kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
JÄnnää!! Pulina ihan just ja möhömahakin varmaan lähellä, tsemiä!!! [:)] Ihanaa saada ekat vauvat maailmaan!!

En ehtinyt käydä täällä pariin päivään mutta jostain syystä mäkin leivoin eilen raparperipiirakkaa! Sen vois lisätä Bris:n 5-kohdan synnytys lähestyy listaan: 3. Välinpitämättömyyttä ja väsymystä. 4. Voimakas tarve leipoa raparperipiirakkaa....

Meillä isyysloma alkaa normisti syntymäpäivästä 1vko ja loput pitää kesäloman yhteydessä. Isyyskuukautta ei aio pitää sit 9 kk:n jälkeen, kun haluaa ennemmin täyden kuukausliksan eikä kelan rahoja.

Memulilta loistoidea! [:D] Mullakin löytyy yhdet äidin vanhat maksimalliset pöksyt laatikosta (älkää kysykö miten ne sinne päätyi - ja miten ne on vieläkin siellä monen vuoden jälkeen, noloa...), niillä vois lähteä vauva tulee! Tai ainakin mies sohvalle... [;)]

Neuvolassa oltiin:
RV 38+1,
Sf 31,5 (YESSS, yli 30 vihdoin!)
Paino +600 g (yhteensä n. 8 kg alusta)
RT (ei täysin kiinnittynyt vielä)
Sykkeet, verenpaine, pissat ym. normit.
Hemoglobiini: 109 (rautatabut jatkossa appelsiinimehun kans)

Kaikilla maha ei kuulemma tosiaan laske eikä vauva myöskään kiinnity välttämättä viikkoja etukäteen. VOi kiinnittyä päivää ennen ja tulla seuraavana ulos.

Suppareista: Täällä on ihan jatkuvasti noita kovettumissuppareita, ei niitä ees jaksa ja ehi laskea. Menkkamaisia on jonkin verran ja nyt alkaa istuminen kovalla olla epämiellyttävää.

Nestemäistä valkovuotoa on tullut jo pari viikkoa runsaasti, housunsuojia pakko käyttää. Tällä viikolla on lorahdellut myös tuolta taaempaa kirkasta nestettä. En oo jaksanu ottaa siitä selvää, jokuhan täällä sanoi että sitä lapsivettä voi sieltä "tihkua" tai tulla pieniä määriä, eikä sen kai pitäis olla epänormaalia tässä loppuvaiheessa? Olikohan näin?
 
Memulilta loistoidea! Mullakin löytyy yhdet äidin vanhat maksimalliset pöksyt laatikosta (älkää kysykö miten ne sinne päätyi - ja miten ne on vieläkin siellä monen vuoden jälkeen, noloa...), niillä vois lähteä vauva tulee! Tai ainakin mies sohvalle...


Kuullostaa takuuvarmalta suunnitelmalta, oikein äidin vanhat!!! [:D][:D][:D]
 
Isyyslomasta :

Mä en tiedä kuinka meillä menee. Tarkoitus olis ollu että mies pitää isyysloman kun sairaalasta kotiin päästään. Mutta nyt kävi niin, että miehen työpaikka vaihtui ja koe aikaakin on jäljellä vielä puolitoista kuukautta.... Voipi olla ettei sitten pysty isyyslomaakaan pitämään. En tiedä.... Isä kuukauden mieheni kyllä pitää; mutta vasta sitten kun mun mammaloma loppuu, saa pieni olla yhden ylimääräisen kuukauden kotona vielä ennen hoitoon menoa.[:)] näin ollaan ajateltu, mutta asiat menee sitte omalla painollaan. [:)][:)]
 
Kyllähän toi isyysloma on ihan pidettävissä vaikka olisikin koeaika. Ihan lakisääteinen juttu ja kelahan sen korvaa eli ei maksa isän työnantajalle. Kai...
 
Joo Kela sen korvaa, eikä se työnantajalle maksa muuta ku vaivan hankkia tilalle joku muu tekemään töitä. Jotkut työnantajat saattaa olla niin "mukavia" että maksaa isälle palkan isyyslomankin ajalta, mutta varmaan suurin osa työnantajista ei maksa.
 
Jenni90: tuo meiän koiruus näyttää enemmän sakemannilta, mutta väritykseltään ja kaulasta taas muistuttaa rotikkaa...kaunis tyttö se on [:)]

Vauvan vaatteista...ite pesin kaikki, niin uudet kuin muualta saadut...ja nyt ekalla kerralla pesin vauvan vaatteet erikseen mutta jatkossa kyllä varmasti pesen muitten vaatteiden kans samassa...ja pesen vaatteet aina 30 asteessa, joten niin myös vauvan vaatteet... vaikka melkeen kaikissa oli kyllä että 60 asteessa saisi pestä, mutta se kuluttaa ja "kovettaa" mun mielestä niin kovaa vaatteita vaikka käyttäisi huuhteluainettakin...

Nyt olen antanu asian olla ja menen sinne synnytykseen peikkona, palaan asiaan sitten joskus kun näen taas sheivailla... täällä ollaan kyllä ihan samoilla linjoilla summerwinen kans... kokeiltu on vaikka ja millä nurmikkoa hoitaa mutta kun ei onnistu niin ei onnistu...ja kun en kaikkea tykkää ajella pois ni haluaisin nähdä missä ajelen ettei tule mitään kaljuja kohtia tms vääriin paikkoihin [:D] ja enpä nyt muutoinkaan ole bikinikunnossa niin eiköhän tässä nyt vielä tuonkin kanssa selviä [:)]
 
Nyt olisin valmis punkeen tän toukan pihalle!!!

Kämppä kiiltää, imuroitu on, lattiat tuli pestyä, lusikkalaatikot järjestetty, vessan kaapit jynssätty, moneen MONEEN aikaan ensimmäinen kerta kun pyykkikoritkin on aivan tyhjät. Ei vaan merkkiäkään että pääsisin siltikään synnytyspuuhiin [;)] Selkä ja ja jalat kyllä huutaa jo armoa...

Juuri tulin suihkusta ja yritin siistiä paikkoja, huomista sairaalakäyntiä varten ja on sitä ollut tapana muutenkin pitää paikat suht karvattomina. Tosin kyllä huomaa ettei enää niin usein siihen puuhaan ala kun sen verran hankalaa se on. Ja heti näyttää inhottavat punaset näpyt tekevän tuloaan kun harvemmin ajelee.
Myös itseruskettavat geelit on ollut vähän aikaa käytössä. Osaksi ihan sen takia että suonikohjut ja laskimotulehdukset tämän raskauden aikana ovat aika karun näkösiä, ja rusketuksella voi yrittää epätoivosesti peittää niitä.

Eikös kelan mukaan sen isyysloman saa pitää sinä aikana kun äidillä on äitiysloma?! Meillä miehen töissä tuli jokin omistajanvaihdos ja mies vihjailikin tuossa juuri että kuinkahan hyvin uusi pomo ottaa sen että jää nopealla aikataululla pois kun sijainen on kumminkin hommattava. No, minä en tietysti tässä hurmoksessa ole pahemmin miettinyt mitä työnantajat on mieltä ja tuleeko sanomista, mutta uskon että meillä ainakin parin päivän sisällä vauvan syntymästä onnistuu lomalle jäänti.

"PIKKUpöksyistä"...
Ostin sittarista miehelle (herjalla) eurolla semmoset mustat kalsarit, jossa vaaleenpunanen resori, tiesin ettei taatusti käytä, sen verran äijä tuo on. No, "erehdyin" kokeilemaan niitä itselleni ja samantien hain useammat lisää. Miehellä oli siinä vähän ihmeteltävää kun selitin että emmä niitä nyt sille ala tyrkyttään. Tosin neuvola ja sairaala käynneillä en oo niitä käyttäny [;)] Mutta sen verran mukavat ne on, ja ajattelin että en mistään muualtakaan saa yhtä mukavia pöksyjä yhdellä eurolla.
 
Mulla meni kans hermo ton sheivailun kanssa, vedin jotain 3 vko ennen neuvolalääkärin aikaa kaikki veke, että kerkee vähän ennen lääkäriä kuitenkin kasvaa[;)] On alaston olo olla kuitenkin ihan ilman karvapeitettä, mut oli pakko tehdä noille jotain ettei ihan polvissa roiku[:D] Peilin avulla oon koittanu noita vähän siistiä, mut eipä siitä oikeen silleenkään mtn tuu..
Vaatteet pesin ja silitin kaikki, koskin silitysrautaan ekan kerran pariin vuoteen[:D] Pesuaineet ja huuhteluaineet täälläkin ostin noihin erikseen, jotain allergialiiton suosittelemaa tais olla.. Jatkossa noi vauvan vaatteet pyörii varmaan muun pyykin seassa koneessa, ei viitti ihan 7kg koneessa noita pieniä pestä.. Sais tunkea koko vauvan vaatekaapin sisällön sinne kerralla että tulis täyteen[:)] Vai pitäskö noi kuitenkin pestä erikseen?? No 3 koneellista noista tuli tavaraa kun pesin peittoja myöten kaikki, muttei noista pienistä vaatteista tuu ees sen vertaa kiloja et toi kone suostus ees alkaa pesemään[8|]
 
Huomenta vaan mammat! [:)]

Jokohan Pulina82:lla ja Cira:lla on nyytit sylissä? Ja edelleen kaipaillaan mohomahan kuulumisia sieltä Taysin keikalta! [:D] Kyllä tää palstailu on alkanu käymään jännäks! Pitää käydä aina vähän väliä tarkistamassa onko kukaan lähteny poksumaan [;)]

Raparperipiirakkaa vaniljakastikkeen kera, voi nam! Kelpais kyllä mullekkin!! [:D]

Eilisen päivän koitin ottaa ihan iisisti, mutta illalla käytiin syömässä ja leffassa ystäväpariskunnan kanssa. Käytiin katsomassa Prince of Persia ja olihan se ihan katsottava kuva [:)] Muutenkin oli kyllä tosi mukavaa. Voi olla että vähään aikaan tästä eteenpäin ei sitten niin enää tuukkaan käytyä leffassa ainakaan tosta vaan [:D] Vaan empä pistä pahakseni [;)]

Tosi ristiriitaiset on fiilikset kun toisaalta jo niin haluis nähdä sen oman pienen ja saada sen syliin ja halia ja pusutella sitä, mutta toisaalta sen olis hyvä olla viel parikin viikkoa tuol masun tolla puolen kasvamassa et olis ainakin sen 3kg.. Eilen tuli ensimmäinen viesti "Joko oot lähteny synnärille? <3" mun pikkuserkulta ja tulevalta kummitädiltä [:D] Nyt vaan hymyilytti ja nauratti koko viesti, mutta saas nähdä jos noita rupee joka taholta tipahteleen et miten suu sit pannaan!!

Yöllä about 2:30 pintaan ensimmäisen kerran heräsin tosi kovaan supistukseen. Pisti oikeen kippuraan kun sattui niin kauheesti ja tuntu että se kesti ikuisuuden! [&:] Ja tää supistus oli jotain mitä ennen ei oo ollu. Kipu tuntu mahassa ja kovin kipu oli kohdunsuulla. Koskaan aikasemmin ei oo supistukset aiheuttanu kipua kohdunsuulla. Reiluun tuntiin en sitten saanu unta kun jäin odottelemaan et tuleeko seuraavaa, mut sitä kun ei tullut niin sit joskus vähän yli 3:30 sain taas unen päästä kiinni. Aamulla heräsin nyt 7:30 kun ukko läks taas töihin.

Vauvan vaatteista. Mä olen pessy sekä erikseen että muun pyykin joukossa. Ja hajusteetonta pesu- ja huuhteluainetta oon nyt alkanu käyttämään kaikilla pyykeillä. En tiedä onko tässä mun ajattelutavassa mitään perää, mutta onhan se vauva tosi paljon sylissä ihan pienenä niin ei olis kiva jos omat vaatteet haisis tosi voimakkaasti jollekkin huuhteluaineelle. Ja silittäny en oo kun ne jotka on kaikista eniten sitä kaivannu paitsi sitten noi nutut (harsoliinat, unirätit miksikä niitä haluaa kutsua[:D]) oon silittäny pesun jälkeen et niistä tulis pehmosia.

Sadesuojaa kaipailin vaunuihin ja kävinkin nopsasti Kärkkäisellä kurkkaamassa, mutta onneks en sit ostanut! Olis maksanut melkeen kakskymppiä ja äiti löys samana päivänä kun pyysin kattelee niin jopa saman merkkisen kun noi vaunutkin on (Ora) kirpputorilta 1,50€. Taas säästettiin ihan kiitettävästi! [:D] Meidän äiti on kyllä jotenki menny nyt ihan sekasin. Ei se aikasemmin oo pal intoillu vauvan tuloa, toki on kovasti odottanut, mut on sen luontonen ettei hömpötä mitään. Eilen se oli ostanu kasan vauvan vaatteita ja leluja sun muuta ja tuli niitä innoissaan mulle esittelee että täytyyhän mummolassakin olla leluja ja varavaatteita! [:D] Oli sitten löytäny samalla reissulla mulle kahdet imetysliivit. Ihan kiva kun ei ollutkaan kun yhdet ja niitä varmasti tulee viel tarviimaan [:)]

Jospa sitä ny sit lähtis syömään vähän aamupalaa ja keittelee teetä!
 
[:D] Hyvä että joku uskalsi aloittaa tuon sheivauksesta puhumisen. Oon nimittäin itse miettiny, että miten ihmeessä se muilta onnistuu. Mä oon ihan tuskassa yrittäny pitää itseni sileenä... Ja on se varmaan hullun näköstä hommaa kun yrittää peilin avulla, joka menee sit välillä huuruun yms. Aikaa vievää puuhaa enkä enää jaksais... toisaalta nyt kun synnytys alkaa lähestyä niin en haluaisi ylimääräisiä haavoja... Että varmaan parempi jättää nyt jo sheivailu ja odottaa synnytystä.

Tsempitykset myös täältä kaikille kenellä H-hetki lähestyy. Kohta saadaan lukea tarinoita.
Täällä ei vielä ole moisesta tietoakaan... =) Lääkäri sanoi, että pää on kuulemma kiinnittynyt, mutta kohdunsuu on kiinteä ja täysin kiinni ja pituus sama kuin koko raskauden ajan ollut.

Sit hei... mulla olis yksi pyyntö.
En niin usein itse kirjoittele tänne tai käy lukemassa niin sen takia toivoisin että tuonne topiikkiin "syntyneet kesävauvat" ei kauheasti kirjoiteltaisi ylimääräistä... Siis tyyliin kun ensimmäinen syntyy niin sinne tulee 20 sivua sitä onnittelu viestejä.
Hoidettais ne onnittelut jossain muualla... Kun haluais pysyä kärryillä näistä ihanista aarteista. Olisiko huono ehdotus?
 
Nyt oli mammat kirjottanu taas pitkän litanian tektiä [:D] Onko kuulunut mittää näistä kolmesta että onko jo paaperot sylissä [:)] Mie oon niin kade [:@] Olisin jo ihan valmis luopumaan tästä raskas tilasta... Pitäskö tehdä tänään reipas lenkki niin sais edes vähän edistymään tätä tapahtumaa.
 
Voi että rupesi tekemään mieli sitä raparperipiirakkaa vaniljakastikkeen kera!!! Aika rontteja olette, kun tuollaista kirjoitatte! [;)]
Kehittelen memulin ideaa hieman eteenpäin: Mitä jos laittaisikin kunnon sukkanauhaliivit ja sukkanauhat. Oikein kunnon sexy-alusvaatteet viimeisen päälle. Voisikohan se toimia? [:D]

Meikäläinen on menossa ihan pian neuvolaan. Hirveä pissahätä ollut jo 1,5 tuntia!!!

Niin ja kannatan  Gibsonin ajatusta "syntyneet kesävauvat"- topiikin säästämisestä oikeasti syntyneille vauvoille. Tai sitten voisi perustaa kokonaan uuden osion.

Tsemppiä kaikille, joilla alkaa olla h-hetki käsillä! Ja myös heille, jotka odottelee kärsimättömänä!
 
Kannatan kans Gibsonin ehdotusta. Tokihan se on kiva onnitella ja lähettää terveisiä, mutta toisaalta vaikeuttaa listan lukemista. Erikseen voisi ehkä perustaa sitten onnitteluketjun..?

Täällä ollaan kans vaiheessa saamaton ja väsynyt. Tosin viime yö meni taas ihan penkin alle, joten se selittänee tuon väsymys osion.

Kiitos makeista nauruista kaikille [:D]. Täytynee itsekin lähteä kaivamaan ne kauheimmat pökät tuolta kaapin perukoilta, jos jotain edistystä saisi aikaiseksi.
Mulla alkaa olemaan mitta täysi tähän närästykseen ja, jos nyt vielä yöunetkin loppuvat... Ja tänään bongasin ensimmäiset arvetkin, pahus sentään. Oon mä niitä jo pidemmän aikaa osannut odottaakin, mutta kun reilun viikon päästä olisi jo laskettu aika, niin olin jo ehtinyt toivomaan että niiltä säästyis. (Niin kuin sillä mitään merkitystä olisi, kun kumminkaan ole ikinä bikineitä päälleni laittanut..).

Uudet vaatteet olen huuhteluaineen kera pessyt 40 asteessa, kun mulla on kans se käsitys että niissä jotain kemikaalijäämiä saattaisi olla. Silittänyt olen vaan petivaatteet. Mietiskellyt vaan, että pitäisikö sitä vaunutkin jollain tapaa pestä? Mulla on kyllä ne käyttöohjeet jossain (varmassa tallessa siis), enkä muista oliko siellä sanottu aiheesta jotain.

Jos sitä jatkais tämän vauvapeiton kutomista aikansa kuluksi, vaikka se tyynyliina+pyyhe yhdistelmäkin kuulosti kokeilemisen arvoiselta idealta [:)]
 
Voi kiesus tätä viestien määrää... en mää pysy enää perässä!

Gibsonin ehdotus on hyvä!
Ja Virgiania, oma onnitteluketju olisi myös hyvä olla olemassa. Kohta varmaan pääsee ensimmäiset onnitteluviestit laittamaan sinne [:D].

Jännityksellä seuraan Pulina82:n, Ciran ja mohomahan kuulumisia!

Vähän omaa napaa. Eilen olin neuvolalääkärillä ja aika surkeaa oli sen reissun anti...

Tärkeimmät kuitenkin oli:

-Kohonnut alapaine (124/84, normaali noin 100/60) ja uusintatsekkaukseen huomenna koska päänsärkyäkin on. Tuskin kyseessä on mitään raskausmyrkytystä mutta haluavat tsekata kuitenkin.
-Kohdunsuu pehmeä/kiinni, kaulaa 1,5cm (edelleen). Vauvan pää tunnusteltavissa sisäkautta koska on niin alhaalla, eli RT edelleen.
-Paino +500g/vko, yhteensä 11,2kg.

Ja sitten nämä "helmet":
-Kokoarvio: Ei siellä kauheen iso vauva ole...
-Synnytystapa: Kyllä se varmaan alakautta mahtuu tulemaan, mut tilaa EI ole yhtään ylimäärin! Aika tiukat on paikat.

Just! Kauheen mukava olo tosta käynnistä sitten jäikin....
Ja nyt taas liikenteeseen! Moro!
 
EI ole kuulunut näistä kolmesta mitään[&:] Lieneekö jo he jakautuneeet ![:)][;)]


Lennu_G Mulla aina kans kauhee hätä ennen neuvolaan menoa, kun pitää pidättää[:D] raastavaa.


Täälä tänään tasankuukausi laskettuunaikaan! !!![;)]
 
hitto. eilinen ilta meni kiukutellessa kun oikeesti vitutti se lääkärillä käynti. [:@][&:] ukkeli oli vähän ihmeissään ku tähän asti säästynyt siltä. mutta mua niin jurppi se käynti ja oma epävarma olotila. mä en mitään vihaan niin paljon ku epävarmaa oloa... [&:] ja pähkäilinkin tuossa että meenkö yksityiselle vielä käymään......
no tänään mä oonkin täällä raivona leiponut pari peltiä marjapiirakkaa, kääretortun ja litran pullataikina kohoomassa. meille on tulossa ensin ne mun vanhemmat espanjasta ja sitten täällä ois jonkun sortin talkoot viikonloppuna kaiken lisäksi. ja pakkaseen menee osa. eilenkin kävi miehen sukulaisia ihan tostanoin kylässä ja pakkasessa ei ollutkaan mitään tarjottavaa.. no nyt on.
jännityksellä ootellaan mohomahan ja muiden uutisia.... [8|]
 
Takaisin
Top