kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ikäviä uutisia.
Käytiin tänään siellä kokoarviossa, ei koossa ollut mitään erikoista, ei kuulemma ihan pieni. MUTTA vauvan toinen munuainen laajentunut tai siinä jotain häikkää. Voi olla että synnytyssairaala vaihtuu helsinkiin ja voi olla että lapsi vaatii synnyttyään leikkaushoitoa. Ens ti saatiin uus aika omaan sairaalaan. Jos lähtee ennen sitä syntyyn niin tervetuloa synnyttään.
Kohdunkaulaa kuulemma vähän jäljellä, auki sormelle ja pää tosi alhaalla. Että voi kuulemma syntyä millonvaan, mutta voi mennä kakskin viikkoa. Jotain väläyteltiin käynnistyksestäkin yms. vähä meni mieli matalaks [&o][&o][&o][:o]
Toivottavast me kaikki selvitään loppuajoista ja saatais omat terveet nyytit kainaloon.
 
Moikka mammat!

Tulin vaan nopeasti kertomaan että meille syntyi terve poikavauva viime yönä klo.4.54. Mittaa herralla on 3560g ja 51cm. Synnytys oli tuskallinen, ponnistusvaihe kesti 1,5h ja jouduttiin käyttämään imukuppia sekä tekemään eppari. Mut palkinto on kyllä aivan ihana, oma rakas poika! Kerron synnytysatarinan sitten myöhemmin.. Mikäs on muiden tilanne, joko muita poksahtanut??
 
Ikävää kun sä iitsu joudut jännittämään nyt tuommoista. [&o] Ilmeisesti homma on kuitenkin ihan hoidettavissa?? Ja jos nyt jotain hyvää tästä voi löytää, niin onneksi se huomattiin nyt ja sitä voidaan alkaa hoitamaan heti! Voimahali sullekin ja sille teidän pienokaiselle ennenkaikkea! [:)]
 
ONNEA Pulina82:LLE!!!! [:)][:)][:)][:)]
AIVAN IHANAA!

Nyt on sit ihan todistettavasti eka kesäkuinen syntynyt!! <3

Huoh.. Ehkä mäkin pian! [:D]
 
nonii.. sieltä tuli kesäkuisiin poikalapsi.. ihanaa.. [:)] onnittelut. vielä kerran.

iitsulle:[&o] pikkuvaavit on ihmeen sitkeitä tapauksia ja hyvä että tässävaiheessa huomattiin niin hoito pääsee alkamaan sitten ajoissa.. tympee vaan jännittää viimesillään tuollaista. voimia sinulle ja pikkumassuasukille.
 
Taisi jäädä nimittäin sitten mohomahakin sille reissulleen taysiin kun ei ole mitään kuulunut


Vai onko edes ehtinyt sinne saakka[:D][:D] Mä oon kans kade ! Odottelen vieläkin malttamattomammin nyt omaa rakasta syliini. <3

Henniv; inhhottavia tollaset yhtäkkiset kivut. Supistuksissa kyllä on yksisteenkin kestämistä.[:-] ---> mies kun on sellainen että "joo,tulen samontein apuun.."välillä raivostuttaa..Kaikkia muita autetaan kyllä vaan omaan kotiin ei voi mitään tehdä tai jos tekee,niin se saa jäädä jos muut tarvii jeesiä..arghh.. ---> Samanlainen mies justiin ku täälä huushollissa ! Auttamassa aina muita niin, että jää omat hommat kotona retajamaan...[:@][:D][:D] Tai musta tuntuu, että miesten on paljon "helpompi" tehdä kaikkea muuta ihan missä vaan kun kotona. Tai siis esim. kotona saa yhdestä lampun vaihdosta höpöttää monta viikkoa, josko se sen vaihtais, mutta sitte joku tuttu esim- kerran kysyy, että voisikko vaikka auttaa laatoituksessa joku päivä niin sinne lähdetääns iltä istumalta ![&:][:D][:D] Onko sun mies mikä ammatiltaan ? Kirvesmies/timpuri? kuulostaa meinaan niin tutulta tekstiltä[:D] Meillä alkuraskaudesta mies olis viikkokunnassa töissä. Eli vain viikonloput kotona. Raksamies kun on oikeasti ammatiltaan ja siinä se huonopuoli että ne työt ei ole aina lähellä vaan sinne on mentävä. Meillä monet sodat käytiin tästä asiata. Rahaa tulil kivasti mutta miestä ei kotona koskaan. Ja musta on kivempi kuitenkin että on se mies kotona. Mutta, onneksi meillä ei enään reissuhommia nyt kun työpaikka ja "ala" vaihtui. Täälä päin kun ei meinaa olla töitä raksamiehille....



Ananats; Isosti voimia sinne päin ![&:]


iitsu; Kyllä nyt koetellaan.... Onneksi ei kuitenkaan ole vauvalle hengenvaarillinen ! Varmasti on mieli maassa, kun kyse on kuitenkin omasta pienestä. Mutta onneksi hoitohenkilökunta on ammattitaitoista ja pätevää ! Suuret tsempit sinne sulle ![&:][:)]

Pulina82 Ei ole totta !!! Ensimmäinen kesäkuinen nyt masun tälläp puolen ! <3 uskomatonta ![:)][:)][:)] Ihana juttu, näin se vaan on, että me poksutaan nyt kaikki vuoron perään. Varmasti oli palkinto kaiken tuon arvoinen ! ja enemmänkin !
 
Jenni90; tsih,joo,just jostakin lampunvaihdosta saa puhua monta viikkoo,ja sit kun mies huomaa että mä oon menossa sitä tekemään,niin kyllä sitten sanotaan että kyllä Hän sen tekee[>:]
Joo,kirvesmieshän tuo on..Tekee tiimareille kalusteasennuksia isänsä kanssa tällä hetkellä,joten työt on siis aivan ympäri suomea ja välillä ollut työreissuissa kolmekin viikkoa putkeen..niissä on ollut kärsivällisyys kyllä välillä koetuksella[8|]
Onhan tuo nyt yrittänyt kysellä lähempää töitä itselleen,vaan ei oo tainnut tärpätä kun ei oo puhunu mitään niistä enään..Minäkin tykkäisin enemmän että miehellä olis säännöllisempi työ jne..Ja varsinkin nyt kun lapsikin tulossa,niin olis mukava että isi olis edes illat ja yöt kotona..mutta kun ei löydy muuta nii on pakko tehä noita töitä mitä on[8|][8|]
 
Jenni90: Mä sain myös viime vuonna tuollaisen Kelan pikavoiton... Tosin se oli kaksinkertainen sinun laskuusi nähden [:@]
Toisaalta ärsytti, mutta itseppä olin laskenut tuloni miten sattuu... Palautinkin vapaaehtoisesti yhden opintotuen ja luulin et se riittää mutta ei...

Mun mies tekee myös pitkää päivää töissä juuri parhaillaan. On yksityisyrittäjä niin yrittää tehdä vähän "takataskuun" noita duuneja. Eilenkin lähti aamulla 8 aikaan töihin ja tuli pitkästi 12 jälkeen yöllä ja taas lähti 8 töihin. [:(] Käy vähän sääliksi, mutta eipä se minun sanaani kuuntele. Jos sitte viikonloppuna sais nukuttua kunnolla... Vähän yksinäiseksi käy kyllä nämä minun päiväni. Paljon kyllä olen mieheni mukana töissä. Välillä tuntuu, että ei me seurustella, me vain nukutaan samassa sängyssä.
Tosin, silloin kun mieheni poika on meidän luona niin miehenikin viihtyy kotona [:D]
 
Henniv; Joo niiin tutun kuulosta. Mutta minkäs tekee, kun rahaa on jostain saatava... Mutta hermoja raastavaa se on.


Jep, täälä kans aika yksinäisiä nämä päivät ilman miestä.
Huomenna meen kaverin luo kattomaan pientä prinsessaaa[:)] parin kuukauden ikäistä neitiä.
 
Mun yksinäisyys loppuu huomenna kun mies jää kesälomalle!!! [:)]

3 kuukautta olen nyt yksin ollut kotona joten ihan luksusta!
 
[:)] mun pitäis olla nukkumassa kun pitää hakee mun vanhemmat lentokentältä tuossa aamuyöstä... jää muutoin unet kyllä tosi vähiin.... mutta eihän täsä malta. [;)] pitää vaan istua napottaa täsä koneella ja välillä käyä touhuaa muka jotain.. ois kyllä hirmusen mukavaa lukea kesäkuisten eka synnytystarina ja kuulla myös mohomahan ja ciran kuulumisia.............
 
Iiitsulle jaksamista! Ja kaikille muillekin, jotka on saaneet huonoja uutisia. Ne pistää kyllä aina miettimään[:(]

Ja Pulinalle onnittelut ensimmäisestä keskuun vauvasta!

Täällä todella nyt tapahtuu, jos muutaman tunnin on poissa koneelta niin saa oikein käyttää aikaa, että pääsee kahlaamaan viestiketjun läpi. Huh.

Mullakin on kyllä Kelasta kaikenlaisia kokemuksia, mutta onneksi äitiyspäivärahapäätös oli hyvä kokemus. Elleivät nyt sitten joskus herää vielä sitäkin muuttelemaan... toivottavasti ei. Itselläni kun se tilanne, että vaihdoin alaa ja työpaikka 2008 siten, että tein sen vuoden vielä osittain vanhaa työtä uuden rinnalla, ja vanhasta työstäni sain tuplasti sen verran palkkaa kuin uudesta, joten äitiyslomalle jäädessäni päivärahani on parempi kuin mitä ansaitsin työlläni viime aikoina.

Ja neuvolaa varten pidättämisestä vielä... että ei minullekaan kukaan ole sanonut, että pitäisi pidättää, mutta jos käyn juuri lähtiessä veskissä kotona, niin hyvä jos saan yhtään liruakaan purkkiin neuvolassa... niin olen sitten pidättänyt pari tuntia. Ja silti välillä tullut kyllä sellainen liru että huh! Mutta hätä on aina kova, niin se on muutenkin, mutta silti, kun vessaan pääsee, niin harvoin tulee kuin pikkuinen liru. Sitten sitä miettii, että tämän takiako nyt juoksin taas vessaan[:D]
 
Mä odottelen myös ensimmäisiä synnytys kertomuksia/kokemuksia. [:)] Ja kuvia niistä pienistä täydellisistä ihmisistä ![:)]
 
Pulina sitten avasi pelin, hienoa!! [:D] Aatelkaa että eka kesäkuinen syntyi vasta 27.5., kun olis voinut tulla jo monta viikkoa aiemminkin vauvoja.

AnAnAtsille paljon voimia vaarin sairauden kanssa kamppailuun - keuhkokuume kuulostaa toki pahalta mutta on varmasti parhaassa hoidossa ja toivottavasti toipuu näkemään teidän pikkuisen, uskotaan parasta!

Iitsulla on koettelmus kans, roppakaupalla voimia. Ensin pitää jännittä synnytyksen puolesta ja vauvan voinnista ja sitten vielä tuo. Mutta kuulostaisi sellaiselta ongelmalta, jonka lääkärit tuntee ja tietävät mitä tehdä, eikä ole niin akuutti että heti tarvitsee saada vauva ulos ja leikkaukseen. Voisko olla vauvan kannalta vaan parempi näin että tuli ilmi ennen synnytystä, jotta osaavat toimia oikein.

Osuukohan meillä jollekin muulle myös leikkaustarve vauvalle, joka selviääkin vasta synnytyksen jälkeen. Ultrattu on viimeksi tammikuun puolivälissä, joten ei ole mitään tietoa vauvan kehityksestä sen jälkeen. Mutta ei auta murehtia etukäteen!

Kevyempiin aiheisiin: nyt on ihan kaikki valmista, ei muuta kuin odottamaan. Tjaa, pitääkö muuten siivota kämppä, jos sitä väkeä sit alkaa lappaamaan kun sairaalasta pääsee himaan. vai saisko ton miehen tekemään sen sillä aikaa kun mä loikoilen sairaalassa. So not. Muuttopakkaamisesta nyt puhumattakaan, vieläkään en ole aloittanut, LA siihen enää 24 päivää, Auts!
 
b]Perhonen Meillä mies on höpöttäny kok oajan, että kun olen laitoksella ja ennen kun tulen kotiin niin hän siivoaa täälä ja käy kaupassa ostamassa kaapin täyteen ruokaa, ettei mun tarvii murehtia ruuasta.[:D] Ihanasti mun mielestä ajateltu. Kun ite en oo edes maininnu kertaakaan että täälä pitäis olla siistiä kun kotiin vauvan kanssa tullaaan[:D]


Kai hän tuntee mut vaan niin läpikotaisin.
 
Minä luulen että täällä odottaa tiskivuori kun tulen laitokselta vauvan kanssa. Tai vaihtoehtoisesti roskis täynnä kertakäyttöastioita..

Muutkin saaneet KELA:lta kivoja yllätyksiä näin äitiysloman kunniaksi. Itse sain eilen kirjeen jossa käskivät maksaa toukokuun opintotuen takaisin, koska en ole siihen oikeutettu äitiysloman takia, enkä ole ilmoittanut lomasta ajoissa. Kuitenkin maaliskuussa äitiysrahaa hakiessani kyselin vielä erikseen tuosta tuesta ja olivat sitä mieltä että tottakai olen siihen oikeutettu ja erikseen vielä ilmoitin opintojen keskeytymisestä niin ikään jo maaliskuussa. Olisi varmaan liikaa vaadittu, että kaikilla kelan virkailijoilla olisi samat tiedot noista asioista, ettei jokainen päätös olisi täysin riippuvainen siitä kuka paperit sattuu käsittelemään. No, sentään vain yhden kuukauden tuesta on kyse, mutta tympii se silti.
 
Onko kellää muulla lantioluut niin löysät että naksuu pois paikoiltaan kun astuu vähänkin huonosti? Mulla on muutaman kerran nyt menny joku luu lantion kohilta (tai lonkkaluu) sijoiltaa ku laitoin kenkää. ja sitten tänään kaupassa rullaportaihin astuin jotenkin vähän vinoon. Nii kaikki kamat levisivät rappusii ja pirtelöt syliin mandariiinejä sun muita sain keräillä sit ympäri kauppaa [:D] Mutta sattuu ärsyttävästi kyllä.
 
[:)] meillä toi ukkeli kyllä huolehtii muutoinkin täällä että kaapista löytyy evästä.. meillä pittääkin aina vähän kysellä että ethän oo käyny kaupassa jos mä nyt sitten kaupan ohi ku tuun ni käyn hakkee tarvittavat tavarat.. siis kysellään puolin ja toisin.. [:)] yleensä me kyllä käydään kerran viikossa ostelee lähinnä viikonlopun eväät yhessä mutta viikolla toi ukkeli sitten huolehtii muutoin täydennykset.
aina kun oon ollut pois kottoo esim oulussa niin täällä on kyllä kaapissa oottamassa sitten mulle sellasia mistä mä tykkään... ja kun tulin espanjasta niin oli esim tuoreet ruisleivät oottamassa ku ties että mä himoitsen niitä ku pari viikkoo syäny pelkkää pullamössöleipää... ja siivookin se... ei tartte käskee tai ootella vaan ihan omatoimisesti tarttuu imuriin.. yleensä me kyllä siivotaan yhessä...
mun ei tarvii kyllä yhtään huolehtia siitä missä kunnossa koti on ku tuun ipanan kanssa kotio. tiijän että täällä on varattuna mulle kaikkee mistä tykkään ja koti kiiltää.. niin ja pyykkääkin se. ihan itte laittaa pyykkinsä konneeseen ja kuivumaan... toi on kyllä niin kultanen mies että mää jaksan aina vaan olla enempi siihen lovena.. [;)][:D] ei paljoo makoile sohvalla ku "aina" on jotain tekemistä tai ollaan menossa johonkin.. ja jos sillä ei oo tekemistä niin se meinaa tuskastua.. ainut minkä se pyhittää on töiden jälkeen tunnin lepotauko sohvalla uskokaa tai älkää kauniita ja rohkeita kattoen... tosin se ehkä pysyy puoltuntia siitä hereillä ja sitten puolituntia torkkuu.... [:D] mutta sitten sillä onkin taas kauheesti virtaa.... [;)][:D]
 
hahahahaahah.. ja meikä repes ihan täysin [:D][:D][:D] Siis noiden kauniiden ja rohkeiden takia [:)][:)] Pakko sanoo, että kyllä vetäis mullakin mielen melko synkäks jos joutusin joka päivä seuraamaan kauniita ja rohkeita. Viittaan siis tällä siihen musa makuun [;)] Mutta kuulostaa miehes just ihanalta. Voit hani olla ylpeä miehestäs ja varmasti oletkin [:)]
 
Takaisin
Top