Kesäkuun kuulumiset

Oih, miten kaunis mekko jnk!

Mulla on alkanut ajatukset pyörimään lastensänky asioissa... Siis pitäisi osata päättää ostetaanko esikoiselle jo isompi sänky ja annetaan pinnis vauvalle vai hankitaanko vauvalle jokin kehto ratkaisu ja mietitään taas sänkyasioita myöhemmin. Olisko kellään vinkata jotain verkkokauppaa, jossa olis kivoja lastensänkyjä / kehtoja?
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Mulla ois tää viikko kesälomaa ja ihana ajatella et ehkä kaks kuukautta enää äippälomaan :)
Alko vaan tää loma labrakäynnillä, saa nähä onko pöpöjä :sad001
 
Meille on rantautunu tän vuoden eka flunssa. Pikku isäntä heräili kahdesti yöllä itkemään ja oli röörit niin tukossa ku olla voi.. kuumetta ei oo vielä ilmaantunu, mut hengitys rohisee kovasti ja nenä vuotaa ku seula. mietin vaan et voi hyvänen aika sentäs, miten mä jaksan sit ku vauva taas herättelee yöllä säännöllisen epäsäännöllisesti..
 
Mä oon koittanut jo jonkin aikaa herätellä isäntää siihen et viimeistään syksyllä pitäis pojulle uus sänky hommata. Eipä ole vielä herännyt. Poika Nukkuu siis edelleen pinniksessä josta on yks sivu otettu irti ja siihen laitettu ikean lasten turvalaita. Ihan toimiva juttu. Ja typykälle on tulossa siskolta kattoon kiinnitettävä vauvan kehto , en tiedä mistä se on sen hommannut vai tehnyt itse. Se on sillai kiva kun sen saa säädettyä eri korkeuksiin, ettei esim. Tää junnu pääse siihen aina käsiksi. Niin. Ja vauvasta riippuen tuommosessa voi nukuttaa max. Puol vuotta ja sit olis typyllä jo tarvetta pinnikselle.
 
Niin, eipä se kehto auttaskaan kuin sen puolivuotta eteenpäin... Kehdon etu olis se, että pienemmän tilan kuin pinnis meidän makkarista. On nyt vaan niin hankalaa "päättää" mitä haluaa, vaikka ei tässä vielä kiire ole. Yritän samalla jo suunnitella sen verran tulevaisuuteen, että mikä on järkevin ratkaisu kun tulokkaaltakin on pinnis-ikä ohitettu. Eli ostaisko jo kerrossängyn, minkä alaosassa esikoinen nukkuis. Mutta joutus yläsänky olemaan pölyjenkerääjänä vielä pitkän tovin...
 
Tollanen kiikutettava tai ripustettu kehto olis tosi kaunis, mutta sitten kun se käyttöikä on niin lyhyt.. Pinnis on käytännöllinen mutta armottoman tylsä. Vaikka on eka tulossa ja vois silleen vähän revitellä ostoksissa ja miettiä ei-käytännöllisesti, niin varmaan haetaan tori.fistä käytetty edullinen pinnis. Ollaan niin tylsiä :D
 
Palveli, meillä esikoisella unipuun sänky. Tuosta saa myöhemmin tehtyä kerrossänkyä tai parvisänkyä ostamalla lisäosia samaa sarjaa. Me ostettiin tuo juuri siksi että saadaan muokattua tarpeen mukaan. Ja noita unipuun sänkyjä on valmistettu jo silloin ku itse oon ollu lapsi, etten usko että valmistus ihan pian loppuisi! :) Varmaan myös muita vastaavia löytyy... Mutta pointti siis ettei tarvi välttämättä ostaa valmiiksi kerrossänkyä pölyttymään :wink
 
Minä meen rakenneultraan perjantaina, hurjan jännittävää :)

tänään kävin neuvolassa, ensin hoitajan luona ja sit lääkärillä. Kahden viikon saikku napsahti näiden selkävaivojen takia, vaikkakin lääkäri oli ensin sitä mieltä että muutkin tekee töitä särkylääkkeiden voimalla. Heinäkuun puolesta välin sitten kuulema varmasti jään pois töistä. Oli vähän semmonen olo siellä lääkärin luona, että se oli kiukkuinen ja ei kuunnellu minun huolia. Lopuksi totesi vaan, että jos tulee veristä vuotoa, niin siitä ei tarvi huolestua. Minähän varmasti voinkin olla huolestumatta, ko muutenni huolettaa kaikki asiat.

Eipä siis jäänyt hyvä mieli, pikku itkutkin piti piilossa tirauttaa.
 
Höh. Olipa ikävä lääkärikäynti, neito. Harmi kun ei ole sua kuunneltu ja että itkukin pääsi. :sad001 Toivottavasti on jo parempi mieli vaikka kohtuuttoman huonoa palvelua saitkin.

Paljonko sulla on viikkoja nyt? Tsemppiä tulevaan rakenneultraan :)
 
On parempi mieli jo, nämä tunteet ko huitelee laidasta laitaan :wink mielelläni vaihtaisin lääkäriä jos se olis mahdollista, van näin pienessä kunnassa on vaan yks neuvolalääkäri. Ja mulla on ihan huippu neuvolatäti, mutta hän jää eläkkeelle tämän kuun lopussa. Saas nähdä, että mimmonen täti tulee tilalle :O
Nyt on viikkoja 19+3, eli tasan 20+0 perjantaina ♡
Mielelläänhän sitä töissä olis ihan äippäloman alkuun saakka, mutta nyt jo tämä mahan koko vaikeuttaa työskentelyä (varsinkin jos joutuu ahtaisiin paikkoihin) ja sit ko ei selkä kestä tuota istumisen ja nostelun yhtälöä. Mutta mennään päivä kerrallaan ja josko vielä pystyis muutamia vuorokausia käydä tekemässä töitä :)
 
Onko sulla neito selässä joku vika ennestään vaiko vatsan tuomaa kipuilua? Itse kärsin myös kovista kivuista ajoittain, joten ymmärrän jos tulee kurja olo lääkärillä joka ei tajua.
 
Ei mulla ennestään mitää vikaa oo selässä, eli vatsan tuomaa kipuilua. Ei oo ollut tukivyöstäkään suurempaa apua. Täytynee fysioterapiassa käydä kyselemässä neuvoja jos tämä tästä vielä kippeytyy :) aamut on ihmeen helppoja vaikka yöt onkin vaikeita :O
 
Ihanaa kun on jo kesäkuu! Rehellisesti täällä odotellaan jo kovasti kesälomaa joka on heinäkuun. Sen jälkeen nelisen viikkoa töitä ja mammis alkaa. Niin ja tietty se H hetki lähestyy hurjasti, enää nelisen kuukautta jäljellä :3some niin pikkuinen on täällä.
Me muutettiin koko vloppu, ja voimat ihan tyhjät, mutta pesänrakennusvimma on kuumimmillaan. Eilen lyötiin kaupat kiinni yhdistelmistä + turvakaukalo + telakka kun katselemamme suosikit pompsahtivat ohittamattomaan pakettihintaan eteen. Säästöjä kyllä pystyy tekemään kun jaksaa kytistää. Uutena hommattiin nämä. Sen lisäksi tällä viikolla haetaan ihana kehto, se on aina ollut oma mielikuva nukuttaa pikkuista ekat kuukaudet siinä, kuten itsekin aikanaan on elämä alkunsa saanut :) ja sitten kaikkea muutakin jo.. Kaapit kohta pullollaan :dance018
 
Mulla on kans pesänrakennus alkanut aika rytäkällä! Mitään en tosin oo vielä hankkinut mutta saanut riidan miehen kanssa aikaiseksi siitä että koska niitä hankintoja tehdään.. Hän ei tunnu ymmärtävän että kesäloman jälkeen (heinä-elon vaihde) ei välttämättä oo mulle enää paras mahdollinen ajankohta kauppojen kiertelyyn..
 
Ah, kesäkuu! Enää neljä viikkoa töitä, tai siis loma alkaa viikko juhannuksen jälkeen. Sen verran mulla on supisteluja ja liitoskipuja että tuskin pystyn kesäloman jälkeen palaamaan enää töihin, silloin jo viikko 30 kumminkin. Odottelen aikaa tukivyön sovitukseen, sitä vaan ei tunnu kuuluvan, huoh. Mullakin ongelmana töissä myös se että kohta en enää mahdu mahani kanssa työssä tarvittavien laitteiden ääreen.
 
Sanos muuta omppu, ihanaa tää kesään herännyt luonto! Ja hurraahuutoja mansikoille! :laughing002

Mitä kuuluu Sazulle ja Tintuskalle?
 
Rikkaruohot, arghh. Miten se voikin välillä olla niin tuskastuttavaa hommaa? Meillä onneks ei oo iso piha, eikä mikään Bree Van De Kampin tarkkuudella tehty suunnitelma, joten luvan kanssa saa vähän rehottaa. Kirsikkapuu kukkii :) Lakkais ny vaan tää ainainen sade...
 
Takaisin
Top