Kesäkuun kuumotukset

Onnea prinsessasta!! :)

Alkoi todella jännittämään jo!
Vielä kun samoille viikoille masukkina pysyisi.. Onneksi tässä jo 4päivää pitempään kasvanut omassa hautomossaan. :)
 
Meiän ristiäiset oli viimeks seurakunnan tiloissa, jossa vuokra oli 100€ ja pöytäliinat erikseen. Eipä niihin tarjottaviin paljookaan menny, kun suku oli valmis auttamaan ilmaseks. Mä tykkään kyllä ite tehdä, mutta täytyy myöntää ettei siinä vaiheessa kädet riitä kun vauva on noin pieni ja sen kanssa oot kahdestaan kotona. Vieraita oli sen 40 sillon.
Varmaan tehdään sama tempaus tän toisen kanssa, mutta en tietenkään oleta sukulaisista kenenkään auttavan.
 
Meillä on poikien ristiäiset järjestetty mun vanhempien luona, mutta itse ollaan tuotu tarjottavat. Meillä lasten synttäreitä juhlitaan isommin, mutta ristiäiset on haluttu pitää vaan perheiden ja kummien juhlana. Eli paikalla ovat olleet vain miehen ja mun vanhemmat, mun veli perheineen ja yksi sukulaisperhe, jonka jäsenet ovat järjestään meidän lasten kummeja :). Ei muita sukulaisia eikä ketään meidän ystäviä. Tarjottavat ollaan me miehen kanssa maksettu ja ne on kaikki otettu pitopalvelusta, siinä kohtaa mulla ei ole koskaan ollut intoa leipoa/laittaa mitään. Pikkusuolaista, joku ihana kakku ja vähän muuta makeaa, sillä ollaan pärjätty.

Tänä kesänä juhlitaan kuitenkin vielä kakkosen 4v-synttäreitä isommalla porukalla ja sinne toivon mukaan jaksan leipoa ja laittaa vauvankin kanssa. Tai sitten pitää turvautua pitopalveluun, vaikka yleensä haluan leipoa lasten kakut ja muut itse. Vieraita tulee enemmän ja saavat samalla tulla tutustumaan uuteen tulokkaaseen. Ristiäisiä vietetään sitten joskus syksymmällä pienellä porukalla, todennäköisesti nyt täällä meillä kotona.
 
Hei oliks täällä muita Kättärillä äippäpolillä käviöitä ja synnytstapaarvioin jo saanieta?

Sillä vaan kun mulla oli viimeksi pelkopolin kautta siellä se ihan hirveä mieslääkäri. sellanen vanha ja isokokonen joka vaan mumisi jotain etten kuullut puoliakaan.
Siis aivan paska lääkäri suoraansanoen! mulla oli veristä vuotoa sillon eikä häntä edes kiinnosatnut sitä tutkia. Ultrasi ja ei osannut edes sanoa miten päin vauva tuolla on! haloo? ja sitten vielä laski vauvan koon väärin ja sai mut ihan paniikkiin ku laski että oli iha liian pikkanen!!! hitto soikoon!

No nyt mulla on todella jännittävä lääkärikäynti taas siellä äippäpolilla ma ja en todellakaan halua tätä samaa lääkäriä!!!! hoitaja sanoi josskain vaiheessa että siellä vaihtuu lääkärit nyt kuukauden välein remontin takia kait mutta en tiiä sitten miten on..
Onko muilla ollut tätä samaa munapäälääkäriä?
 
Mä kävin just kättärillä äitipolilla arviossa eilen. Oli nuori naislääkäri, todella mukava ja asianosaava. Kokeili paikat ja ultrasi. Näytti pitkään ultrasta ja selitti tarkasti. Näytti vielä koneelta kasvukäyriä ja toisti asiat monta kertaa kun en niitä ensin muistanut. Toivottavasti sulle janjan osuu sama lääkäri!
 
janjan: Aika samoja kokemuksia täälläkin. Ainut vaan että kyseessä oli nuori mieslääkäri. Aivan kusipää! Pistin siitä palautetta, mutta vieläkään ei ole kuulunut mitään. Ja toukouun alussa siellä kävin...
 
oih ihanaa että ainaki sulla on ollu hyvä naislääkäri silloin Elmer.
kaikki sormet ristissä että saan jonkun pätevän ja mukavan maanantaina :)
kiitos
siis miks ihmeessä siellä edes on noita mieslääkäreitä jos niitä ei vaan kiinnosta koko homma!?
ei ne tiiä millasta on olla raskaana ja synnyttää. Ei kohtua, ei arvostuelua!
 
Ihan lukea näitä! Itsellä vaan on niiin kaukana vielä koko synnytys, eikä tämä lasten kanssa puuhaaminen anna periksi oireilla, miulla on vielä työpäiviäkin jäljellä...

Mekin ollaan järjestetty aiemmin ristiäiset seurakuntasalissa kirkon yhteydessä ja on ollut tosi kätevää!

TAYSissa on yksi erittäin asiallinen ja hyvä suht. nuori mieslääkäri. Ei kannata häntä ainakaan säikähtää :)

Onnea kaikille vauvoille ja tuoreille äideille!
 
Kyllä tätä foorumia tulee seurattua useita kertoja päivässä, mutta viime yönä se tuli ensimmäistä kertaa uniin :rolleyes: Näin unta, että SingleMom oli synnyttänyt ja tuli kertomaan siitä foorumille.
 
Moondancer :D, vielä täällä yhtenä pakettina ollaan (ja luultavasti vielä pitkään). Toisaalta ei jaksais enää oottaa, että saa mussun sykkyyn mut nyt on ollu joku paniikki taas siitä, ett jos toinen syntyyki etuajassa ja mulla tuntuu kaikki olevan viel kesken. :/ Aattelin kyllä varuilta laitella ens viikon aikana kaiken suht valmiiks. Tänää ollu aika kivuliaitakin supistuksii ja nukuttaa aivan tolkuttomasti. Mutt ennemmin sellanen olo, ettei tää viel ens kuussakaan ulkoista itteää..
 
Mulla oli tosiaan kaikki ostaminen vielä kesken :) torstaina sanoin miehelle että nyt käydään ostaa kaikki ja se sano että viikonloppuna kerkee hyvin, eihän sitä kerennytkään ku torstai iltana meni sit lapsi vedet :D ois sen pitänyt nyt kuunella mua kerrankin :wink noh saapas nyt yksin hoitaa loput kun mä makaan sairaalassa :))
 
Mulla on silleen aika hyvä tilanne, ett lähes kaikki on täällä kotona valmiina (mulla oli vauvakutsut viikko sitte ja sain oikeesti varmaan kaiken tarvittavan :Heartred) mutt on semmosii paperi yms. hommii mitä kukaan muu ei ees voi hoitaa mun puolesta ja sit pitäis laitella tavarat paikoilleen. :S Luotan siihen, ettei tässä ihan vielä jakaannuta ja ehin ens viikolla kaiken hoitaa. :P
 
mullakin kaikki kesken...pienet vaatteet on nyt pesty mut muuten...tosin se lääkärikin sano perjantaina että ei tällä täältä mikään kiire ole pois joten saan siis touhuta tai ainakin aikaa ajatella touhuavani vielä ainakin sen neljä viikkoa :D
 
Sairaalalaukkuun on nyt pakattu kaikki se, mitä voi etukäteen pakata :) Eikä siinä mennyt kuin reilu 3 viikkoa, kun sai tuonkin aikaseks laughing7
 
Mä vähän aattelin että en ihan hirveesti mitään sairaalakassia pakkaa, kun käytiin sairaalassa tutustumassa, niin sanoivat, että sieltä kuitenkin saa kaiken perustarvittavan. Ennemmin pakkaisin omat verhot yms. synnytyshuonetta mukavammaks tekevää mukaan, kun siteitä ja liivinsuojia, niistä kuitenkin maksan verorahoja.

Reissu itään sujui ongelmitta ja autoilu itekseen tosi hyvin, suotta stressasin synnyttäväni farkun takakontissa hurttien avustaessa. Samoin eilinen loistava PMMP:n keikka, nyt ois sit vielä Juhannusreissu ja Hietsun festarit edessä ennen heinäkuuta. Täytyy kyllä sanoa, että Alkon alkoholittomien juomien valikoima on todella surkea!
PikkuMursu pyörii päivittäin mahassa koko kumpua heiluttaen niin reippaasti, että tuskimpa hän on vielä telakoitunut. Ensi viikolla neuvolassa sitte kuulee ammattilaisen sanan asiasta.
Nyt on alkanut (vko 34) tulla rauha olla raskaana. Että ei hätiköi ja nauttii olostaan kun siitä kerran pystyy nauttimaan, ei ole kipuja ja kolotuksia. Tykkään tosi paljon tosta kummusta ja yhtenä yönä kun Mursunen taas riehui sitä ajatteli jo, että sitä tunnetta varmaan tulee sitten jollain tapaa ikävä.
 
Kyllä jos alkuraskaudessa oli malttamaton olo kaikkien nt-ultrien yms kanssa, nii nyt sitä vasta hermoja koitellaankin! :angry9 Mie niin oon elätelly toiveita, että tää pimu syntyis ihan omia aikojaan eikä tarviis ens kuun alussa enää mennä äitipolille sen yhen pösilö-lääkärin ronkittavaks mut kohta alkaa usko loppua..Vaikka onki LA:han vielä 12 pvä aikaa. :sad001 En oo tunnistanu mitää supistuksia, mahaa ja selkää välillä jomottaa mut that's it.

Näin muutes, viime yönä unta että mohomaha ol saanu nyytin syliin :) Miten lie? Ootko vielä yhtenä kappaleena? :)
 
Enpä tiedä mihin ketjuu tää ny kuulus mutta kävin tänään siinä strepto-näytteessä labrassa...saas nähä mitä näyte antaa itsestään kuulua kun torstaina on neuvola...
 
Meilläkin on jo sairaalakassi muuten pakattuna, vain body ja myssy odottaa vielä pesua ja sitten on kaikki valmiina :happy090 . Eilen illalla oli eka kertaa jomotusta alavatsassa, nivusissa ja ristiselässä. Tiestysti näin sitten jo unta yöllä että tuli verenvuotoa, mutta onneksi oli vain unta.
 
suhwi täällä vielä ollaan linjoilla yhtenä kappaleena... keskiviikko (rv 38+1) jännittää laittavatko vielä kotiin vai aletaanko käynnistelee :violent4 Siellä se juhannus sitten menee jos näin käypi... Mutta mites minttu? Onko se jo laitoksella :dontknow
 
Takaisin
Top