Kesäkuun sekalaiset pulinat

Eiks raejuusto oo pastoroitua. Ja ainaki osa sulatejuustoista. :O Tuo metukka kyl kans uus tieto

Ainakin tuo kotimainen raejuusto on pastöroidusta maidosta tehty :happy: mie saan kuulemma neuvolasta lähetteen ravitsemusterapeutille, koska olen kasvissyöjä, ettei tule itselle puutostiloja raskauden aikana. :cat:

Minä oon tuorejuustoja ja sulatejuustoja syöny esim voileipäkakussa. Ja suomessahan kaikki noi on pastöroitu.

Kyllä mä ainakin raejuustoa oon syönyt. Meetwursti tuli ihan uutena ku 2017 ei tollasta kieltoa mukaan mielestä ollut.

Siis täh? Onko meetwurstiki jo kielletty? Ei ollu vielä kuopuksen aikaan ja kuopus synty 2017..
Kypsentämätön liha kuten meetvursti luki eviran sivuilla. Siellä luki myös että pastöroidut pehmeät juustotkin on kielletty ellei niitä oo kuumennettu...

Muokattu viimeksi:
Ootteko kaikki soittanu jo neuvolaan? Mä aattelin soitella vasta loppuviikosta. Kerran ollaan jo käyty ensikäynnillä ekassa raskaudessa joka päättyi keskenmenoon niin ei oo niin kiire nyt.

Olen tällä hetkellä lomareissulla ulkomailla ja kyllä välillä tuntuu että on vaikea löytää syötävää. Tänään siis 5+0. Kaiken kukkuraksi olen vielä sellaisen henkilön kanssa, jolle en ole vielä kertonut raskaudesta :nailbiting: Koko ajan saa vetää mahaa sisään, kun turvotus on niin hillitöntä :grin

Ja varasin neuvola-ajan jo heti kun plussasin. Varhaisultraan en pääse kunnalliselle, joten varasin yksityiseltä ajan parin viikon päähän. Ehkä sitten voi itsekin enemmän iloita jos/kun näkyy että raskaus on oikeassa paikassa :)

Minä soitin kans neuvolaan eilen. Ensimmäinen käynti on 3.7 ja varhaisultra on 26.6.
Minä oon soittanut neuvolaan myös sen takia heti kun olen plussanut, että sinne on mennyt tieto raskaudesta. Jos sitten sattuu näitä keskenmenoja, on nekin myös siellä tiedossa jotta voivat myöhemmin alkaa tutkia jos sattuu useampi peräkkäin. Ja tietäävät myös sitten esim mistä pelot kumpuaa jne..

Mä soitin heti tänään plussan jälkeen neuvolaan ja sain ajan 10.7., mutta neuvolan täti sanoi että silloin on riittävästi viikkoja, että kuullaan syke. Toivottavasti kuuluu. Viimeksi se jäi kuulematta, kun meni kesken heti alussa.

Mä soitin seuraavana päivänä plussasta ku piti varmistella allergialääkkeiden soveltuvuuksia

No pääasiassa paikallistuotteita, nenäsumutetta ja silmätippoja. Ja setiritsiiniä sais myös ottaa mutta en oo uskaltanu. Mutta varmaan pikkuhiljaa on mentävä ostamaan ku en kestä tätä nenän vuotamista, aivastelua ja tukkosuutta. Mulla ei nenäsumutteet juurikaan tuo helpotusta.

Takaisin