Kesäkuun kuulumiset

Mä oon täysin viherpeukaloton ihminen ja pihalla riittää nurmikon ajaminen. Ja tässä nykyisessä kodissa näkkyy senki asian hoitavan vuokranantaja. Uutta asuntoo oon hakenu ku tää nykynen ei oikein toimi meidän perheelle.
 
Kiitos Vesta kysymästä. Muuten menee hyvin mutta tosiaan tuo rakenneultran tulos vähän mietityttää...
Tuonne rakenneultraketjuun jo tästä kirjoitinkin, että oli se oik. Aivolohko mitaltaan 10.1 ja se saisi olla maksimissaan 10. Kätilö sanoi ettei syytä huoleen ja ettei yöunia tarvitse menettää tämän vuoksi, mutta silti se murehduttaa... onneks tiistaina päästään kontrolliin niin asiat selviää.
Muuten kaikki oli hyvin ja tunnen jo kovasti vauvan liikkeitäkin, ihanaa :Heartred
 
ja suloisia pikkuvaatteita on ihana hypistellä ja ennen kaikkea ostella :)
 
Kiva kuulla susta Sazu! Mahdotontahan se on olla murehtimatta, vaikka kuinka lohduteltaisiin ettei ole syytä huolestua, ymmärrän sua hyvin. Onneksi teillä on kuitenkin kontrolli pian, toivotaan että siellä on kaikki erinomaisesti! :) Tsemppiä tähän piinailuun ennen sitä! Selvitittekö muuten vauvan sukupuolen ru:ssa? Jos olet jo kertonut täällä, niin multa on päässyt se silmien ohi :)
 
Kiitos Vesta! :) meille sanottiin ultrassa että melko varma tyttö! Ja me kun ollaan molemmat miehen kanssa luultu et poika tulee ja siihen jo varauduttukin :D mutta varmistetaan vielä tiistaina jos sitten näkyisi sukupuoli tarkemmin. Ja meitä ei haittaa kumpi sieltä tulee, mutta oli niin jännä kun luultiin että se on poika :)
Nyt saa alkaa ostamaan rinsessavaatteita :Heartred
 
Meillä on rakenneultra vasta keskiviikkona, mutta poikafiilikset on ollut alusta asti. Saas nähdä meneekö veikkaus pieleen :P Onnea teille tyttölupauksesta! :)
 
Mä kävin eilen nauttimassa kunnon rock-fiestasta. Sade ja tuuli meinasi pilata fiiliksen, mutta onneksi sää siitä parani loppuillaksi. Etukäteen olin huolissani mahdollisista liian kovista bassojytkeistä ja ihmismassasta ja pitkästä illasta jalkojen päällä, mutta ainoa mikä kävi häiritsemään oli tuo monen tunnin seisoskelu. Nivuset ihan tulessa! Onneksi kaveri pelasti retkijakkaralla. :)
 
Onko muita jotkut unohtelee olevansa raskaana? Mulle on tullut lähipäivinä enemmän kun aiemmin näitä tilanteita, sit jää itse vähän miettimään et mitäs mun mahassa tapahtuu "ai niin oon raskaana" :D Niin paljon kaikkea ajateltavaa, että pääsee unohtumaan!
 
Niin ja se muu ajateltava on siis muutto! :woot: Eli kesäkuisten häiden lisäksi pitäisi alkaa organisoimaan muuttoa Helsingistä Poriin syyskuun alussa. Eipähän tuu tylsää! Äitiyslomalle ajattelin jäädä 15.9 mutta saas nähdä et jäiskö sitten jo 1.9 kun miehellä alkaa työt Porin suunnalla.

Hämmentävää muuttaa vanhaan kotikaupunkiin. Eniten hermostuttaa miten jaksan omia vanhempiani kun lyhyelläkin visiiitillä menee täysin hermot. Toisaalta ehkä tilanne on hieman eri kun sitten ei tarvi olla saman katon alla 24/7 kun on siellä oma koti?
 
Tervetuloa jnk! Ihan varmaan on helpompaa vanhempien kanssa, kun on pieni hajurako.

Mä just mietin eilen, et touhusin koko viikonlopun niin etten muistanu koko raskautta. Sit aina välillä tuli oivallus et ainiiin, mulla kasvaa vauva mahassa. Äiti laittoi eilen kuvaviestin jostain puvusta, minkä oli bebelle ostanut, ja mun oli pakko ääneeni nauraa kun tuntu niin omituiselta, et tarviin jotain vauvanvaatteita tulevaisuudessa :wtf Mulla on ehkä kestänyt tää asian sisäistäminen odotettua kauemmin :happy:
 
Niin ja jnk, mihin päin ootte muuttamassa, tiettekö vielä?
 
Juurikin noin :D Tarvitsen ainakin äitiin erittäin suuren hajuraon. Pelkään että vauvan synnyttyä se kuvittelee melkeinpä asuvansa meille. Pitää pitää sille hyväntahtoinen puhuttelu rajoista ja omasta tilasta. Mun vanhemmat valitettavasti ei oo sillain normaaleja että ne ei tajua että niidet lapset on jo aikustuneita. Hivenen ärsyttävää..

Eka muutetaan vuokralle jonnekin että saadaan oma kämppä Helsingistä myytyä. Kauheesti en oo vielä miettinyt sitä vuokrakämpän sijantia, voi olla että koitetaan elää vaan yhdellä autolla (eli käytännössä mä olisin vauvan kanssa ilman autoa päivät.. mies luulee et Porissa se onnistuu) niin joku keskustan tuntuman lähiöistä rivari tai sitten ihan keskustasta hissillisestä kerrostalosta asunto. Omaa kämppää haluttais Uudeltakoivistolta ensisijaisesti mutta siellä tulee aika nihkeesti myyntiin sopivia :/ Pitää varmaankin laajentaa reviiriä ainakin Käppärään, Kuukkariin ja Viikkariin.
 
Ei porissa oikeen autolla mitään tee. Bussit kulkee aika hyvin ja mun mielestä kaikki palvelut on kävelymatkan päässä, vaikka asuiski Uudellakoivistolla taikka Musassa :)

Ja mitä tohon unohtamiseen tulee, niin mä ainakin unohdan välillä et oon raskaana :D Kun oon isokokoinen muutenkin eikä tuo maha oo kauheasti kasvanu vieläkään (19+5) niin jotenkin semmonen hölmö olo ku pitäis jotai rattaita tai hoitotavaroita kattella.. Buah :D
 
Hmm.. Ehkä siellä onkin sitten asiat muuttuneet siitä kun itse muutin pois. Asuttiin Kartanossa ja sieltä ei kyllä päässyt minnekkään ilman omaa autoa. Ja ei kuulemma pääse oikein vieläkään kun Ulvilaan liikennöivät bussit on aika usein sellasia korkealattiallisia. Mut hyvä jos bussit liikkuu ja olis niitä matalalattiaisiakin! Tosin Helsingissä on tottunut niin hyvään julkiseen liikenneverkkoon että vaikka Porissa olisi kuinka asiat muuttuneet niin autoa siellä kaipailisin. Nopeesti jos miettis et pitäis julkisilla mennä Uudeltakoivistolta Pietniemeen serkun luo niin pelkkä ajatus saa verenpaineet nousemaan :shifty:
 
Me asutaan Uudellakoivistolla ja meil on kaks autoa :wideyed: Mä en pääse esim bussilla kotoa työpaikalle Etelärantaan aamulla! Se on iha hullua! Tarttis mennä kahdella bussilla jos mielis siis ihan työpaikan oven eteen, tai sit jäisin pois torilla ja kävelisin loppumatkan...oon liian mukavuudenhaluinen, meen autolla :wink Helsingissä on varmaan superhyvät yhteydet, joten luulen et sulle tulee jnk olemaan shokki meidän bussit joka tapauksessa.
 
No sitä mäkin luulen! Ja tietty riippuhan se ihan siitä millanen elinympäristö on, mut meidän olis sellanen Kartano-Pietniemi-Metsämaa +se paikka mihin itse muutetaan, niin siinä ei kyllä busseihin voi luottaa. Tai sitten ottaa eväskorit mukaan ja käyttää koko päivän kulkemiseen :D :D Mulle on ihan selviö, että siellä ei ilman kahta voi olla (mies on siis töissä muualla kuin Porissa eli auto päivät sillä), mutta mies on sitä mieltä että hyvin onnistuu. Hehee, tulee kyllä aika karu herätys hänelle :D
 
Sekin on tietty ihan tottumiskysymys. Mut mulla on ollut melkein aina auto käytössä ja tottunu siihen, et sit kun haluaa johonki lähteä ni voi vaan lähteä. Käyn paljon myös koiria kuskaamassa jonnekin mettälenkille, niin siinä hommassa auto on ehdoton. Luulisin, et vauvan kans tullaan myös liikkumaan paljon.

Uudellakoivistolla ei tosiaan hirveen usein ole myynnissä asuntoja. Toivotaan et löydätte jonkun kivan! Naapurustoon olis toki kiva saada joku vertaistukihenkilö :wink
 
Totta, niinhän se on :) Saa nyt nähdä mihin päädytään, mutta oon aika varma siitä että mieskin tajuaa jossain vaiheesssa että toinen auto helpottaa melko paljon elämää. Eri asia sitten että millanen rohjo hankitaan 2.autoksi :meh:

Uusikoivisto olis kyllä ihan unelma! Just sellanen vanha, ennen 60-lukua rakennettu, omakotitalo ja pihausauna. Pitääkin laittaa etuoveen talovahti päälle.. Olis kyllä hauska jos olis naapurissa valmiiksi joku "tuttu" :D
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top