Kesäkuun sekalaiset pulinat

Mulla on kahdessa aiemmassa raskaudessa ollut varhaisultrat ihan julkisella, osittain käsittääkseni kai diabetekseni takia ja osittain siksi, että kierto tosi epäsäännöllinen ja tarkasta hedelmöittymisajankohdasta ei olla oltu ihan varmoja. Tässä raskaudessa nyt ei kuitenkaan kai automaattisesti tota ultraa tuu, vaan mahdollisesti joutuu odottelemaan sinne np-ultraan. Olisihan se helpottavaa kieltämättä päästä nytkin.

Minulla taas on kaikista raskauksista ollut varhaisultra kunnan puolelta. Epäsäännöllinen kierto, paljon keskenmenoja ja tukilääkitys raskauteen.

4plus5. tuuban seudussa rengasmainen muodostuma. Näin oli ainaki omakannassa. Raskaushormoni 1300 kun kävin eilen verikokeissa

Täytyy alkaa urakalla höpisee niin saadaan salainen ryhmä :D jostain tuolt luin että se tulee vasta ku 500 viestiä kirjoteltu :D

Mäkään en aio tästä raskaudesta varhaisultraan, esikosta menin rv6. Jännittää kyllä että onko tuolla ketään ja onko tyyppi oikeessa paikassa kasvamassa. Tuntuu oudolta että näin helposti tapahtuis kaikki ja että kaikki olis vielä ookookin. (yhdestä kerrasta, ilman yrityksiä tulin raskaaksi)

Maanantaina on aika gynen polille ja kontrolloida hcg, samoin ke kontrolloidaan hcg ja pe kans aika gynen polille jos nyy mitää yllätyksiä ei tule maanantaina... Toivottavasti kaikki ois hyvin :(

Youngmama, toivottavasti kaikki olisi hyvin! :)

Ihmemaanlapsi, mun mielestä taas tuntuu oudolta että voisko tää raskaus mennä tosiaan loppuun asti kun tätä on kaksi vuotta yritetty, ja on ensimmäinen plussani. Että voisiko ihan oikeasti siitä ekasta hartaasti odotetusta plussasta tulla vauva. :Heartred Vielä on pelkona keskenmeno, kohdunulkoinen ja tuulimuna. Kemiallisesta ei onneksi varmaan enää tässä 5+4 tarvitse huolehtia kun onhan se nyt jo kiinnittynyt kunnolla kun testit edelleen raskautta näyttää.

Onko teillä muilla ollut vaikeuksia ruokasuositusten noudattamisten kanssa? Mä oon tässä pari kertaa syönyt ulkona sellaisessa seurueessa, joille en vielä plussasta halua kertoa. Oon yrittänyt katsoa listasta sellaisen ruoan, jota saisin syödä, ja jo kaksi kertaa tullut tilanne, että ruoassa onkin jotain mitä en saisi syödä. :facepalm: Ja kun tilatessa en voi kysyä että sopiiko raskaana olevalle, koska en halua kertoa seuralaisille. Eli siis molemmilla kerroilla ollutkin jotain pehmeää juustoa, jota ei ole kuumennettu. No, olen sitten kuitenkin syönyt ruoan kun on ollut hyvistä ravintoloista kyse. Silti tulee aina kamalan huono omatunto kun syö jotain kiellettyä. Varmaan vielä kun tää raskaus on ollut niin pitkällinen prosessi niin näitä ruokasuosituksiakin miettii tosi tarkkaan. Ois kamalaa tässä tilanteessa pilata homma omalla huolimattomuudella.

Aika vähänkait nuita ruokarajotteita on? Tai en ainakaa paljoa muista esikon ajoilta. :D just tietyt juustot ja esim kylmäsavu- ja graavikala?

Tuntuu että niitä rajoituksia tulee koko ajan lisää... Tietty kannattaa muistaa että osa on "kieltoja" ja osa vain "rajoituksia", ensin mainittuja ei saisi nauttia ollenkaan ja jälkimmäisiä vain vähän/kohtuudella.
Omalla kohdalla ikävimmät kiellot/rajoitukset on sushi, graavi/kylmäsavutuotteet, sisältä punaiset pihvit ja salmiakki, mutta jos tämä raskaus tästä nyt jatkuu niin hyvin mielin luovun niistä loppujen 8 kuukauden ajaksi.
Käytännöt näyttää myös vaihtelevan maittain, täällä mun asuinmaassa on paljon lepsumpi meininki, esim. ekan raskauden ekalla gynekäynnillä ei sanallakaan mainittu mitään ruokarajoituksista. Raskausvitamiineja kyllä käskettiin syödä.

Minä voin kanssa yhtyä blueben kanssa noihin ajatuksiin. Myös mietin, että meneekö tämä oikeasti muka hyvin tai että tämä on liian hyvää ollakseen totta ja jossain kohtaa vedetään varmasti matto jalkojen alta. Meillä on kaksi aiempaa lasta kyllä, mutta he eivät ole helpolla tulleet. Minulla on ollut 9 keskenmenoa, joten mikään ei todelllakaan ole itsestään varmaa. Ekaa lasta saatiin odottaa neljä pitkää vuotta. Kuopuksen ja tämänkin raskauden välissä on kolme keskenmenoa.. Minulla siis vaikeuksia vauvat pysyä mukana.

Ruokarajoituksista: minä olen mennyt aina maalaisjärjellä ja kohtuu kaikessa -tyylillä. Toki kylmäsavu ja graavilohet jätän pois. Salmiakin jätin nyt pois (ei edes tee mieli vaikka normaalisti ahmisin hirveästi)
Mutta jos alkaa varoa kaikkea, niin kohta ei voi tätä ilmaakaan hengittää.. Siis toki jokainen tekee niinkuin haluaa, mutta minä en viitsi ottaa stressiä, sitä on raskaana olevilla jo muutenkin.

Takaisin