Kesäkuun kuulumiset

Mulla molemmat siskot jouduttu käynnistään niin vähän miettinyt et onko sukuvika.. tai sit olen meän perheen poikkeus niinku vähän muissaki asioissa et on syöksy synnytys :D onneksi sinne on vielä aikaa.. monet paniikit kerkeää vielä potea.

Mulla on kans nopeutuneet kertakerralta. Tosiaan heti lähdettiin viimeks ku kalvot repes, vajaa tunti ajomatkaa. Mä en tiedä millä pyhällä hengellä pidin sen lapsen sisällä sairaalaan saakka, ku tuntu jo alkumatkasta hirvee paine ja mietin jo pitääkö soittaa ambulanssi vastaan :P ja jos tosta vielä nopeutuu niin ei todellakaan keritä :D

Se oliski jännää synnyttää autoon! :D Toivotaan, että kuitenkin ehtisi perille saakka! :)

Täällä kans stressaaja! Helsingissä kun asutaan niin ei varmasti pääse sisään sitten kun vasta viime hetkillä, ja kun ruuhkat yms vaikeuttaa matkaa niin ei koskaan tiedä meneekö ajamisessa vartti vai se tunti...

Meilta ajaa parhaimmillaan vartissa sairaalaan, paitsi aamulla ruuhka-aikaan. :rolleyes: En kylla viela osaa ajatellakaan synnytysta, tuntuu viela kovin kaukaiselta. Viimeks kaynnistettiin joten oishan se kiva kokea "luonnollinen" synnytys.

Mulla kai 9+4 joten voishan sen dopplerinkin kaivaa esiin, mut luulen etta ootan torstain ultran ensin.

Ompa meitä paljon täällä :)

Harmi kun neuvolakortit ei oo enää semmossia kuin omassa lapsuudessa.. sain tänään uudenlaisen kortin.. no ehkäpä siihen voi ostaa kivat kuoret :D

Tulkaa ny tonne salaisellekkin puolelle niin saadaan sinnekkin juttua, ku siel mukavampi kirjoitella!

Mä laitoin kans just pyyntöö ku tuli 30viestii tälle puolelle täyteen :)

Heti kun sais ton 30 täyteen niin tulisin kans! Ei vaan meinaa ehtiä kirjotteleen kokonaisia viestejä :D

Meiltä ajaa sairaalaan jonkun 45min, kiva vaan, että meillä ei tosiaan ole omaa autoa.. Tänään tein laskelmia ja tuskin on autoa vielä tammikuussakaan. :D toivotaan, ettei ala yöllä syntymään tai saadaan soitella taksia..

Meiltä ajaa sairaalaan ehkä 5 min. Esikoista odottaessa oli ehkä 15 min matka. Lyhyen matkan takia pelkään että lapsi syntyy kotiin, kun käskevät kuitenkin odottamaan kotona. Esikoista kun synnytin, eivät ottaneet mua sisätutkimukseen kun supistukset ei piirtyneet käyrille ja käskettiin vaan kotiin. Palasin synnärille parin tunnin kuluttua kun kivut oli niin kovat että jalat tärräsi olivat pettää alta. Ei vieläkään käyrillä mitään. Pääsin sentään tsekattavaksi ja lääkäri totesi silmät suurina että täällä näkyy tummaa tukkaa, 9 tai 9 ja puoli senttiä auki. Ei alettu heti ponnistaa kuitenkaan, odotin vielä spinaalia 45 min ja päihitin vikat supistukset ilokaasulla. Ponnistusvaihe pitkittyi, muuten olis ollut nopea rykäisy. Olin aika pettynyt etten saanut kivunlievitystä ajoissa. Papereihinkin oli kirjattu synnytyspelko ja että annetaan kipulääkkeitä. Pelkäsin sit tuskissani kotona ja ainoana kivunlievityksenä miehen pitelemä lämpöpussi. Mutta jutun pointti oli, ettei siitä lähellä asumisestakaan ole välttämättä hyötyä jos ei oteta sisälle sairaalaan.

Meidän onneks tuo lähisynnäri sai jatkoaikaa, muuten olis voinu olla tukalat paikat. Esikoisen synnytys käynnistettiin, mutta kesti sitten vain 4h25min. Nyt synnärille matkaa 15 min, jos olisi lakkautettu olisi suuntana oys ja 1,5 tuntia ilman ruuhka-aikaa.. nyt oon jo valmiiks päättäny, mikäli sinne asti päästään, että jos oikeesti kummankaan terveyttä uhkaavaa syytä käynnistykseen ei ole, niin en anna siihen lupaa. Tahtoisin kokea luonnollisemman synnytyksen, kun edellisestä on jäänyt vaan ne järjettömät kivut mieleen..

Lyydia, olipas kurja juttu varmasti :( Kyllä niitten pitäis vähemmällä uskoa ja ottaa edes tsekattavaksi.

Mulla esikoinen käynnistettiin 41+3, mutta pihtasivat kipulääkkeitä niin kauan, että esim epiduraalia ei voinut enää antaa. Ilokaasulla ja spinaalilla sitten mentiin.. olikin aukeaminen tapahtunut vähän nopeammin kuin arvioitiin. Mulla oli kans hirveet repertuaarit sepostettu siihen synnytys-lomakkeeseen. Nooh, hengissä siitä selvittiin ja kalvojen puhkaisusta syliin meni aikaa 15h, joten ei varmaankaan syöksysynnytystä edessä tälläkään kertaa :D

Mä ilmoitin tällä hetkellä synnäriksi Naistenklinikan, johon hurauttaa ehkä n puolessa tunnissa. Mutta saas nähdä onko tässä vielä asunnonvaihtoa edessä ennen sitä ja muuttoa Kirkkonummen suunnalle, jolloin lyhyempi olis Jorviin tai Lohjalle. Nt-ultra nyt on ainakin siellä Naikkarilla :)

Noniin illalla nousi sitten kuume. Olo on kuin olisi auton alle jäänyt. :( Just pari päivää sitten päivittelin, että jännä etten vielä ole ollut kipeenä. Viime raskaudessa olin kipeänä melkein koko ajan ja ravasin päivystyksessä harva se päivä. Ensimmäinen raskaus meni kesken ja se alkoi 38-39° kuumeella... En tiedä liittyikö ne toisiinsa mitenkään, mutta on se pienen pelon jättänyt. Toivottavasti taapero antaa tänään vähän huilia.

Täällä kans jo vähän synnytystä mietin, vaikka sinne vielä taitaakin reilusti olla aikaa:rolleyes:
Esikoisen synnytys oli tosi helppo, olin etukäteen päättänyt että sairaalaan lähdetään vasta kun on IHAN pakko. Meillä kans matkaa vajaa 50km ja siitä matkasta en kyllä sit enää mitään muistakaan, oli niin hirveet kivut. Olin etukäteen jo päättänyt että epiduraalia tms. en halua. Sairaalalla todettiin että vasta sentti auki eli mitään en olisi vielä siinä vaiheessa saanutkaan. Reilu parin tunnin päästä tuli kätilö tarkastamaan tilanteen uudestaan; lapsivedet holahti sen päälle ja totesi et täysin auki, äkkiä saliin. Tässä vaiheessa ei ois voinu enää kivunlievitystä antaakaan. Ponnistusvaihe 19min ja 10 pisteen tyttö oli sylissä:Heartred ensisynnyttäjäks siis ripeää toimintaa.
Nyt toivon täällä sormet ja varpaat ristissä että tämän kanssa menis kaikki kans yhtä helposti:)

Mä olen ensi-synnyttäjä. Matkaa sairaalalle puolisen tuntia autolla.. mutta meillä ei ole autoa. Miten silloin kuuluu toimia? Ottaako taksit kyytiin? Vai pitääkö lainata pariksi viikkoa autoa tuttavilta?

Minulla edellinen synnytys eteni tosi hitaasti, vesien menosta meni n. 43h ja itse synnytys kesti 16h 30min. Toivoisin todella, että tämä seuraava etenisi nopeammin ja säännöllisemmin, ilman oksitosiinia ja mahdollisesti jopa ilman epiduraalia vaikka se kivut veikin ihanasti pois.

Takaisin