!! Kesäkuun Kuuma Linja !!

Nii itsehän sitä keskenmenoa ei voi aiheuttaa oikein mitenkään muuten ku vetämällä viinaa tai jotain muuta vauvalle haitallista, tai varmaan ronkkimalla alapäätään (niin kuin ennen tehtiin keskeytyksiä). Mutta ymmärrän että kertaalleen koettu keskenmeno varmaan saa aikaan pelkoja, vaikka ne eivät olisikaan aina realistisia.

voi kiukun kyynel sentään. tuo meidän rakas karvapallo koiramme jonka epäonnista vasenta takajalkaa on pari vuotta enemmän tai vähemmän hoideltu erään onnettomuuden jäljiltä on nyt ollut puoli vuotta niin hyvä kun vaan voi olla. no nyt sitten, kun synnytykseen saattaa olla alle viikko jos käynnistyksellä mennään, päättää hän ihan ilman mitään varoitusta alkaa ontua sitä tosi pahasti. kotona oltiin, mitään ei tapahtunut, yhtäkkiä vaan kipeä eikä käytä sitä lainkaan. EN NYT JAKSA! ei varmaan heitä kauas jos sanoisin että tuo 4-vuotias koira on käynyt eläinlääkärissä tähän astisen elämänsa aikana noin 60krt. ei välttämättä edes riitä. ja mikä siinä on että aina kun odottaa jotain tärkeää niin joku menee persiilleen niinkun ei ois muutenki tarpeeksi ajateltavaa.

Jos se olis vaan nyrjäyttäny sen jotenki ja menis ohi se ontuminen vaik parin päivän särkylääkkeillä. Itelläki tuntuu et aina ku koiralle tulee jotain ni on vähintää viikonloppu et varmaan on kallista..

Mistä nämä raskausajan pelot oikein johtuvat? Olisin ymmärtänyt nämä esikoista odottaessa, mutta että nämä ovat paljon pahempia toisesta.. Hirveä stressi kaikesta mitä suuhunsa pistää.. Salaatitkin melkein pesen fairylla ja pihvini paistan mustaksi.. Kyllä nämä toksoplasmoosit&listeriat tiedettiin jo 2012. Ehken lukenut silloin niin paljon mitä ne aiheuttavat, tieto ilmeisesti lisää tuskaa. Mutta ensin pelkäsin keskenmenoa, viruksia, sairauksia, vauvan kehityshäiriötä ja nyt mukaan tullut kohtukuolema pelko.. Tuntuu etten tästä raskaudesta nyt hengissä selviä.. Olin viime viikolla hammaslääkärissä, jossa sitten laitettiin puudute, olin varma, että vauva siitä kärsi. Ja nyt yllätin mieheni synttäreinä ja mentiin elokuviin, josta kerroinkin aikaisemmin. Niin pelkään tehneeni vauvani kuuroksi!! Onneksi täällä on ihania ihmisiä, jotka lohduttivat ja jakoivat tietoa.. Nyt uutena pelkona tullut jo joidenkin mainitsema streptokokki !! Stressaan ja pelkään koko ajan kaikkea, sain lääkäriläkin opamox reseptin. Arvatkaa vaan olenko sitäkään ottanut... :/

Mut varmaan sitä jotenki toista odottaessa on tietoisempi riskeistä ja sit kuitenki edellinen raskaus ja synnytyskin tavallaan on varmaan aiheuttamassa lisästressiä vaikka kaikki olisi mennytkin hyvin niin kyllä se muuttaa kumminkin ihmistä ja elämää. Saatikka jos edellisessä raskaudessa on ollut ongelmia.. Ja jonkun tutkimuksen mukaanhan äidin aivot muuttuvat ensimmäsen raskauden ja lapsen myötä ni varmaan tulee herkemmäksi ja suojelunhaluisemmaksi

Voi vide tätä väsymystä. Nukuin yöllä varmaan pari tuntia. Kun olin muka vaan niin virkeä. Nyt koko pivän väsyttänyt. Aamusta tuntu että koko ajan järki seisoo, mutten vaan saanu nukuttua vaikka yritin. Välillä oli jo parempi, mutta nyt tuntuu taas siltä tekis mieli mennä nukkumaan, mutta kun tietää ettei se uni tule kuitenkaan. Silmät on hellät ku väsyttää...

Onneksi ei tarvitse mennä töihin väsyneenä (: Kyllä se oli kidutusta mennä aikoinaan yövuoroon kahden tunnin unilla ja kun koko viikko oli ollut vastaavaa. Perjantain viimeinen vuoro oli jotain aivan älytöntä ja kun työ vielä vaati aivotyöskentelyä ja ongelmanratkaisukykyä, niin hupsista heijaa. Ah tätä autuutta olla äitiysvapaalla, väsyttää ja kolottaa, mutta eipä ole velvollisuuksia kun esikoista odottaa ja saa vain olla rennosti (:

LOL! Nyt ne pelätyt raskausarvet tuli viikolla 36. Miehelle sitä surressa, totesi hän, että "ihana muisto jää raskaudesta". Buahahaa... :) mut olihan se suloisesti lohdutettu.

Mä en oo kertonu miehelle, että on nuo pari liru viirua, ku se alkais vaan kohkaamaan jotain poppaskeinoja niiden poistamiseks :D Että oikein kiva reaktio sun mieheltäs Carola ;) Ei ne oo naarmut ketään ennenkään tappanu!

täällä senkuin lisääntyy arvet :D mies ei oo moksiskaa ku asialle ei voi mitää.. ja loppuje lopuks pieni murhe ku vauvalla ja mulla kaiki hyvin . ihmeellisintä ehkö ikinä mihin tullu raskausarpi... pyllyvakoon ooo::: miten voi ees olla mahollista.. ja tissit entiset, mutta mitäpä niistä toivottavasti vauva saa tarvitsemansa. välilkä kyllä harmittaa, ja outoa kuinka keho muuttuu

Uu mama. Kuukausi laskettuun.. Tää alkaa meneen jännäksi. Huomasin myös että jos menee sinne vkoille 41-42 ni jääpi siskontytön 1vee synttärit välistä.. Pitää yrittää siis savustaa tämä pihalle melko lailla laskettuna ;)
Miehellä tänään viimeinen työpäivä ennen lomaa.. Hieman mietityttää mitä kaikkea se keksii vielä.. Sillä olis kyllä kai metsänkin raivuuta, jospa se nyt suht alkulomastaan niitä tekis ku minä vielä todennäköisesti pysyn kasassa..

Noista raskausarvista.. Mulle tuli ensimmäiseltä lapsukaiselta arpia enemmänkö on maapallolla jokia :shifty: ja todellakin niitä on sielläkin mihin ei päivä paista ! Alapään pöheikönkin jakaa yksi et melkein joutuu vahalla peittelee :hilarious: Mutta siinähän nuo on menny matkassa ja lisää ei oo tullu ( ei kyllä ois nahkaakaan niille). Onneksi nuo vaalenee ajan myötä !!

Aamu alko huonosti nukutun yön jälkee (jalat ja lonkka kipuili) sillä et ennen kaheksaa läjähti pihaan jo kuorma hiekkaa terassin pohjii varte.. No yritin viel nukkuu ni ysiltä soittaa posti et kuivausrumpu saapuisi illemmalla.. Joopa joo, ei sit myöhemmi voinu soittaa.. Noh, nyt sit odotellaa viel terassin laattoja koko päivä (ei siis päiväunia) kun niistä ei ollu tarkempaa aikaa millo tulevat..

Minäkin bongasin ekat raskausarvet. Ei vatsalta tai tisseiltä mihin olisin kuvitellut niiden tulevan (kun kerran ovat eniten joutuneet venymään) vaan aivan yläreidessä, melkein jäävät alushousujen alle. Ja sama molempiin jalkoihin! Ilmeisesti takapuoli siis kasvanut :nailbiting::grin

Tää hevimamma on käynyt kolmella keikalla raskausaikana, ja kahden viimeisen aikana tunsin jo liikkeitä, niin vauva nukkui tyytyväisesti niin kauan kun rokki soi ;) Parempi opettaa tyttö hyvissa ajoin tavoille :D
Mua on alkanut vaivaamaan ILTAVALVOMINEN! Oon ollut aina tosi iltauninen ja meen joka ilta yhdeksältä nukkumaan, mutta nyt kukun puolille öin vaikka herätyskello on soimassa joka aamu 7 kun menen kahdeksan maissa antamaan siskolleni aamulääkkeet (toipuu syöpäkasvaimen poistosta, josta sai lievän aivovaurion) Ja aamulla oon sitten ihan raato. :D

tykkäys siis, keikoista..Hienoa kuulla, ettei sitten kannata stressata vauvan kuulosta...
sympatiaa siskolle <3 -elmeri- todella ikävää kuulla aivovauriosta.. jaksamisia siskon hoitoon. ja ihanaa juhannusta teille

Täälläki iltavalvominen vaivaa, vaik ois kuin väsyny ja heittää vaateriin ni ei tuu uni ennen 1 yöllä :o

Takaisin