Kesäkuun kuumotukset

Täällä odottelen tietoa labra-tuloksista (lähettivät ne jatkoviljelyyn) ja siitä, alotanko lääkärin tänään määräämän ab-kuurin.VTI oireita oli eilen hieman, proteiinit ei kuitenkaan olleet enää plussalla.

Vatsa on viime viikosta laskeutunut vähän. Lähinnä sen huomaa siitä, että napa osoittaa nykysin enemmän lattiaan päin laughing7 Tänään oli jonkin aikaa vannemainen kipu vatsassa, mutta vaikea sanoa mitä sekin oli.

Onko muilla ollut pahoinvointia nyt viime aikoina? Kuvotusta tai oksentelua? Mulla on viime aikoina ollut molempia.
 
onpa reilua huomauttaa nenästä!
Mutta ei se kyllä ole merkki että syntyy, sitä turvotusta se on. Mun ystävällä oli 2 viimesitä kk raskaudesta nenä ihan erikokonen kun ennen ja nyt mulla on sama. tosi iso jotenkin eikä synnytyksestä tietoakaan.
 
Iinella, kyllä täällä on toinenkin vähän myöhään herännyt, että vauva saattaakin syntyä vaikka etuajassa ja kaikki on ihan kesken. :) Äitiysloma alkoi viimeinkin ja tänään olen saanut silitettyä vauvalle lakanan ja ekat vaatteet. Eilen siis pyöri ensimmäinen koneellinen. Osaako joku muuten valaista, miksi vauvan vaatteet pitää silittää? Kun ei niistä pienistä vaatteista ainakaan mun käsittelyssä kovin sileitä tule, niin on jotenkin tyhmä olo heilua sen raudan kanssa (normaalisti en silitä mitään kuin viimeisen pakon edessä). Turhaan en viitsisi jatkaa, kun pitkään seisominen aiheuttaa supistuksia ja selkäsärkyä.

Täällä on ihan pakko käydä päivittäin seurailemassa kuka pääsee seuraavaksi tositoimiin, jännittää muiden puolesta. :) Mä olen vastaillut kaikille kysyjille, että vauva syntyy heinäkuun lopussa, tai voi mennä elokuullekin. Nyt on vasta tullut mieleen, että voihan se etuajassakin tulla ja kauhea paniikki vaatteiden ja loppujen tarvikkeiden kanssa. Imetysliivit olisi varmaan ainakin fiksua hakea ennen synnytystä, kun miehen voi olla vaikea ostaa mun puolesta...
 
Iinella, kyllä täällä on toinenkin vähän myöhään herännyt, että vauva saattaakin syntyä vaikka etuajassa ja kaikki on ihan kesken. :) Äitiysloma alkoi viimeinkin ja tänään olen saanut silitettyä vauvalle lakanan ja ekat vaatteet. Eilen siis pyöri ensimmäinen koneellinen. Osaako joku muuten valaista, miksi vauvan vaatteet pitää silittää?

Eikai siinä silittelyssä muuta haeta kuin sitä että vaatteet saadaan vauvan herkälle iholle pehmeäksi. :) Huuhteluaine (hajuton) tai kuivausrumpu hoitaa saman asian. vaatteet kun voi muuten pesun jälkeen olla aika kovia. Näin ainaki itse olen kuullut.
 
Luulen kans samoin ku miima ja toinen syy taitaa olla, että kuolee kuumuudessa loputkin pöpöt. :)
 
Mä en oo silittäny ainuttakaan masukin vaatetta enkä todellakaan kyllä silitä. En silitä ikinä ylipäänsä mitään ellei oo pakko. :D

Mä en ole koskaan silittänyt yhtään vauvan vaatetta. Muutaman isomman pojan kauluspaidan olen pari kertaa juhlia varten silittänyt :D Ei olisi tullut mieleenkään silittää niitä silitysrautaa pienempiä bodeja...

Huomenna on viimeinen työpäivä, hyvä minä! Loppuun asti jaksettiin tällä kolmannellakin kerralla, vaikka meikän työ ei olekaan fyysisesti raskasta. Toisaalta hyvä että nyt loppuu ja saa nukkua rauhassa päiväunia, niitä olen alkanut kaipaamaan yöheräilyjen vastapainoksi. Vielä on vähän valmistelutkin kesken, mutta ei ole kyllä minkäänlaisia oireita siitä että vauvaakaan olisi vielä moneen viikkoon. Ihanaa lukea täältä syntyneistä ja synnytysten lähestymisestä!!! Viikon päästä on viimeinen neuvolalääkäriaika, josta odotan aikaa synnärille synnytyksen suunnitteluun ja käynnistyspäivän sopimiseen.
Onko jollain kokemusta siitä 'uudesta' käynnistystavasta, jos en ihan väärin kirjoita niin homman nimi on ballongi? Miulla on aiemmin käynnistetty cytotecilla suun kautta ja se meni hienosti, mutta kuulin että tuollaista uutta menetelmää suositaan nykyään, vai?
 
en oo silitelly enkä myöskään silitä. Vai ballongi, no jos mua huomenna käynnistellään niin voin sitten kertoo miten.. Viimeks kun oli tarkotus käynnistellä niin sain tablettineljänneksen mut sit kiikutettiin kuitenkin sektioon.
 
janjan, vitsillähän toi mun työkaveri huomautti nenästä. Meillä on aina sellasta "sairasta" huumoria kun jutellaan. Enkä odota sen enempää synnytyksen alkamista noiden sanojen jälkeen kuin ennenkään niitä. Enkä ikinä ole kuullut keneltäkään muulta nenän eri muodosta tai koosta synnytyksen lähestyessä. Ei se turvotustakaan ole, ei mulla sitä liiemmin kasvoissa ole!
 
Moondancer mua on myös oksettanut nyt muutamana päivänä. Itse asiassa vatsan sisältö on lentänyt kaaressa aina aamuisin. Mietin, että voisiko johtua närästyksestä..?

P.S. Jos joku mies vielä joskus vertaa raskautta armeijaan, niin lyön... :rolleyes:
 
Vatukka, kiva kuulla että kohtalontovereita löytyy! :D Tänään taidan herätellä itseäni ja pestä ensimmäisen koneellisen vauvan vaatteita ja käydä ostamassa vielä puuttuvia tarvikkeita näin ensimmäisen äitiyslomapäivän kunniaksi! :)
Itsekin kyllä ajattelin tuon silittämisen jättää ihan suosiolla... Ellei jostain löytyisi sellaista mini silitysrautaa :D
 
Pesin elämäni ensimmäisen valkopyykkikoneellisen. Ja silitin kaikki bodyista pipoihin asti. Hullun hommaa kyllä oli! Itselleni perustelin juurikin tuolla, että pöpöt kuolee, mahtuvat viikattuna pienempään tilaan (itsensä huijaamista, koska ei tuota silittelyä tule ikinä arjessa tekemään) ja vaatteet pehmenevät ja kun kuidut sulkeutuvat, vaate säilyy pidempään.
Mutta tuli siitä vaan äidikäs olo! Mies ehdottikin, josko alkaisin silittää kaikki perheen vaatteet, ostettaisiin mankeli ja alkaisin tuoda hänelle töistä tullessaan lämmitetyt tohvelit jalkaan kodin kiiltäessä päivittäin puhtauttaan. Vastineeksi hän voisi maksaa pientä kuukausirahaa, jolla voisin ostaa itselleni jotain kivaa :laughing001
 
*nostaa käden ylös* Mäkin pesin koneellisen pikku tontun vaatteita!! Hei, onko muilla tullut noita aivan vammaisen kovia palleapistoskipuja? Aivan hermeettinen kipu oikealla kylkikaaren alla , eikä meinaa mennä ohi. Ziisus. Oli usko äsken aika koetuksella kun ajoin 20km neuvolakäynnille em. Olotila päällä.
 
Ah, onpas ihanan levänny olo! Toissaöisen lonkkakipuhelvetin jälkee menneen yön puutuminen ja kramppaaminen tuntu helpolle ku heinän teko. :D Otin nukkumaan mennessä jo ennakkoon särkylääkettä ja sainki sit nukuttuu pätkissä useamman tunnin. Tänään ehkä jaksaa touhutaki tavaroita paikoilleen ja pestä loputkin pienet vaatteet ja ja.. :)
 
Kiitoksia silitysasian valaisemisesta. Ajattelin lähinnä, että jos vaatteet on pakko silittää jonkun pölypunkkiarmeijan takia tai jotain...Taidan kyllä jatkaa sillä linjalla, että silitän enää kovat ja/tai mikrobiologisesti epäilyttävät vaatteet. En mitenkään jaksa uskoa, että tosissaan keskellä vauva-arkea silittäisin ihan kaiken. Sellainen minirauta olisi kyllä kätevä, tai jos vetäisi kaikki vaatteet läpi tukan suoristajasta. Mursutar pelastit muuten päiväni, en siis ole ihan ainoa, joka niitä silitysrautaa pienempiä vaatteita on silittänyt. :D Pesin myöskin elämäni ensimmäisen valkopyykki koneellisen.
 
Minäki oon kyllä silittänyt, tunnustan! laughing7 Mutta sanoinkin miehelle, että en tiiä silitänkö toista kertaa. Tässä kun on ollut aikaa, niin on kerinny tehä kaikkea joutavaakin. Ehkä vauva-arjessa ne sitten jää silittämättä. Mulla on jopa vauvojen vaatteiden pesuun tarkotettua pesuainetta! :rolleyes: Puolustukseksi sanottakoon, että se on saatua, ei ite ostettua. laughing7 Vaatteista tulee silityksen jälkeen kyllä pehmeämpiä, varsinkin ku meilläkin suurin osa vaatteista on jo käytettyjä ja useamman pesun läpikäyneitä. Toki kiva silittää useamman vuoden varastossa olleet vaatteet pöpöjenkin varalta, vaikka nyt sen kummemmin en pöpöjä pelkää ja tämmösessä eläinperheessä niiltä varjelu ei edes onnistuisi vaikka yrittäisikin. Ensimmäisellä neuvolalääkärikäynnillä lääkäri sanoikin, että pöpöpolitiikka onkin teillä sitte kunnossa, kun koirat kantaa sisälle milloin mitäkin.
 
luin tosta oksentamisesta ja pahasta olosta, että se johtuis siitä kun vauva painaa jotain tiettyä verisuonta. Tais olla täällä vaun raskauskalenterissa vko 38 tai 39 ehkä.
Täällä nyt sitten kuumotellaan vielä ainakin juhannus ellei sitten sen jonossa ronkkimisen jälkeen mee ens yönä lapsivedet. Tuli kyl sellanen fiilis, kun eka sisätutkimuksen teki se lääkäri joka tuntu vähän kovakouraselta ja sitten tuli jo seuraava liukkarit kädessä, nii ajattelin että "sinäkin vielä, äh" ja se uitti niitä sormiaan tosi kauan siellä kun oli ilmeisesti joka harjottelija nii tunnusteli toosi tarkkaaan ja hartaasti. Kysyinkin sen jälkeen, että nyt saan varmaan pukee vai???????
 
En miekää ihan vähästä silitysrautaan tartu.. :) Verhot, pöytäliinat ja jotkut paremmat juhlapaidat silitän ku on oikein pakko mut en tod. mitään noita vauvanvaatteita ees harkinnu silittäväni.. :)
 
Takaisin
Top