kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hani: Kieltämättä tuntuu vähän kummalta, kun on tulossa muka niin paljon raha.. Pitääkin laittaa osan säästöön, jos vaikka lähtevät perimään takaisin.
 
Sainkin jo vastauksen koskien niitä pissatikkuja. Tulos on oikea noin 30 sekunnin päästä. Ja mulla nyt sitten valkuaiset kolmella plussalla.. Omituista vaan, kun olo on kuitenkin oikein hyvä. Illalla saan anopilta verenpainemittarin, katsotaan mitä se näyttää.
 
Niin ja soitin äippäpolille sen +++ pissaamisen jälkeen. Ja sain ensimmäistä kertaa todella epämiellyttävää palvelua. Noudatin vain neuvolan ohjeita ("soita äitiyspoliklinikalle, jos valkuaista on yli kahdella plussalla tai alapaine on yli 90") ja se äippäpolin hoitsu sai mut tuntemaan itseni täydelliseksi, ylireagoivaksi idiootiksi. Kyseisen hoitajan mukaan on täysin normaalia, että valkuaista on virtsassa ja se johtuu siitä, että en ole juonut. Eikä se prkl kuunnellut kun sanoin, että olen kyllä juonut ja paljon, enemmän kuin se 2 litraa vuorokaudessa, mikä on suositus. No - sama se. Toivottavasti kyseinen ihminen ei tule mun kätilöksi sitten h-hetkellä! Vituttaa tuollaiset keski-ikäiset hoitsunaiset, jotka luulevat tietävänsä paremmin edes perehtymättä potilaan taustatietoihin!
 
Viirukhan: Todella harmillista [:(] Mut toivotaan ettei mitään pahempaa tapahdu ja lähtis arvot laskemaan
 
Onko meillä tekemisen puutetta? Kun tätä tekstiä tulee pari sivua tunnissa [:D]

Isosti voimia muuttoon teillä jotka muutatte ! Muutto on muutenkin voimia viemää touhua, niin voin vain kuvitella sitä ison mahan kanssa tai pienen käärön kanssa.[&:] Toivottavasti saatte paljo apujoukkoja ![:)]


Yleensä on niin, että ; ei jumankekka, taas johonkin haarojen levitykseen; mutta tässä loppuvaiheessa on jo vaömis maksamaan yksityiselle, että joku sinne kattois[:D] Mä voisin vaikka joka päivä mennä haarojani levittämään, että näkisin joka päivä onko tapahtunu muutosta[:D] joko pian syntyis[:D]


Tulkaa joku meille kans leipomaaan ![:)]


Petupapu;Alan olemaan jo niin kypsänä tän mahan kanssa, nyt pari päivää ollut niin järkyttävää närästystäkin ettei mitään rajaa. Kohta paketillinen rennietä mennyt eikä tunnu auttavan kuin korkeintaan puolisen tuntia. Sisuskalut varmaan sulaa ennenkun vauva tulee ulos.. Juurikin näin ! Aivan sama tunne !


Viirukhan; Paljon paljon voimia ja tsemppiä sulle ! Älä ajattele pahinta. ---> helpommin sanottu kun tehty varmaankin.[&:] Toivotaan että lääkkeet auttaa ja vauva pian päättäisi syntyä.


Annusu; Täälä on laskettuaika vielä sunkin jälkeen ! Meillä LA vasta 27.6 eli tasan kuukauden päästä ![:)] Mutta siltikin pian pian pian !


summerwine; ei mullekaan ole sanottu että täytyy KIRJAIMELLISESTI pidättää ennen neuvolaa, mutta jos meen vessaan kun on hätä, niin ei neuvolassa tule sitte mitään tuotoksia. ELi sitä mä ainakin meinasin. En muista tiedä....

SItte tulee angstia ja paljon ![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Viimeyönä jo alkoi vituttamaan ! Eli siis; mieheni on päässyt Atrialle nyt töihin ja kun lakkoja on ollut ja tavaraa on saatava juhannukseksi niin onhan selvää että se tarkoittaa ylitöitä. Nojoo, hyvä juttu että töitä nyt on ! Kun on tosiaan ollu lakkoja yms. No mieheni oli sitten aamulla vähä ennen viittä kotona ![&:][&:] En edes saanu nukuttua ilman häntä. Siinä sitte vaihdettini pari sanaa ja syötiin viinirypäleitä ja käytettiin koirat pihalla yms. Eli kello oli jotain lähempänä kuutta kun saatiin unen päästä kiinni...
Aamulla sitte kun heräsin puoli 10 aikana, hoidin koirat yms ja ajattelin, että saa mies nukkua, että jaksaa taas mennä töihin, iltavuoroon, kun ei taas tiedä joutuuko tänään jäämään ylitöihin, ettei toinen ole ihan kuitti. Mä luulin sitten että mieheni olis laittanu kellon herättämään MUTTA EI ! Rupesin kattomaan puoli 2 , että jumalauta, sen työt alkaa tunnin päästä ja edelleen se nukkuu..[&:][:@] Että se tästä päivästä. Ei ehditty mitään tekemään yhdessä !!!! Raivostuttavaaa ! No ennen kun mieheni sitte lähti töihin hain postin joka oli emämoka ! KELA:lta tullut takaisin perintä lappu kahden vuodentakaisesta opintotuesta ja takaisin maksu summa 1200e ja eräpäivä HETI !!!!!
Jumalauta että sai KELA vihaasen puhelun sitten ! Miksei kukaan ole ennemmin sanonut asiasta mitään ? Onko normaali lapsi perheellä, jossa toinen vain töissä kun toinen on mammalomalla niin yhtäkkiä reilua tonnia ylimääräistä yhteen laskuun !!!![:@][:@] Olivat kuulemma jo ennemmin asiasta lähettäneet laskun, mutta on hukkunut johonkin välille. Toki se on kuulemma lähetetty siinä main kun meillä muutto; että olisko sen takia johonkin matkalle jääny ? En tiedä...
Ja kaikkein paras, kun me ollaan hypäätty KELA:ssa yhdessä vaiheessa melkein joka päivä silloin kun mieheni oli työtön; niihen työttömyyspäirahojen takia. Ensin sieltä tuli päätös, että se on hylätty, ei tulla saamaan penniäkään kun puuttui yksi työtodistus! Mutta siitäkään ei oltu mitään sanottu. Vaan kun KELAAN vei paperit ja kysyi onko täss kaikki; vastataan KELA:sta että joo on ! Ja vitut kuitenkaan ole !
No siinä niiden päättämisessä meni 3 kuukautta että mieheni sai sen työttömyys päivärahan; joka oli muutama hassu satanen ja kun ei mieheni ollut edes kauaa työtön. Mutta siis tätä en käsitä, että eikö silloin joku olisi voinu sanoa, että hei, teiltä peritään takaisin tuo ja tuo summa ja siksi ja siksi; niin olis voinu vähentää sitä jo ! Vaikka niillä työttömyyspäivärahoilla! Mutta mikä vittu siinä on kun KELA:ssa ei toimi mikään; ei ainakaan täälä päin ! Ite pitöis vaan kaikki tietää ! Luoja että mua otti aivoon !!!! Ja ottaa edelleen ![:@][:@][:@][:@][:@]

No joo; saas nähä moneenko se isäntä on tänään töissä. Huomennakin on iltavuoro ja sitte lauantainakin se luvannu mennä aamuun ja olla kuuteen saakka.[&:] Sillai mukava, että on töitä ja ei saisi valittaa, rahaa siitä tulee; mutta en jaksaisi yksin tehä kaikkia hommia ja kun ei toista näe edes nukkumassa. huoh......


mutta ooon onnellinen silti, että on töitä mitä tehdä....


Aivan epäreilua, että kun muut siivoaa tai lenkkeilee niin tulee supistuksia ja ehkä kenties lähtee syntymään. Meillä ei ....
Justiin tulin koirien kans rullaluistelemasta ja ei mitään missään tunnu[:D][:D][:D] Mä en toki yritä että käynnistyis vielä näillä viikoilla kuitenkaan; mutta tulee vaan mieleen, että onkohan mun alakerrassa tapahtunut sitte viel mitää. ELi mä jatkan rullaluistelua[:D]



Helpotti ku sai purkaa ![:@][:D][:D][:D]
 
Huomaa kyllä että mammoilla alkaa olla tylsää ja äitiyslomat alkaneet... ihan kamala liuta meitä kirjautuneita täällä kokoajan [:D] tulee kiire lukea näitä juttuja, pitäis pysyä ajantasalla...

voi Jenni... toi Kelan touhu on kyllä NIIIIIIIIIIIN syvältä!!!! [:@] Olis todella luullut että sieltä olisivat voineet teille jo etukäteen kertoa asiasta  kun olette siellä juosseet! Mutta saat varmasti sovittua uuden eräpäivän ja jos maksat summan useammassa erässä?
 
Jenni90, onneksi noi kelan laskut saa maksaa erissä ja päättää itse eräpäivänkin, mutta tietty tollasen summan maksamiseen menee jonkun aikaa jos ihan vaan parilla kympillä kuussa lyhentelee... vituttaahan noi. Rullaluistelemassa koirien kanssa, huh?[:D] itse en oo plussan jälkeen koskenu ees fillariin, eka oli jäät ja sitte tuli pelko ,että kaatuun muuten vaan kun jäät suli[:)] Saunassa istuessakin pelottaa että lauteet tippuu alta[:D]

Sitte neuvolaa. Sf mitta laskenu 33cm 32 cm:in, pikku apina siis vihdoin laskeutunut rv 38+1, ei kuitenkaan vielä kiinnittynyt. Liikkeistä sanoi th sellasta, että vauva pitää nyt 90 min lepojaksoja entisten 60 min sijaan kerrallaan ja kerää voimia synnytykseen. Ilmankos apina onkin pelotellut ny entistä enemmän olemalla hiljaa..
Miehelle kun kerroin tota sf mittaa, niin se vaan ihmetteli että mikä ihmeen suomi finland mitta[:D] Sai kyllä revetä toisen tietämättömyydelle.
 
Kyselisin vielä että onko muilla ollu ihan tajutonta kipua tuolla alhaalla[8|]? Mulla on jo kolmatta päivää koskenu niin kovasti (enemmän nivusiin ja ihan alamahaan) että kun vaikka nousee sängystä niin tuntuu että jalat lähtee alta, ettei voi kävellä[:@][:@] Sama juttu jos yöllä vaikka vaihtaa asentoa sängyssä niin kirpasee kunnolla.En usko että supistuksia olis koska tätä on ollu tosiaan sen 24/7 kokoajan mutta tosiaan noustessa ja kääntyessä pahimmillaan. Hädissäni jo mittailin verenpaineet ja tein pissatestit tikulla eikä niissä ollu mitään erikoista. Mulla kun on tän pari päivää ollu ihan kamala päänsärkyki, saattaa kyllä johtua siitä että kun ei kumminkaan nukkunu ole varmaan ees kuutta tuntia viikkoon[&o][&o] 

ja muutenki ollu jotenki herkkä oloki taas, tuli jopa tuosta uutisestaki tippa linssiin[:D][:D][:D] http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2166367&ref=fb


AnAnAtS
, suomi finland mitta, repesin[:D][:D][:D][:D]
 
Kyllä todellakin on syvältä !

Joo sain sovittua onneksi erämaksu sopimuksen. pannuuun se ottaa silti. Kaikkea muutakin rahanmenoa olis...
 
jenni90: toi on niin normaalia kelan kanssa että mä oon jo aikaa sitten lyönyt hanskat tiskiin enkä jaksa sen kaa. (mulle tuli aikoinaan vuonna nakki ja papu 5v myöhässä liikaa maksetusta asumistuesta karhukirje.. meinasi olla aika hupasaa lukea sitä.... onneksi ei sentään korkoja olleet lisänneet. ja silloin tein kahta duunia ja asuin väliaikaisesti kotosalla, eri rakennuksessa tosin ku äitee ja iskä.. että se takasin maksu oli kyllä kuitattu hyvin nopeesti,, mutta että nopee toi kela noissa käänteissään.... [:D][:D])
kelalla on joko tosi ammattitaidotonta jengiä töissä tai sitten ne on ektrasuperhyper tyhmiä ja hukkaamisen maalimanmestareita. [:@][:@] mulle tuli äippärahoja koskeva lappu että laita palkkakuitit niin laskevat uusiksi ne rahat kun motkotin siitä että ei mennyt ihan oikein se päätös heiltä.. palkkakuitit laitoin ne heti, vein vielä sinne luukkuun ja sitten tulee päätös parin kuukauden päästä että kun eivät oo saaneet niitä palkkakuitteja niin mulla on kaksi viikkoa tyyliin aikaa valittaa siitä päätöksestä. [:@][:@] eli oisin taas joutunut soittelee moneen työpaikkaan että jos sitten vielä sais kolmannen kerran niitä todistuksia kun tää oli niin aasi ettei tajunnut ees kopioida niitä sen jälkeen ku joutu toisen kerran ne pyytämään....[&:][&:] (eka liitolle ja sitten kelalle)siinä vaiheessa meni hermot että pitäkööön perkele pennisä [:@][:'(] ja tyytyin siihen huonompaan päätökseen. mua niin raivostuttaa se niiden touhu. ihan ku se ois niiden työntekijöiden pussista pois. ja en enään luota pätkääkään että siellä muka joku ossais joskus jottain. sama liiton kanssa. että tän jälkeen suhtaudun hyvin epäillen heidänkin päätöksiin......
 
[:@][:@]meillä kans miehen työttymyyspäivärahan kanssa sama juttu, kolme kertaa mieheni soitteli entisille työnantajille, että viitittekö TAAS lähettää työtodistukset ja palkkakuitit kun KELA:sta pyydetään edelleen samat.[:@]


joo mulla on kans menny hermo nyt totaalisesti siihen suntaaa
 
No täälläkin on sitten huonoja kokemuksia kela:sta... Tai no kellähän ei olisi. Täälläkin huonoja kokemuksia näistä työntekijöistä. Ja huomaa kyllä et nyt on äippälomat alkanu varmaa jo kaikilla ku aina on sivut täynnä tekstiä kun on vähän aikaa poissa [:D] Ja toi suomi finland-mitta sai mahtavat kyyneleet silmiin [:D][:D][:D]
 
No huhhuh mammat,johan on taas tämän päivän aikana tullut tekstiä[:-][:D][:D]Huomaa että on lomat alkanu kaikilla ja vissiin vähän tylsähköä[:D][:D]

Ei ole ilmeisesti vieläkään kuulunut MOHOMAHASTA,PULINASTA TAI CIRASTA mitään[8|][8|]On varmasti kaikilla jo nyytti sylissä..(oon kade...)[:)][:)]Innolla odotan kuulumisia naisilta! Taisi jäädä nimittäin sitten mohomahakin sille reissulleen taysiin kun ei ole mitään kuulunut[:)]

Voi että Viirukhan,tosi kurja juttu!

Jenni90,muakin alko ärsyttää toi sun kelalta saama lasku[:@] Onneks saat maksettua sen erissä,eikä tarvii tota koko köntsää kerralla maksaa..Muutakin rahanmenoa kun tässä tilanteessa nyt olis[8|]

sit omaa..Eilen alko jomottaa ihan älyttömästi oikeeta kättä..tai säteili ilmeisesti niskasta vähän joka puolella..Sattu niin paljon ettei voinu kun itkeä ja tuntu että kun nousee seisomaan niin lähtee jalat alta[:(] siinä sitten yritettiin vaikka sun mitä,kylmää käärettä, kuumaa käärettä, hierontaa, panadolia..eikä mistään apua..mies oli jo valmis lähteen päivystykseen näyttämään,kun näytti siltä ettei mikään tehoa[&:]eikä ollu ees mobilaattia kotona mitä ois laittanu.. No mies hiero kunnolla mun hartiat ja niskat ja se vähän rauhottu ja sain unen päästä kiinni..yhdessä asennossa jouduin koko yön nukkumaan[>:] aamulla sit ensimmäisenä apteekkiin sitä mobilaattii ostamaan ja onhan tuo sillä rauhoittunu..toisen kerran jo tuli tuollanen särky ja samaan käteen..tuntu ihan että kuolemaa tekis[:(][:(]varsinkin kun alko samalla supistelemaan..

Käytiin tuossa tekemässä sitä kissasuojaa sängyn päälle,vaan se jäi kesken kun tultiin kotiin syömään..syönnin jälkeen oli tarkotus mennä jatkamaan,vaan eiköhän miehen eno soita remonttiapua,ja mies kun on sellainen että "joo,tulen samontein apuun.."[:@][:@][:@]välillä raivostuttaa..Kaikkia muita autetaan kyllä vaan omaan kotiin ei voi mitään tehdä tai jos tekee,niin se saa jäädä jos muut tarvii jeesiä..arghh..
Ja kuulin että mies on ens viikon alussa lähdössä kolmen päivän työreissuun 200 km päähän[8|][8|] Ompa niin kauhean kivaa..Sieltä kun ei ihan sitten niin nopeasti pääse Jos täytys synnyttään lähteä..Meillä ei mies oo varmaan yhtään miettiny että tää voi hyvinkin tulla ennen laskettua aikaa..aina puhuu,että onhan tässä vielä niinjaniin monta viikkoa jäljellä...[8|]toisaalta onhan se kiva kun tosiaan on töitä ja saa ihan hyvät liksat noista keikoista,mutta silti itellä on pelko persiissä että mitä JOS..[8|]

No huomenna olis tulossa äippä ja kummitäti viikonloppu vierailulle[:)]Ihan mukava nähdä niitäkin,kuitenkin kun asuvat 600 km päässä Nurmijärvellä,niin ei ihan joka viikko pysty näkemään[:D] Saa vähän muuta ajateltavaa ja tekemistä,kun että miks tää ei voi syntyä JO,mulla ei oo muuta tekemistä kun istua koneella jne..[:D][:D]
 
Jennillä ihan paska säkä. Täälläkin korventaa sun puolesta. Ite tein joskus sellasen sopparin, kun mulle kävi samallalailla (olin paksuna ja kela vaatii 1000€ rahaa), että lyhentivät sitten tuota velkaa lapsilisistä. Meni kaikista kivuttomimmin niin, eikä ollut silleen joka kuukausi muistuttamassa..

Voi sua Viirukhan!! [:(][:(] Mutta onneks tosiaan olet jo voitonpuolella. Mieti jos tuo olis käynyt kun olet raskaana vasta viikolla 24+ Ei muuta ku positiivisuutta kehiin!! Ja vaadit sitten vaikka käynnistystä, jos hirmusti pelottaa se lapsen kuolema??

Neuvolakäynneistä ja pidättelemisestä.. Meikä ravaa tunnin välein vessassa, joten aina mä siellä neuvolassa oon sen tipan saanut tiristettyä, vaikka olisin käynyt vartti sitten kusella [:D] Kuulemma siinä on suurempi riski saada plussa vastaus, mutta eipä ole mulla ainakaan vaikuttanut. Kertaakaan ei ole plussalla ollut ja toisaalta, jos näyttäis, epäilisin ensin tuota tiristystä syyks [:D]

Lennu_G, jeps.. yhdyn ihan täysin tuohon sun kommenttiin kun manaat noita keski-ikäisiä kaikkitietäviä hoitsuja. Mulla ensimmäisen kohdalla oli just sellanen ärsyttävä akka, ja jäi niin hyvät traumat siitä. Onneks toisen kohdalla oli sellanen nuorehko nainen. Millanenhan nyt sitten on tulossa??? [8|]
 
Jenni90 tosi kurja toi kelan juttu, mullakin menny niin hermot niiden kanssa. Odottelen edelleen päätöstä noista äitiyspäivärahoista mutta ei oo mitään kuulunu vieläkään vaikka kaikkien papereiden pitäisi nyt olla ok. Ja uuden asumistukihakemuksen laitoin heti kun mulla työt loppui maaliskuun lopulla eikä ne oo saanu siihenkään mitään päätöstä vielä [:@] Kohta pitää varmaan taas soittaa ja pitää vähän meteliä [:D]
 
Loppuihan ne supistukset täällä ihan niinkuin arvelinkin. Vaikka tuossa kauppareissulla teki jo melko tiukkaa, mutta niin ne vaan hiljeni ja loppui [8|]
 
Sain äsken lakattua itelleni jälleen kivan näköiset varpaankynnet [;)] Olihan siinä homma ja vaavi ei selvästi tykännyt mun asennoista kun potki niin lujaa kun vain pystyi [:)]

Jann: Meilläkin oli muutto tossa kuukausi sitten ja luulin tosiaan että synnytän silloin [:D] Oli ehkä rankin muutto ikinä ...veikkaan että se johtui tästä mun olotilasta ja siitä että muutettiin ensimmäistä kertaa omaan asuntoon. Onneksi meillä oli kuitenkin paljon apujoukkoja [:D][;)] toivottavasti teilläkin on, niin pääset helpommalla[:)][:D] Tsemppiä siis muuttoon [;)]

Jenni90: Mulla rupes ihan kiehumaan sun puolesta [;)] Saman kokeneena voin sanoa että Kela on NIIIIIIN syvältä[:'(][:@][:)] ... Tuntuu että siellä on ammattitaidotonta henkilökuntaa töissä ..kaikki paperit saa laittaa niille miljoonaan kertaan ja samoista asioista saa ottaa selvää tuhat kertaa kun kaikki aina sanoo asiat eri tavalla ... en siis luota Kelaan tippaakaan[:)] ..Mutta mutta, ilman Kelaa emme sais äitiysrahoja, sairaspäivärahaa, työttömyysrahaa jne ... olemme siis syvällä oravanpyörässä [:)] Onneksi kuitenkin sait tehtyä maksusuunnitelman, siitä on varmasti apua kun ei tarvitse maksaa koko summaa kerrallaan [;)]

Soitin äsken miehelleni ja pyysin että käy ostamassa pari raparperin vartta [:D][;)] Miehen ensimmäinen kommentti oli: Yritätsä lihottaa mut?[:D][:)] ... tein tosiaan yhden piirakan tiistaina ja tänään lähtee toinen, minkäs teet kun himottaa niin pirusti syödä kaikkea makeeta [:D][;)] Ja hyvällä omatunnolla syönkin [:)][:D]

http://karinanblogi.blogspot.com/
 
ALKUPERÄINEN: AnAnAtS

Täällä ei huoli oo niinkään tosta miehestä mitenkään ihmeemmin normaalia enempää, toki aina kun jonnekkin lähtee huikkaan että ajais varovasti. Enemmänkin huoli on mun vaarista, joka täyttää 80 tänä vuonna. Oon aina halunnut, että vaari näkee lapsensa lapsenlapset, tai siis mun lapsen, ei noista mun veljistä meinaan vissiin mihinkään oo[:D] Nyt ollaan jo niin lähellä että se toteutuu, mutta mun päässä on koko raskauden ajan pelotellu ajatus, että se jää just jostain parista viikosta kiinni[:(] Mummikin kuoli vuosi sitten, joten olis tosi hyvä piristys vaarille nähdä uutta sukupolvea. Hyvinhän tuo ukko näyttää voivan olosuhteisiin nähden, mutta kun ei sitä koskaan tiedä varsinkaan kun ei puhe ole halvauksesta johtuen toiminut kymmeneen vuoteen, osaako se edes valittaa vointiaan hoitajille.. Sen verran ollaan kuitenkin saatu sille selitettyä, että uutta elämää on tulossa ja mahastahan se sitten viimein tajus[:D] Kyllä oli vanhuksen ilme näkemisen arvoinen, kyllä siinä silmät pääs pahan kerran kostumaan[;)]



Tää  alkaa nyt menemään vähän liian huonoks huumoriks elämältä! Nyt on kyseinen vaari teholla keuhkokuumeessa, hengityskoneessa...[:(] Alkaa menemään oikeesti elämän ja kuoleman kilpajuoksuks. Mä en kestä, tää on ihan viiminen juttu mitä tarvis nyt tähän saumaan... Tahon tän vauvan tähän maailmaan, ja heti! Täs on nyt totaali sekoominen lähellä, kun ei voi mitään muuta tehdä kuin vaan ootella ja pelätä pahinta. Sori vuodatus, mut tää ei nyt voi mennä näin, miten oon pelänny[&o]
 
AnAnAts Mä olen tosi pahoillani tedän papan puolesta! Toivotan teille nyt tosi paljon jaksamisia ja tsemppiä että kaikki järjestyy! *Voimahali*

Itse olen kans aina miettinyt, että toivottavasti omat isovanhempani ehtisivät vielä mun lapsen. Ja että olisivat sellaisissa voimissa että ymmärtäisivät sen.
 
ananats; voimahalit myös täältä [&o] ja toivon että kaikki vielä muuttuu hyväksi. tiijän sen tunteen kun ei voi muuta ku odotella..... hyvä sanoa että ota ihan rennosti mutta sitä sun nyt kyllä pittää tehä.. voimia[&o].
 
Takaisin
Top