kesäkuun vaavit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No jopas on täällä oltu ahkeria kirjotteleen!Tekstiä tullu niin ettei meinaa mukana pysyä [:D]

Täällä tuli ekan kerran ns.kunnon supistuksia aamulla tai siis semmosta kovempaa menkka särkyä..joka kohdistu myös selkään.. sit menin takas nukkuun ja oli kivut hävinny ku heräsin.. vähän petyin ku olin jo tohkeissani et joko nyt tapahtus jotain [;)]

Ihan kamala kylkikipu ollut vasemman rinnan alla eilisestä lähtien ja kovasti jo miettiny pitäskö lähtee näytille ku meinaa olla olo tosi tukala ja jokainen pikku liikekkin sattuu tosi kovasti [:(] ei mitään hajua mistä tää kipu on tullut tai mistä vois johtua?? kuulostaako tutulta?

Hyviä loppuraskauksia kaikille ja toivotaan et kohta ekat jo poksahtaa! [;)]
 
[:D] juu meilläkin on mies kummasti viihtynyt kotosalla tosi paljon tän raskauden aikana.. ei se aijemminkaan oo mikään kauhee menijä oo ollut kun toi pändihommat vie sitä muutoin pois kottoo.. ja keikoilla ja kiertueilla joutuu sitä baarihumua kattelee ihan tarpeeksi että mielellään viettää vapaa-ajan muullalailla,mutta nyt meikä saa sitä patistaa että mee ja oo kavereittes kanssa. en kestä että jos mä en tän mahani kaa pääse prätkäajelulle ja kokkareille niin ukkokin "joutuu" jäämään kotio. ei ikinä. mä vaikka heitän sen ulos että menee vaan...meillä on aina ollut niin että jos ei oo viikonloppuna pändijuttuja eikä kavereita tulossa/me menossa niin meillä ei juua ees saunakaljoja. mies pitää sitä ihan turhana hommana. joskus ruuan kanssa menee viiniä tai olutta... kesäaika on tietty asia erikseen. grillaamisen ohella on mukava juua pari kylmää olutta... [:D]

kyllä täälläkin mies huolehtii välillä ihan kauheesti mun voinnista ja käskee olla tekemättä sitä ja tätä. kauppakassiakaan en saa kantaa ja jos kannan niin varmistaa että eihän se nyt varmaan oo liian painava... ja mun syömisestä se huolehtii aina että syänhän varmasti tarpeeksi kun välillä mulle ei vaan maistu ja iltapalat oon jättänyt kokonaan pois.... [8|]

viime viikolla aiheutin sille kauheen huolen[&o][:o][&:] kun olin ostoksilla ja ilmotin että tuun sinne maalle raksalle käymään kattomaan kissoja(missä on siis töissä) ja käyn vaan ensin pikaseen kattoon sitimarketin ja tarjoustalon ja käyn pissalla ja ostaa vettä. noh mies ei sitten kuullut muuta ku sen pissalla ja ostaa juoman. mulla venähtikin kaupassa piiiiikkasen pitempään ku ostin viikonlopun ruuat ja grillattavat jne. mun puhelin oli mennyt mykäksi jostain syystä ja mies oli hermoillut yli tunnin raksalla ja lähtenyt sitten kattelee oonko ajanut siellä maalla pikkutiellä ojaan tms.. kun mä sitten pääsin kauppakeskuksesta autoon ja rassasin puhelinta niin mun viereen parkkiin ajaa tuttu prätkä ja ukkeli ihan huolissaan että täälläkö sä ootkin?? oon ajellu ja ettiny sua kun puhelimeenkaan ei saa yhteyttä. sitten mä vasta tajusin että mulla venähti pari tuntia sillä sittarin reissulla[8|][8|][:-]...... voi ukko polonen. oli lähtenyt töistä kesken ku oli niin huolissaan... [:-] polonen... kyllä oli ittellä ihan aasi olo.[&:] kun näki kuinka huolissaan se oikeesti oli.. ja tosissaan ettiny mua.... [&o]
 
Niimpäs oliki ! Ainakin yksi tulee jo tämän kuun puolella[:)]

Mun serkun vaimolla oli la sama kun meillä ja niillä meni eilen kello 16 vedet ja tänää 13.55 syntyi poika. 45cm ja 2450g. Poika on keskoskaapissa. Mutta kaikki muuuten hyvin[:)]
 
aikaista huomenta


kyllä rassaa jos maha ei toimi itellä.. niin kipee ja huono olo..ja koeta siinä nukkua,[:@] lisää vettä myllyyn esikoispoikakin on vahvasti sitä mieltä et ylös oli päästävä.noustiinkin sitten 3.30. koetin siinä nukuttaa uudellee mutta kissan viikset.tunti pyörittiin sängyssä ja ajattelin josko sinne nukahtaa.. lopult noustava ettei ukko menetä tyystin hermojaa kun hän ei saa nukkua! lähel oli etten pakannu poikaa autoon ja lähteny ajamaa jo porukoitten luokse...

mutta hienoo et siel Jennin serkun vaimon lapsella kumminkin kaikki hyvi.

tänää alkais 35vk.eli 5vk jäljellä.tosin sais tulla ehkä aiemmin.viikkoo,puol toist.. tänää pitäs myös soitella tuloksista et mitä kauhuuksia ne näyttää.. tiiä sitte uskaltaako.mut pakkoha se.

ja jollakin oli kääntyny rt vauva.tosi hieno juttu. [:)]

mutta taidanpa mennä tohon sohvalle makaamaan tuskissani,kun poika leikkii ilman mitää ongelmia ja väsymyksiä..[&o]
 
tää mamma on aiivan sekasin[:D][:D]Mies heräs tossa ja sen piti lähtee autoo pakkaamaan huomista työkeikkaa varten,minä siinä sit kans nousin sängyn reunalle istumaan ja kysäsin ihan tosissaan että, "Eiks tänään oo sunnuntai..[8|][8|]?" mies katto hetken aikaa että oonko ihan unessa vielä,tänään on kyllä jo tiistai[:D][:D]

voi Jenni90,Onnittelut..Ei varmasti oo vanhemmilla helppoa kun pieni joutuu siellä keskoskaapissa olemaan,mutta onneksi ei muuten ole mitenkään ""huonokuntoinen"[:)][:)]

Jos menis juomaan aamukaffet niin saattais vihdoin tajuta mikä maa,mikä valuutta[;)][;)][:D][:D][:D]
 
Tää mammutti kuolee tänne kohta kipuihin[:(][:(][:(]

Eilen illalla alko ihan kamala särky, navasta alaspäin koko kroppa ihan hemmetin kipee, erityisesti vielä nivuset ja yläjalat. En pysty kunnolla ees kävelee! Yö oli yhtä tuskaa, sattu hemmetisti kääntyileminen enkä saanu missään asennossa nukuttua kun teki niin kipeää. Meni sitten koko yö itkua vääntäen ja hammasta purren enkä nukkunu ollenkaan, seittemän aikaan aattelin sitten nousta kun rupes tuntumaan vielä pahemmalle kun vauvaki heräs venyttelemään ja potkimaan. Ja tän kaiken kivun päälle vielä toi tunne että joku puukolla vääntelis alamahaa sisältäpäin[:@] Mieski oli koko eilisen huolissaan ja kysy monta kertaa että joko lähetään synnyttää[:D] Jotenkin vaan tuntuu että tuskin se tälläsillä kivuilla alkas, niinkuin joku mainitsikin täällä foorumilla että ennen synnytystä ois "tyyntä myrskyn edellä", tuota paremminkin uskon[:D]

Yöllä mietin tuota synnytystäki että se on varmaan yhtä tuskaa kun tää nykynen kipu on jo tällästä[&o] En ala!![:D]
 
Nonii täällä muitakin huolehtijoita ja yks sunnuntai-käppäilijäkin [:D]
Meikäläinen heräs puol viis ja ajattelin siinä kohtaa että lähtiskö sitä vessaa, kaks sekuntia kerkesin miettii ennenku raajojani liikutin ja sit pamahti semmonen kipu tonne alavatsan seudulle että oksat pois! Sit lähti kiireesti vessaan, olin ihan varma että nyt ne vedet tulla pamahtaa tai edes jotain kun tollanen kipu. Huolissani tietysti ettei vaan verta tuu. No ei sitten oo kulkaa tullu mitään! Kipua oli pari tuntia ja välillä vähä voimakkaampaa ja sit lievempää. Oli niin kylmäkin kun alasti ravas kämppää ympäri että mitä nyt tapahtuu. No mies teki sitten mulle pari sämpylää kun heräs töihin ja söin ne ja menin sitte peiton alle. Löysin kai hyvän asennon ja kipu laantu niin sain vähän nukuttua, mutta pariin otteeseen heräsin että ainiin, äkkiä vessaan. Mutta ei kuitenkaa sen kummempia oo tapahtunu. Pysyis nyt vaan huomiseen asti kasassa niin pääsis sinne tayssiin ultraan eikä tulis ees mitää hukkareissua sairaalaan. Olin vaan ilonen, että sentää vauva liikku sen kivun alkamisen jälkeen ettei nyt sille mitään ainakaa käyny.
 
liekö mohomaha tullut jo ihan suht hyviä supistuksia..nuo kivut meinaan..ties vaikka et pääse sieltä taysista enää yhdessä kasassa pois[;)][:)][:)]
 
Meillä on nyt se viimonen lääkärintarkastus takana ja synnytystapa- ja painoarviot tehtynä [:)] JA IHAN MIELETTÖMÄN HYVIÄ UUTISIA sieltä sain [:D] Tämänhetkinen painoarvio vaavilla 2 489g ja arvioitu syntymäpaino vähän päälle 3kg! Omaan kuulemma synnyttäjän lantion eli alakautta synnytetään ihan normisti eikä mitään ongelmia pitäis tulla vastaan varsinkaan kun vauva on suhteellisen pieni! [:)] Lisäksi vauva on laskeutunut ihan lähtökuoppaan, pää oli ihan siinä hollilla ja tuntuu sormella kokeiltaessa. ja vielä! kohdunsuu täysin pehmeä, sormelle auki ja reunaa jäljellä vajaa sentti!! [:)][:)] Lääkärin mukaan vois lähteä syntymään vaikka ens yönä, mut voi olla että menis viel parikin viikkoa [:D] Nyt sitten vaan jännäillään et koska lähtö tulee!!!!
 
Ihanaa!! Onnea Nuori Äiti[:)][:)][:)]
Tää menee niiin jännittäväksi,kuka "kerkiää" ensimmäiseksi[;)][:D][:D]
 
[&:] noniin.. täälläkin on nyt sitten kunnon kipuilu yö takana. näyttäs olleen monella muullakin..[:o]
kivut oli niin kokonaisvaltaisia että en osaa kyllä yhtään paikantaa että missä se kipu sitten loppupelleissä olikaan.. mutta koko kroppa reisistä ylöspäin keuhkoihin asti kipuili niin jumalattomasti että huh. täällä sitä taas hiippailtiin yö ja toisesta kissastakin sain seuraa kun sille iski joku jumalaton hellyyden kaipuu.. ja halusi kauheesti seuraa ja huomioo ja hellyyttä. [:)] jossain vaiheessa se kipu laantu ja mä sain nukuttua muutaman tunnin. aamulla jännäsin että liikkuuko ipana ollenkaan ku yön se nukkui ilmeisen tyytyväisenä vaikka normisti jumppaa kolme tuntia ihan huoletta puolen yön jälkeen... ja alottaa heti aamulla kuuden aikaan uudestaan.onneksi mylläämistä on ollut nyt pitkin aamua.tosin huomattavasti laiskempaa ku normisti. eilen jo vähän mietin sitä kun oli normaalia vähäisempää toi massuasukin melskaaminen iltapäivästä eteenpäin...
neuvolaan pitäisi tossa puoliltapäivin raahautua mutta tää menee kyllä retteesti autolla vaikka onkin vaan alta puol kilsaa.. reidet on ihan vetelänä. ja kummallista lihastärinää.. huah. kyllä tää ois niin valamis pykäää ipanaa jo ulos.
keittelin tossa tuttipullot ja tutit ja maitopumpun osat ja tässä kerkeis ennen neuvolaa leipoo pakkaseen vaikka jos mitä...... tää väsymys on vaan tosi voimakasta. tullut nyt kyllä pari viikkoo vedettyy ihan kunnon päikkäreitä kun vaan simahtaa ihan totaalisesti.
huh. mun vanhemmat tulee espanjasta loppuviikosta tänne ja ovat muutamaia päiväiä ennenku palaavat ouluun.. kuuulema riitti heille tällä erää espanjassa olo. [8|] ja jo nyt kauhulla ootan että kuin mä jaksan sitä hässäkkää.. lisäksi pitäis vihdoin sen asuntovälittäjän tulla tänne nappailemaan kuvia ja laittaa ens viikolla vihdoin tää talo myyntiin. onneksi se rumpa käynnistyy ja näkee vähän kiinnostaako tää ihmisiä vai ei ......... ja sais selvyyttä että kuin reteesti tästä lähtään vai lähtäänkö ollenkaan.. [8|][:-]
NUORI ÄITI.. huuiii.... se on sitten kohta sulla pikkunyytti sylissä.. ihanaa. [:)][8D]
 
Onnea nuori äiti mukavista uutisista[:)]! täälläki vois mun puolesta syntyä jo mutta tuskin ihan hetkeen[:D]

äsken äipän kanssa soiteltiin ja hän kertoi että minun ja veljeni synnytykset on molemmat käynnistämällä aloitettu[8|]! en moista tiennytkään. Mietittiin sitten että onkohan noi miten geeneissä[8|]? Mieluummin sitä tietty ihan normisti rupeis synnyttää eikä käynnistämällä. Lisäks kertoi pari kauhutarinaa synnytyksistä, reilua[:D] Mutta eiköhän noikin ajat oo tässä 25-30 vuoden aikana muuttunu että ei ihan ehkä sama meno enää sairaaloissa ole[:D] 
 
No niin, nyt sitten alkaa kohta puoliin sitten vissiin tapahtua [:D]. Mut ei mulla [;)].
Mulla ei ole mikään kiire taikka halu pykätä poitsua vielä ulos, heh.

Olin eilen vanhan ystäväni kanssa syömässä ja hänellä on ollut molemmista lapsista paljon ennakoivia kipeitä supistuksia, lääkitys ja kohdunsuu auki viikolta 19. Kuitenkin molemmat syntyivät lähellä laskettua aikaa. Pääteltiin siinä sitten että ne jotka ilmoittelee ennen aikojaan pysyvät kiltistä masussa ja ne jotka ei saattavat tulla just vaikka nyt [:D].

Olo on todella hyvä, yöt saan nukuttua yllättävänkin hyvin ja aamulla kävin tekemässä yli tunnin lenkin. Nyt täytyy aloitella silitysurakka!
 
Moi taas!

Viime yönä olin jo varma, et tulee lähtö, mut oli väärä hälytys.
Tänään oli sit neuvola (rv 37+5) ja kaikki oli oikeen hyvin, painoa on tullu jo
5,8 kg alusta, sf-mitta oli 33½, RR 104/69. Ens viikon tiistaina olis seuraava
neuvola-aika, mut vähän sitä pohdittiin, et vieläkö mahdan olla sit
yhtenä kappaleena silloin... Jännää! :)
 
Onko sulle sumu oikeesti tullut vain 5,8kg vai oliko painovirhe paholainen?
Kääk, mulle on tillut 15kg!! [8D]
 
Mulla meni 20kg rikki just [:'(]
Mun pitikin kysyä, että kun supistus kipuineen tuntuu niin missä se kipu sitten tuntuu? Oon jotenkin olettanu, että se kipu tuntuu vaan supistuksen ajan ja myös siinä samoilla kohdilla kun ite supistus??

Mites nuori äiti, meinaatteko vielä peittoa heilutella jos pääkin tuntuu sieltä jo? [:D]

Niin ja summerwine: tosta on varmaan monta mielipidettä, mutta ite just luin jonkun lääkärin jutun että vaikka oma äitee ois synnyttäny keisarinleikkauksella niin se ei todellakaan tarkota, että ite synnyttäisit myös niin. Eiköhän toi oo aika yksilöllistä kumminkin.
 
mohomaha: sitä tossa just ukollekkin sanoin että aika hurja ajatus, mutta lääkäri sanoi kyllä että voi ihan surutta viel heilutella sitä peittoa [:D]

sairaalakassi on nyt sitten pakattuna muutamia pikku juttuja lukuunottamatta kuten hammasharja ja kamera.. ne on sitten lapulla niin ei pääsis unohtumaan sit kun se lähtö tulee. sen verran pisti sen lääkärin puheet jänskättää[:D] eilen löysin kirppikseltä aventin rintapumpun käyttöohjeineen ja laatikkoineen vaan 3€ ja sit H&M:n valkoisen imetyspaidan 1,50€. Tuli kyllä hyvä mieli kun taas kerran pääs niin halvalla. Äsken sitten keittelin kaikki tutit ja pullot ja sit sen rintapumpun osat. Vaavin huoneen lipastonkin sain tyhjennettyä nyt kaikesta muusta romusta niin pääsee asettelemaan sinne niitä vauvan vaatteita ja tarvikkeita [:)] ens kauppareissulla jos ostelis sitten kaikki pikku hilpetöörit valmiiksi. Tai ei nyt ehkä ihan kaikkea kun niitä voi sitten ostella vauvan syntymänkin jälkeen..

Tottahan sekin on että joku joka ei oo tänään oireillu viel yhtään lähenevää synnytystä on jo huomenna synnärillä [:D] mutta lääkäri puhui että kun on noin hyvin mulla jo tää kohdunsuu kypsynyt näin niinkun kivuttomasti niin synnytyksen eteneminen saattais olla nopeampaa ja avautumisvaihe helpompi kun jollain jolla on kohdunsuu kiintee ja kiinni niin saa puol päivää kärvistellä kipeiden suppareiden kanssa ennenkun on edes sille sormelle auki [:)] kaikki toki yksilöllistä!

Just tossa miehelle sanoin että nyt kun lääkäri on sit sanonu et voi syntyä vaikka ens yönä niin nyt joka yö saa sitten jännätä et koska lähtö tulee [:D] Et toisaalta olis ollu kivempi kun ihan puskista ois tullu koko synnytyksen käynnistyminen. Nyt saa jännätä koko ajan!
 
Takaisin
Top