Kesäkuun kuumotukset

Täällä on menny Juhannus "leskenä" ollessa..Sattu yllättäen parhaat ruiskutuskelit just eiliselle ja tälle vkl joten isäntä on tiukasti ollu raktorin pukilla.. :) Mut onneks tämmöseen "työ-Jussiin" on tottunu jo pienestä pitäen..Aikasempina vuosina kotopuolessa ollessa oli aina rehunteko näin Juhannuksena.. :) Ja mökille ei tosiaan tarvii lähtee ku itikoita löytyy omasta pihasta ihan riittämiin! :laughing002
 
RV 38+2 , ei mitään tuntemuksia, että laitokselle pitäis lähteä, niin ollaan juhannus rempattu uutta asuntoa, joka onneksi on tien toisella puolella...
Tai siis mies siellä purkaa ja mä hoidan ruuan pöytään ja maalailen Ulliksen ( työnimi tälle esikolle..) huoneeseen tulevia hyllyjä takapihan terassilla.
Eilen sentään otettiin irtiotto rempasta ja ajettiin 180 km mökille mun vanhempien ja veljen perheineen pariin.
Syötiin hyvin ja saunottiin jopa kahdessa eri saunassa, isä kun oli innostunut virittämään rantaan telttasaunan, joka antoi aivan mainiot löylyt. Aamulla taas kotiin takaisin ja purku jatkuu. Ihmeellistä, millaisissa oloissa meidän uuden asunnon entinen asukas onkaan elänyt, mutta onpahan hyvä syy purkaa kaikki pois ja tehdä uutta tilalle :)
Leppoisaa juhannusta kaikille, nyt alan itse löytää tämän odotuksen hyvät puolet, kun ei ole kiire mihinkään eikä pakko enää tehdä mitään :)
 
Kotiuduttu tuolta Tampereen suunnilta, ihana ja rentouttava juhannus takana. :) Tosin niin on tainnu olla neidilläkin, ku niin mahottoman vähän liikkuu.. Meinasin eilen jo panikoitua ja kaivella Tays:in tai jonku numeroa, että myö tullaan kuuntelee sydänäänii. Mutt liikkeitä on kuitenki sekä eilen että tänään riittänyt ja hikkailtukin on, ni rauhoituin sitte. Voi olla, että huomenna soitan varuilta neuvolaan - kuitenki liikkeet vähentyny entisestään. :think005 Suattaapihan tuo neiti olla vaikka kiinnittyny nyt sitte eikä pääse liikkuu senkää vertaa ku alkuviikosta. Oli sillonki kuitenkin niin alhaalla jo.
Tänää on jomotellu tässä iltasella taas lonkkia ikävästi ja menkkamaisia kipujahan mulla riittää joka päivälle nykyää. Äsken ku kävin veskissä tuntu, ku ois lirahtanu eka jotain muuta ku pissiä, vaikka luultavasti kuvittelin vaan. Meillä on kuitenki sopimus, ettei ihan vielä pariin viikkoo ulkoista itteään kaikista oireista huolimatta. Mammalla kun on hommat vaiheessa. Edellee.. :rolleyes: Mun veli osti mulle (vaavalle) lahjaks hoitopöydän joka piti tietysti heti kasata. Ihana kun alkaa kotiki hiljaksee näyttää sille, että tänne tulee vauva ihan pian! :love017 Sänkyyn laitan tänää patjat yms. paikoilleen, petivaatteet ja pinnasuojus kotiutuu toivottavasti huomenna mun vanhemmilta (jonne ne jäi ku lähin jussin viettoo). Lipasto täyttyy mussukan tavaroista ja sairaalakassia varten oon varannu sivuun tavaraa. Kullan kotiutumisvaatteet pitäis silittää ja pakata. Voi hitsi oon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin onnellinen ja innoissaa tästä kaikesta, vaikka jännittääki! :blob5 Toivottavasti muillaki oli mukava ja rentouttava juhannus. :)
 
Mietin sellaista, että tykkääköhän vauva samasta musiikista kuin mitä itse olen kuunnellut raskaana ollessa. Aika noloa. :D
 
Oma makuni ei suosi lasten musiikkia. :happy112
Suusi, kiinnostaa kyllä kuulla että lauleletko aarioita vauvallesi sitten.
 
Minä toivon, että minun kullanmuruni tykkäisi samasta musiikista kuin minä ja isänsä ja uskonkin näin, koska hän on kuullut sitä joka päivä mahassa sekä levyiltä, että kitaralla soitettuna ja itse laulettuna. Pieni tuntuu tykkäävän kovin rytmisestä musiikista ja varsinkin jos äiti laulaa mukana. Toki laulellaan hälle iltaisin myös paria kivaa lasten biisiäkin, mutta pääsääntöisesti meillä kuuluu usein ihan muuta. :) :gen014
 
minä tulin purnaamaan :mad:
kun en millään ymmärrä sitä että tuo ukko on niin pirun väsynyt koko ajan,päikkärit on nukuttava töiden jälkeen??!! Tai että miksi mua pitää tosissaan aina sattua niin kuin eilen jotta se ees ymmärtää mun olevan paksuna ja laskettuun on vajaa kolme viikkoa??!! jumankauta että voi pienet mutta niin suuret asia nyppiä näinkin paljon taas :smiley-angry026 ja tähän päälle kaamee selkäsärky ja alapääjomotus+ satunnaiset supistelut :Heartred mä vaan tällä hetkellä just vaan niin rakastan mun elämääääääääääääää :smiley-angry017
 
Vi*** mä vihaan näitä helteitä, musta tulee ihan kuollu heti ku mittari ylittää sen plus kakskyt ja aurinko paistaa.. :smiley-angry002 Kävelin tänää mun mummulle - matkaa on huikeat 600m tai jotain tosta oikoreittiä myöten - enkä meinannu päästä perille ku supisteli niin pirskatisti. Itkua jo väänsin, ku mietin ett tosi noloo jos joudun tälläsellä matkalla soittaa jonku hakee kesken kaiken.. Ja kyllä ne teki niin kipeetäki, ett itketti senki takii. :crybaby2Nyt on sit reidet ollu ihan ku jonku rapputreenin jäljiltä. Selkää on eilisestä asti jomotellu taas kovemmin ja oikee lonkka tuntuu omituiselle. Kauhee paine persuuksissaki, ihan ku ois koko ajan vessahätä mut ei oo kuiteskaan. laughing7 Ens viikon to tulee viikkoja kasaan sen 37 ja sillon on vika lääkäri. Sen jälkeen neiti sais aivan vapaasti ulkoistaa ittesä.
 
SingleMom, pelkäsin jo olevani ainoa helteiden vihaaja. Moni tuntuu nauttivan näistä ilmoista, mutta mulle kelpaisi paremmin kuin hyvin se alle + 20. :P Tänään taas ois tarkotus mennä tunnin lenkille siskon kanssa. Huomenna tuskin käyn ulkona lainkaan, jos helteet vaan pahenevat tästä. Menkkamaista jomotusta ja painontunnetta ollu ajoittain aamusta asti. Saa nähä kuin kipeä oon sitten lenkin jälkeen :rolleyes:
 
Täällä kans yks helteiden vihaaja.. :) Ei tosiaankaan oo mun kelit, ku auringossa lämpötila hipoo 40astetta ilmankosteus on tyyliin 120% eikä ees kunnolla tuule.. :violent5

höpönlöpö Miehet on joskus vaan tommosia..Eipä ne tajuu ku ei omalle kohalle satu miten tukala ja hankala on välillä olla...Tsemppiä! :hug013
 
Viimeinen vauvahankinta hoidettu, mä sain tänään uuden auton :). VW Touran meille kotiutui, 7-paikkaisena, niin saa tarvittaessa isovanhempiakin kyytiin. Ja kolme lastenistuinta sopii loistavasti takapenkille.

Mä myös VIHAAN helteitä. Viikonlopun noin 22-astetta ja aurinkoa oli just sopiva, jaksoin rannallakin istua, mutta nyt on jo tuskaisen kuuma. Jalat tuntuu ensimmäistä kertaa iltaisin turpeilta ja sitten niitä kolottaa koko alkuyön. Ja aamuyöstä kolottaa lonkkia... Mulla on selvästi yöunet heikentyneet, heräilen ihan jatkuvasti vessaan tai miettimään jotain. Ekoja kertoja myös päivällä iskee väsyhetkiä, mutta eiköhän tämän viimeisen viikon tässä vielä jotenkin jaksa. Näin iltaisin passitan miehen poikien kanssa pihalle, että saan itse edes hetken kölliä sohvalla ja lepuuttaa. Näin myöhään vaan ei enää viitsi nukkua, tai katoaa viimeisetkin yöunet.

Vauvalle yritän kovasti sanoa että jaksaisi viikon vielä mahassa, supistelut on lisääntyneet kovasti ja tuntuu että koko ajan poraa päätään alemmas, hirvittävät vihlaisukivut etenkin iltaisin.
 
38+2. Ei jaksais enää. Pinna on kireä, ku viulunkieli.
Mä en jotenki edes osaa tunnustella mikä on supistus ja mikä vauvan "jännittymistä". Ärsyttävää...Tosin mitäpä sillä väliä. Ei se sieltä suppareita jahtaamalla tuu ulos.
Oon alottanu ihan jäätävän turpoamisen tässä viimesten viikkojen kunniaksi. Sormet on kipeät nakit, jalkapöydät on pulleat ja naamakin jotenki ällöttävän pinkeä lukuunottamatta löysää kaksoisleukaa. Ehanaa. :angry7
Juhannuksena alavatsaa vihloi tosi lujaa ja huomasin mahan tipahtaneen huomattavan alas. Mitään ei silti tapahdu, ei millään saralla. Jos illalla vähän vatsaa vihlookin niin tuo nukkuminen/vaakatasoon kaatuminen tuntuu lopettavan kaikki vaivat. Pitäis olla onnellinen, ettei käy mihkään kipeetä, mutku MÄÄ TAHON JO VAUVANI KOTIIN!!! :director Tää menee yliajalle sanokaa mun sanoneen...

No, ilmat on aurinkoiset, jotain kirkastusta näissäkin päivissä. Helle ei sinänsä mua oo haitannut, ku mökötän sisällä tuulettimen alla kummiskin. Aattelin aina olevani sellanen pullantuoksunen, hyväntuulinen äitimuori. Tää yheksän kuukautta on sen sijaan tehny musta ihan hirviön. Toivottavasti sinne laitokselle jää kymmenen liikakilon lisäksi huono asenne ja kärsimätön luonne. :rolleyes:

Näitä tällasia hirviömorsian-sarjojahan on telkkari pullollaan. Miks kukaan ei tee sarjaa meistä viimesten viikkojen turvonneista tursakkeista, joiden ainoa elämäntehtävä on enää kytätä alapäänsä limaneritystä ja muutenki kiusata kanssaihmisiä jatkuvalla voivottelulla?! Se olis viihdyttävää realitya se. :p
 
Juurikin näin bassaria!!! :) :) Realityä odotuksen loppuajan ihanuudesta.. :wink
Tämä kyllä piristi iltaa kovastikkin.. Mullakin joku tapa kyylätä vessareissuilla eka mahdollinen limatulppalöllö ja sitten asioida.. :D :D Kun oon miettinyt onko tosiaan hiljakseen lähtenyt tulemaan jo tovin.. varmuutta ei vieläkään.

Voi jehna on ollut tuskanen ilta, neiti jurnuuttaa lantiossa ja ottaa selkään ja lantioon ja menkkajomoa ja ja ja-- kumma kyllä tää alkoi taas kun lääkitys loppui vaikkakin en oo kummempia tehnyt tänään.. lääkityksellä tuli joku päivä viime viikolla enemmänkni siivoiltua kiukuspäissään muttei tuntunut mitään. Ehkäpä ne napit hoito hyvin hommansa..

En silti vahingossakaan uskaltaudu ajattelemaan että ennnen laskettua syntyy. Katse tiukasti heinäkuun lopussa niin ei ainakaan pety.. :)

varpaat on yhtä nakkia ja suonikohjut pullottaa... oi ihanaa eloa. Vettä juon litratolkulla ja ilokseni sitten laukkaan vessassa sellastakin ravia.. Tänne kelpaa kyllä se parikymmentä astetta lämmintä ja thats it!

Nyt kaadun sohvaan ja nostan nää pullukat nilkat ylös.. niin ja neuvolasta annetiin lupa uintiin? Kuulemma sinne vaan niin kauan kun ei oo vesiä mennyt.. tokikin viileä joitakin supistaa herkemmin että hyvä kuulemma etten vuodelepo aikana käynyt ollenkaan.. mutta taatusti helle päivinä pulahdan! :D
 
Kyllä tuo tuuletin on vaan mun paras ystävä päivin ja öin. Tiedä mihin joutuisin ilman sitä :P Ja pinna on kireä täälläkin ja se kuuluu päivittäin. Tosin esikoinen osaa jo näpäyttää takasin... Hepulit vedän mitättömistä asioista ja välillä koko raivoaminen päättyy siihen, kun pillahdan itkuun :rolleyes:
 
Kiitos Bassaria illan piristyksestä! :laughing025 Muuten ei kyllä naurata ku on ihan samat aatokset ku sulla ja viikkoja jo 39+3... :smiley-angry002 Tuntuu, että heinäkuisista kaikki muut poksakehtelee vuoron perään mut meikäläinen vaan kärvistelee...Ja onhan teitä muitaki samassa jamassa olevia, mikä jollakin kieroutuneella tavalla helpottaa tätä omaa skitsoilua.. Kiitokset siitä, rakkaat mammat! :smiley-bounce016
 
" Mausteinen ruoka (esim. intialainen) tai peräruiske saattaa joskus käynnistää synnytyksen. Tieteellisiä perusteluja en näille keinoille tiedä, mutta kun suolisto menee sekaisin, se arsyttää joskus myös kohtua supistamaan. "

Öööö.... miks mua ei houkuttele ajatus chilillä ryyditetystä pad thaista ja microlaxista siihen perrään, vähän niiku jälkkäriks? :)
 
Takaisin
Top