Hirveästi on ehtinyt täällä tapahtua suuntaan jos toiseen, kun olen viikon verran ollut "sivussa" nauttimassa miehen kotona olosta :) Tuhannesti onnea kaikille jo jakautuneille, ja tsemppiä kaikille tuntemuksien kanssa painiville ja niitä odottaville! :)
Mies on tosiaan nyt viikon verran ollut kotona, ja mulla ollut ensimmäinen vko äitiyslomalla tässä samalla.. Kerrassaan ihanaa kyllä, kun nyt on taas iltaisin seuraa ja saa käydä toisen viereen nukkumaan, ja saa sitä kaipaamaansa hellyyttä jne:) Tämä lomailu sen sijaan ei sovi mulle kyllä yhtään, et sen puolesta saisi pikkuinen tulla mahdollisimman pian. Nukun jo niin "huonosti", et herään yön aikana vessaan aikalailla tasatunnein, ja melko usein herään jo menkkamaisiin kipuihin ja siihen, että masu on aivan pinkeänä useamman minuutin kerrallaan, ja sitten jo 6 aikaan olen ihan pirteänä ylhäällä ja päivä sen ansiosta suuuper pitkä.. Päivät on sikapitkiä, vaikka mitä tekemistä yrittää keksiä.. Ehdin miehen poissa ollessa pesemään beben kaikki vaatteet, siivoamaan ja kuuraamaan asunnon jne, et sellaistakaan tekemistä täällä ei ole, matotkin on pesty :D Eilen siivosin siivouskaappia myöden kaikki kaapit ja järjestelin pikkuisen vaipoille jne hoitotarvikkeille tilaa, et vähissä on touhuilun mahikset! No ehkä tuossa sitten kun mieskin aloittaa lomansa, niin on itselläkin tekemistä kun on jatkuvasti seuraa!
35+2 on tänään, eli nyt ollaan jo sellaisilla viikoilla, että eivät sitten enää pidättelekään ilmeisesti, vaikka bebe lähtisikin jo tulemaan.. Omaa synnytystä en ole ehtinyt yhtään ajatella/jännitellä kun parhaan ystäväni raskaus venyi yliajalle 42+2 ja vasta tänä aamuna sain ihanan viestin, että prinsessa on vihdoin käynnistysten jälkeen saatu maailmaan :) Saas nyt sitten nähdä montako viikkoa meidän pikkuisille todellisuudessa ikäeroa tuleekaan, maksimissaan se on kuitenkin sen vähän alle 7 vkoa nyt sitten, vaikka tämä meidänkin päättäisi lasketunajan jälkeen maailmaan tulla.
Kävin eilen hankkimassa ensimmäiset imetysliivit Bebesistä, ja siinä sitten kassalla myyjä kysyi, että onko laskettuaika ollut jo? :D Totesin hänelle sitten vaan, että ei ole, et vielä reilu 4 vkoa on laskettuun aikaan, Kertoo kaiketi jotain tästä vatsan koosta :D Vatsa on selkeästi laskeutunut jo alas, ja olihan se poitsukin viime neuvolakäynnillä jo selkeästi laskeutunut kuoppaan, ei kylläkään kiinnittynyt. Mulla on kyllä ollut ihan hyvä olla nyt viimeiset viikot, vaikka masu painaakin jo ihan hulluna ja nukkuminen on ankeeta. Harkkasuppareitakin on jo melkoisen usein ja aika pitkiä kerrallaan, ja aina niihin liittyy "kuumat aallot" ja menkkajomotus.
Ensi viikolla on synnytyssairaalaan tutustuminen, viimeinen neuvolalääkäri, Rock- festaria, ystävien häät ja paljon kaikkea muuta "ei vauvaan liittyvää" touhua ja menoa, joten tuo ensi viikko mennee nopeasti, ja ollaan taas hiukan lähempänä beben maailmaan tuloa!:)
Ihanaa ja rauhallista Juhannusta kaikille! Malttakaahan vielä nauttia viimeisistä päivistä ja viikoista masujenne kanssa, eipä aikaakaan, niin näitä heinäkuisia alkaa putkahdella maailmaan vielä tiheämmällä tahdilla <3 Kaikille tasapuolisesti, Lycka till!:)