Kesäkuun sekalaiset pulinat

Onko teillä muilla ollut vaikeuksia ruokasuositusten noudattamisten kanssa? Mä oon tässä pari kertaa syönyt ulkona sellaisessa seurueessa, joille en vielä plussasta halua kertoa. Oon yrittänyt katsoa listasta sellaisen ruoan, jota saisin syödä, ja jo kaksi kertaa tullut tilanne, että ruoassa onkin jotain mitä en saisi syödä. :facepalm: Ja kun tilatessa en voi kysyä että sopiiko raskaana olevalle, koska en halua kertoa seuralaisille. Eli siis molemmilla kerroilla ollutkin jotain pehmeää juustoa, jota ei ole kuumennettu. No, olen sitten kuitenkin syönyt ruoan kun on ollut hyvistä ravintoloista kyse. Silti tulee aina kamalan huono omatunto kun syö jotain kiellettyä. Varmaan vielä kun tää raskaus on ollut niin pitkällinen prosessi niin näitä ruokasuosituksiakin miettii tosi tarkkaan. Ois kamalaa tässä tilanteessa pilata homma omalla huolimattomuudella.

Mulla on vähän vaikeuksia. Esim eilen maistoin töissä muutamam turkinpippurin kunnes tajusin että ei sais syödä. Esikoisen aikana ei ollu tota ettei suositeltu ollenkaan vaan oli että pieniä määriä vois syödä.
No seuraavat vaikeudet tulee varmaan mökillä, ei haluttais kertoa raskaudesta kummankaan vanhemmille. Siellä me usein on syöty kaloja, mun herkkua. Miten ihmeessä voin kieltäytyä ilman että arvataan. Täytyy ehkä yrittää ite mahd paljon käydä ostamassa ruokia niin olis helpointa. Miehen vanhemmat vaan aina haluis tehdä siellä ruuan ja maksaa ne..

sakababy mä olen kyllä syönyt pieniä määriä lakua ja salmiakkia, koska THL:n sivuilla lukee, että vaikka ei suositella, niin "Pienet annokset (esimerkiksi annos lakritsijäätelöä tai muutama makeinen) eivät ole haitallisia."

Mun raskaus selviää juhannuksena lähipiirille, koska en voi juoda silloin alkoholia. Mä en vaan koskaan kieltäydy viinistä ruoan kanssa ja alkumaljatkin siellä juodaan. Pakko siis vaan kertoa, vaikka niin alussa oonkin silloin. Onneksi varhaisultrassa käyn ennen juhannusta.

Niin ja kahvi. Kahvi varmaan kaikista vaikein taas. Esikoisen raskausaikana join kolme kuppia per päivä, nyt yritän vaan kahta kuppia mutta muutaman kerran on pitäny juoda kolme kun väsy on niin kova aamuvuorojen jälkeen tai niiden aikana.

Mä vaihdoin kahvin kofeiinittomaan, niin voi huijata itseään aamuisin :grin. En kyllä tavallisestikaan juo kuin yhden (isohkon) kupin päivässä enkä joka päivä, muuten sitten kupin-pari mustaa tai vihreää teetä.

Minäkin vaihdoin kahvin kofeiinittomaan. Ja ruokarajotteista hankalimpia on just nuo graavikalat ja salmiakki sekä pihvi on parasta mediumina. Mutta 9kk on lopulta lyhyt aika. Joten eiköhän sitä siitä selviä. Tärkeintä että vauvalla kaikki hyvin [emoji173]

Pääsinkin jo ajoissa töistä. Oli pari tuntia sopivasti ylitöitä ja ei oo hoidettavia enään niin pääsen kotiin :)

• Tykkään
Reaktiot: PP
Kahvi on vaikein ja Aura juusto,nyt olen yrittänyt pysyä siinä max 2 kuppia päivässä.

Mulle kans kahvi on vaikein. Oon yrittäny rajottaa kahteen kuppiin, mut välillä lipsahtaa kolmeen. Esim kylässä jos käydään. Anopilassa ei kehtaa kieltäytyä kun tietäävät että normaalisti juon paljon eikä haluta tästä raskaudesta vielä kertoo

Tuli aamulla yhtäkkiä mieleen et onkohan koiran punkkipanta kovin vaarallinen? Se on joku yrttipanta. Nyt vasta hoksasin kun koira tuli hoidosta kotiin ja se panta haisee aika voimakkaalta

Menin tekemään viikkonäyttödigin mutta olis ollut parempi odottaa pari päivää kauemmin. Näytti vielä 1-2. Tilasin sit pari lisää :angelic:. Halpistestit sentään vahvistuu pikku hiljaa.

Minun digit tulee varmaan huomenna. Omien laskujeni mukaan pitäisi jo näyttää 2-3, mut katsotaan :)

Oon tämän päivän ollut nyt tekemättä testiä, mutta huomenna teen tuon yhden jemmassa olevan liuskan :)

Mulla näytti 4+2 vielä 1-2 viikkoja. 5+0 näytti 2-3. Nyt pitäisi testailla vielä loppuviikosta onko noussut 3+ (nyt 5+6).

Tänään dpo16-17 ja 4+2. Kyllä se digi aika kauan mietti, mä luulen että huomiseen tai ylihuomiseen jos olisin odottanut, olis voinut jo tulla 2-3.

Täällä Saksassa ollaan kyllä aika lepsuja noiden ruokajuttujen suhteen, lääkäri sanoi vaan että ei tupakkaa, alkoholia, huumeita tai raakaa lihaa/kalaa :joyful: muutenkin hauska seurata, et miten noi jutut toimii Suomessa, en oo siellä ollu raskaana et kertokaa ihmeessä mitä teette/mitä tutkimuksia on tms :happy:

Mulla on myöskin ollu vaikeuksia noudattaa ruokarajoituksia, raejuusto on vaikee sekä kaikki kalat. Lisämausteen tuo meidän viikonmittainen vaellusreissu ensiviikolla. Siellä yleensä leivän päällä on sulatejuustoa ja meetwurstia, nyt ne on molemmat kieltolistalla. Tulee köyhät voileivät pelkän voin kanssa, mut ehkä korvaan sitten suklaalla energiavajeen:)

Takaisin