kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on kans stringien käyttö jäänyt aika vähälle. Ne otetaan käyttöön vasta sitten, kun kaikki mammapöksyt on pesukoneessa[:)] Onhan nää mammamallit kuitenkin mukavammat jalassa..
Varpaankynnet onnistuin lakkaamaan tossa viime viikolla. Sai kyllä hetken miettiä, miten mä sen teen että onnistun..
Täällä on meno kuin jossain kisastudiossa, hirveen jännät paikat[:D] Onneks on noi lätkät kateltu, ettei nyt ihan liian jännäks mee tää mun elämä[:D]
 
Mulla olis kyllä pesänrakennusviettiä mutta vielä puuttuu se pesä jota rakentaa! Eli joutuu pidättelemään, vaikka kuin kaupoissakin tekis mieli ostella kaikenlaista kotiin. Vielä reilu pari viikkoa olis ennen kun päästään muuttopuuhiin...

Mutta raparperipiirakan tein minäkin eilen, ja se kyllä syötiinkin kokonaan jo eilen:D Ehkä pitäisi tehdä uusi. Maistuu niin hyvälle näin alkukesästä varsinkin:) Eikä sinänsä haittaa vaikka vähän herkuttelisi, kun tuntuu, että painoakaan ei taas tule yhtään lisää, ennemminkin päinvastoin. Saa nähä, vieläkö se kehityssuunta muuttuu tässä.

Käytiin tänään tutustumassa sairaalassa. Ihan ok:lta vaikutti synnytyshuone ainakin, eiköhän siellä pärjää... nytpähän tietää minne on menossa. Sanoivat vaan että ihan kamalasti tavaraa ei sinne synnytykseen lähtiessä kannata mukaan ottaa, ihan välttämättömät vaan. Mies voi sitten tuoda myöhemmin kun ollaan osastolle päästy, jos jotain tarvitsee.

Sain tänään jopa ostettuu pesuainetta ja huuhteluainetta vauvan vaatteita varten... jos vaikka alkais niitä viimein kanssa pesemään.

Jenni90 Meillä ainakin on lähtenyt jo kaksi kuukautta koirasta karvaa niin että huh. Imuroida sais joka päivä jos haluis oikeesti et on siistiä, toi karva on onneks vaaleeta et se ei silleen paista silmään lattialta ku rotikan karva. Mut silti ihmettelen et miten tollasesta pienestä otuksesta voi ees riittää sitä karvaa niin paljon...
 
Meillä on tuollainen sakemanni/rotikka-narttu ja siitä lähtee karvaa ympäri vuoden ja sitten tietty karvanlähtöaikoina triplasti enemmän...mutta nyt on kyllä tää kevät menny ilman suurempia ongelmia ja tuntuu että ei sille ole edes karvanlähtöaikaa tullut... tosin voi vaikuttaa se että nyt kun oon kotona ni imuroin lähes joka päivä kun ei tunnu olevan muutakaan tekemistä...ei oikeen sovi mulle tää pelkkä kotona oleilu... [:D]
ihana on kyllä muutenkin tuo meidän koira kun se iltaisin tulee viereen ja laittaa pään mahan päälle ja kuuntelee hetken vauvan touhuja... ja nyt viimeset pari viikkoa se on nukkunut mun puolella sänkyä lattialla, mitä ei kyllä yleensä tee... normaalisti nukkuu omalla pedillään kyllä... Toivottavasti on sitte yhtä ihana kun vauva on syntynyt [:)]

kuulostaa kyllä melko toimivilta jutuilta noi alushousuhommat, ni täytyy varmaan itekin kaivaa jotku seksintappokalsarit jalkaan jos vaikka auttaisi tämän meidänkin Hermannin ulos kolostaan [:D]
 
Miten on muut mammat!? Meinaatteko pestä kaikki vauvan vaattet? Uudetkin? Entä silittää ne? Käyttää hoitoainetta pesun yhteydessä? Tai pestä kaikki vaattet yhdessä vai pelkät vauvan vaatteet erikseen?
 
kyllä mä oon ainakin pessy kaikki vaatteet(pesen muutenkin kaikki uudet vaatteet,haisevat jotenkin "kaupalle"[:D])..ja silittäny ja käyttäny huuhteluainetta ja pessy myös samassa koneessa missä muitakin vaatteita[:D][:D] Muuten en tykkää yhtään silittää,vaan ihme vimma ollut päällä,kun oon ihan mielellään vauvan vaatteet ja lakanat silitelly[:D][:D]
 
Minä ainakin pesin kaikki, niin uudet kun saadutkin. Ja myös kaikki tuli silitettyä. Mutta minulla onkin ollut aikaa jo alkuvuodesta vain "odottaa" täyspainoisesti.. Tosin tiedän jo nyt että silittämispuuhat taitaa jäädä sen jälkeen kun vauva syntynyt [:)]
Nämä vaatteet pesin kaikki yksisteen ilman muita vaatteita kun oli siinä sopivasti täysiä koneellisia, mutta luultavasti tulee laitettua sitten myöhemmin muitakin samaan aikaan pesuun. Vähän vähäisemmillä pesuaineilla vain, ei muuta poikkeavaa tavalliseen pyykkiin.
 
Kiitos Pulina82 kun kävit päivittämässä kuulumiset [:D] Eiköhän se vaavi kohtapuolin synny teille [:)][;)] Täällä tosiaankin jännäillään kun jossain kisastudiossa [;)]

Varpaankynsistä puheen ollen ... mieheni lakkasi minulle kynnet muutaman kerran raskauden aikana [;)] Ihan hyvin lakkasikin, tosin enää ei lakkaus kiinnosta [:D] ...Haluan kuitenkin että synnytyssalissa minulla on kauniit varpaankynnet ja sheivatut jalat sekä muu alue [:D][;)] ..varpaankynnet vielä itse sain lakattua viime viikolla ...itseasiassa onnistuin tekemään itselleni oikein kauniin ranskalaisen manikyyrin [;)] Jalkojen sheivauskin onnistuu, mutta muu alue on sitten jo aikamoista touhua[;)] Miten moni teistä kokee tärkeäksi alapään siistimisen synnytykseen?? Ja kuinka moni onnistuu sen vielä tekemään?? Saa olla aikamoinen sirkustaiteilija [:D][;)][:)]

Lastenvaatteistakin täällä juteltiin ja itse ainakin olen pessyt ihan kaikki äitiyspakkauksenkin tavarat sekä silittänyt ne [:)] Saapahan vaavi puhtaat vaatteet[;)]

Äsken uppopaistettiin kevään ensimmäiset muikut kookorasvassa ja voi sitä makua [:D][:)] ah, että oli rapeita muikkuja, heh [:D]

http://karinanblogi.blogspot.com/
 
Niin ja noista pikkupöksyistä ... hyvä kun saa päälle isoimmasta päästä olevat mammapöksyt [:)] On täällä nukuttu miehen boxereissakin [:D][;)] ..Pitää tosiaan laittaa päälle ne rumimmat alusvaatteet ja lähteä kaupungille kiertelemään niin eiköhän se synnytyskin siitä käynnistyisi [:D] tai sitten vain laittaa miehen boxerit päälle [:)] Sais kätilöt siinä pidätellä naurua [;)]

http://karinanblogi.blogspot.com/
 
[:)]Katjuskainen; vähä mukava kun sielä on vielä se käytäntö, että mennään itse paikan päälle tutustumaan; meillä kun se toimii virtuaalisesti. Eli netistä saa katella sitä synnytys salia yms... Musta aika tympeäää.. Ennemmin menisin kyllä paikan päälle![:)]
Joo täälä kans jo pari kuukautta on saanu imuroida kaks kertaa päivässä. ![:@] Ja tuntuu että nyt juoksuki vielä lisää tuota karvan lähtöä. Noh, ehkä se taas joskus loppuu[:D]


Mims; Joo on ne koirat ihania ! Meillä kans tuo rotikka enemmänkin kuuntelee mahaa ja vinkuu mun mahalle. [:D] Tuo on vaan raastavaa kun mä meen niiden kanssa yksin lenkille, niin kun äskenkin, niin se murisee niskakarvat pystyssä vieraille miehille(rotikka siis). Mutta sitten kun mun mies on mukana niin ei mitään. Kai se aattelee, että sen ´pitää suojella mua ja mahaani kun mieheni ei ole mukana[:D][:D][:D] ja tuo perhonen kans kovaa sitte[:D][:D] Rakkaudet ! Onko teidän koira kummanrodun näköönen ? [:)]



jann: Mä oon vähän sellanen neuroottinen tuon siisteyden ja hygieenian kanssa; joten mä olen pessyt ihan kaikki vaatteet; niin uudet kun saadutkin. [:)] ja yhdynkin tuohon Henniv;n kommenttiin, että oon kans huuhteluainetta käyttänyt; tykkään ennemmin niin. Tulee vaatteista pehmeämpiä ja ihana pehmoinen tuoksu[:)] Ja olen pessy kans muidenkin vaatteita seassa.


Mä oon kans välillä nukkunut mieheni boxereissa.[:D][:D][:D] Tulee rento olo eikä purista mistäää
 
On kiva olla siisti ja huoliteltu joka paikasta yhdyn tähän Jenni90 kommentiin[:D]
Heti on jotenkin mukavampi olokin[:)] yks ilta kyllä huvitti,kun epilaattorilla koitin bikinirajoja siistiä..hirveetä huhkimista ja voivottelua koko ajan[:D][:D] hikee pukkas ihan mahottomasti,ei anna toi maha kyllä paljoo myöten koukistaa itteensä eteenpäin[:D][:D] Mies nauro ihan katketakseen,kun ähisin kylppärissä,että kaikkee sitä pitää touhutakin..[:D]
vaan sain paikat siistittyä,eikä tarvii taas ihan heti siihen hommaan ruveta kun tolla epilaattorilla ottaa[;)][:D][:D]
emmä ainakaan sitä mieti että pitäis synnytykseen paikkoja siistiä..Oon aina tykänny enemmän karvattomasta alapäästä kun karvasesta,joten itellä on mukavampi olo ainakin kun sheivailee..ja onhan tuo vielä onnistunut..aikaa siihen saa varata[:D][:D]eiköhän ne kätilöt oo siellä nähny vaikka jos minkä moista,vaiks sitten niitä mummokalsareitakin[:D][:D]
 
Totta henniv.

ja joo kätilöt ovat aivan varmaan nähneet yhtä sun toista; ja he eivät todellakaan kiinnitä huomiota siihen millanen on alapää; vaan siihen mikä sieltä pitäis tulla ! [:D]
 
Täälläkin pesty vauvan vaatteet, vaikka kaikki uusia olivatkin. Jostain luinkin että uudet nimenomaan pestävä kun voi olla jotain kemikaaleja niissä vielä tehtaan jäljiltä jne. Mulla on vielä vauvalle eri pesuaineet, noita hajustamattomia kun siitäkin olen kuullut että ei sais käyttää hajusteellisia[8|] Oman pyykin kun pesen sellasilla voimakkaasti hajustetuilla. Ja kumminkin kun noi vauvan vaatteet on 60 asteessa pestäviä ja omat pesen aina 40 asteessa. Silittänyt en niitä ole enkä aiokkaan koska en ikinä muutenkaan silitä yhtään mitään, en edes petivaatteita enkä verhoja[:D]

Varpaankynsistä..oisin halunnu jo aikoja sitten ne lakata mutta ei, ei onnistu ei niin mitenkään. Enkä uskalla miestäkään pistää lakkaamaan kun sitten sitä lakkaa olisi kumminkin kaikkialla muualla kun varpaissa eikä kumminkaa sais niitä silleen siististi laitettua kun on tollaset isot sormet ja se suti on pieni eikä muutenkaa tykkää näpertelystä kun sormet on aina tiellä[:D][:D][:D]

Ja mä kyllä haluisin siistiä alapäätä mutta ei onnistu sekään enää. Maha on kirjaimellisesti edessä[:D] Ja tuntuu että paikat vaan rehottaa enemmän kun normaalisti, huoh. Saksilla yritin lyhennellä yks päivä ja henki kurkussa sitäkin hommaa sai tehdä kun pelotti että leikkaan vielä nahkaa irti[:D] kamalaa. En vain yksinkertasesti näe enää koko alaosastoa. Nyt olen antanu asian olla ja menen sinne synnytykseen peikkona, palaan asiaan sitten joskus kun näen taas sheivailla[:D] Ketuttaa kyllä välillä miehen kommentit noista karvoista kun kyllä mä ittekki tiedän että ne tursuaa jo pikkareitten sivuiltakin ulos[:D][:@][:'(]
 
Heissan! Tajutonta tahtii tulee tekstiä tänne! Joka kerta saa lukee pari sivuu uusia  juttuja [:D]. Hyvä että saa päivät kulumaan lueskellen!!

Täällä kanssa yritys pitää paikat siisteinä ja karvattomina, ahdistaa jo alapää liian karvainen! on vaan niin pirun hankalaa nykyään tuo homma, meinaa henki loppua ja mahaan koskea kun yrittää sheivailla..[&:]
Oonki yrittäny miehelle vihjailla et hää vois hoitaa siistimiset, eikä vaan naureskella vieres meikän huhkimiselle!! Muutenkin kun on valkovuoto(?) lisääntynyt todella runsaaksi nyt tällä viikolla, niin haluaa pitää paikat karvattomina! Inhoan sitä tunnetta kun karvoitus on möhjässä...[:'(]

Jep,jep! Supisteluista on tullu jokapäivänen ja melko säännöllinen seura meikälle, ja housut tosiaan kastuu koko ajan (erittäin vetistä valkovuotoa veikkaisn), sekä maha on toiminut ahkerasti nyt viime päivinä! Mut jotenkaan en usko et nää kuitenkaan synnytystä vielä enteilis! Ja toisaalta en haluis et vielä syntyykään!! Ristiriitaset fiilikset; toisaalta sais syntyy vaikka heti, mut toisaalta haluisin et syntyis vasta 14. päivän jälkeen! Sillo ois isäntä ja lapsetkin jo kesälomalla..(helpottais hoitojärjestelyjä). Mutta aika näyttää millon meidän pikkane tulee maailmaan! 1.päivä on lääkäri, niin sit ehkä sais vähän tietoo et missä mennään!!

Onnea kaikille koitokseen valmistautuville ja jo tositoimissa oleville!! [:D]
 
Miten teijän ukot meinaa pitää isyys lomansa? Mun miehelläni menee jotenki oudosti, että loma alkaa lasketusta ajasta. Eikä vaavan syntymästä niinkuin muut tuttava isät ovat saaneet pitää. Eihän sitä tiedä milloin pikkunen syntyy. Isyyslomahan menee meillä tavallaan "hukkaan" jos syntyy vaikka 2 viikkoa jälkeen lasketunajan. En ymmärrä! Miten "laki" tämän asian säätää onko tietoa?
 
mun mielestä tohon ei oo mitään lakia muuta ku ne normit kelan jutut.. meillä mies on vaan ilmottanut töihin että jää isyyslomalle (sen 18 arkipäivää) heti ku ipana syntyy ja sehän korvaus ilmeisesti haetaan sitten jälkeenpäin kelalta. ellei työpaikan palkanlaskija sitä hae. vai oonko mä itte ymmärtänyt ihan väärin....? [8|]
 
Muistaakseni lain mukaan viimeistään 2 kk ennen isyysloman alkua se pitää ilmottaa töihin. Meillä mies on ilmoittanut töissä, että jää isyyslomalle kun vauva syntyy... ja varmaan useimmiten se tarkkuus riittääkin, riippuu kai työnantajan "tiukkuudesta" ja työn luonteesta, ja siitä, pitääkö poissaolevan työntekijän tilalle saada toinen työntekijä. Mutta vauva kun voi syntyä aika pitkän aikavälin sisällä. Mut käsittääkseni isyyslomaa ei voi alottaa ennen kun vauva on syntyny, eli vaikka laskettuna aikana, jos vauva syntyy vasta sen jälkeen.

Meillä mies pitää isyyslomaa kolme viikkoa ja sitten siihen putkeen toiset kolme viikkoa kesälomaa. Eli meillä onnistuu kivasti, että ollaan molemmat sitten kotona kuusi viikkoa vauvan syntymästä eteenpäin.
 
Ja joo se korvaus haetaan sitten jälkeenpäin kelalta. Työpaikan palkanlaskija hakee sen vaan siinä tapauksessa, jos miehelle maksetaan palkkaa isyysloman ajalta. Sillon se isyysraha maksetaan työpaikalle, ei isälle.
 
mä olen jo pari kuukautta sitten laittanut miehen siistimään toita meikäläisen pusikkoa. Ensin harjoteltiin ihan vaan trimmerillä, missä vaikka minkälaisia päitä ja saanut toinen sillä itteesä toteuttaa. No itehän tuo sitä enemmän katselee, kun mä en oo sinne moneen kuukauteen enää nähnyt [:D][:D] No mutta on tykännyt hommasta ja toimii meillä jopa jonkinlaisena esileikkinä. Suosittelen siis [;)]

Noista kalsareista edelleen. Mä olen myös löytänyt noi miehen bokserit. Mieluummin mä niitä käytän kuin tavallisia mamma housuja. Niin monta vuotta käyttänyt stringejä ja mua ottaa niiiin päähän, kun noissa muissa housuissa ne kalsarit on vähän väliä persvaossa. Juu onhan toki stringitkin, mutta mä en huomaa niitä!! Näytän tosi kauniilta, kun maha pystyssä vähän väliä kaivelen persettäni. Mutsi tossa kerran jo kysykin, että onko sulle tulle peräpukamia, kun siinä koko ajan ahterias ronkit. Repesin [:D]

Isyyslomasta. Eiköhän toi ole työpaikkakohtaista, että kuinka joustavia sitä siellä ollaan. Esim meillä normisti isät ilmottaa jäävänsä isyyslomalle tyyliin kesäkuun alussa, jossain vaiheessa. Sitten kun se h-hetki koittaa, ilmottavat jäävänsä isyyslomalle, ja töissä hommataan tuuraaja. Me ollaan siis molemmat ton ukon kanssa tehtaassa töissä. Nyt sektio tulossa, joten noi isyyslomat on helppo etukäteen ilmottaa. Meillä leikkaus tehdään maanantaina ja tarkoitus olisi lähteä perjantaina pois, mikäli luvat saadaan ja kaikki menee hyvin. Miehellä on viikonloput vapaata, joten siitä ei tarvitse huolehtia eli varsinaisesti isyysloma alkaa vasta seuraavana maanantaina.
 
Mun siipalla alkaa perjantaina kuukauden kesäloma ja sen perään sit pitää suoraan isyysloman. Jos vauva syntyis ennen perjantaita niin jäisi toki heti pois töistä!

Ei meidän rotikoista ole mun mielestä lähtenyt nyt mitenkään erikoisesti karvaa. Niistä irtoo kyllä tosi vähän!

Karvoista vielä, että kyllä mä uskon että pitäis olla oikein erityisen karvainen ennenku kätilöt kiusaantuis! Ehkä se on siellä oman pään sisällä. Kyllä mä olen yrittänyt sillain perussiistinä paikat pitää mut vähän on vaikeeta.

Ja saunan jälkeen on vaihdettu tuliterät mummokalsarit odottamaan otollista hetkeä!! Toivotaan että tää toimis.
 
Takaisin
Top