kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaahas. Nyt on neuvolassa käyty.
Pissassa proteiinia kahdella plussalla ja paineet 130/90 (normaalit ollut 110/60). Ja koska myös turvotukset on melkoiset, niin tuli passitus äitiyspolille. Kysyin suoraan, kuinka todennäköistä on, että tässä kehittyy raskausmyrkytys versus että poikkeamat palautuu ennalleen. Kuulemma on erittäin todennäköistä, että raskausmyrkytys kehittyy kun on noi kaikki löydökset tuollaiset. Että sillee. Siihen meni mun "suoraan oppikirjasta-raskaus". Nyt sitten pitää vaan levätä. Saa nähdä miten onnistuu - ei ole mun vahvin laji... Pitää ajatella Papun parasta!
 
Ananats: Mä olen pessyt erikseen sekä muun pyykin seassa. Meillä on vaan tosin pienempi pesukone kuin teillä. Tais olla 3-4kg kone..?

Ja nyt perustin ton onnittelu-ketjun. [:)] Jänskättää kuka ensiksi räjähtää [:)]
 
Mulla kanssa viimein ensimmäinen vauvapyykkikoneellinen menossa. Hassulta tuntui latoa kone täyteen pikkusta pyykkia ja pelkkää valkoista tää ensimmäinen kone, itse kun enemmän mustaa vaatetta omistan, en yhtään valkoista:D Piti oikein äidiltä kysyä neuvoa että mitä siinä valkopyykissä oikeen voi olla mukana etttei tuu vvärivahinkoja:D Oon kyllä todellinen pyykinpesun ammattilainen...:D

Joo tosta alapään siistimisestä... itse olen yrittänyt peilin kanssa ja ilman saada vähän edes siistittyä, en sitten tiedä kuinka siinä on tullut onnistuttua:D
 
Onnea Sarian ! Mä hehkutan kuukaudesta niin toisilla toisiaan enään muutama hassu päivä laskettuun[:D]
hani;Jep, epätietoisuus on kaikkein karmivinta ! Ihan aiheestakin sait kiukuta!


Kaikki taas tuntuu leipovan kaikkkea ihanaa[:D][;)]


Lennu_G; Onneksi sulla jo melkein täydet viikot ! Muista lepäillä loppuaika ![:)]

Virginia; Katoinkin, että olit sellaisen jo perustanu[:)] taitaa olla jo kolme meistä poksahtanut ![:)] jospa saadaan pian kuviakin heistä nähdä ![8D] hiukan on malttamaton olo !
 
Tepä ootte olleet ahkeria. En ymmärrä mistä tämä laiskuus johtuu. Pitäis pestä hirveesti pyykkiä ja järjestellä kaikkea mutta ei vaan löydy jaksamista siivoamiseen. Muuhun kyllä löytyy energiaa[;)] Voisiko joku tulla meillekkin pyykkäämään ja vähän imuroimaan kisun karvoja?

Tänään kun neukusta käveltii poies nii tuntu että jotai valahti housuihin, mutta se olikin vain yllätys määrä valkovuotoa. Ällöttävää miksi sitä tulee niin paljon, että housutkin kastuu!?

Mennään äitin kanssa hakee meidän auto lääkäriltä ja sitte kaupoille ostamaan viimeiset pikku tilpehöörit. Sitä siis odotellessa. Nuori äiti: meilläkin äiti on mennyt ihan sekasin onnesta. Joka kerta tuo säkillisen vaatteita ja soittelee aina kun on kaupasta että ostaa tämän ja tämän asun/härvelin. Onhan se mukavaa, mutta jo nyt hukumme tähän tavaramäärään. Ja äitikin on jo vanhan huoneeni sisustanut vauvalle huoneeksi kun saa sitten vaavin hoitoon [:)]
 
Ja voiko olla totta, että laskettuun on enään 2 viikkoa. Eilenhän vasta plussasin[;)]
 
hienoa, että muutkin hukkuuu tuohon vauvan tavaroiden määrään[:D][:D] täälä kans ! Kuinka voikin pienellä ihmisellä olla jo näin paljon tavaraa, ja silti aina jotain pientä pitää ostaa, tulee hyvä mieli ja vauvan juttuja on ihana ostella[;)][;)]
 
Meilläkin hukutaan vauvatavaraan mutta ei siks et sitä olis paljon vaan siks ettei sille oo tilaa. Tässä kuumeisesti oottelen, että pääsee muuttamaan ja saa tavarat paikoilleen ja pääsee hankkimaan uutta. Vauvan huoneen sisustus puuttuu kokonaan, joskin aluksi se kuitenkin nukkuu meidän huoneessa, joten ei sillä niin kiire edes ole. Mutta todennäköisesti käy niin, että suurin osa hankinnoista tehdään vasta, kun vauva on syntynyt. Eli ei muuta kun sitten vaunujen kanssa kauppoja kiertelemään, jee...[:)] Pitää vaan toivoa, että itse tokenee synnytyksestä nopeasti ja saa elämän rullaamaan...

Itsellänikin olisi kova hinku leipoa kaikenlaista pakkaseen valmiiksi, mutta sitäkin tämä tilanpuute haittaa. Meillä kun on vaan pieni pakastin, tuollainen jenkkikaaappimallinen yhdistelmä. Joten ei sinne ihan kamalaa määrää mitään leivota!! Kunpa oltais päästy muuttamaan jo vähän aiemmin!!
 
Katjuskainen: onko teilläkin muutto edessä? Me saimme juuri asunnon ja kaupat tehdään ensiviikolla ja muuttamaan pääsemme kesäkuun lopulla. Mietityttää miten kaiken tämän jaksaa vaikka ihanaahan on saada uusi koti ja sinne vielä pikku vaavi. Rankaksi silti varmaan käy. Meilläkään nykyisessä asunnossa ole yhtään säilytystilaa. Kaikki vaatteet on säilytys laatikoissa ja niitä on sitten sängyn alla ja joka nurkassa pinottain. Ärsyttävää tämmöinen.
 
38 viikkoa täynnä, enää 2 viikkoa laslettuun aikaan.

Voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen toi Lennu_Gn idea noista hepeneistä! Pitäis käydä ostaa sellaiset stringit, mitkä on auki jalkojen välistä (olis muuten hyvät synnytyksessä!) tai jotkut syötävät alkkarit. Ei niissäkään olis kovin hääviä lähteä synnyttää, joten ehkä vois alkaa tapahtuu... [:D]

Mä olen kans miettinyt yksityisellä käymistä vielä, kun ei kukaan halua mun haarukkaan vilkaista. [8|]

Pitäisköhän leipoa raparperipiirakkaa mun muutkin on sitä tehny ja noita tuolla pihalla olis! Namskis!

Ja yhdyn kans Gibsonin ideaan!
 
Jann Meillä joo muutto on edessä reilun kahden viikon päästä. Ollaan asuttu lähes koko tää raskausaika väliaikaisesti tilassa, joka on yksi iso noin 40 neliöinen huone, jonka yhdellä seinustalla on keittiö + vessa + pieni eteinen. Suihku ja sauna ja pesukone löytyy kellarista, jonne pääsee ulkokautta, talvella oikein mukavaa[&:] Että sanotaanko että hieman hankalat tilat, onneksi saadaan nippanappa toivonmukaan muutettua ennen vauvaa!! Voin sanoa, että taas arvostaa sitä, että on huoneita, joista saa oven kiinni, ja ihan oikea koti, ja suihku- ym. tilata ihan saman katon alla!!

Syksyllä myytiin oma kerrostalokämppä pois ja vasta joku aika sitten löydettiin sopiva omakotitalo. Meillä on kanssa suurin osa tavarasta pahvilaatikoissa, ollu nyt jo puol vuotta. Ja mun kaikki vaatteet muovisissa säilytyslaatikoissa, ei mikään järin käytännöllinen vaatekaappi...
 
[:D] Voi ei teidän kanssa! [:D]

Nyt tuli hirvee leipomisvietti... Joutuukohan sitä lähteä kauppaan.

Meillä vain joutuu aina vähä taiteilemaan tuon leipomisen kanssa. Pullan teen ihan aina pullana, mutta täytyy aina leipoa jotain kaveriksi kun miehen poika on kanamunalle allerginen ja onhan se epäreilua jos hänelle ei jotain ole myös tehtynä.

Jaaha... joutuukohan sitä lähteä kauppaan. [:D]
 
Täällä on nykyään niin hurja kirjoitustahti etten meinaa pysyä kärryillä.. Mutta kovasti täälläkin jännätään että jokohan sieltä on ensimmäiset nyytit tullut maailmaan [:)]
 
Tänään oli niin tarkoitus vähäsen siivoilla mutta taitaa jäädä illemmalle tai huomiselle kun meinaa noita kipeitä suppareita taas tulla sellaseen tahtiin ettei taida tulla imurin kanssa heilumisesta mitään [&:] Ei nää mitään synnytyssupistuksia vielä kuitenkaan ole kun kipu pysyy koko ajan suunnilleen samassa, jos lähtisivät kipeytymään entisestään niin voisin vaikka jo vähän hermoilla mutta tälläisiä ne oli viimeksikin ja lopulta loppuivat hiljalleen. Tosi kiva jos nää viimeset viikot on tälläistä kipuilua mutta ilman että mitään oikeasti tapahtuu [:@]
 
Alan olemaan jo niin kypsänä tän mahan kanssa, nyt pari päivää ollut niin järkyttävää närästystäkin ettei mitään rajaa. Kohta paketillinen rennietä mennyt eikä tunnu auttavan kuin korkeintaan puolisen tuntia. Sisuskalut varmaan sulaa ennenkun vauva tulee ulos..
 
Alkoi tehdä kovasti mieli pullaa kun niin moni nyt tuntuu jotain koko ajan leipovan [:D] Mutta ei meidän keittiöön nyt mahdu mitään pullataikinaa vääntämään kun tiskialtaassa odottaisi hirmuinen kasa tiskiä (meillä ei siis ole tiskikonetta), normaalisti olisin kyllä jo tiskit hoitanut aikoja sitten pois mutta ukko lupasi hoitaa ne vaihteeksi mutta eipä ole saanut aikaiseksi ja minähän en niihin koske kun kerta on luvannut ne hoitaa, vaikka olisi sitten kaikki astiat likaisina [:@] [:D]  Vähän tekee kyllä tiukkaa kun itse tykkään pitää paikat siisteinä ja järjestyksessä mutta tällä kertaa en ajatellut luovuttaa [:)]
 
 
 
Aaarggg [:@]. Nyt alkaa nää alapääongelmat riittä mulle [:'(]. Hiivatulehdusta, pH:t ihan pielessä, pukamia... Tänään lähin apteekkiin hakee jotain helpotusta noihin pukamiin (jotka alkoivat oireilla lievästi pari päivää sitten). Ac3 oli loppu kolmesta apteekista (enkä jaksanut enää neljänteen mennä), niin suosittelivat Hädesalvaa. Sitä sitten ostin ja kotiin kun pääsin kokeilin heti. Perkele että kihelmöi [:@], siinä on mentolia. Tunti sitten tuota rasvaa laitoin, enää ei kihelmöi.

Ja lisää alaosastojuttuja. Mammakalsareita oon käyttäny jo hyvän tovin, ne kun eivät purista mistään. Stringejä normaalisti käytän, mutta nyt nuo narut häviää jonnekin ja painavat muutenkin inhottavasti. Synnyttämään oon menossa ihan luomuna, kaikkine karvoineni. Ruokotaan paikat sitten kun sinne taas näkee [;)].

Tälläisiä navanalusjuttuja tällä kertaa. Nyt meen keittää pikkusiskolle etukäteis synttärikahvit [:D]
 
Onko kukaan muu saanut kotiin stix-pissatikkuja? Ne on erilaiset kuin meillä töissä, enkä tajunnut kysyä, kauanko pitää odottaa, ennen kuin tulos on luotettava vai näkyykö se välittömästi? Ja neuvolassa ei vastata puhelimeen.. Vinkkejä?
 
Ja sitten pakko hehkuttaa! Sain tänään kelan päätöksen vanhempainrahasta. Arvio, jonka tein etukäteen heittikin vain kymmenellä tuhannella [:D] Että tää äippä on helpottunut! Haettiin jo lyhennysvapaata pankista, jotta pärjätään ja nyt sitten tällainen ylläri!!! Pelottaa vieläkin, että jos ne vaan mokasi kelassa ja kohta tulee uusi, korjattu laskelma... [:)]
 
lennu g: pitää vähän hämmentää ja kertoo että mulla liitto laski pikkasen vituralleen mun päivärahat ja oli ihan onnesta soikeena että saankin hyvät päivärahat... noh sitä iloa kesti muutama kuukausi kun sitten alkoivatkin omasta mokastaan vaatimaan multa takasi rahhaa... [:@][&:][:'(][:'(] pikkasen tympi kun vika ei ollut ees mun vaan heidän ittesä...... hohhoh. ukkeli sitä mulle sanoikin kun sitä ihmettelin että ovatpa laskeneet kummallisesti että varo vain niin takasi perivät ja niin prkle kävi..[:@] nyt oon sitten tyytynyt tohon kelan päätökseeen joka meni taas mun mielestä sitten ihan alakanttiin mutta ei vaan jaksa alkaa tappelee ku menee vielä nekin mitä ovat päättäneet.. mun mäihällä. että ei hirveesti luottoo oo noihin laitoksiin. ja tuon äipppäloman pärjää kyllä vaikka tiukille se varmaan jossain vaiheessa vetää mutta ei voi mitään. se on niin lyhyt aika että mun puolesta saa olla.

viirukhan:[:(][&o] voi surku. vielä näin loppumetreillä tulee tuollainen peikko ja tekee olon kurjaksi.. nyt kun pitäisi nauttia näistä viimosista hetkistä ennen ku ipanan saa syliin. kauheeta on kyllä pelätä oman massuasukin puolesta että onko sillä kaikki hyvin ja saako oikeenlaista infoo ja hoitoo jne... mulla on ollut pikkasen koko raskausajan pelko persiissä entä jos jotain sattuu... [:o] ja heti on ihan hermona jos ipana ei myllääkkään massussa.. toivotaan että kaikki menisi teillä hyvin ja noi lääkkeet nyt sitten tehoo.... [&o]

täytyy myöntää että mä en ees tiijä mikä on raskaushepatoosi.... tms... [:-]
 
Voi kurjuus Viirukhan, onneks sullakin jo viikot kuitenkin täynnä!!! Ja Lennu_G, sullakin jo hyvällä mallilla raskaus! Onneks apu on lähellä jos myrkytys pahenee/kehittyy ja muistakaa että tässä maassa on terveyden/sairaanhoito kyllä ihan huippuluokkaa!

Tuosta sheivauksesta... itse oon saksinut pahimpaa viidakkoa mutta ajattelin jättää kunnon raakkaamisen sinne asti kun kotiin pääsen sairaalasta. Kyllähän se inhottaa ja häiritsee kun aika karsee pusikko tuolla jalkovälissä rehottaa, mutta en uskalla alkaa sokkona sheivaamaan kun näkyvyys on nolla, eikä peilistä ole mitään apua. Tietty sitten jälkivuodon kanssa olis kiva olla siisti alakerta... Nyt kun meillä ei seksiäkään harrasteta, annan pusikon suosiolla olla, eipä sitä mies käy kurkkimassa. Ehkä pitää sitten ens tiistaina vielä illalla suihkussa vähän suorittaa harvennusta, niin on keskiviikko-aamuna kivempi, kun laittavat kuitenkin sen katetrinkin siinä operaatiossa... hitto, kaikkea sitä tuleekin mietittyä! Tuskin meikäläisen puska on siellä kinnostuksen kohteena...

Sain tänään jonkun siivouskohtauksen kun imuroin, pesin lattiat ja sen jälkeen vielä kävelin kauppaan... mutta se kostautui tottakai ja ilkeesti on supistellut. Mies katsoi ihmeissään vieressä ja pyysi mua rauhoittumaan, mutta virtaa oli sen verran että oli pakko päästää höyryt ulos. Viime yönä valvoin klo 2-6, lonkat ja selkä särki niin helvetisti että itkua väänsin. Istuin sitten sohvalla ja katsoin tv:tä. Aamulla olin ihan rättipoikkipuhkiväsy, mutta sit yhtäkkiä tuli kauhee energiapuuska. Toivottavasti ens yönä tulis uni edes pariks tunniks... Nyt odottelen että ruoka on valmista ja sitten on edessä pyykkien laitto kaappiin. Mietin myös että jos sitä vaikka pesis ajan kuluks noi vauvan vaatteet uudestaan ja silittäis. Mies sanoi että oon seonnut... [;)] Vai onks tää nyt se pesänrakennusvietti, mitä mulla ei vielä eilen ollut???

Ei vieläkään mitään uutisia mohomahalta, ciralta eikä pulinalta??? Jännäks menee....

EDIT: vielä siitä isyyslomasta: meillä mies on vielä huomisen töissä ja vkl on vapaa. Maanatai ja tiistai on kesälomapäiviä ja sitte keskiviikosta aloittaa isyysloman ja pitää 18 päivää putkeen. Siihen päälle sitten vielä pari kesälomapäivää niin saa lomaa/vapaata yhteensä 4 viikkoa. Ja varsinaisen kesälomansa pitää vasta syyskuun alusta jollon on 3 viikkoa lomalla.
Kyllä noi isyysvapaat on ihan laissa määrätty ja eikös se tosiaan yleensä mene niin että isyysloma alkaa vauvan syntymästä, eikä lasketusta ajasta?
 
Neuvolassa käytiin aamulla ja kaikki hyvin. Ensin kätilö sanoi ett nyt on masu laskeutunu ja niin pitääkin mut sit kun otti sf-mitan nii tuumas sen olevan korkea sen takia ett vauva on niin ylhäällä..? Eli ei se sit varmaan olekaan laskeutunu..[8|] Pieni kokoinen kaveri siellä kuitenkin on kun se arvio tehtiin viikko sitten ja oli silloin 2,5 kg. kysyin ett mites kun ne arviot saattaa heittää paljonkin, niin totesi ett ainakin kun mahan päältä käsin kokeilee niin tuntee ett se on pieni nii pakko kai se on uskoa. Turvotus on vähän laantunu siitä viime viikkoisesta eikä painoakaan ollut tullu kuin 300g viikossa. Niin ja sit sain sen saman neuvon kuin joku muukin aiemmin ett jos nyt menee lapsivesi niin makuuasennossa sairaalaan kun vauva on ylhäällä.
 
Normaalisti tulee paikat siistittyä säännöllisin väliajoin mut nyt on kyllä jäänyt välistä. Itse en enää saa hoidettua enkä kyllä uskalla antaa ukonkaan sitä tehdä. Eli peikkona mennään laitokselle.[:D]
 
Täälä olis vielä yksi koneellinen lakanoita pestävänä vauvaa varten mut muuten olen saanu kaikki pestyä. Nyt ensimmäisellä kerralla olen pessyt vauvan vaatteet erikseen. Huuhteluainetta en laittanut kaikkiin kun joissain luki ett ei saa laittaa mut lakanat ja osa vaatteista pesin huuhteluaineen kanssa. Ja ihan samat aineet oli käytössä kuin tähänkin asti. Ajattelin ett sit jos näyttää siltä ett vauva saa jotain ihottumaan tms. niin pesen sit vasta niillä allergia ystävällisillä tuotteilla. Ja jatkossa on tarkoitus sit pestä vauvan nutut samassa koneellisessa kuin meidän omatkin vaatteet.
 
Kyllä on jännää aina tulla lukemaan tänne kun tietää ett on alkanut tapahtua...[:)] Jännittää ihan hulluna ett kuka sieltä ekana ehtii ilmottamaan jakautumisesta.
 
Ärsyttää kun tietää ett olen viimesten joukossa ja hyvällä/ huonolla tuurilla "siirryn" heinäkuisiin.[&:] Mutta eihän sitä koskaan tiedä koska se lähtö tulee... Niin joo ja selvisi myös neuvolareissulla ett mulla tais toissapäivänä tulla ekat supistuksetkin, siis kivuliaat. En tosin ite ollu siitä siis yhtään varma kun ei ne tullu yhtään säännöllisesti ja minusta se tuntui lihaskivulta ja tuntui vaan selässä. Mut meijän neuvolantäti sanoi ett melko varmasti ne oli supistuksia. Kai se sit selviää jos tulee vielä samallaista kipua uudestaan..[:)]
 
Nyt pitää lähtee syömään jotain, herkkuja alkoi tehdä mieli kun täälä kirjottelette leipomuksistanne..[:D]
 
  
 
Lennu_G, mä oon saanu niitä tikkuja kotiin, mutta mulla ne on samanlaisia kuin ne mitä neuvolassakin ovat, että minuutissa näkee ne tulokset.

Sitten tyhmänä kyselen että miks teidän joidenkin on pitänyt pidätellä ennen neuvolaa[8|]? Mulle ei oo ainakaan koskaan sanottu että pitäis olla virtsaamatta joku tietty aika ennenkuin sinne menee[8|] Ja onkin ollu hankalaa sitten niitä tikkutestejä tehdä kun jos ei olekkaan yhtään hätä..

Ja tuohon pusikkoaiheeseen vielä, olen kuullut että jos ne karvat synnärillä liian pahasti rehottaa niin kyllä ne siellä ajelee niitä pois edestä[:D] Joten nou hätä. Kyllä vaan viimekski hävetti aukasta haarat lääkärille kun rehottaa kun joku sademetsä. Mutta niin, eiköhän ne kaikenlaista ole nähneet, että lääkärit että kätilöt[:D]
 
Itteä kans jänskätti eiliseen asti ku epäilivät raskaushepatoosia, onnekseni kaikki ok... paitsi että verenpaineita haluavat seurailla... kiva...
Suotavaa olisi että tää penska haluaisi piakkoin pihalle! Jo pelkästään sen takia ettei jaksaisi enää raahata tätä palloa mukana (sf mitta 37 ja vyötärönympärys (mikä vyötärö...?!?!!) 116cm).

Potkuja kyllä tulee ikävä! [:)]
 
Takaisin
Top