Onko teillä muilla ollut vaikeuksia ruokasuositusten noudattamisten kanssa? Mä oon tässä pari kertaa syönyt ulkona sellaisessa seurueessa, joille en vielä plussasta halua kertoa. Oon yrittänyt katsoa listasta sellaisen ruoan, jota saisin syödä, ja jo kaksi kertaa tullut tilanne, että ruoassa onkin jotain mitä en saisi syödä. Ja kun tilatessa en voi kysyä että sopiiko raskaana olevalle, koska en halua kertoa seuralaisille. Eli siis molemmilla kerroilla ollutkin jotain pehmeää juustoa, jota ei ole kuumennettu. No, olen sitten kuitenkin syönyt ruoan kun on ollut hyvistä ravintoloista kyse. Silti tulee aina kamalan huono omatunto kun syö jotain kiellettyä. Varmaan vielä kun tää raskaus on ollut niin pitkällinen prosessi niin näitä ruokasuosituksiakin miettii tosi tarkkaan. Ois kamalaa tässä tilanteessa pilata homma omalla huolimattomuudella.
Mulla on vähän vaikeuksia. Esim eilen maistoin töissä muutamam turkinpippurin kunnes tajusin että ei sais syödä. Esikoisen aikana ei ollu tota ettei suositeltu ollenkaan vaan oli että pieniä määriä vois syödä.
No seuraavat vaikeudet tulee varmaan mökillä, ei haluttais kertoa raskaudesta kummankaan vanhemmille. Siellä me usein on syöty kaloja, mun herkkua. Miten ihmeessä voin kieltäytyä ilman että arvataan. Täytyy ehkä yrittää ite mahd paljon käydä ostamassa ruokia niin olis helpointa. Miehen vanhemmat vaan aina haluis tehdä siellä ruuan ja maksaa ne..