Mun toivomuksesta puoliso pitää isyysvapaata heti vauvan synnyttyä ja kesälomat (2,5vk) siihen perään. Onneksi sillä on mahtava työnantaja, jolle sopi, että kesäloman alkupäivä määräytyy isyysloman loppumisen jälkeiseksi päiväksi. Helpottaa toki, että vauva syntyy heinäkuussa, kun ei ennen elokuun puoltaväliä töissä sillä olisi niin kiirettä.
Oletan, että joudun teholle synnytyksestä, niin hyvä vaan että mies oppii pulloruokkimaan ja hoitamaan vauvaa. Aattelin, että voin sitten kotonakin pumpata maitoa, niin puoliso voi jatkaa vauvan syöttämistä.
Viimeisen kesälomaviikon (10 pvää) puoliso pitää sitten syyskuussa, kun mä lähden työmatkalle Braziliaan, niin saa taas olla vauvan kanssa kotona. Olisi se halunnut matkalle mukaan ja vastaanottava yliopisto olisi kai maksanut myös sen matkoista osan, mutta mä en halua lentää 30 tuntia vauvan kanssa ja lisäksi rokotteita ei saa alle 3kuiselle.
Sit mun pitäisi kitkutella kotona ainakin äippäloman loppuun loka-marraskuulle, jonka jälkeen puoliso pääsee koti-isäksi ja mä toivottavasti löydän uuden työn...