kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaav1 Nyt onneksi viikot jo turvallisella puolella ![;)]
Tervetuloa mukaan !
Meillä on melkein sama LA; meillä on 27.6.[:)]
 
Jenni90 Niinpä, mieluummin näin kuin että olis ihan ennen aikojaan syntynyt. Nyt vaan elättelen toivoa ettei ainakaan yli menis, ku lääkärineuvolassa 2 viikkoa sitten oli kanavaa jäljellä 1cm ja aukikin ilmeisesti 2 cm. Mutta eihän se kai aina kerro mitään tuokaan.
LA:t on tosiaan aika lähekkäin meillä, saa nähdä kumpi lähtee ensin tositoimiin [:)]
 
Nyt tää valittas [:D]
Ihan uskomattoman kamala yö takana. [:(] Heräsin keskellä yötä siihen kun paleli. Palelu muistutti lähinnä 40asteen kuumetta. siinä sitten kolmen peiton alla tärisin monta tuntia (kuumemittarikin hukassa). Mahaan sattui myös TODELLA paljon. en edes tiedä oliko ne suppareita, sellanen kuvais ehkä lähiten et koko maha oli tulessa ja ne kesti kerrallaan kauan. varsinki ku liikahti niin mahaan sattui paljon. ja välillä ylä ja välillä alamassuun.. Nyt jännänä ja väsyneenä ootan neuvolaan menoa klo11 jotta saan kysellä mitä nämä meinas..
 
Huomenta ja hyvää viikonalkua kaikille! Toivottavasti päästään tällä viikolla jo moni nyytin hakumatkalle [:)]

Viikonloppuna, kun lueskelin ensimmäisiä synnytystarinoita, niin sitä alkoi todenteolla pohtimaan, että mitä sitä mahtaa ollakaan edessä. Kaikilla tietysti synnytys tarinat tulevat olemaan omanlaisia ja varmaan jokaisen lapsen kohdalla hieman erilaisia. Itse löysin ihan mielenkiintoisia artikkeleita bebesinfon sivuilta. Oletteko muut miten paljon lueskelleet etukäteen synnytyksestä ja onko hyviä vinkkejä, mitä kannattaisi käydä lueskelemassa, kun tulevaan valmistautuu?

Täällä muuten jo innoissani odottelen ensimmäisiä tarinoita kotiutumisesta ja ajasta kun sen oman nyytin saa syliinsä. Toki ensimmäiset päivät menevät varmasti uuteen perheenjäseneen tutustuessa, mutta jos jossain päikkäreitten välissä vähän ehtisitte laittaa kuulumisia, niin ehkä se oma kotiutuminen (sitten aikaan..) ei niin kovasti jännittäisi [:-]
 
Millähän voimilla mää nämä päivät vedän kun yöunet alkaa oleen niin niukkoja. Ja nyt pitäisi oikeesti NUKKUA jopa vähä talteen [:D].
Viime yön saldo 00.00-04.00 Ja sen jälkeen sit vain sellasia 10 min pätkiä... Sitten lueskelinkin kirjaa 6-8. Ei viitsinyt nousta ylös jotta ei toi mies herää. Ja kuitenki touhusin koko eilisen päivän. Luulis että olis kroppa halunnu levätä, mutta ei... [:(] Eilen kyll kaikki kolme S:ssää käytiin läpi mut eihän sitä mitään tapahtunut...

Ihanaa kun tulee näin paljon uusia. Kieltämättä tämä on koukuttanut minutkin. Aluksi kauan vain katselin taustalla ja kun sit sen ekan viestin uskalsi kirjoittaa niin se olikin sit menoa! Tervetuloa!

Orpo olo olla autoton. Kuitenkin itsellä ollut auto aina. Nyt ei ole... [:(] Ja uusi haetaan vasta parin viikon päästä (eli mikäli miestäni yhtään tunnen niin se hakee sen just sillon kun mua ja vauvaa pitäs hakee laitokselta, eli mahdollisimman viime tingassa) [:D]
 
neuvola takana taas..
eli 37+1
paino: +800g/vko..yht. pikkasen yli 20 kg jo tullu[:'(]..vaan neukku sano,että    voipi hyvinkin lähtee nopeesti karisemaan noi kilot,kun lähinnä turvotusta tässä loppu vaiheessa ollu toi painon nousu..
turvotus: ++
RR: 126/76
pissa: puhdas
suomifinland: 32
Tarjonta: RT
Syke: 132+ (oli kaveri varmaan unessa,kun ei potkinut yhtään kuunnellessa hyvä toisaalta ettei pienestä hätkähdä[;)][;)])
liikkeet : ++

Käski tarkkailla noita raskausmyrkytyksen merkkejä,vaikka ei kyllä mun mielestä ollu mitään kummallista..mut heti jos jotain ilmaantuu niin soitto neuvolaan ja ottavat näytteet jne. ja katsovat onko tarvetta mennä synnärille..
vauva on laskeutunu jo hyvästi alaspäin,pää oli aivan alhaalla..Eikä mikään ihme että tuntuu painetta alhaalla ihan valtavasti koko ajan..
Mulla noita kivuttomia suppareita tulee päivittäin..ja mainittin että selkä ja varsinkin alaselkä ollu kipee monena päivänä,niin th sanoi että joillakin voi supparikivut tuntua selän puolella enemmän kun vattan puolella..[8|]en oo ajatellukaan ikinä tuollaista..
Neukku myös ihasteli kun oon välttyny arvilta mahassa[:D]Ei oo onneks mahaan tullu vaan jenkat ja persus on ratkennu[:'(]Onneks nekin vaalenee..

Niin,se on TyttöKoollakin kohta nyytti sylissä,Ihanaa <3
 
Onpas tullut paljon uutta porukkaa mukaan, tervetuloa kaikille [:)] 
 
Tsemppiä kaikille jotka on vauvanhakumatkalle lähtenyt, ihanaa kun tulee lisää nyyttejä [:D]
 
Tuossa viikonloppuna oltiin mun vanhempien luona kylässä ja siellä naapuriin oli syntynyt kolmostytöt ja toisella naapurilla oli parin viikon ikäinen poika, voi että kun toiset oli pieniä ja suloisia. Vauvakuume kasvaa [:)]
 
Täällä oli illalla/yöllä taas niin pirun kipeitä supistuksia mutta ilmeisesti ei kuitenkaan tarpeeksi kipeitä kun olin kuitenkin jossain vaiheessa nukahtanut ja aamulla ei tuntunut enää mitään.. Rasittavia tollaset kipeät supparit jotka ei sitten kuitenkaan vielä ole niitä oikeita ja loppuvat kesken [:@] [:D] 3. päivä olis neuvolalääkäri, sitten näkee jos vaikka nää supistelut olis saanu jotain aikaseks tuolla alakerrassa, pakko myöntää että varmaan harmittaa aika paljon jos mitään ei oo tapahtunu [:)] Vaikka hyvähän se olis että vauva vielä jonkin aikaa pysyisi matkassa, jospa mä vielä pari viikkoa malttaisin odottaa. Ja ihan varmasti kun intoilen ja olen malttamaton niin tää kaveri ei tuu ulos ennenku joku sen sieltä kaivaa [:D]
 
 
 
 
 
Mulle sanottii, kun oon niin synnytys pelkoinen, etti mun edes saisi lukea mitään synnytys juttuja; mennä vain avoimin mielin. [:D] Joten en ole sitte edes lukenu mitään vinkkejä.[:D]

Niimpä, toivotaan,e ttä moni meistä pääsisi jo tämän viikon aikana hakemaan sen oman pienensä.[:)]

Mä oon ollu tänään oikeeen reipas ! oon joo imuroinu ja pessy lattiat ! Ja ensimmäinen koneellinen pyykkiä menossa; sitäkin aion pestä paljon ! Koiran pedit mukaan lukien ![:)] On kaikki sitten puhtaana[:)][:)][:)]


Koukkuun on jääty mysä täälä !

Henniv; hyvä että neuvolass kaikki hyvin !
Mulla kans tulee päivittäin ja paljon kivuttomia supistuksia ja sattuu alaselkään, ihan kun olis menkat tai alakamassa. [:-]

Aika käy vähiiiin ja viikot ne menee ! [:D] Oikeeestikki sitä alkaa jo jännittämään, että hitsit, pian meillä tuhisee vauva tuossa vieressä <3
 
Pakko tulla tänne heti kertomaan... tulipa saatua varmasti elämäni suurinta shokkihoitoa äsken kun ajettiin kotiinpäin Jumbosta (minä, mies ja nuorin poika) [:o] Meidän edessä ajoi joku nuori nainen ja takana tuli iso rekka kun nainen löi yhtäkkiä jarrut pohjaan ja halusikin yllättäen kääntyä keskustaan. Mun mies joutui tekemään aivan karseen äkkijarrutuksen ja samalla pelättiin tuleeko takaatuleva rekka meidän yli... Pelästyttiin niin mielettömästi että iso itku ja huuto pääsi. Rekka ei tullut onneks takaluukusta sisään eikä me törmätty naisen autoon mutta senteistä jäi kiinnni...

Päästiin sitten perille ja kun nousin autosta, mulla oli tullut maidot pitkin poikin, paita aivan märkänä ja alamaha kramppasi. Vyön jälki jäi masuun [&o] Soitin sairaalaan ja sanoivat että jos ei verta tule tai kipuja ei ole niin voin olla kotona mutta tilannetta pitää tarkkailla. Mitään veristä vuotoa ei myöskään ole, mutta jotain vetistä (valkovuotoa tai lapsivettä) tihkuttaa, ei supistele.

Luojan kiitos kaikki on kunnossa!!! Mutta vieläkin vapisuttaa... näin se loistopäivä alkoi täällä... huhhuh!!!
 
Hyi kauheeta, Tyttö Koolla perheineen ollut onnea matkassa!! Lähde käymään siellä synnärillä jos alkaa liikaa jännittämään!
 
Tyttö Koo:

Hui kamala... Joo varmaan säikäytti. Onneksi ei mitään sattunut.Tänään siellä sitten "kuunnellaan" tosi tarkkaan vauvan liikkeitä masussa.

Ajoin itse maaliskuussa toisen auton perään ja turvavyö kyllä nykäs ikävästi. Autoihin ei sinänsä tullut kuin naarmut, mutta kyllä sitä sairaalassa käytiin tarkistamassa, että kaikki oli masuasukilla kunnossa. Ainakin itse pidin oikein kirjaa vauvan liikkeistä viikon verran tämän episodin jälkeen.
 
tyttö koo: siinä varmaan sydän pomppailee suunnilleen loppupäivän, no onneksi ei kuitenkaan mitään käynyt.

Tervetuloa uusille! Tosiaan tämä koukuttaa, tulee kans monesti päivässä lueskeltua mut vähän oon laiska kirjoittemaan...


Niin sitä tulin kirjoittelemaan et tuossa äsken vessa käydessä taisi limatulppa irrota, siitä tuli niiin onnellinen olo:) Nyt voin alkaa petaamaan vauvan sängynkin, ilman hirveen pölyyntymisen pelkoa
 
Onneks tyttö koolle ei sattunut pahempaa! Kyllä varmasti säikäyttää tollanen tilanne[:o] Oon itte yhesti ollu pahassa kolarissa ja sen jälkeen säikäyttäny kyllä pahasti kaikki pienetki äkkijarrutukset tai kääntämiset[:o]Yksikin päivä mies vaan lintua väisti tiellä ja mä olin jo ihan shokissa että ollaan kohta metässä ja jopa tuokin sai mun mahan ihan kipeäks.

Täällä olis tänään kauppapäivä, jääkaapissa vaan valo ja kaikki muukin perustarpeellinen loppu. Lisäks ajattelin vihdoinkin ne imetysliivitkin löytää (huomasin eilen että yöpaidassa oli rinnan kohdilla pari tahraa, sitä sitten naurettiin miehen kanssa että nytkö musta se lehmä tuli[:D]) Vähän jänskättää lähteä kun mun tuurilla kumminkin synnytys alkaa siellä kaupassa[:D][:D][:D] Viime yön unisaldokin huimat 5 tuntia ja tuostakin varmaan 3 tuntia vielä vessakäyntejä ja valvomisia. Lisäks pitäs lähteä anoppilaan (toivottavasti se synnytys ei ainakaan siellä alkais kun matkaakin reilu 100km ja mieluummin vaikka siellä kaupassa ko anoppilassa[:D]) niin hei hei vaan päiväunetkin. Mutta jospa tämä tästä [:)]

Aika menee kyllä nopeaan. Oon ollu jo 5viikkoa töistä pois! Ihmekkun alkaakin jo pää hajota tähän kotona oleiluun kun ei lenkillekään uskalla yksin mennä näiden kipujen takia. Onneks miehellä on tää koko kesäkuu kesälomaa mutta mutta.. mieluumminhan tuo on autoaan rassaamassa kun mun luona kotona[:D] ärsyttävää. Mutta toisaalta, mun hermot menis siihenkin kyllä jos pitäs olla toisen kanssa 24/7 ja toinen olis vielä kokoajan takiaisena kyselemässä vointia ja että joko lähetään jne[:D]
 
Nuo läheltä-piti-talanteet on kamalia ![:@]
Onnekse pelkällä säikähdyksellä selvisitte !

Mee käymään näytillä, jos edelleenkin jännittää ja kramppailee vatsa. Liikkuuhan vauva ?[:)]

Onneksi turvavyö ei voi vauvaa satuttaa. Vaikka mahaan jäisikin suuret jäljet/painaumat. Onneksi lapsivesi suojaa vauvan niin hyvin.[:)]
 
Vauva liikkuu ja hikkailee ihan iloisesti, onneks. Makailen nyt itse tässä sohvalla ja olo suht ok. Luulen että enemmän sattui henkisesti kuin fyysisesti, mutta toki tätä tilannetta nyt tarkasti seuraillaan täällä. Mies oli jotenkin niin liikkis kun päästiin kotiin, se halasi mua tosi kauan ja itki... sanoi että ei olis kestänyt jos meille olis jotain tapahtunut... ja pyysi saada juoda pari kaljaa hermostukseensa. En voinut kieltää...

Pari vuotta sitten meinattiin ajaa hirvikolari, silloinkin oli iso pipi tosi lähellä... ja silloinkin oli enkeleitä matkassa... pistää kyllä todella hiljaiseksi nyt jotenkin täällä... [8|]
 
Ihana tuo miehesi[:)] <3

Niimpä, aina sitä ajattelee MITÄ JOS....
vaikka pitäis olla iloinen ja onnellinen ettei mitään käynyt ja suojelusenkelit olivat mukana, mutta ihminen vaan on sellainen, miettii aina, että mitä jos olis tapahtunut...

hyvä että vauva liikkuu ja hikkaaa [:)]
ota loppu päivä nyt rennosti ![:)] äläkä stressaa mistään
 
Hui kamala mikä tilanne! Kyllä tuollainen säikäyttäisi kenet vaan. Onneksi ei kuitenkaan sattunu mitään. [:-] 
 
Lauantaina tuli se 37 viikkoa täyteen. [:)]  Mutt laukut on edelleen pakkaamatta. Luotan ja uskon ett meillä mennään melko lähelle laskettua aikaa ellei ylikin joten turha vielä hoppuilla... Pitäs muutenkin päästä vielä soppaileen jonnekin isompaan kaupunkiin viimesiä tavaroita ja tarvikkeita kun ei täältä tuppukylästä löydä kaikkea.  
 
Viikonloput menee aina liian nopeasti ja yllättäen aina huomaan ett taas on maanantai ja yksin saa olla viikon kotona [&:]  Eilinen päivä meni melkein kokonaan ulkona kukkapenkin kimpussa ja terassia öljytessä. Mutt pakkohan noi pihahommatkin on joskus tehdä. Mieshän teki suurimman työn mut yritin olla mahdollisimman paljon mukana häärimässä kun ajattelin ett alkais jotain tapahtua ton masunkin suhteen jos vähän yrittäis rehkiä. Nii joo lauantaina mies pesi meidän kämpän lattiat ekan kerran koko kaheksan vuoden yhteiselomme aikana [:D] Meillä on kyllä ollu tapana siivota yhdessä ja työnjako on ollu se ett mies imuroi ja minä moppaan mut nyt musta ei oo enää kyykkimään nii hän hoiti homman.
 
Ihana lukea kun toisille on jo alkanut tapahtua ja nyyttejä syntyy melkein päivittäin!
 
Nyt jos lähtis ottaan päikkärit...
 
tervetulloo kaikille uusille mammoille..... [:)]
 
huii.. siellähän taas tapahtuu.. limatulppaa irtoilee ja on käynnistystä ja sektioo. jänniä aikoja nämä. [:D][:)]
 
tällä ei mittään missään.. yöunet vetäsen ihan huoletta sellasta 10-12h ilman pissareissuja ja missään ei kolota eikä juili, ei jomota, ei kiristä.. ei mitään.
[&:] olisin jo niiiiiiin valmis lähtee punnaan tätä ipanaa pihalle... toi autolla ajokaan ei oo enään mitään mukavaa hommaa ku maha on eessä kokoajan ja mä tuun hulluksi täällä neljän seinän sisällä.. ku virtaa ja voimia on mihin vaan.... mutta ilmeisesti täsä on ootettava vielä ainakin se 3vkoa. odottavan aika on niiiiiin pitkä. mä oon kanssa joka ilta lämmitellyt tota meidän puusaunaa ja makoillut lauteilla piiiitkään.... en enään pysty kovissa löylyissä olee mutta sellasissa jälkilämmöissä kiva vaan pötkötellä..  noh loppuviikon mäkin oon autoton kun vien auton huoltoon ja tolla jenkillä mä en enään viiti ajella ku näkyvyys muutenkin lotjakkeessa "huono" ja tän mahan kaa sitä ajaminen vähän hankalaa.....
sais nyt oikeesti alkaa kuuluu siitä mohomahasta. [&o][8|]
 
 
 
Takaisin
Top