Kesäkuun kuumotukset

Mä meen joka ilta nukkumaan vähä niinku toivoa täynnä, että josko ens yönä. Ja joka aamu herään yhtä pettyneenä, ettei tänäkään yönä sitte lähetty. :confused5
 
Mulla on alkanu yöunet "väheneen" herään joka aamu joskus viiden aikaan ja valvon pari kolme tuntia, ennen ku saan uudelleen unta. Viime yönäki vauva oikee löi mua (varmaan ihan täysiä!) navan kohdille ja heräsin siihe. No sain sitten uudelleen unta je heräsin vasta puol 12, eli alkanu sitten venymään nämä yöunet puolillepäivin kun pitää kukkua aamuisin hereillä. Hö.

Sairaalakassia pitäis varmaan kohtapuoliin ruveta pakkaamaan, lähtö kun voi tulla vaikka jo parin viikon päästä. Viikkoja nyt 35+3. Eli kohta ollaan täysiaikaisia. Oon mää listan kyllä kirjottanu valmiiksi, mutta jospa sitä kohta laittelis jo niitä tavaroitakin sinne kassiin. Kameroitten akut pitäis muistaa ladata! Se unohtuu kuitenki.
 
Minttu on muuten varmaan laitoksella! Ei ole tainnut pariin päivään mitään tänne kirjoitella. Saapa nähdä saadaanko taas kohta vauvauutisia!!

Täällä on käyty shoppailemassa poikien kanssa kun iltapäivällä satoi vettä. Ja illalla taas koeajettiin yksi auto, Opel Zafira Tourer tällä kertaa. Valinta lienee nyt edessä WV Touranin ja tuon Zafiran välillä, kolmisen viikkoa aikaa löytää sopiva yksilö, että saavat mies ja pojat haettua minut ja pikkuneidin sairaalasta :).

Sairaalakassin ajattelin minäkin pistää kuntoon ennen torstaita, kun on viimeinen ultra Naistenklinikalla, ihan siltä varalta että vauva ei ole kasvanut riittävästi ja sektio aikaistuu. En usko että synnytys tästä itsekseen käynnistyy.
 
hmph, pakko tulla avautumaan kun kaikki tosissaan ärsyttää :smiley-angry016 en ees jaksa selittää koko kuvioo (ja muokkasin sen kirjotuksenikin tästä nyt pois kun tää näkyy kuitenkin ulkopuolisillekkin) ARGH! sitten vielä mua väsyttää koko ajan kun hemoglobiini on tod.näk tippunu entisestään enkä mä enää jaksa :smiley-angry017
 
Sairaalakassia voisi ehken ruveta harkitsee pakattavan... Juhannuksena mennään useaksi päiväksi mökille ja olisi ihan kiva, että jos tulee kiirelähtö sieltä asti, niin olisi sairaalakamat mukana erikseen pakattuna.







Hui, sekin on mahdollista... :eek:
 
Voi Mohomaha :angel12 sympatiat täältä...mä oon ollut kovin kiukkunen koko raskauden varmaan....ja ku tuntuu että kaikki laittaa kapulaa rattaisiin ihan niin ku ne innostus siitä ku huomaa että toinen on ihan raivosta punanen ja tippa linssissä puree hammasta??!! Me otettiin kaverin kanssa muutama masu kuva tänään ja "pääsin pois kotoo" hetkeksi siis oleen vaan ihan itekseni joka teki kyl päälle tosi hyvää :Heartred ja nyt joteski pitkästä aikaa hyvä mieli :D
teillä muilla taitaa olla jo odottavat tunnelmat tai ainakin kovasti jo moni oottaa "etuaikaan" pikkuista...mä oon jotenkin ihan onnellinen että mulla on vielä aikaa hankkia se patja tonne tulokkaan sänkyyn :wink että mulle tulis lähtö kyllä ihan shokkina nyt...tosin se lekurikäynti viime perjantailta kun teki tyhjäksi mun kaikki tuntemukset ni ei se taida auttaa ku odottaa ja odottaa ja odottaa ja odottaa......HAHHAHAHAHAHAH...mutta se aurinko vois palata takas kuvioihin,olis kivampi istua hiakkiksellakin esikoisen kanssa ku sais samalla nauttia auringosta :Heartred
Olen kans miettinyt sen Mintun tilannetta....jännitetään tääl ny kaikki niitä uusia vaavi-uutisia :Heartred
 
Voi ei, mohomaha...voin vaan kuvitella miten paljo v*tuttaa.. :smiley-angry019 Eikö anoppis vois sit tulla aamusta sinne teille vahtimaan eskoista? Vai onko se totaalisen poissuljettu vaihtoehto?

höpönlöpö Mie lähinnä sen takia intoilen ja oon malttamaton tän meitin tytyn kans ku mulla on se RD, nii joutuu sit käynnistämään ens kuun alussa jos ei tolkkua itekseen alkaa syntymään.. :disgust Muuten sais kölliä ihan rauhassa tuol pötsissä.. :rolleyes:

Minttu on tosiaan tainnu päästä tosi toimiin..hmm..Jännitys tiivistyy.. :)
 
Heippahei.... Joo ei oo edelleenkään täällä päästy tasan yhtikäs mihinkään. :mad: Viikonloppu meni kaverin kakspäiväsissä polttareissa ni en päässy päivittelemään. Edelleen supistelee heti ku vähänkin kävelen, mut mitään ei vaan tapahdu. Olo on ku norsulla, jalat on totaali turvoksissa mut ei kipeet, sen sijaan sormet on ku HK:n siniset eikä aamusin taivu enää ollenkaa ja oikeen käden 3 sormea on 24/7 puutuneet. Mitta on enemmän ku täynny, mut eipä oo taas neidillä ilmeisesti mikään mkiire.... mut kyl se kiire meille varmaan viel tulee :happy119 Matkaa synnärille ku on melkei tunnin ajomatka, ni eiköhän tää sit oo jo tukka näkyvissä ku alkaa oikeesti kipeet ja jatkuvat supparit. :biggrin Eilen ku yritin vähä polttarien jälkeen mökkiä siistiä ni alko kunnon poltto nivusissa ja häntäluussa, kesti aaltoilevana ehkä tunnin, mut sit taas helpotti. Tänää iltasella tullu pari kipeetä supparia mut siinäpä se. Maha on totaalisen sekasin edelleen, ihan ku ois mahataudissa ollu jo viikon, vaikkei maha kipee olekaan. Vauva ei enää liiku juuri muuta ku tunkee kantapäätä kyljestä läpi, mut silti: ei käynnisty ei...... :smiley-angry017
 
Tervetuloa "Miks ei jo poksahda"-kerhoon Minttu! :) Myö tosiaan mietittiin porukalla, että josko sie oisit jo päässy synnytyspuuhiin.. :) Oo onnellinen, että sulla sentään on polttoja ja suppareita...Täällä ei oo niistä tietookaan.. :cussing muuta ku sitä hiivatin jomotusta, minkä en kyllä usko edistävän yhtään mitään! :smiley-angry007 Mutta noh..jos yrittää aatella positiivisesti, nii meidän pirpanat on ainaski ns.kypsiä (jos on mammatki) sit siinä vaiheessa ku he päättävät ulkoistaa ihtesä mahoista... :laughing002
 
Tajusin juuri että viikkoja kasassa nyt 35+2 ja kaikki vielä tekemättä?! Apua :D Tuntuu että olen jumahtanut jonnekkin rv viikolle 30 ja ajattelen vaan koko ajan että eihän se nyt vielä voi syntyä! Kipeitä polttojakin tosiaan ollut vaan tasan sen yhden kerran... Raskauteni on mennyt jotenkin niin vähillä oireilla ja krempoilla, että sen takia varmaan en edes yhtään vielä odota synnytystä alkavaksi. Nyt aloin sitten miettiä, että h-hetki voi kyllä minulla niinkuin teillä monella muullakin olla aika lähellä :D Heh... Ajattelette varmaan, että hyvä että tuokin kaveri heräsi vihdoin :D Kaikki on vaan ollut niin uutta ja ihmeellistä, että tuntuu kuin olisi elänyt jossain sumussa koko raskauden ajan. :)
 
joo no mä päätin etten ressaa enää tosta ylemmästä avautumisesta, minkäs mä sille voin ku vaan luottaa et kaikki hoituu kun ite makaan sairaalassa. Siitä puheenollen, jännittää tuleeko lähtö sittenkin jo tänään. Reisissä on ihan tajuton poltto, tuntuu et ne kipeytyy supervauhtia vaikken oo esim. eilen jumppaillu. Välillä nousee mahaan kiristävä tunne, mut en jotenkin niitä supistuksis sanois?! Eilen illalla tuli kyl ihan selkeesti makuu-asennossa suppareita vaikken liikkunu ollenkaan, aamulla myös mutta siis kivuttomia. Heräsin 4 aikaan jo yskänpuuskaan enkä saanu enää unta nii 5 maissa alko tosiaa tuntuu kovempaa menkkajomotusta mahassa, nyt seisaalteen en tunne sitä kun vaan et reidet ei jaksa kantaa kauaa :gen113
Minttua käy kyllä jo sääliks, ooksä kysyny mitä se oikein odottaa siellä? :D

Nii ja tänää tosiaa rv 38+0 laughing7
 
Mohomaha: luulen et se haluaa vaan kiusata äitiä jo ennen syntymäänsä. :happy093Viime yö oli kyl erilainen ku aiemmat, heräilin pitkin aamuyötä selkä-/mahajomotukseen, mut tuskinpa niilläkään taas mitään merkitystä oli yhtään mihinkään. Mun puolesta sais masukki kyllä majailla masussa vielä jos hauais, JOS tää mun oma olo olis ees jollain tapaa siedettävä/nautittava mut kun ei. Mutta, sanoo "vanha kansa" mitä tahansa, ainakaa saunomisella ei oo mitään merkitystä asioiden vauhdittamiseen; nimim. 3 päivän sisällä saunonu ainakin 3 tuntia.... :sad001
 
määkin totesin aamulla miehelle, että niin se viimekski oli että kun vauva kuuli mahaan asti että huomenna tehdään sitten toimenpiteitä, niin se päätti ite että eihän tehdä :D (lääkäripelko tolla likalla on siis tänäpäivänäkin.)
Ja nyt kun mulle tuli noi tuntemukset, nii sanoin että kai tää on sit samanlainen kun on kuullu että huomenna mennään käynnistelee nii päättäköhän sekin että ei muuten mennä :D reisiä polttaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
voi teitä :Heartred ^ ei kuulosta kivalta...ymmärrän Minttua hyvin,olishan se ihan eri olla jos olo olis hyvä ei tarttis kärvistellä..kyllä se sieltä kohta itsestään ilmottaa että äiti täältä tullaan :Heartred
 
Mohomahalle synnytystuulia! Toivotaan että päättäisi lähteä tänään itse tulemaan :).

Täällä näyttää pitkästä aikaa ihanan aurinkoiselta, joten me ollaan jo ulos suuntaamassa poikien kanssa.
 
Pitäsköhän minunki alkaa pelottelemaan tota pimua kaiken maailman operaatioilla jos se ei kohta ala ulkoistaa ihteesä..? :smiley-angry026 Mulla ei oo samanlaisia vaivoja (onneks) ku Mintulla mut vessassa saa juosta jatkuvaan..liekkö vielä joku mahataudin poikanen iskeny? :fart
 
^ mulla kanssa pakki ollut sekasin jo hyvän tovin, ei vissiin kuitenkaan mitään pöpöä, kai se kuuluu asiaan.
 
Hohhoijaa, olen vaan niiiiin väsynyt. Iltaisin alkanut uusi "vaiva", nimittäin se, etten meinaakaan saada unta kun menen nukkumaan, vaikka väsynyt olenkin. Ja sitten kun viimein nukahdan, herään jo tunnin päästä vessaan ja muutenkin yö on yhtä heräilyä joko supistuksiin tai muihin kolotuksiin. Onneksi synnytyksen jälkeen on ainakin vähän aikaa apuna ne ihanat hormonit, ettei ole niin väsynyt olo, vaikka yöheräilyt jatkuukin :) Ja nyt päiväunille, kun esikoinenkin nukkuu.... ZzzzZzzzz.
 
Ihanaa lukea teidän muiden "ennakoivia" oireita ja jännätä, kuka oikeasti seuraavaksi saa nyytin syliin, teillä joillakin se on jo tosi lähellä! Tsemppiä vaan kaikille kipujen ja supistusten ja oireiden kanssa, toivottavasti ne jokaisella tarkottaa lähenevää synnytystä. :)

Itsellä ei harjotussupistuksia kummempia ole ollut. Niitä kyllä herkästi tulee. Toissailtana erehdyin kantamaan esikoista kun leikittiin piilosta ulkona ja tietysti juoksin samalla, eilisen sitten nivuset huusi koko ajan apua, oli kyllä todella inhottavaa kipua niissä. Tänään ei onneksi ole ollut, on voinut jopa kävellä normaalisti eikä ole tarvinnut vaappua kuin ankka. Toisena päivänä tuntuu niin turhauttavalta, haluaisi jo nyytin syliin ja päästä tästä valas-olosta, mutta toisena päivänä olo on helpompi eikä kiire synnyttämään ole edes mielessä.
Täällä ei siis mitään ennakoivia oireita ole enkä odota vauvaa ainakaan ennen laskettua aikaa ulos niinkuin tuntuu tosi moni täällä odottavan. :) Vauvaa varten alkaa olemaan kaikki tarpeellinen kasassa ja järjestyksessä, seuraavalla kauppareissulla täytyy napata pikkuvaippoja mukaan ja itselle isoja siteitä. Pieniä vaatteita olen huuto.netistä huudellut kun sain laitettua kotona olevat lipastoon ja huomasin että niitä olikin tosi vähän!

Eilen näin kaupassa työkaveria joka sanoi että minun nenä on levinnyt, se on kuulemma merkki lähenevästä synnytyksestä, sanoin että parempi olla oikeassa tai muuten ei tuollaisia parane tulla kertomaan. :D Onhan tässä vielä laskettuun aikaankin yli neljä viikkoa joten en kyllä itse odota vielä vauvelia maailmaan.

Tsemppiä kaikille mammoille, jokaisen vuoro on varmasti joskus. :wink
 
Täällä myös muuten täytyy nukkua lasten kanssa päiväunet silloin kun hekin nukkuvat joten tällä hetkellä ei "omaa aikaa" päivisin juuri ole. Tänään laitoin herätyksen itselle että kerkeän hoitaa asiat koneella ja kerkesin sit jopa tännekin kirjottamaan kuulumisia pitkästä aikaa. :)
 
Takaisin
Top