kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ihan kuollu, kun piti niin aikasin herätä.[:@][:D]
Meillä oli viideltä herätys; kun tällä hetkellä meillä vain yksi auto,
ja mieheni vein töihin ja hänen piti kuudeksi.

Mutta päätin, etten mene enään kyllä nukkumaan kun neuvola+lääkäri nyt 8.15[:)]

Menin sitte koirien kanssa käymään koirapuistossa [:D]
Varmaan ihmiset kattoi ja ajatteli, mikä hullu tänne tullu tähän aikaan.


Tänään tosiaan neuvola ja ´lääkäri ja se kauan odotettu
synnytys tapa-arvio.[:)]
Sen jälkeen ajattelin leipoa sämpylöitä ! Jos osaan ! Pakko yrittää
kun täälä kaikki muukki leipoo ja sais ajan kulumaan nopeammin.[:D]

Niin ja lattiatkin oon jo taas pessy[:D]


Tänään taas osa saa nyytin [:)]


Ja ihanaa lämmintä ensimmäistä kesäkuun päivää ;]
 
Huomenta vaan!

Vitsi, mä nukuin jopa 6 tuntia putkeen!!! Ilman herätyksiä.
Alkaa nää yöunet oleen kyllä ihan liian lyhyitä...

Eilen tein taas niin ihania löytöjä kirpputorilta ja halvalla. Nyt olen vielä erityisen tyytyväinen koska mukana oli muutamia sellaisia vaatteita vauvalle mikä herätti hymyilyä jopa minun miehessäni. [:)] Hän kun ei yleensä niin vaatteista perusta.
Meille on sen yhden kerran lupailtu tyttöä, mutta mulle on varsinkin nyt viime aikoina noussut kaamee epäilys... entä jos...
Tyttöjen vaatteita on kyllä kaappi täynnä (lähes kaikki tullut veljen tytöiltä), itse en uskalla ostaa vielä tyttöjen vaatteita (toisaalta ei haittaa kun en ole mikään vaaleanpunaisen/muiden hempeiden värien ystävä).

Kyllä se LA rupee vaan lähestyyn. Tuntuu hassulta, että ei voi ns. suunnitella kauheesti etukäteen mitään [:D]
Kampaaja pitäis varata (olis kiva käydä siellä ennen synnytystä), mutta mitäs sitten jos tulee lähtö. No, täytyy varmaan vaan varottaa kampaajaa... [:)] Nytkin on lauantaina sukulaistytön lakkiaisiet niin yksikin sukulainen sanoi, että jos teitä ei näy niin voidaan arvata missä ootte...

Yksi asia kyllä harmittaa. Mulla on suurin osa ystävistä minua nuorempia niin heistä ei kyllä enää kuulu mitään. Muutaman kerran olen yrittänyt laittaa viestiä jos nopeasti nähtäisiin niin tuntuu että heillä on aina niin kiire yms. En viitsi enää edes kysellä... Sitten katselen haikeena facebookista kun he ovat tehneet jotain kivaa yhdessä (keilanneet yms) eikä mua ole edes kysytty mukaan [:(] Kai ne aattelee että en mä jaksa tai jotain...
 
Taas täällä... Kylläpä tuli hyvä mieli, kun sain minäkin nuo lattiat vihdoin pestyä!!!
 
Minunkin tekis mieli leipoa jottain, tahtovat vaan jäädä aina syömättä. Itekseenkään ei kaikkia kehtoo mätystää. Isäntä ei oikein välitä mistään kakuista, ja vieraitakin meillä käy tosi harvoin...Ainahan voi tietysti laittaa pakkaseen. Illalla teen ruuax pizzaa, kun en oo sitä taas pitkilleen tehny.
 
Päivemmällä meinasin työkavereita käydä moikkaamassa. Heille voisi tietysti jotakin viedä![:)]
 
Näkkyis tulevan nätti ja lämmin päivä tänäänkin. Täällä Kuopion kuppeessa on nyt jo lämmintä 11 astetta!
 
Ihanaa aamua kaikille!
Huominen jännittää.. Iik. Huomenna aamusta klo8 alotetaan käynnistys ja toivottavasti saadaan saman päivän aikana poika syliin <3 On tämä niin jännää![:D]
 
Huomenta mamit!

Täällä herättiin puhelimeen, soittivat neuvolasta, että terkka on kipeä... Katotaan koska sinne sitte pääsee. No nyt on sitten aikaa leipoa tiikerikakkua pakkaseen. Miehelle lupasin sellaisen synttärilahjaksi [:)].

Hattua nostan Jennille, mä en varmaan sais enää edes luistimia jalkaan [8D]. Ja en kyllä uskaltaiskaan lähteä luistelemaan, kun alkaa tasapaino olla välillä pahasti hukassa.

Voi Gibsoni, kuulostaa tosi kurjalta, jos kaverit ei edes kysy sua mukaan [:(]. Kuitenkin kun keilaus on sellaista, että sitä voi suurellakin mahalla harrastaa.

Voimia kaikille tuleviin koitoksiin [:D]
 
Huomenta!!!

23,5 tuntia jäljellä! Niin mulla kuin myös kattililla!!! Onnea siis sullekin huomiselle!!!

Eilenillalla tuli ihan kauhee selkäsärky tuohon keskelle selkää, ilmeisesti siitä jarrutuksesta johtui. Otin 1g panadolia, kuuman kauratyynyn selkääni ja miehen viereeni. Kipu lähti ja nyt on selkä ok. Ja muutenkin tuntuu että säikähdyksellä tosiaan selvittiin eileisestä, olo kaikin puolin semmonen normaali. Tehdään lähtöä sinne Porvooseen, pitää käydä Brunbergin tehtaalla hakemassa pusuja ja lakua [8D]

Nukuin yöllä 23-03. Sitten pissareissu ja kuuteen asti valvoin. klo 6-8 nukuin ja sitten tuli mies pyytämään puurolle. Ehkä päikkärit on tänään paikallaan jos ihan kauhee väsy iskee. Paitsi että pitäisköhän kuitenkin olla nukkumatta niin saattais löytyä unta vielä ens yöksikin... kunhan oon ne saamarin sukat saanut kiskottua jalkaan...

Hani muuten lupasi tulla tänne kertomaan huomenna sitten meidän pojan mittoja ym. kuulumisia [:)] kiitos siitä!!! Jep, nyt tää äiskä menee laittamaan itsensä ihmisen näköseks ja suuntaa kohti kaunista Porvoota, viettämään aurinkoista päivää. Ja niin, oikein hyvää kesäkuun ekaa päivää meille kaikille!!!!
 
*mimosa*85: Kello oli 7.46 kun kirjoitit ja lattiat jo pesty - kunnioitettavaa! [;)]
 
koukku: Kiitos rintsikkavinkistä. Täytyykin tilata kun tietää minkä kokoisiksi rinnat kasvaa. Nyt mulla on kahdet imetysrintsikat, mutta epäilen, että ostin liian pienet.. Miten ne koot muuten menee? Siellä kun taisi olla tuumakoot?
 
Sarian: Kyllä se sieltää pian syntyy. Joku hetki vaan lorahtaa vedet tai alkaa kaameat supistukset ja sitten vaan mennään, eikä odoteta [:D] 
 
Itselläni oli tosi levoton yö. Supisteli aika paljon ja kipeästi. Ja sitten aamuyöstä rupesi sattuman vasempaan kylkeen / selkään. Pyörin ja pyörin, yritin itse hieroa, herätin miehenkin hieromaan.. Ei auttanut. Edelleen särkyä on, ei tosin enää niin kovaa. Onneksi oon joka tapauksessa menossa äitiyspolille kontrolliin tänään. En millään itse keksi, mikä voi aiheuttaa tällaisia oireita, jotka siis pahenee kun vatsaan koskee.. ja kuitenkin vatsa on vain ajoittain kovan tuntuinen. Olisihan se kiva, jos olisi jo synnytystä edeltäviä suppareita, mutta jotenkin epäilen.
 
Kaunis ilma on taas! Ja meidän reilu viikko sitten istuttama nurtsi jo hieman vihertää!!! [:)]
 
Tyttö Koo:llakin loppuu tunnit kohta kesken :) alle vuorokausi niin olis sairaalassa odottelemassa omaa vuoroa. Muuten kyllä ne tukisukat saa aikaisemmin pois kuin kotia lähdettäessä [:)] Ne saa ottaa pois kun pääsee liikkeelle. 
 
Mulle sanottiin että sukista pääsee eroon vasta kotiinlähtiessä...toivottavasti voisin ottaa ne pois heti sitten kun pääsen liikkeelle! Ne on niiiiiin hiton inhottavat! Mut nyt tää lähtee, ukko on jo eteisessä...
 
Mä ooon niin kateellinen kyllä teille joilla on päivä selvillä kun muksu saapuu maailmaan..Tää oottaminen on niin...[&:]...Itse kävin eilen illalla melkos reippaalla lenkillä ja sit vielä saunassa myöhemmin niin ei mitään..Ei suppareita tms..
En ollenkaan haluais jo eroon masusta ja saada nyytin kainaloon[;)][;)][:D]

Se on jo 1.6..herrajestas,Kesäkuu[:-][:-] Miten kummassa noi kuukaudet on taas vierähtäny noin nopiaan..sit sais hidastua kun vauva on kotona..epäilen kyllä[:D]aika kuluu vielä tuplasti nopeammin[>:]

jaahas,mitähän sitä tänään keksis touhuilla[:)] 15 astetta jo lämmintä..
 
Mä taidan olla vähän hidas tai jotain kun vasta tänään iski kunnolla sellainen ajatus että ei hitsi, kohta mulla on oikeesti vauva [8|][:D] Sitten joudun olemaan äiti kahdelle ja ratkomaan kaikenlaisia sisarusdraamoja ym. [:)] Meinaa pieni paniikki iskeä, pitää varmaan lähteä imuroimaan ja pesemään lattioita että saa muuta ajateltavaa muuten alan kohta hyppii seinille [:D]
 
Nyt se olis sitten kesäkuu, mutta mä oon varmaan vielä heinäkuussa tän mahani kanssa kun laskettukin on vasta siellä ihan loppupäässä 26. päivä. [&:]
 
 
 
Voi p###ele...

Siis kävin äsken viimoses neuvola-laakäris;lopputulos:helvetin vihainen mamma! Siis se lääkäri ei tehnyt käytännössä katsoen MITÄÄN! Otti mahan päältä pään,vartalon ja reiden mitan, kesti n. puol minuuttii, ja siinä kaikki!! Ei kattonu kohdunkaulan tilannetta, eikä kohdunsuuta yhtään!!!!

Ja kun kysyin kokoarviota niin vastaus oli; "noh, ihan hyvän kokoinen lapsi siellä on"!!!!!!!!!!!!!

Siis aaarrrghhhh!!!!!!!!![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Mitähän hyötyä tollasesta käynnistä oli enää näillä viikoilla!! Musta ei ainakaan mitään!!!

Tyttö koo:lähetä tännekin niitä pusuja ja lakuja, nyt maistuis lohturuoka!! Ja onnea huomiseen!!!!

Tarkotus ois lähtee vkl isännän kanssa kylpylään käyttää lahjakortit pois...olin ajtellut et teen varausta sit kun tietää et onko kohdunsuu vielä kiinni.Eipä tullu siihen asiaan selvyyttä, eli mennään nyt sit epätietoisina! Viime hetken kahden-kesken oloa siis tiedossa [:)]! Isommatkin kun saa sopivasti ens vkl hoitoon, niin pitää käyttää tilaisuus hyväksi!

Jaksuja kaikille synnytykseen,käynnistykseen ja sektioon valmistautuville!!!

p.s sori tämä purkaus, oon vaan niin vihainen!!
 
ylpeä mamma: eipä ne mullekkaan tehnyt muutaku pikainen tsekkaus kohdunsuun tilanteen ja sf mitta. se oli siinä ja kun kysyin koosta niin sanoi että käsikopelolla vaikea ennustaa kokoa. eikä ala sitä ennustamaan...[:@] koko neuvola käynti kesti alle vartin. jäi tosi kauhee olo siitä käynnistä. kyseli vaan että pelkäänkö synnytystä kun kysyin kokoa ja siksikö kaipasin koko/synnytystapa-arvioo...[&:][:@] ole täsä nyt sitten levollisin mielin....[;)]
 
eilen sain mieluisia vieraita kun mieheni pändikaverin vaimolla on sama la ku mulla. täällä me vertailtiin masuja ja oltiin niiin ison näkösiä kun kumpikin meni mahansa kaa..[:D][:D] 
 
taas on 10h yöunet takana ja olo ihan  tööt- nukkusin varmaan vieläkin mutta pankkitäti herätti. sain maksettua netissä moottoripyörän myyntirahoilla yhen lainan kokonaan pois.[:)] ja ilmotti vaan että ihan oikein maksettu. hyvää palvelua.
nyt pitäis vielä viime hankintoja vaaville käydä hakemassa. esim vaippoja. kaikki muu tarpeellinen onkin jo  hankittuna. kun nyt vaan tulis toi ipana. ei vaan oo minkäänlaisia merkkejä vieläkään.
tsemppiä ja voimia kaikille joilla alkaa nyt olee h-hetki. (tyttö koo ja kattili ja ketäs teitä nyt sitten onkaan...) te onnelliset saatte jo vaavine syliin. mää tuun täällä varmaan viimesenä kesäkuisista ilmottelee vauvauutisia... [;)]
 
mukavaa päivää mammoille. näyttäs tulevan taas kiva kesäpäivä.
 
Ihanaa etten ole ainoa, jolla alkaa kärsivällisyys loppua [:D]. Johan tässä on kohta yhdeksän kuukautta odotettu (tänään 39+3) ja nyt tuntuu, että pää hajoaa näihin viimeisiin pariin viikkoon. Kyllä on ihmisen mieli kummallinen... Varmaan osaltaan syy löytyy siitäkin, että näin loppua kohden ei oikein uskalla enää tehdä suunnitelmia ja sitä vaan jumittaa kotona odottamassa. Onneksi on edes tämä palsta henkireikänä [:)]

Nyt kyllä ulkona näyttää tulevan sen verran hieno ilma, että täytynee patistella itsensä kaupungille. Jos vaikka kävisi edes jäätelöllä, kun tässä vaiheessa ei oikein shoppailtavaakaan löydy: Enää ei kannata ostaa äitiysvaatteita ja normaaleja vaatteita ei uskalla ostaa, kun ei yhtään tiedä, että mikä vaatekoko menee päälle sitten tulevaisuudessa. Kaikki tavaratkin on vaaville jo hommattu, eikä lisää vaatteitakaan viitsi ostaa. Niitä pienimpiä kun ei kuitenkaan kerkeä käyttämään kuin hyvä jos kuukauden, varsinkin jos tämä vielä yliajalle menee, niin kuin oireet(tomuus) antaisi odottaa...

Hyvää kesäkuun ensimmäistä kaikille! Paljon onnea ja voimia kaikille seuraaville nyytinhakureissuun lähtijöille. Kukahan mahtaa olla ensimmäinen, joka kesäkuussa saa vaavinsa syliin... [:)]
 
mä just laskeskelin et varmaan juhannuksena käynnistetään, jollei
ala syntymään aiemmin. neuvolassa puhuttiin jo tos keväällä, et tuskin
tää kesäkuulle saakka pysyy mahas, mut toisin kävi. nyt otan seuraavaks
tavoitteeks siis ton juhannuksen.. :)
 
Täällä taaaaas meni eilinen ilta kipuillessa, mieskin luuli jo että nyt tuli lähtö synnyttää, mutta tietty nyt aamulla on taas parempi olo eikä mitään[:D]

Näin muuten viimeyönä unta mohomahasta, että oli synnyttänyt tytön[:D]! Alkaa jo siis foorumilaiset tulla minunki uniin[:D]

Inhottava tuo Gibsonin tilanne kun ei edes kysytä mukaan[&o] Mä huomasin töissä (oon sellasessa paikassa missä on about 30 työkaveria) kun kerroin olevani raskaana niin kukaan näistä mua vähän nuoremmista ei enää jutellu mulle eikä kyselly mukaan mihinkään työkavereitten iltamoihin (en varmaan olisi mennytkään, mut sinänsä tyhmää lopettaa kutsut kun seinään koska olishan siellä selvinkipäin voinu olla mukana jne). Mutta tuosta tuli vähän tyhmä olo. Kun sitten taas yhdenäkin tulinkin juttuun näiden vähän ja paljon itseäni vanhempien olevien kanssa joilla on itselläkin jo lapsia, mukava oli huomata miten he sitten alkoivat pitää minulle seuraa ja jutustelemaan [:)]

Tänään olis sitten neuvola yhdeltä jonne meinasin viedä ensimmäistä kertaa miehen mukaan (kerrankin pääsee edes kun lomilla), toinen on ihan innoissaan että pääsee ekaa kertaa kuulemaan pikkusen sydänääniä[:D][:)] Siitä sitten ostoksille.

Tulikin vielä mieleeni että te jotka aiotte käyttää noita kertakäyttö vaippoja (Vai miksikä niitä nyt sanotaankaan[:D]) niin millaisia olette ostaneet tai aioitte ostaa[8|]?? Meinasin pyörtyä eilen kaupan vaippahyllylle kun hyllyt vaan jatku ja jatku ja vaihtoehtoja oli kamalasti[:D] Onneks noita ihan pienimpiä vaihtoehtoja ei ollut ihan niin montaa. Mutta tuli sitten ostettua jotain liberon new born 2-6kg teippinauha vaippoja. Mä en yhtään edes muista kun joskus luin jostakin että kannattaa ostaa semmosia missä on semmonen kiinnitys systeemi että voi avata aina uudestaan ja uudestaan, että on parempi kun semmonen jota ei saa enää auki kun kerran on tökänny kiinni[8|] Mä en vaan muista oliko ne just noita teippinauhallisia vai mitä. Tulee todellakin edessä varmaan olemaan aikamoinen vaipparalli kun yhdessä paketissa jos on 60 vaippaakin (joka kuulostaa hurjan paljolta) mutta jos vauva tarvii jonku 10 vaippaaki päivä nii eihän tommonen paketti riitä kun viikoks ja noikin kun oli sieltä halvemmasta päästä, 9,95 eur[8|][:D]
 
koukku: Kiitos rintsikkavinkistä. Täytyykin tilata kun tietää minkä kokoisiksi rinnat kasvaa. Nyt mulla on kahdet imetysrintsikat, mutta epäilen, että ostin liian pienet.. Miten ne koot muuten menee? Siellä kun taisi olla tuumakoot?

Mä katselin koon ensin jostain suomalaisesta nettikaupasta missä myytiin noita jotka halusin. On siellä ihan hyvät ohjeetkin koon valintaan. Mulla on pieni ympärysmitta ja isohko kuppi, mutta onneksi löytyi sopivat tuolta! Mun on turha katsella Hennesin tai Lindexin liivejä, niihin ei mahdu ku murto-osa tarjonnasta sisälle [:D]!

Koukku 39+4
 
[:D] [8|][8|][:D] piti käydä kurkkimassa katusutariinan miehen fb sivuilla niin siellä oli profiilikuvana ihana pieni vaavinyytti josta näkyi kasvot ja musta tukka.... <3 [8D] vähän söpöä. ihan tuli tippa silmäkulmaan.. [;)]
 
Aurinkoista kesäkuun alkua kanssasisaret!! [:)]

Neuvola on taas takana ja sieltä vähän kuulumisia:
1.6 rv 36+6
Painonmuutos +300
RR 127/75
pissa puhdas
B-Hb 127
Sf 31
lapseveden määrä normaali
tarjonta rt
sydämensyke +
liikkeet ++

kovasti puhuttiin neukkutädin kanssa lähenevästä synnytyksestä ja sen jälkeisestä ajasta. kyllä alkaa olee aika konkreettista tää touhu [:D] ja sekin tieto saatiin nyt sitten että vauvan pää on kiinnittynyt [:)]

Tää lähtis nyt käymään kirppiksellä ja moikkaamassa kummityttöä! [:)]
 
Aurinkoista kesäkuuta kaikille! Tää on meidän kuukausi! [:)]

Mulle käynyt myös niin että kavereista osa ei edes pyydä enää mukaan, eikä tosiaan sillä että olisin muutenkaan jaksanut lähteä.. Mut olisi ollut kiva et olisi edes kutsuttu kun jotain tapahtuu!!
Onneks on kuitenkin niitä rakkaimpia ystäviä, joiden kans pidetään yhteyttä ja ollaan aidosti kiinnostuneita toisten kuulumisista ja nähdään.

Lääkärikäyntiin pettyneitä voisin lohduttaa sillä, että mulla ei edes ollut loppuraskauden neuvolalääkäriä!! Kyllä mua olisi aika paljon kiinnostanut kans tietää et mitä mun vartalossa tapahtuu.

Nyt tää lähtee pihalle nauttimaan auringonpaisteesta!
 
Takaisin
Top