Kesäkuun kullanmurut 2014

keskiarvon mukaan se mulla ainakin meni :) kaikki mitä olin tienannut 6kk ennen niin niistä laskettiin keskiarvo per kk. Mulla onneks oli tulot noussu sen 20% ni sain sit paremmat tuet, ja nyt pitäs saada samat ku esikoisestakin ellei joku nyt keksi muuttaa käytäntöjä tässä välissä...

minä poistun myös ryhmästä: valitettavasti myös täällä on saatu ikäviä uutisia ja jäädään odottelemaan uutta tärppiä (joka toivon mukaan koittaisi pian!)... viikko takaperin la-su välisenä yönä keho alkoi osoittaa selviä merkkejä keskenmenosta ja maanantaina lääkärillä asiaan saatiin varmistus. :( raskas viikko takana mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa. ihanaa odotuksen jatkoa teille muille :)

Voi ei heppe, kamalaa :( Paljon voimia kaiken keskelle! Ja tsemppiä uuden tärpin odotteluun<3

Voimia Heppe teille! On se suru paksua ja raskasta, mutta uusi päivä sieltä aina onneksi nousee! Kovin optimistiselta vaikutat jatkon suhteen, tärppionnea ja oikein lämmintä joulua teille surusta huolimatta!

Voimia ja jaksamista pois tippuneille. <3

Täällä on viime viikot menneet aika sumussa. Tiputuksessa olen käynyt noin pari kertaa viikossa ja kahdesti on nyt viety ambulanssilla sairaalaan. Paino on tippunut lähtöpainosta noin 6-7kg. Ruokahalua ei juurikaan ole, mutta välillä saa pakotettua itsensä syömään jotain ja välillä se pysyy sisälläkin. Tällä hetkellä jäätelökin tökkii...

Jaksan kuitenkin luottaa siihen, että kyllä tämä pahoinvointi loppuu viimeistään siihen 20 viikolle. Nyt siis menossa viikko 13-14.

Olisipa vain olemassa kaukosäädin, jolla voisin pikakelata tämän pahoinvointiajan... ;)

Uskaltaudun minäkin jo ilmoittautua mukaan, joten heippa kaikki! :hello Eilen tein testin ja positiivista näytti, raskausviikkoja (laskettuna viimeisimmistä kuukautisista) on 7(+5) ja laskettu aika 3.6.2014. :)

Siirrymme toiseen ryhmään. Ultraaja oli sitä mieltä, että raskaus on pidemmällä, joten laskettu aika siirtyi toukokuulle.

Valitettavasti joudun poistumaan tästä kesäkuun odottajat ryhmästä. Sain tietää ensimmäisessä ultrassa, että kesken on mennyt :( Viikko sitten tehtiin sairaalassa lääkkeellinen tyhjennys. Yritys alkakoon uudestaan, heti kun tästä on henkisesti selvinnyt. Toivon koko sydämestäni teille jokaiselle parempaa onnea kuin itselleni <3 Sillä en halua kenenkään kokea tätä tilannetta. Jospa minua ja poikaystävääni onnistaa seuraavalla kerralla paremmin.

Oikein paljon jaksamista pikkuisen menetyksen käsittelyyn kirsikka, ei sitä kenellekään toivois ja niin monet siihen törmää:sad001!

Heips!
Olen harkinnut pitkään jo liittyväni mukaan, mutta vasta nyt sain aikaiseksi ja uskaltauduin kirjautumaan näille sivuille.
Lyhyesti voisin kertoa itsestäni sen verran että olen 22 vuotias nainen Etelä-Pohjanmaalta. Työttömänä tylsistynyt jo kotona riittämiinkin ja mies vakituisessa työsuhteessa. Olemme olleet yhdessä mieheni kanssa jo alkukesästä 2006, eli nuoria olimme silloin. ;) 7 vuotta olemme yhdessä olleet ja muutaman vuoden asuneet yhdessä vuokralla ja avioiduimme lokakuun 19. vuonna 2012. Omasta lapsesta olemme yhdessä haaveilleet kauan ja viime tammikuussa aloitimme yrityksen, ja ensimmäisen ja ainoan positiivisen raskaustestin teimmekin 14. lokakuuta, vähän ennen ensimmäistä hääpäivää! :) Joten hieman saimmekin jo yrittää pidempään ja positiivinen testi tulikin aivan yllättäen kun luovutus oli jo mielessä :D
Nyt on siis menossa 13. raskaus viikko, tarkemmin 12+1. Ihan alussa oli kaikenlaistaongelmaa, verenvuotoa oli vähän väliä jo alle viikon testin teon jälkeen, ja pelkäsimmekin pahinta. Varasinki ajan yksityiselle ultraan, jossa kävin 6+2, jossa kaikki oli hyvin ja sykekin näkyi. :) Pahoinvointia ollut vain hieman, ruoka ei maistunut millään muutamaan viikkoon. Mutta oikeastaan ainoat oireet ovat turvotus, rintojen kipu ja alavatsan vihlaisut.
Eka neuvola oli 22.11, silloin oli 9+4. Ei tehty mitään mielenkiintoista, juttelua ja mittailua.. Niskaturvotusultra onkin ensi maanantaina 16.12., sitä onkin jo odotettu! :)

Täällä myös liittyy joukkoonne pidempään sivusta seuraillut ja keskusteluja lueskellut ensimmäisen lapsen odottelija. Nyt siis mulla menossa rv 13 ja laskettuaika olisi sitten 17.6.2014.
Kauan odotettu niskaturvotusultra oli tänään ja sieltä sain iloisia uutisia, että vauvalla on kaikki hyvin ja oli oikein aktiivinen ja reipas vauveliini siellä! :)
Harmillista lukea, että noinkin paljon on ollut huonoja uutisia muilla odottajilla :/ Voimia heille !

Voi että, jaksamista ja tsemppiä kaikille keskenmenon kokeneille! :( Niin surullista kuulla näitä uutisia.

En ole jaksanut viime aikoina käydä tänne juuri kirjoittelemassa, lukemassa olen käynyt välillä. Pahoinvointi ollut järkyttävää, paino tippunut 6kg ja kunto oli viime viikolla niin huonona ettei juuri jaksanut edes kävellä. Soitin päivystykseen mutta eivät ottaneet sisään, käskivät seurailla ja odotella että 11.viikko loppuu kun kuulemma viikot 9-11 on pahimmat ja sitten pitäisi alkaa helpottamaan. Tuli tunne että ei ainakaan tuo nainen ole koskaan ollut raskaana/pahoinvoivana, kun sanoo että "jos yleiskunto romahtaa niin sitten soita uudestaan" ja vastasin että no mitään muuta en ole tehnyt kuin maannut sängyssä koko viikon (viime torstaina siis soitin) eikä mikään ole pysynyt sisällä, ei edes nesteet, olo on heikko jne. No se tyyppi selitti vain että "yritä syödä pieniä aterioita, välttää kahvia ja mausteisia ruokia jne muuta soopaa.. Tuli kyllä turhautunut olo.

Eka neuvola oli viime viikon tiistaina, ja siellä mitattaessa oli ketoaineet 3+ ja antoivat tikkuja mukaan kotiin että saan ite seurailla tilannetta. No olo paheni vain, koskaan aikaisemmin elämässäni en ole ollut niin huonossa kunnossa kuin tämän raskauden aikana. Sain sitten loppuviikosta onneksi Gefilus-mehun pysymään sisällä ja lauantaina vähän syötyäkin. Sitten oli taas kolme päivää niin etten syönyt mitään kun ei pysynyt sisällä, yritin kyllä.. Tuo mehu on onneksi pysynyt, kaveri ehdotti ensin Gefilus-piimää mutta mä en piimästä niin välitä niin päätin kokeilla tuota mehua.. Positiivinen ylläri:) sitä oon saanu juotua n.litran päivässä ja olo on hieman parantunut. Nyt vain mietityttää että kun ei pysty oikein syömään ja paino meinaa vain laskea, että mitähän tässä pitäisi tehdä, ja pelottaa että miten masuasukki tuolla vatsassa pärjää ja onko enää edes hengissä...

Voi ei omppu14, kuulostaa pahalta :( Entä jos menet vain suoraan päivystykseen, soittamatta? Pakkohan niiden on sisään ottaa. Omalla kohdallani pahoinvointi ei ole todellakaan ollut noin rajua, mutta nyt (rv 13+0) pahoinvointi tuntuu koko ajan vain lisääntyvän. Luulisi tässä vaiheessa pahimman olevan jo takana päin...

soititko omppu siis ihan normaaliin päivystykseen? Yleensä synnytyssairaaloilla on oma neuvontapuhelin minne voi soittaa ja siellä olen aina saanut todella hyvää kohtelua ja aina on mun huolet ymmärretty. Tosi inhottavaa jos voi noin huonosti kun sinä ja sitten kukaan ei ota tosissaan...

Mutta mulle on aina sanottu että vauva kyllä saa tarvitsemansa, äiti jää sitten ilman. Ja tuo sikiö on kuitenkin niin pieni vielä eli maalaisjärjellä ajateltuna ei tarvitse suhteessa niin paljon ravintoaineita mitä aikuinen. Mutta ihan oman voinnin kannalta kannattaa kyllä painostaa sairaalaa ja vaatia palvelua, siitähän me verorahoilla maksetaan.

Jaksamisia kaikille keskenmenon kokeneille :(
Kuulostaa kyllä pahalta omppu! Ei muuta ku painostaa vaan lisää päivystystä. Eihä se voi mennä nii, että apua tarvitseva ei sitä saa.. o_O

Takaisin