Kesäkuun kuulumiset

Meillä on matkaa sairaalaan noin 8 kilsaa. Esikoisen kohdalla olin 3 päivää käynnistelyssä (syntyi 42+2),
mutta nyt jännittää jo että jos ja kun synnytys käynnistyykin jo kotona ja olis aika lähtee sairaalaan niin mitä teen tuon esikoisen kanssa jos mies on töissä......
Mies on siis rekkakuski, eli saattaa olla toisellla puolen suomea parhaimmillaan ja autottomat isovanhukset asuvat 150kilsan päässä joten heitä ei hälytetä noin vain....
Mutta onneks tässä on vielä aikaa saada kuviot kuntoon

Ite en oo koko synnytystä juurikaan ajatellut, tuntuu niin kaukaiselta asialta vielä. :D Meiltä ajaa vajaassa puolessa tunnissa sairaalalle. En usko että tässä ajan kuluessakaan alan sen enempää stressata itse synnytystä.
Enemmän mietityttää oma jaksaminen vähäisillä unilla sitten kun vauva on syntynyt, ja oman ajan järjestäminen niin, että pääsen myös harrastamaan omia juttujani. Kuulostaa ehkä jonkun korvaan vähän itsekkäältä, mutta mulle ainakin harrastus on sellainen henkireikä, että uskon saavani siitä positiivista boostia myös sitten perhe-elämään. :) Toisaalta täytyy vaan ajatella niin että kyllähän muutkin selviää vauva-ajasta kunnialla, niin miksen minäkin. :D

Mua ehkä jännittää se, että pääseekö mies synnytykseen ollenkaan! On siis lentäjä ja voi olla ettei oo ees Suomessa h-hetkellä. En todellakaan halua mennä yksin synnyttämään! Saapa nähdä miten sitten järjestyy.

Synnytin viimeksi Kättärillä, johon on meiltä vähän lyhempi matka kuin Hyvinkäälle. Paitsi aamuruuhkassa! :D tällä kertaa mennään siis Hyvinkäälle kun Kättäriä ei enää ole. Hyvinkäälle onkin nyt tullut se synnytysallas, jossa on aiemmin voinut odotella ponnistusvaihetta, mutta ei oo voinut synnyttää. Edellisessä synnytyksessä lämmin vesi oli mun ehdoton pelastaja, ja siks ainakin nyt mietin että tosi mielelläni kokisinkin vesisynnytyksen. :) Mutta katsotaan sitä sitten!

Synnytin viimeksi Kättärillä, johon on meiltä vähän lyhempi matka kuin Hyvinkäälle. Paitsi aamuruuhkassa! :D tällä kertaa mennään siis Hyvinkäälle kun Kättäriä ei enää ole. Hyvinkäälle onkin nyt tullut se synnytysallas, jossa on aiemmin voinut odotella ponnistusvaihetta, mutta ei oo voinut synnyttää. Edellisessä synnytyksessä lämmin vesi oli mun ehdoton pelastaja, ja siks ainakin nyt mietin että tosi mielelläni kokisinkin vesisynnytyksen. :) Mutta katsotaan sitä sitten!

Nykyisinhän tosiaan Hyvinkäällä voi veteenkin synnyttää jos kriteerit täyttyy. Itse oon tätä vähän kans miettiny jo aiempien kans, samoin kuin polikliinistä synnytystä eli heti kotiin kun vointi sallii. No ne on sit kosahtaneet siihen ennenaikaisuuteen ja tuskinpa päästään täysille viikoille nytkään. Eli vesisynnytys yms ei tule onnistumaan. Mut mä lähdenkin nyt tosiaan siitä et jos sairaalaan ehditään (matkaa n. 20-25min) niin hyvä. Jos mies mukana niin vielä parempi mut yksinkin pärjään. :D

Synnytys on varmaan ainut asia, mitä en ole vielä miettinyt :D meiltä on vain 20 minuutin matka sairaalaan, joten sinne luultavasti ajallaan ehditään :)

Paino mietityttää välillä myös. Ylipainoa on ja en haluaisi tähän enään toista 30 kiloa ylimääräistä. Oma terveys saanut aivan uuden merkityksen, kun sisällään kantaa jotain niin tärkeää

Sairaalaan tunnin matka kesä kelissä talvi kelissä tunti - tunti puoltoista. Varmaan ampparilla meen kuten viimeksi. Suattaa olla nopea synnytys nii mieluummin ampparilla ku omalla autolla

Meiltä on autolla 10-15 minuutin matka sairaalaan. Tulee varmaan nopea lähtö kuten edellisessäkin. Hälytetään ehkä anoppi tai mun äiti tai veli apuun, tai hätätapauksessa meidän naapurit:happy:

Nyt on pakko kysyä.. siis toi salainen ryhmä.. moni on laittanut et 30 viestiä tullu täyteen niin on pistänyt liittymispyynnön.. Mie ku en löydä säännöistä muutaku et on pitänyt olla kuukauden jäsenenä. Ja sen jälkeen kun ja jos pääsee ryhmään niin pitää väh 10 viestiä kirjottaa.. valaiskaa nyt tätä puusilmää :D ei sillä et toi 30 raja paukkuu itellä kohta ja hirveä hinku salaiselle puolelle :D

Mullakaan ne ohjeet ei näy sovelluksella, jossain oli et varsinkin Applen käyttäjien ongelma. Ja sovellus ei muutenkaan pelitä mulla kunnolla. Selaimella näkyy kaikki ohjeet silti.
Mut joo lasketun ajan ryhmään se 30 viestiä, ja salaisella pitää olla myös aktiivinen jos haluaa siellä pysyä.

Miten nopeesti ootte päässeet salaiseen ryhmään kun pyynnön ootte lähettäneet? Kävin äsken vielä puhelimen selaimella tarkistaa et viestimäärä varmasti täyttynyt (olihan se, reilusti). Harvinaisen hankalaa muuten kun ohjeitakin piti soveltaa. Harmi ku sovelluksella ei toimi (tai en löydä) viestimäärän hakua. Mut mä oon nyt pari päivää jo ootellu vastausta viestiin.

Meiltäkin on sairaalaan matkaa tunti, ruuhkassa reilusti noin 70 km. Vähän kyllä jännittää, mutta en ole vielä kauheasti sitä miettinyt.

Enemmän stressaantunut olen näistä aaltoilevista oireista, kun on yksi km kuitenkin takana muistuttamassa.

Ens viikolla on ensimmäinen neuvola! En olekaan tuolla itse ollut asiakkaana, esikoisen kanssa on tullut kaks kertaa käytyä ja nyt siellä onkin taas vaihtunut terkkari.

Munkin mielestä vaan pari päivää viikossa lisäillään, varmaan just tiistai ja torstai!

Mullakin tuli jo viestimäärä täyteen, mutta en ole ollut vielä kuukautta rekisteröityneenä.. :( liityn seuraanne siis vajaa kolmen viikon päästä :D

Apua, täälä mietitään jo synnytystä! :smiley-angelic002
Itse odotan kovasti itse tapahtumaa. Tämä kuitenkin kolmas synnytys niin tietää jo vähän mitä tehdään ja osaa itse olla täysillä mukana!
Tunti ajomatkaa synnärille, mutta se ei edes huoleta Ambulanssilla vaan herkästi jos siltä tuntuu! Osaavathan hekin kohdunsuun tilanteen arvioida, että pääsisikö kuitenkin omalla autolla vielä perille :)

Mäkään en oo ehtinyt vielä synnytystä miettimään, mutta ainoo asia mikä on pari kertaa pyörinyt mielessä on ollut se mahdollinen kipu mikä synnytyksessä ja ennen sitä on :facepalm: muuten ei huoleta mitenkään, kun synnärillekkin ajaa vain sen 15 minuuttia enintään ruuhka-aikaan. :happy:

Tulipas yllätyksenä, että raskausaikana palaa helpommin auringossa :shy: Petti nimittäin voiteet ja nyt on kasvot ja käsivarret ihan tulipunaiset... Saa nähdä miten saa nukuttua :smiley-angry016

Takaisin