!! Kesäkuun Kuuma Linja !!

Aaah tätä oottamisen onnea :shifty: Yrität sheivata alapäätä niin vetäsinpä höylällä napaani, yrität piätellä pierua ja tunnet et nyt pukkaa pukamaa, meet ottaa jääkaapista pukamarasvaa niin paukautat ovella suoraan mahaan ja lopuksi ku et tiedä itkeäkkö vai nauraakko ni rupeaa supistelee :grin Jos nyt vaan ottais rennien ja menis sänkyyn...

tuo sheivailu oli kyllä jo ihan täydellistä arpapeliä omalla kohdalla :D

Jääkaapin ovella on kyllä tullu pamauteltua mahaan useamman kerran :D ja viimeksi kun yritin sheivailla ni luovutin ennenku pääsin kunnolla alkuunkaan, hah miltähän mahtoi näyttää :laughing025

Tää päivä ei kyllä alkanu kivasti, vatsaan koskee ja kumartelu sattuu (yleensä aiheuttaa vaan painetta ja hengityksen blokkautumista) .. Sit kaikki tietenki tippuu kädestä (pyykit, pyyhkeet siis KAIKKI mihin kosken) ni saa kumarrella entistäkin enemmän ja kompuroin kun yritän istua aamupalalle ja lyön varpaani.. Ja ukko selittää jostain helvetin malediivien lomista kuinka siellä vaan tsillaillaan ja matkat on niin kalliita ettei tarvii mennä. No kiitti tiedosta!! :BangHead
Onks tänään maanantai vai miksi mikään ei suju :schocked028

Hyi hirveetä joku tsillailu löysä Malediivien loma :booty En ikinä lähtis..

Neuvolassa säikähdys 3 päivää sitten :anyone Proteiinit pissassa plussalla, paineet koholla ja ollut päänsärkyjä mutta olen ottanut niin lunkisti etten ajatellut että mitään voisi olla pielessä vaikka vointi huonontunut koko ajan. Siis oon vaan ajatellut että mitään ongelmia ei ilmaannu vaikka se pieni vaisto varoitti että kaikki ei ehkä tule menemään niinkuin oppikirjoissa. Noh nyt seuranta ja huomenna uudestaan neuvolaan..kotona paineita mittaillu ja tänään aamupaineet onneksi 105/77 että nou hätä! Tässä siis voi kai vielä tapahtua mitä vaan kun vaarana raskausmyrkytys:scared001

Mikä tää juttu on ku puhutaan esim "kiva ku iskä tulee kotiin että äiti pääsee suihkuun" tai tossa "5 asiaa mitä lapsesi joutuu näkemään" -jutussa täällä vau.fissä, heti ekana et sitteri tarttee ottaa vessaan mukaan ku meet kakalle. Miksi sitä lasta ei voi jättää 5 minuutiksi sitteriin vaikka olkkariin? :wideyed:

SeEnsimmäinen; Meillä ei voi jättää hetkeksikään yksin koska eläimet. Mutta kai siellä suihkussa voi käydä vaikka kun muksu nukkuu, ei siinä montaa hetkeä mene. Näin olin itse ajatellut toimia.

Toki voi vauvan ja taaperon jättää turvalliseen paikkaan yksin sen vessakäynnin tai pikasuihkun ajaksi. Pidemmät suihku- tai saunasessiot on hyvä tehdä vauvan nukkuessa. Jos vauva tai taapero alkaa itkemään kun olet hetken suljetun oven takana, ei se ole lapselle vaaraksi. Tietyssä kehitysvaiheessa tosin taaperosta ei tahdo päästä eroon, kun hän roikkuu äidin lahkeessa koko ajan. Silloin voi harkita, jos jättäisi oven auki, että lapsonen näkee missä äiti on.

Minulla on kaksi kissaa, mutta jos näyttää, etteivät ne ole kiinnostuneita vauvasta, niin jätän vauvan vessakäynnin ajaksi turvalliseen paikkaan esimerkiksi olohuoneen lattialle tai äitiyspakkauksen laatikkoon. Jos kissat osoittavat liikaa tuttavuutta, niin sitten vauva(parka) joutuu kulkemaan joka paikkaan mukana :) Aion liinailla, joten vauva tulee olemaan vessakäynnit mukana kuitenkin, koska en aio häntä liinasta joka pissiä varten ähertää pois.

Muistan kyllä ottaneeni muutaman kerran esikoisen sitterissä kylpyhuoneeseen mukaan kun kävin itse suihkussa. Toisinaan aikataulun takia ei pystyny/halunnu odotella päiväuniin asti. Ei kai se mitenkään vaivalloista ollut. Vähän isompana tyttö on tullut yhtä aikaa ammeeseen pesulle kun minä olen suihkussa käynyt. Ei siis joka kerta vaan toisinaan :)

Minä mietin että vois vessareissut kuitenkin tehdä niin että laittaa vauvan pinnikseen ja varmuudeksi vielä oven kiinni niin ei kissakaan pääse vauvan lähelle. En kyllä ajatellu vessaan mukana kantaa. Ja kuitenkin ne voi aina ajoittaa niin että vauvalla ei ole hätä tai tarvis olla lähellä. Tuskin kuitenkaan kovin montaa kertaa päivässä tarttee vessassa ravata..

Mikä tää juttu on ku puhutaan esim "kiva ku iskä tulee kotiin että äiti pääsee suihkuun" tai tossa "5 asiaa mitä lapsesi joutuu näkemään" -jutussa täällä vau.fissä, heti ekana et sitteri tarttee ottaa vessaan mukaan ku meet kakalle. Miksi sitä lasta ei voi jättää 5 minuutiksi sitteriin vaikka olkkariin? :wideyed:
No silleen niistä lapsista saa just semmosia takertujia, jotka ei hetkeäkään jätä rauhaan ;)

Jep. Koska me yksinhuoltajat palkataan mll vahti kotiin kun pitää käydä vessassa ja suihkussa. N. 2kertaa viikko riittää kun kasvattaa ns seurapiirirakon =D
Eikä meille samasta syystä tule ikinä ripulia tai oksennustautia.
Jepjep. Kyllä sen pienen pitää aluksi mielellään vieressä mut kul vessassa saa käydä.

Mäkin esikoisen kohdalla luulin, että sitten opetetaan ettei takerru liikaa mutta poika ei viihtynyt hetkeäkään yksin eikä sitä sydäntä särkevää itkua kukaan äiti halua kuunnella. Nyt kohta 7 vee ja rupesi itsenäisesti touhuamaan jo tosi pienenä ja nykyään tekee itse aamiaiset, hoitaa meidän koiran aamutoimet, pukee ja etsii omat vaatteet ja auttaa kotitöissä, että ei se välttämättä sitäkään katso jos vauva-ajan hyysää että kasvavat sellasiksi jotka ei jätä hetkeksikään rauhaan :happy11:Heartbigred Mutta ymmärrän todella hyvin ihmetyksen että miksi ei voisi käydä rauhassa vessassa ja todellakin voi kun onhan se isä normaalisti siinä lähellä, mutta silloin itsellä oli se tilanne että olin yksin lähestulkoon aina ja tosi nuori enkä osannut muuten toimia...

Muokattu viimeksi:
Niin. Vauva on asunut ennen syntymäänsä äidin masussa, sydämen alla. On täysin luonnollista, että vauva haluaa ja tarvitsee äidin syliä myös paljon (jopa jatkuvasti) myös synnyttyään. <3 Kyllä lapsi itsenäisyyttä oppii, kunhan on ensin oppinut saavansa kaiken tarvitsemansa turvan ja rakkauden. :love2

Hyi hitto, jalassa käppäili punkki!!! niitä on ihan liikaa täällä päin.. kisusta poistettu jo 5(!!!) punkki n.kk sisään, ei auta karkotteet:nailbiting: miksköhän..

Ah onpa mukava kuulla että ei se ihan niin mee kuin on annettu ymmärtää :)

Hyi hitto, jalassa käppäili punkki!!! niitä on ihan liikaa täällä päin.. kisusta poistettu jo 5(!!!) punkki n.kk sisään, ei auta karkotteet:nailbiting: miksköhän..

Yöök!:hungover: Meillä onneks koiriin toimii karkotteet, ei o punkkeja paljo näkyny enää:) naapurin täti kerto että sen pojan päässä oli yks, yööök:depressed::hungry:

Mä ainakin otin esikoisen sitterissä vessaan mukaan, koska oli kans sitä sorttia, että huusi täysillä, jos jäi yksin. Nyt kohta 2v. ja leikkii välillä pitkiäkin aikoja yksinään omassa huoneessa legoilla. :) Katotaan, josko tää toinen viihtyis paremmin omassa seurassaan, mutta silti vähän mietityttää jättää alle 2v. lapsi, koira ja vauva keskenään... :wideyed:

Takaisin