Hei palaan vielä tohon vauvan "yksin" jättämis asiaan.
Eli mun sarkastinen kommentti tuli siitä että joku on sanonut että ihanaa mies tulee kotiin niin pääsee suihkuun.
Joo, mulla on suihku kellarissa ja menen itsekin mielummin suihkuun kun joku isoista pojista on kotona ja vahtii vauvan unta, mutta jos on kiire niin otan itkuhälyttimen tai sit vaan juoksen suihkun alta.
Mulla oli hippasen ärsyyntynyt päivä :)
Mäkin uskon siihen että mitä turvallisemmin lapsen pitää lähellä sen tyytyväisempi lapsi on, siis puhutaan nyt terveestä lapsesta, eikä korvatulehduksen tai hampaidentulon vaivaamasta. Eli kun lapsella / vauvalla on perusturvallinen olo ja se on saanut olla paljon sylissä se ei ala itkeä kun laskee vaikka sänkyyn hetkeksi.
Sänkyynkin muodostan aina peitosta turvallisen pesän vauvalle niin että vauva tuntee että lähellä on kokoajan jotain.
Samoin esim vaatteitten ja vaipanvaihdossa helpottaa kun pitää lapseen kokoajan turvallisen kosketuksen, vaikka kätti vatsan päällä tms.
Mut siis juu,mun pointti sarkasmissani siinä aiemmassa kommentissa oli: älkää hyvät ihmiset ottako huonoa omaatuntoa vessassa tai suihkussa käymisestä. _JA jos haluatte tehdä sen niin että lapsi on mukana niin se on ok, sekin on ok jos käytte vasta kun mies tulee kotiin, mutta ihan yksin saa mennä kun lapsi on vaikka sitterissä tai sängyssä tai rattaissa hyttysverkon suojassa ettei kissat mee
Toinen
ihania uutisia
Onnea kotiinpääsystä