!! Kesäkuun Kuuma Linja !!

Ennen ekaa käyttöä steriloidaan pullo keittämällä, jatkossa ei tarvii joka käytön jälkeen keitellä, pesu riittää välillä. Ennen on neuvottu keittämään joka käytön jälkeen kunnes alkaa syödä kiinteitä. Varmaan on ollut ajatuksena se että lapsen vastustuskyky ei ole vielä kehittynyt kuten aikuisilla.

no mutta eihän se rintakaan steriili ole, eikä pinnasänky eikä vauvan sormet eikä eikä.. :D siis hämmentää vain tuo että miksi sen pullon pitäisi olla steriili kun mikään sen ympärillä tai sisällä ei sitä ole.. toki aattelin nuo keittää mutta jäi vaan mietityttään

Mieki oon pohdiskellu tota steriloimista ts. keittämistä että jos keitän esim. 4 tuttipulloa kerralla ja laitan tiskikaappiin tms kuivumaan ni eikös ne oo jo seuraavana päivänä keränny jos jonkimmoista pakteeria sinne. Ja kuinka kauan keitetään ja tosiaanko kaikki osat kestää kiehuvaa( vai vain tosi kuumaa?) vettä jaja.. siis nää ihan mun pohdiskeluja omassa päässä keltään en oo neuvoa kysyny enkä mitään :D

Lakkasin tänään varpaan kynnet, en ajatellut sen olevan niin vaikeaa ja tuskaista :depressed: mutta onnistuin vaan! :dance008 Oli kyl viimmeenen kerta ennen tenavan syntymää :grin

Ukko on kaks kertaa lakannu miul ku en oo ite taipunu helpolla :) jostai muuten luin (ku selvitin ihorasvojen imeytymisjuttuja) että kynsilakkaa ei paranis käyttää (eikä kynsilakan poistoainetta) ku muksu saa siitä jotaki. Mihin tää maailma on menossa?? :eek:

oiskohan 50 vuoden päästä käytäntö että ku nainen tulee paksuks ni se nukutetaan tai syväjäädytetään steriiliin paikkaan ettei vaan vahingossakaan vauvaan pääse mitään bakteereja :P

Varmaankin suurin syy pullojen sterilointiin on se että jos sinne jää maitoa johonki koloseen pesuista huolimatta ni se rupee keräämää erilaisia bakteereita, eikä vauvan elimistö kuitenkaan siedä niitä vaikka muukaan ympäristö ei ole bakteeriton, eikä pidä ollakaan. Mutta voi tulla helpommin ripulia yms.
Mut en miekää tosiaa meinaa joka kerta pulloja steriloida, mut eipä siitä haittaa ole välillä niitä kiehauttaa. Kumiosat on varmaa olennaisempia keitellä useemmin ku huokoisuuden takia keräävät enemmän bakteereita.

Minäki oon pari päivää harkinnu että vois lakkailla kynnet kerranki ku voi. Ehkä viikonlopuksi. Huomenna tai/ja torstaina pitää siivoilla jaksamisen mukaan, mutta tuntuu turhalta puunata vessassa kynsilakat kynsissä. Ei taitais olla kovin sievät sen jälkeen...

Minulla jääny kokonaan huomioimatta tämä ketju taas. Sovelluksella kun tulee useimmiten selattua osallistunut otsikon alta.
Onneksi Milulle ei käyny pahemmin!
Jännää joo ajatella että kohta tuo nyytti on täällä. Ei osaa asennoitua siihen ja on välillä tunne että saanko vielä pari kuukautta lisäaikaa :D mut toisaalta haluun jo! On ehkä alitajuisesti pyöritellyt tätä asiaa enempikin ku on tullu nähtyä paljon unia jos ei vauvasta ni h-hetken lähestymisestä.
Sain tässä kuulla että on pieni maha verrattuna siihen miten vähän jäljellä. Mut eipä kyllä paljo mun mielestä tarttis enää kasvaakaan :)

no itekkin tossa sitten hoksasin että ne vanhat maitojämät voi kerätä kaikkea kivaa. tulipa selvyys tähänki :D

Ihana kuva Toinen<3.. Tosi ihanaa että pääsettte pian kotiin <3 =) todella ihanan prinssin saitte ja onneksi kasvaa ja voi hyvin.. =)

Pitihän se pieni säikähdys tulla tällekin mammalle... Olen pitämässä teineille leiriä, ja innostuin pallopelissä ottamaan kaksi lähes juoksuaskelta (liikuntasalissa) kun lähti yhtäkkiä jalat alta, eli liukastuin. Suorilta jaloilta mätkähdys selälleen, oli kunnon tärähdys. Tuntui että nyt jotain lorahti housuunkin, vaikka mahassa tai muutenkaan ei tuntunut mitään outoa. Vain persuksiin ja selkään sattui. Sen verran jotain nestettä tuli, että pikkarit oli aivan märät ja verkkareissakin oli pieni läntti haaruksissa... Mutta olisko se kuitenkin ennemmin rakosta kuin kohdusta...

Lapsi kuitenkin liikkuu tuolla kuten ennenkin, eikä sen jälkeen ole juurikaan tullut mitään nestemäistä housuun... Ehkä en siis vielä panikoi tai soittele polille. Tippa meinas tulla kyllä linssiin siitä yhtäkkisestä huolesta. Mutta veikkaan kyllä että selvisin tosiaan vain pienellä säikähdyksellä.

jebsu, nyt kun oltiin synnärille tutustumassa, siellä painotettiin että kaatumiset ois hyvä aina käydä tarkistuttaan vaikka äkkiseltään tuntuski kaikki olevan jees.. mutta itsehän sitä kroppansa parraiten tuntee :) mutta hyvä että selvisit säikähdyksellä!

mieluummin käy pari kertaa turhaan kun jättää sen yhden tärkeän kerran käymättä..

Hyvä että kaikki oli hyvin Jebsu. Nyt vaan otat rauhallisesti ja toivotaan, että ei tapahdu enää noita kaatumisia.. Itsellä on esikoisesta yksi kaatuminen, pelästytti sen verran, että toivon kyllä ettei tässä tule yhtään..tarpeeksi pelkoa ja jännitystä muutenkin

Takaisin