Kesäkuun kuulumiset

Ameeba: onpa sulla ollu moinen tilanne siellä! mulle siis jäi tosta sun kertomasta sellanen kuva että koko konkkaronkka oli kattomassa kun sä imetät? Itse oon ehkä siinämäärin hiukan häveliäs että oisin heittäny ukot huoneesta muualle tai sit menny itse jonnekin muualle makuultaan imettämään.. Meillä ainakin oli MKS:ssa rauhallinen imetyshuone johon pääsee itsekseen harjottelee, jos halus ja siellä ei ollu valmiiks muita.

Tilanteesta sen verran et mies meni käytävälle vieraita vastaan ja sitten kätilö sanoi, että nyt vauva syö. Mä sit siihen, että vieraat on ovella ja kätilö vastasi että nyt vauva syö joko tässä vieraiden aikana tai sitten vieraat eivät tule.

Enhän mä hennonu sekunnissa päättää, et kaikki ulos kun tuoreet isovanhemmat oli tulleet katsomaan. Ja mihinkään karkuun en päässyt edes istumaan kun olin niin heikossa hapessa ja vuosin tosi kovin. Pari ekaa päivää meni maatessa vessareissuja Lukuunottamatta.

Oli todellista shokkihoitoa mulle, mut siitä on sitten ollut äärimmäisen helppo jatkaa imetystä muiden läsnäollessa.
 
:hungover: Mulla on tänään vapaapäivä ja nyt kun "sais" nukkua väsymystä pois niin tadaa olen hereillä. Esikoinen hiipi viereen puol kuudelta nukkumaan ja mä en oo sen koommin saanut sit unta. En mä ikinä ole osannut nukkua sen vieressä kunnolla kun se on niin levoton.
Lähdin sit sängystä niin poika veti poikittaisen mailan mun kohdalle eli ei tarvi mennä omaan sänkyyn sit takas. Nukkukoot miehet sit keskenään.. Huoh.. :meh:
Mitähän tässä.. Aikani kuluksi lärään netistä kaikkee vauvatarvikkeita läpi ja harkitsen jos sitä itsekin väsäisi kasaan isyyspakkauksen ja isi sais samalla kun mä saan omani :rolleyes:
 
Viimeyönä vessareissun jälkeen vihdoin sain tuntumaan potkuja omaan käteen ♡ pitihän se tuleva iskäkin sitte herättää tunnustelemaan ja mojovan potkun sai hänkin tuntea :) minä itkua tihrustin onnellisuudesta ja toinen kahtoo hölmistyneenä :D tämä päivä onkin mennyt sitte fiilistellessä ja tunnustellessa, meleko vilihakka poika mahassa melskaa :)
Saatiin kasattua pikkuvaatteille oma lipasto äsken ja sinne piti jo kaikki valmiina olevat vaatteet laittaa järjestykseen. Siitäkin sain hölmistyneitä katseita osakseni, ko sanoin että pestähän nämä täytyy ennen käyttöönottoa, niin tämä toinen ei ymmärtäny että miksi ne sitten pitää noin tarkasti laittaa :D koitappa siinä sitte selittää, että me naiset vaan ollaan välillä hupsuja :wink
 
Kylläpä tuntu tänään töissä käydessä kummalliselle sanoa muutamalle työkaverille, et oon töis enää seuraavan listan loppuuno_O Oon töissä käydessäni ottanu käyttöön aika reilun kokoisia työpaitoja, ni osa työkavereista ei ees tienny et oon raskaana:grin Niin oon siis vaan semmonen käypäläinen..
 
Mulla oli kans sama, jäin kesälomalle ja sanoin muutamalle läheisimmälle työkaverille että tuskin tuun takaisiin kun selkä on jo niin kipeenä. Kaikki kyllä tietää jo raskaudesta, mikä on todella helpottavaa! Olisi kauheeta yrittää peitellä tota pötsiä.. Tosin lisäelementtinä kaikki äidit tulee pyytämättä kertomaan minulla omia muistelojaan ja vinkkejään, mikä on hyvin hyvin ärsyttävää.
 
Pitikin kysyä miten te muut ootte jaksanut töissä? Jos ootte saikulla niin mistä? Itsellä selkä ja henkisesti jaksaminen huonoa, nyt muutama päivä oltu levolla.
 
Mä oon jaksanu muuten mut toisinaan jalat on niiin poikki.. Mielenkiinto ei enää riittäisi ja ois vaan kiva jäädä kotiin.. Siks laitoin kelaankin et haluan sen varhennetun äippäloman
 
mulla on heinäkuussa tulossa lomapätkä ja sen jälkeen pitäis viä jaksaa töissä äippälomaan saakka.. mulla on kans niin rikkipuhkipoikkiväsynyt olo, että en tiedä saako sen takia jäädä saikulle? Ei jaksa työpäivän jälkeen muuta ku pakottamalla itsensä tekemään jotain, muuten mielellään vaan makais...
 
Uupumus (henkinen ja fyysinen) vaivaa täälläkin... Yöt menee huonoilla unilla ja töissä puolivaloilla. Keskiviikkona on lääkäri, pitää keskustella töiden jatkamisesta, eli jatkamattomuudesta.
 
Ootteko tsekanneet hemoglobiinit? Mulle auttaa pikkuhiljaa lisärauta minkä ottamisen aloitin viime viikolla. Tosin en kyllä suosittele niitä apteekista ostettavia tabletteja vaan kantsii heti vaan ostaa sitä litkua. Maistuu hyvälle, rauta imeytyy paremmin, ei mee vatsa sekaisin ja helpompi ottaa.

Mulla alkoi nyt kesäloma ja töihin pitäisi mennä takaisin heinäkuun lopulla. Vähän kyllä epäilen etten ole menossa, ainakaan pitäksi aikaa. Selkä on ollut työpäivien jälkeen aivan julmetun kipeä ja kuukauden päästä olisi varmaan vielä enemmän! Ajattelin et jos vähääkään tuntuu siltä niin marssin neuvolalääkärille ja pyydän saikkutodistuksen. Ironista tässä on, että pyysin pomolta sähköpöytää juuri ennen kun tulin raskaaksi. Olis ehkä kannattanut panostaa..
 
Kuulostaa tutulta. Oon itse nyt tämän viikon saikulla selästä ja henkisestä jaksamattomuudesta, meinasin loppuviikosta myös neuvolalääkärille varata ajan.. Luulen etten ole töihin enään menossa. ( mulla on koeaika enskuun puoleen väliin niin tiedän että he potkivat pihalle jos saikku vielä jatkuu..) ei kyllä yhtään haittaisi.. Niin huono ilmapiiri ja työpaikkakiusaajat.. Huoh.
 
Multa justiin katottiin hb ja se oli täysin normaali.. toki lähtötasosta on tippunut aika paljon, mutta mulla alumperinkin se oli korkea.
Mites tuo menee jos jää yli kuukautta ennen äitiyslomaa saikulle, vaikuttaako johonkin rahoihin mitä saa?
 
Saman ajan saa äitiystukea eli sitten vaan loppuu vähän aiemmin ja muuttuu hoitotueksi.
 
Ei ymmärtääkseni vaikuta millään tavalla rahoihin, vaikka jäisit saikulle ennen äitiyslomaa! :) Raha määrähän riippuu 2013 vuoden verotuksesta.
 
Jostain vasta luin että sairasloma ei vaikuta saamiisi etuuksiin.

M&S, eikös tuo liity vaan siihen, jos aloittaa äitiysloman varhennettuna. Sairausloma ei oo mammalomaa. :P
 
Varhennettu äippäloma ei vaikuta muuhun kuin siihen et äitiysloma tosiaan loppuu aiemmin :) Eli 20 päivää nipistyy sieltä loppupäästä.
 
Takaisin
Top