 viikkoa odottelemaan.. Ääh! Ei jaksa! Muutaman päivän sisällä on supistellut aika paljon, mutta kaikki on ollu suht kivuttomia..
 
Sunnuntaiehtoota kaikille! [:)]

On kyllä kiva kun uusia tulee, parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Tää on kyllä niin törkeen koukuttavaa...

Mä olen käynyt tänään vähän kaupoilla, löysin uudet rintsikat jotka on salettiin kohta liian pienet... Ja sit pari paitaa. Sellaisia pitkiä niin ylttyy vatsan yli. On käyny niin vähiin vaatteet, jotka mahtuu. Enää ei viitsis ostaa mammavaatteita tässä vaiheessa niin onneks on noita normaalivaatteita nyt aika pitkän mallisina.

Meillä vauva tunkee päätänsä koko ajan tosi "miellyttävästi" tuolla alapäässä.. Huoh, jokohan sitä pian pääsis tositoimiin!!! [8D]

Ja alan kyllä kans olla tosi huolissani mohomahasta... [&:] Toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin, vauva taitaa olla jo maailmassa.

Mulla on onneks kännykässä netit ja vehkeet niin pääsen tänne palsatalle sit sairaalassakin. Ehkä niitä hoitsuja ei saa kuitenkaan vakuutettua tän palstan ehdottomasta tärkeydestä.

Tsemppiä huomisiin sektioihin valmistautuville!!!
Me pidetään täällä peukut pystyssä ja jänskätään teidän puolesta! (ja ollaan kateellisia ehkä hieman kun saatte jo omanne..[;)]) Kuulumisia odotellaan!
 
No niin, pitäähän se ekana tänne tulla kertomaan. Puuhailtiin vähän miekkosen kanssa tossa iltasella[;)], kahelta heräsin vessaan ja vessassa kuului napsahdus mahasta ja alkoi lotisemaan. Lapsivedet meni. [:-] Nyt en saa nukuttua kun tulee harvakseltaan supistuksia ja vettä lorottelee vähän väliä edelleen. Ihanaa ja pelottavaa!!
Jännittää vaan kun tuli ilmi se munuaisjuttu, että meneehän kaikki hyvin ja onhan pikkusella kaikki hyvin... Viikkojahan meillä on tänää 38+5
 
Onnea matkaan iitsu! Vähänkö tuollainen olis jännää... Mä niin haaveilen siitä ettei tätä tarviis käynnistää vaan saisin kokea ne jännittävät synnytyksen alkamishetket kotona. Tosin nyt kolmannella kerralla haaveilen siitä enää vaan vähäsen ja realistisesti asennoidun jälleen käynnistykseen... Onneksi käynnistykset ovat menneet mulla hyvin ja kivunlievitykseksi on riittänyt liikkuminen, amme ja ah niin ihana ilokaasu [:D]! (Tuo on elämäni 1. hymiö, mahtoiko onnistua!) Oon yrittänyt taas käsittää tulevaa lukemalla Aktiivinen synnytys ry:n artikkeleja ja Hanna Hirvosen kirjoja. Itse koin että ainakin toisella kerralla oli tosi paljon apua siitä, että tiesin miten synnytys etenee ja mitä voin itte tehdä. Nytkin toiveena on mahd. luonnonmukainen synnytyksen eteneminen (paitsi se todennäköinen käynnistys...), saa nähdä miten käy! Voihan se olla nyt tarvitaan enemmän apuja lääketieteeltä ja sen on sitten oltava niin toiveista huolimatta.

Oon niin asennoitunut olemaan pallona vielä kolmisen viikkoa (nyt siis 39+3) että kaikki valmistelut on vielä vaiheessa. Vaatteita olen pessyt, mutta ne on vielä sängynaluslaatikossa, kun ei ole paikkaa. Kestovaipat ja kantoliinat olen kaivanut esille ja pessyt (ja ostanut uusia), mutta nekin on sängyn alla, kun en tiedä mihin ne laittais. Meillä on remontti kesken, omatkin vaatteet missä sattuu... pinnasänky on varastossa palasina. Vauva tosin tulee taas nukkumaan vieressä, mutta kun pinniksestä saa toisen laidan pois, niin se tulee sivuvaunuksi ja lisätilaksi kuitenkin. Jospa tämä valmistelujen keskeneräisyys saisi vaavin sittenkin syntymään itsekseen! Jos sillä olis sama vaikutus ku mummokalsareilla...

Oma olo on ihan liian hyvä näille viikoille. Ensin oksensin ja olin saikulla viikkotolkulla, sitten iski supistelut ja helvetillinen selkäkipu ja liitoskivut ja taas paljon saikkua. Nyt sitten kun synnytyksen pitäis olla ovella, niin olo on mitä mainioin! No selkä on välillä tosi kipeä ja kivuttomasti supistelee silloin tällöin, mutta esim. liitoskipujakaan ei enää ole!? Sinänsä tietysti onni, että nämä pitkät viikot ei ole kärsimystä (tsemppiä niille joilla ne on!) mutta typerältä tuntuu, kun meillä kuitenkin on kolmen viikon päästä vauva eikä mikään tunnu siltä...

Hmm. Onneksi on mummo apuna siivoamassa remonttisotkuja ja lapset tuolla jo aamupalalla, kun itte jumitan täällä sohvalla. Esikoinen menee vielä tänään eskariin ja jää sitten lomalle! Apua kello on noin paljon! tais mun tee jäädä juomatta kun ei se eskarilainen voi yksin mennä kuitenkaan...

Mukavaa päivää! Saa nähdä montako vauvaa tänään syntyy!

Koukku 39+3
 
huomenia vain

Täällähän taas tapahtuu..Onnea matkaan Iitsu ja kaikki joila oli tänään käynnistykseen meno[:)]kohta se on teillä nyytteröt sylissä.
Ja tervetuloa uusille immeisille[:)]
täällä ei taas tapahdu mitään..ja toisaalta nyt kahteen päivään ei tarviis kun tuleva isi on tuolla 200-300 km päässä[8|][8|] Piti eilen oikein taas itkua tihrustaakin,että taatusti nyt lähtee mun tuurilla tapahtumaan ja mies ei pääse sairaalaan ajoissa ja joudun synnyttämään yksin[8|][8|]Toivottavasti näin ei käy..kyllähän tuo on kuulemma lähtövalmiina jos soitto käy ja puhelinm jatkuvasti vapaana[:D]<3
viime yö oli taas unien osalta,plääääh..meillä on vissiin jotain vieraskoreita kissoja..kaks viimesintä yötä olleet niiin kiltisti,ei oo aamullakaan kuulunu pihahustakaan kummastakaan ennen kun kaikki on ollu hereillä..niin nyt sit tossa kahen aikaan kauhee meno päällä[>:]..Ja nuoremmalle ei tohon puupääkalloon tehoo yhtään mikään..suihkutin sen jopa yöllö kun se on yleensä tehonnu unilääkkeeksi,nuolee ittensä kuivaks ja nukahtaa,vaan mitä vielä,villitti toista vaan enemmän..[:'(]..Onneks rauhottuivat kun menin hetkeks sohvalle istumaan..[:D]ei uskaltaneet liikkuakaan,kun varmaan pelkäsivät että miten se mamma ärähtää tällä kertaa..[:D][:D]
Itellä olis nyt 9.00 neuvolaan meno..saapas nähdä mitä siellä sanotaan..
Näin mohomahasta taas untakin..[8|][8|]..Jospa kaikki olis hyvin,ja on vaan joutunu toinen olemaan sairaalassa vähän pisempään..[8|][8|]
 
Huomenta!

Piiiiiiiitkästä aikaa tää mamma nukkui todella hyvät yöunet, 22-06 ja lähestulkoon heräämättä. Seiskalta nousin sitten kokonaan ja nyt on jo puurot syöty. Historiallista! Ja kaiken kruunaa se, että oon ihan loistotuulella!!! [:)]

Tänään syntyy siis ainakin katusutariinan vauva ja eikös Viirukhanilla ollut se käynnistyksen mahdollisuus? Ja muutamalla irronnut tulpat jne... No, itse aloin nyt laskemaan tunteja, 48 tuntia jäljellä!!!! Olo on nyt yllättäen tosi rauhallinen, on ollut eilisestä asti. Hassua, luulin että paniikki vaan kasvais, mutta vielähän se ehtii nousta...

Uusille tervetuloa!
 
Onnea matkaan iitsulle ja kaikille käynnistykseen meneville!ja Tyttö Koo:llakin jo kohta paketti sylissä..[:)]

Meillä on ollu vauvan kans diili et tänään illalla syntyy..saa nyt nähdä kuinka hyvin se sit pitää siit kiinni ku eipä oo olossa taas moittimista.Viimeset kolme päivää saunonu,nusutellu,siivoillu ja lenkkeilly jne.. tänään sit taas sama edessä plus tietty shoppailu, jos vaikka tällä kertaa tuottas tulosta..saapas nährä![:D]
 
iitsu! Mainiota ! [:)] Onnea ja tsemppiä koitokseen ![;)]

Tänään taas tulee vauvoja maailmaan. [:)]

Täälä yö olis muuten ollu hyvin; mutta mä en käsitä mikä tarve koirilla olis herättää mua. Viime yönäkin kaks kertaa.[:@][:@][:@]Hitto ku meni järki !



Tänään ajattelin, että jos siivoais taas pikkusen ja pesis pyykkiä[:)]
Nii ja nyt todellakin otan itteäni niskasta kiinni ja pakkaan sen sairaalakassin !
Huomenna olis lääkärineuvola + synnytystapa-arvio![:)] Odotan sitä niiiin innolla !


Tyttö Koo ; hyvä , että sait nukuttua pitkästä aikaa hyvin ![:)]
 
Minäkin liityn nyt vihdoin keskusteluun mukaan. Olen alusta asti lueskellut viestejä ahkerasti, mutta kirjoittelu on jäänyt.

Eli ensimmäinen olisi tulossa ja LA on 22.6. Espoossa asustellaan ja Jorviin olisi tarkoitus mennä synnyttämään. Alkuraskaus meni ilman mitään sen kummempia oireita, ei pahoinvointia tms. Mutkia matkaan tuli vasta n. rv 27 kun töissä huomasin että olin vuotanut hieman verta. Onneksi kylläkin vanhaa, mutta huolestuin ja soittelin synnärillekin. Olin siinä sitten sairaslomalla n. viikon rv 28 sillä harjoitussupistuksia oli melko paljon. Kontrollikäynnillä sitten rv 29 jouduinkin yllättäen Jorviin osastolle vuodelepoon 4 päiväksi, sillä kohdunkaulaa oli jäljellä ultralla mitattuna alle 3 cm ja antoi painettaessa hieman periksi. Sairaalassa olon jälkeen vielä makoilin kotona pari viikkoa ja lääkäri sanoi että kun on rv32 täynnä, voi vähän enemmän jo puuhastella. Muuten sain lähinnä käydä vessassa ja suihkussa ja hakea ruokaa. No nyt on jo kasassa rv 36+6 eikä vielä oo vauveli ainakaan tullut maailmaan. Lepo siis auttoi selvästikin, ehkä vähän liiankin hyvin. Nyt on sellanen olo että syntyy varmaan vasta käynnistämällä[:D]. No mutta parempi varmaan että saa kypsyä rauhassa.
Niin ja tyttöä meille lupailtiin rakenneultrassa, mutta jännä nähdä kumpi sieltä loppujen lopuksi tulee..[:)]
 
Takaisin
Top