!! Kesäkuun Kuuma Linja !!

Siis mul oli nimi mielessä kun laitoin että vastaa, mut pää on nyt ihan tyhjä. Onneks oli hyvä auto kolarissa missä oli siis turvatyynyt ja kaikki! mul on ikivanha fiiatti, (vanha auto paloi, ja sain ton tilalle) ja siin ei oo yhtään turvatyynyä.
Jebsulle kans <3 onneks ootte vauvan kans kunnossa!!

Mul on ihan jatkuvia harjoitussupistuksia. Mut kaipa ne sit kuuluu asiaan. Nyt on potkut tuntuneet taas pari päivää enimmäkseen ylhäällä ja sivuissa, eli jospa pikku tytsi (?) olis kääntynyt pää alaspäin <3
Huomenna on 33 vk täynnä ja alkaa 34vk, jos radin takia käynnistetään niin maksimissaan 6 viikkoa synnytykseen.
Mut mun maha on kyl pienempi kun edellisessä raskaudessa näillä viikoilla.
Sit on tullu ihan jäätävä RASVAN himo. Pitsaa kebua pekonia RASVAA :P
Eilen oli aivan järjetön pakko saada pinaattikeittoa :D

Oon alkanu miettii et ehkä tää meneekin laskettuun aikaan, vaikka tosiaan seitsemäs tulossa ja KAIKKI tulleet etuajassa, mutta mulla on aina muksut olleet ultrassa n.2vk isompia mitä ois pitänyt, ja laskettua ei oo ikinä silti siirretty. Nyt vauva oli vaan viikon isompi ja la siirrettiin, ja muut on ollu poikia mut nyt olis tyttö. Pitääköhän sanonta "tytöt tulee myöhässä" mun kohdalla paikkaansa?

Mulla on tosi iso maha ja saankin kuulla siitä harvase päivä - tutuilta ja tuntemattomilta. Saanu kuullä myös kommentteja "ei käy kateeks" tai "miltä tuntuu olla läski" "sillä toisella oli niin pien ja siro maha". Oon ollu ennen raskautta aina tosi hyvänkokonen, semmonen sporttinen ja sopusuhtanen ja sinut itteni kanssa. Kyllähän tuo peilikuva säikäyttää kun tuntuu et vieras kroppa siellä näkyy silmille. Välillä miettii, et onko tämä minun raskaus, meidän perheen asia ihan kaikkien vastaantulijoiden asia? Onhan tämä älyttömän suuri mullistus kehollisesti ja henkisesti, ja myös odotettu ja elämäni suurin juttu, niin voisko olla ihan ok nauttia siitä ilman ulkopuolisten arvioimista? Onko kukaan muu saanu osakseen tämmöstä "kurjaa" huomiota raskauden takia?

Ihmiset kommentoi raskausmahaa kyl aina. Viimeks mul oli iso ja sain sen kyl monta kertaa kuulla. Nyt on "voi kun on pieni maha ja noin paljon viikkoja" :) ei se varmaan koskaan oo normaali. ;)

Aluksi mulle sanottiin "vooooi, onpas se pieni"-tyyppisiä lauseita. Nyt oon kuunnellu "ootko varma, että sieltä vain yksi on tulossa?" tms. Koskaan kukaan "ulkopuolinen" ei tunnu olevan tyytyväinen mahan kokoon..

joo se on muuten ihan totta että ihmisillä on joku ihme mielikuva "normaalista" raskausmahasta, eikä meistä varmaan yksikään edes mee siihen muottiin. ite oon saanut oikeestaan vaan positiivista palautetta, ja läheisiltä sitten ne perinteiset "voi kun se on taas kasvanu paljo", ei oo onneks noita arvostelevia kommentteja kuullut. tieteski naapurin erittäin hienovarainen mies tokas tossa pihalla että "jaaaa, taitaa sittekki tyttö teille tulla kun on maha tolleen joka puolelle levinny" ja mulla siis sellanen ihan selkee etupallo, takaa ei ees nää että oisin raskaana :D mutta tämä ko henkilö ei muutenkaan oo se terävin kynä penaalissa joten nauroin vaan sisäisesti. paljo tulee kommenttia tosta sukupuolesta mahan muodon mukaan.

Äh, TAAS otin yhteen maan kanssa, nää nilkat kyl ei sit oo enää mistään kotosin!!:facepalm: Tällä kertaa ihan vaan yhtäkkiä humpsahdin polvilleen ihan huolella ja maha sai eka kertaa kunnon tärähdyksen :oops: Pääsi ihan ääneen että EI VOI OLLA TOTTA!!! ja eiku u-käännös ja kotia itkemään ku säikähdin niin kovin :sad001
Koirat jäi hihnoihin odottaan eteiseen ku tiesin että isäntä on matkalla salilta kotio että vie sit koirat sinne lenkille, ite heiluttelin mahaa ja join sokerimehua että saan vauvaan liikettä. Myöskin kotidopplerin kaivelin siinä esille ja yritin sillä kuunnella.

Noh viimein sain vauvan liikkumaan puolen tunnin - 45min odottelun, mahan tökkimisen ja pillittämisen jälkeen eikä vertakaan oo ilmestynyt pöksyihin, ehkäpä meillä on kaikki hyvin :rolleyes:

Mua ei kans jotenki jaksa naurattaa noi "ootko varma että siellä on vaan yks" -heitot. Osa kommentoi että on valtava maha, nyt pari on sanonu et aika pieni maha olis. Kummasti sitä kommenttia riittää, jopa ihan tuntemattomilta. Itekki joskus kyllä kommentoin tuttavien raskausmahoja, mut pyrin kyllä välttelemään kokoon liittyviä kommentteja. Mielummin sanon vaikka että ompas suloinen maha tms. Kun ei koskaan voi tietää jos taustalla on esim. syömishäiriötä tms, jolloin mahan kokoa koskevat kommentit voi oikeasti tuntua vaikeilta.

Tämäki kävi sairaalalla tarkistuksessa, ku en enää osannu luottaa, että se punanen vuoto olis normaalia. Sain pienen paniikin aikaan, kun juttelin kaverin kanssa ja sekin sano, että soita nyt edes. Kätilö sitten lopulta pohti, kun varmaan totes mun todella olevan enemmän huolissani kun osasin kertoa, että tule käymään niin katsotaan :p

Mies oli juuri tietysti eilen lähtenyt olusille ja siltä oli akku loppu, onneksi oli tossa vieressä ni kävin sille sanomassa, että mä lähen käymään tuutko mukaan. Tottakaihan tuo tuli, mutta voi jessus millasessa kunnossa :D haha.. Miettikin tänään aamulla, että puhuukohan ne kätilöt hänestä vieläki :D

Mutta kaikki siis kunnossa, kehuivat kuitenkin, että hyvä kun tulit ja jos vielä huolestuttaa niin uudestaan vaan. Lääkäri sanoi, että jos ei huolestuta niin nähdään 4-5 viikon päästä sitten tositoimissa :p Eli ilmeisesti tämmönen reippaampikaan verisuonien poksuminen ei yleensä ole merkki, että synnytys vielä lähestyisi sen enempää kun mitä nyt 36 viikkoselle yleensä.

Vieläkin kyllä koskee se ankannokka, voi herranjestas että teki kipeää! Nuori lääkärineiti (ilm. harjoittelija, kun oli toinen lääkäri vielä vierellä vahtimassa) kyllä varoitti etukäteen ja koitti olla oikein hellä, mutta ai saatana meinasin jo sanoa, että en pysty enää ota pois. Ei helpottanut yhtään, että piti pidättää pierua ni en pystyny rentoutumaan kunnolla :D Kauhia veriläntti oli kyllä todisteenakin siinä suojassa, kun nousin ylös :/
Mutta miten reagoi mies, kun silmät painoin kiinni ja naama irvessä koitin hengitellä? Pomppas ylös ja tuli saman tien silittämään päätä ja pussasi, kuiskasi että rakastan :Heartred:love7
Toivottavasti on selvinpäin samanlainen reaktio, muuten juotan känniin synnytykseen :)

Just vasta näin Zeni siun edellisen kirjotuksen, mun mittapuulla siis kolmen sekunnin synnytys! Hahah HURJASTI ONNEA pikku prinsessasta :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Takaisin