Kesäkuun kuulumiset

EIhän raskauden aikana ole tarve lihoa, painoa ei tarvitse kertyä enempää kuin mitä vauvan painosta, istukasta, lapsivedestä ja muusta kertyy. :) Monipuolisella, tervellisellä ja riittävällä ravinnolla ja sopivalla liikunnalla raskausaikana kurissa pidetty paino on etu sekä äidille että lapselle! (hyvä täältä huudella kun oma paino on aikaisemmissa raskauksissa noussut sen 15-20kiloa).
 
Mä olen nyt nyt muutaman päivän käyttänyt jo mammahousuja. Kylläpä tuntuu hyvältä kun ei purista [emoji28]
 
Täälä kans haaveillaan mammahousuista, kun joustavat legginsitkin tuntuu kuin olisi korsetti päällä :/ kaikki siis kinnaa ja kiristää. Kotona huitelenkin mekossa vain, mutta näin reissussa ollessa ei pysty eikä anna lämpötilakaan periksi :D migreeni on alkanut taas lisääntymään ja vatsaa juilii, veikkaan että hyvin pian pompsahtaa vatsa näkyville oikeen kunnolla
 
Täällä kans mammahousut käytössä ja leggarit tilattu.. niitä odotellessa.. normi leggarit puristaa ja vanhat farkut ei mee jalkaan. Onneksi siskolta sain yhet mammafarkut ens hättään :)
 
Makin jaksoin eilen vihdoin raahautua sinne henkkamaukalle niita leggareita ostamaan ja samalla tarttui yks kuva viskoosinen toppi mukaan, onpahan nyt sit ees yks vaatekerta joka menee paalle. :rolleyes:
 
Mullakin jo äitiysvaatteet tuolla kaapissa polttelee, parit pienemmät housut jo otin käyttöön. Paidat vielä hetken menee normaalit, mut ei enää kauan. Ja normi farkkuja tuskin enää saan jalkaan, oon ny menny lähinnä hyvin joustavilla sekä hameilla.
 
Sain vihdoin itseni lisättyä tuonne LA-listalle. Puhelimella se ei onnistunut, nyt mökillä oli jopa aikaa ottaa läppäri esille :gen014
Laskin joutessani, että meitä on nyt listalla 80 odottajaa, joista 30 odottaa ensimmäistä, 30 toista, 12 kolmatta, 5 neljättä, 2 viidettä ja 1 kuudetta.
 
Miten muilla meni juhannus?
Olin maistelevani välillä miehen lasista viiniä, ihan vaan hämäykseksi. Nyt viikkoja siis 9+0 eikä ole aikomusta kertoa kenellekään ennenkuin nt-ultrassa joskus heinäkuun lopussa on käyty. Meillä on ensimmäinen neuvola ens viikon keskiviikkona. Se ei nyt hirveenä enää jännitä kun viime viikolla käytiin ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Nyt jännitän sitä nt-ultraa....
 
Me oltiin Juhannus kotona ja tehtiin remppaa, grillattiin ja katseltiin ukkosta :smiley-bounce012 Oon ollut kipeenä koko viikonlopun ja sen takia myös nukuin paljon. To-Pe yön olin töissä vielä.
 
Juhannus anopin mökillä palelemassa.. jouduttiiin nukkuu teltassa ja olin jäässä aamuyöstä.. vieressä mies makuupussi auki ja t-paidassa.. ei olla kelleen kerrottu.. eikä kukaan sellasta ees meistä uskois :) täytyy järkyttää sitte ultran jälkeen kuukauden päästä..
 
Kotona oltiin. Ystäviä lapsineen tuli. Saunottiin, grillattiin, pelattiin jalista, laulettiin karaokee, lapset pelas ja oma Kokko poltettiin.
 
Juhannus meni rauhallisissa merkeissä kaveriperheen luona pihapelejä pelaten ja lauantaina käväistiin mökillä. Olo oli pyhinä taas kohtuu normaali ja heti vähän tietysti huolestuin oireiden vähyydestä.. mietin kuitenkin että viikkoja nyt 9+ että jospa se väsymys ja pahoinvointi vaan onkin nyt jo väistymässä. No nyt taas kun töissä ollut niin väsymys ja pahoinvointi senkun jatkuu ja kotona en kykene tekemään mitään Oon niiiiin loman tarpeessa!
Tänään soittelin nt ultra aikaa ja eka vapaa aika oli vasta heinäkuun viimeisellä viikolla eli kuukauden saa vielä odotella sitä ja neuvolakin on vasta päivä ultran jälkeen eli pitkät 4vko tiedossa..
 
Juhannus meni mukavasti mökkeillessä. Huomenna olis labra-aika ja ultra-aikaa odottelen postista. Viime keskiviikkona lähti lähete ultraan eli pikkuhiljaa pitäis postiluukusta kolahtaa aika. Toivottavasti jo huomenna kun joka päivä joutuu postiluukulle juoksemaan kun posti kolahtaa :joyful:

Ensimmäinen lapsi tulossa joten kaikki on uutta. Jännittää kovasti ja tahtoisin mahdollisimman nopeasti ultraan että selviäs onko se siellä turvallisesti matkassa :)

Oireita on jonkun verran, mutta melko vähäisinä. Vatsa on todella tuvoksissa jo nyt (10+3). Ollaankin miehen kanssa naureskeltu että montahan siellä on :grin Paino ei kuitenkaan ole noussut vaan on jopa pari kiloa tippunut. Itku on myös kokoajan herkässä ja itkenkin oikeastaan kaikelle. Pahoinvointia on ainoastaan silloin kun on liian kauan syömättä.
 
Hei! Jokos sitä uskaltais hypätä juttuun mukaan. Olen tätä ryhmää seurannut ihan alusta saakka, en vaan ole rohkaistunut kirjoittamaan km peloissani. Tänään kuitenkin nt-ultrassa saatiin hyviä uutisia niin josko nyt :)

Meillä takana 01/2015 myöhäinen kkm, 02/2016 terve poika ja 10/2016 varhainen kkm.
 
Takaisin
Top