!! Kesäkuun Kuuma Linja !!

Meillä ei o tosiaan esim. avonaista viemäriä lattiassa vessassa, eli ei pääse vesi mistään pois jos tulee jostain. Mietin sitä bideetä et tarttekse sit.. toisaalta miks tarvis, mut ku mä en yhtään näistä jutuista tiedä :D ja on jostain syystä niin pirun epämielenkiintosta koko rakennus/sisustusala ettei oo vähäisintäkään tahtoa ottaa itse selvää asiasta netistä opiskelemalla (koska jos ottaa selvää ni se on tehtävä kunnolla! -mottoni) :D yleensä kyllä vaivaudun vähän tsiigailemaan..

Meillä oli entisessä asunnossa erillinen vessa, joka ei ollut märkätilaa eikä siis ollut lattiakaivoakaan eikä mittään. Mutta bidee siellä oli. :)

Sama juttu, ei meilläkään ole kummassakaan vessassa kaivoo ja on käsisuihkut niissä. Voihan se lavuaarikin tulvia tai pönttö

Meillä kans oli edellisessä asunnossa bidee myös erillisvessassa vaikkei märkätila ollut.

Äää! Minen ala! Kurkku on ku santapaperia. Karsee olo. Onhan tuosta nyt jo monta viikkoa kun viimeksi flunssassa olin. :/

Me laitettiin bidee just sen takia, kun on inhottava sit joka kerta käydä suihkussa pissan jälkeen kun on jälkivuotoa. Ja ei meilläkään mitään lattiakaivoa eikä varmaan sen kummempia eristyksiäkään. Hanan vaihto oli ihan simppeli homma, mies teki sen vissiin vartissa ja siinäkin suurin osa aikaa meni siihen kun piti miettiä sille p-puhelimen pidikkeelle hyvä paikka :grin

Kiitos tiedoista :) googletin tossa nyt kuitenkin, ei löytynyt suoraa vastausta eikä tarpeeksi luotettavaa tietoa .. ärg :/ pitäisköhän sitä sit kysyä ihan isännöitsijältä et kuin tarttee tehdä, pitääkö vakuutusyhtiötäkin varalta konsultoida o.O

Niin, ja kiitos kaikille onnitteluista :) Yritän päästä taas jyvälle teidän jutuista, te ootte niin kauheesti tässä höpissy ja mä en torstai illan jälkeen oo ollu juurikaan netissä o_O:grin

Kiitos tiedoista :) googletin tossa nyt kuitenkin, ei löytynyt suoraa vastausta eikä tarpeeksi luotettavaa tietoa .. ärg :/ pitäisköhän sitä sit kysyä ihan isännöitsijältä et kuin tarttee tehdä, pitääkö vakuutusyhtiötäkin varalta konsultoida o_O

On aika yleistä, että vessasta löytyy bidee vaikkei lattiakaivoa olekaan. Tällöin harvemmin löytyy mitään eristyksiäkään, koska tuollaiset vessat yleensä ovat kuivatiloja. Jos tilan käyttötarkoitus aiheuttaa sen, että lattiapinta joutuu vedelle alttiiksi tai seinäpinnoille voi roiskua/tiivistyä vettä niin silloin puhutaan märkätiloista, mistä löytyy sitten ne lattiakaivot ja vaaditaan eristykset. Ja jos miettii bideen alkuperäistä käyttötarkoitusta niin ei ihan nuo kriteerit täyty, kun eikös se veden nyt ole kuitenkin tarkoitus mennä silloin sinne pönttöön... :)

Pelkästään bideen asentaminen ei siis sen suurempia remontteja vaadi. Nykyään vain aika paljon tehdään tuollaisiin kuivatila vessoihin eristyksiä muun remontin tai ihan silloin rakentamisen yhteydessäkin, koska kustannukset ovat melko pienet loppusummassa ja oikein huonon tuurin sattuessa kohdalle se eristys voi pelastaa isoiltakin vahingoilta. Vinkkinä sanoisin kuitenkin, että kannattaa olla varuilta yhteydessä isännöitsijään. Ihan taloyhtiöistä riippuen voi olla, että vesikalusteisiin ei saa asukas/osakkeenomistaja tehdä itse mitään, vaan tekevät taloyhtiön puolesta. Ainahan toki voi tehdä itse, mutta lasku voi olla suuri jos jotain sattuu käymään. Kannattaa siis tarkistaa vielä sekin, koska eihän siinä mitään hävitä voi :p

Äää! Minen ala! Kurkku on ku santapaperia. Karsee olo. Onhan tuosta nyt jo monta viikkoa kun viimeksi flunssassa olin. :/

Minulla sitkas flunssa, onneksi jo parempaan päin...viikon ajan päässä humissut, nokka vuotanut ja tämä yskä on pahin kun tuntuu että keuhkot irtoaa ja vauva lumpsahtaa ulos kun pitää niin paljon yskiä :( väsyttää eikä oikein mitään jaksaisi.. että jaksamista sinnekin päin!

Kesä flunssa iski eilen... Nice... Naaman voisi repii irti taas vaihteeksi . Kukkiiko taas jokunoon niin siitepöly allerginen

Onko teillä muilla käyny eka vauva- kerhon tätiä (tai jotakin perhetyöntekijää?) käymässä? Meille olis huomenna tulossa ja jännittää aivan älyttömästi. En vaan tiiä miten pitäis olla ja mitä tehdä kun kuitenki joku outo ihminen tulossa meille kotikäynnille. :o

Meillä kävi eilen perhetyöntekijä neuvolatätin kanssa. Lähinnä se kerto perhetyöstä ja kyseli esim verkostoista..

Meillä kävi pari viikkoo sit se perhetyöntekijä ja käytii läpi voimavarakaavaketta ja mietiskeltii miten vauva muuttaa elämää

Eilen iski ajatus että ens viikollahan on jo juhannus. Ollaan viimeset kolme juhannusta oltu reissussa joko menossa tulossa tai oltu kreikassa. Nyt vaan iski tajuntaan se että pitää muistaa ostaa ens keskiviikkona enempi ruokaa niin ei tarvii mennä loppuviikosta enää kauppaan. Hui kauhea. Ja sekin vielä että oon ajatellu että tää vois syntyä sit vaikka heti juhannuksen jälkeen niin sais iskä hoitaa meitä koko lomansa :D

Nostan Pörtsä hattua et pystyt kulkee ilman pikkareita, mä kans usein ennen jätin alushousut laittamatta ihan lähes joka päivä, mut nyt ei mitää toivoo :'D Valuis kyllä reisiä pitkin kokoajan jotain muuten :'D

Sain uuden verkkapuvun, olen maailman tyytyväisin tähän :p Pienet on ne onnen asiat! Varasin myös masukuvaukseen ajan, saatiin vauvakuvaus kaupan päälle ja mulle meikki + hiustenlaitto myös. Reilun 250€ ni aikas hyvä diili! Ainoa vaan, että oli pakko varaa se 22.6. että mies olis kotona varmasti.. Eli siinä vko 38 lopussa. Toivottavasti ehditään :p

Onpahan Aubrey ihana kokoinen pallomaha sitten noilla viikoilla niissä kuvissa (: Missä ja miten kuvaatte, onko sisällä vai ulkona ja onko lavastusta? Me käytiin eilen voikukkakedolla kuvailemassa sekä masukuvaa 36 + 0 että meistä pariskuntana. Ihana ympäristö oli ja hyviä kuvia tuli! (: Vielä myöhemmillä viikoilla uudet kuvat sitten, mutta nyt piti hyödyntää tilaisuus kun voikukat saa pellot keltaisiksi meriksi ja on kaunista.

No joo se on totta :) En oo ihan varma, jostain puutarhasta se kuvaaja horisi joten ilmeisesti heillä on joku paikka omavalinnaisen ympäristön sijaan. Mä olisin studioon mennyt, sekin olis heillä onnistunut mut mies halusi ennemmin ulos niin mennään sitten ulos :)

Nyt vaan oon ettiny netistä nättiä vaatetta, ei jaksais näissä samoissa räteissä taas Haha :D Haluisin jonku valkeen maksimekin tjsp... Hmm :)

Onko muuten teidän miehet sympatiaraskaana? Minun on! Hahaha se herkistyy helpommin kun ennen, kärsii selkäkivuista ja supistuksista sekä närästelee :'D Sen "supistukset" on ehkä parasta, kun se ihan oikeesti on pari kertaa puuskuttanut niin, että luulen sen pilkkaavan mua :DDD

Takaisin