Kesäkuun kullanmurut 2014

no mulla on nyt toista päivää ihan samaa,tänään 9+1.toisaalta oon huolissani,toisaalta en tiä si...äh.ja maha tosiaan tuntuu ihan samalta kun menkkojen aikaan.yhyy.:confused:

Lueskelin viime yönä (!! klo 02-03.30 kun heräsin enkä saanut unta), että tuo ruskea vuoto vois johtua esim istukan kehittymisestä/porautumisesta tai sitten olla jotain kuukautiskiertoon liittyvää.. mulla esim vuoto alkoi samaan aikaan kun normaalisti olis alkanu kuukautiset.

Tiiättekö, mä vakaasti päätin plussan aikaan että tässä raskaudessa mä en hermoile turhia ja säästän omia (ja miehen) hermoja.. no, ei oo oikein päätös pitäny.. :)

Apua tän pahoinvoinnin kanssa!!! Nyt ei enää työkykyinen.... Paha olo 24/7, ruoka ei maistu, väsymys kun kaikki energia menee keskittymiseen että selviää normi arjesta. Huomenna lääkäriin ja ihmetellään sitte taas jatkoa. Toivottavasti tää pian helpottaa että osais kunnolla iloita tulevasta vauvasta. Kouluikäisille lapsille oli kerrottava kun äiti pois töistä ja voi jatkuvasti huonosti. Ihan hyvin suhtautuivat:) Onko kukaan testaillu pahoinvointirannekkeita?

Mulla tuli kans ruskeaa tuhruvuotoa 8+0 alkaen muutaman päivän ajan. Säikähdin sen verran, että kävin ultrassa tarkistuttamassa asian ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri näki ultrassa vuotoa aiheuttavan materiaalin, arveli istukan muodostumisesta ylijääneeksi matskuksi ja sanoi että on melko tavallista. Mullakin vuoto ajoittui siihen, kun normaalisti olisi ollut kuukautiset. Ja tosiaan ruskea vuoto tarkoittaa kuulemma vanhaa verta, eikä siitä tämän lääkärin mukaan tarvitse huolestua. Itsekin annaeveliina yhden yön valvoskelin tämän asian takia, joten tunnistan tunteen hyvin :)

Heippa! Mulla ollut pari viikkoa ihan kamalaa pahoinvointia. Oksensin 5-10 kertaa päivässä :( kävin ostaa ne pahoinvointirannekkeet toissa päivänä ja ne on auttanut, enää oksennan kerran tai pari jos ehtii tulla pitkä väli syömiseen, että suosittelen ainakin kokeilemaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla oli edellisessä raskaudessa ruskeaa niukkaa vuotoa pitkin alkuraskautta muutamia päiviä kerrallaan. En sitten tiedä oliko merkki jostain epänormaalista. Neuvolassa sanoivat olevan normaalia. Pojat silti syntyivät 23+5 sikiökalvon repeydyttyä. Kovasti tulehduksista kyselivät sairaalassa. Oon myöhemmin kuullu että rusehtava vuoto voi olla myös tulehduksen merkki. Jos jatkuu, kannattaa varmaan poissulkea tulehdukset.

Mulla on ollu eilen ja tänään vähäistä vaaleanpunaista vuotoa.. Paniikissa soittelinkin jo päivystykseen, mutta toki käskivät vain seurata. Eihän ne mua tsekkaukseen päästä ennenku on enemmältikin vuotoa. Nyt vain pitää pitää sormet ja varpaat ristissä ettei tää merkkais sitä pahimman alkua :confused:

Mulla oli pientä vuotoa esikoista odottaessa aika pitkäänkin ja nyt tässä toisessa raskaudessa viikolla 8 oli pari päivää..mulle aina vakuuteltu että normaalia jos ei liity kipuja.
Mulle tehtiin nyt myös ultra alakautta viikolla 9+3, koska olin siellä umpparileikkauksessa ja sillonkin tuli kohdunsuusta verta. Gynekologi sano että täysin normaalia.

Heippa kaikille.
Täällä olisi uusi kesäkuun odottaja :) Mahtuuko mukaan? Testin olen tehnyt jo kauan sitten, mutta nyt vasta uskalsin tulla ihan linjoille asti. Tänään oltiin ekassa ultrassa (varhaisultrassa) ja siellä nähtiin pikkuinen, jonka sydän kovasti sykki :). Nyt on siis viikkoja tasan 7+0 ja laskettuaika 23.6.
Mulla oli keväällä tuulimunaraskaus, joten oltiin ihan paniikissa, kun vastaanotolle mentiin. Mutta helpotus oli suuri, kun huomattiin siellä olevan kaikki hyvin.
Onko muita, joilla laskettuaika juhannuksen kieppeillä? En jaksanut kaikkia viestejä selailla.

Oireina lievää etomista (tänään oksensin ekan kerran) ja rinnat vähän kipeät. Siinäpä ne oikeestaan. Mitä oireita teillä muilla, joilla on samat viikot meneillään, kun mulla?

Heippa vaan kaikki kesäkuun odottajat :)

Mulla on nyt menossa viikko 6+3 ja kovastikin usein pelottaa, että mitä jos tää menee kesken. Meillä on takana lapsettomuushoitoja ja nyt IVF:n tuoresiirtoalkio on tarttunut mukaan. Kerrankin joku valitsi meidät vanhemmikseen. Olemme onnesta ymmyrkäisinä :love7 Tulevana perjantaina 8.11. on varhaisultra, jossa nähdään, et onko kaikki kunnossa.
Pahoinvointia on ollut useampana päivänä, mutta johtunut aina pitkistä ruokaväleistä ja helpottunut syömällä. Viikolla 5+ mulla oli repäisykipuja, joita säikähdin aika pahasti. Onneks mies meni nettiin ja löysi niille mahdollisen syyn. Mulla on onneks aivan ihana mies, joka jaksaa mun ahdistelua ja pelkojani.:hug003

Tämä odottaja poistuu sivustolta jääden odottamaan parempia aikoja...Täällä 9+3 ilo vaihtui suruun kun todettiin toisen kohdussa olevan pussin sykkeen puuttuvan ja toinen yllätys löytyi munatorvesta..=/
Kaikille odottaville ihania odotuksen hetkiä.. ja perästä tullaan aikanaan!!!

Pitäkää lippu korkealla ja muistakaa nauttia joka hetkestä :hello2

Otan osaa Veronicat. :( Niin pienestä se voi olla kiinni. Onneksi meillä varhaisultra viikolla 7, joten ainakin alkion sijainti saadaan pian selvitettyä. Tuntuu todella pahalta kuulla keskenmenouutisia. Meillä raskautta toivottu ja yritetty melkein kaksi vuotta kunnes tärppäsi, joten nyt pelko on suuri, vaikka pitäisi nauttia.

Pahoittelut veronicat! :( Voimia ja jaksamista.

Appu, meillä on la 21.6, eli nyt 7+2. :) pitkillä ruokaväleillä tulee todella huono olo ja tänään yökkäytti, mutta oksentanu en oo kertaakaan. Väsymys on mahoton ja rinnat arat. mutta eipä juurikaan muita oireita tai tuntemuksia.

Tervetuloa uusille ja pahoittelut, jotka joutuu poistumaan ryhmästä! Toivon sydämestäni onnea uusiin yrityksiin <3

Voimia kaikille joilla mennyt kesken :( Ja onnea uusiin yrityksiin kun niiden aika tulee<3

Mulla viikkoja 6+2 ja olo aika samana pysynyt, menkkakipuja, vihlontaa ja etova olo välillä varsinkin illasta mutta pastillien imeskely pitkin päivää on auttanut siihen, vaikka hampaat ei siitä taida paljoa perustaa.. Ei tosiaan oksennella ole tarvinnut (vielä) ja siitäkös olen ihan iloinen, vaikka välillä tuntuu että no onko sitä edes oikeasti raskaana kun ei tuon kummosempia oireita ole! Ei edes tissit kipeänä.

Hei vaan taas, taidankin olla laiskemmanlainen kirjoittaja...
Pahoittelut poistuneille, jotenkin tuntuu kauheelle kuin "myöhään" porukkaa putoilee. Itsellä olis nyt kasassa kait 6+1, ei sais etukäteen turhaan kai murehtia mutta pistää nuo silti ajattelemaan...
Vieläkään ei mitään oloja, tissit ehkä kipeet(ei muuten ku illalla - rintsikat?), ja alavattassa tuntuu jotain vihlontaa välillä. Mä niin toivon et tää alkuaika menis nopeesti ja rupeis näkymään/tuntumaan jotain.

Millä viikoilla teillä, joilla on oloja ja oireita, on niitä ilmennyt? on tästä varmaan puhuttukin mutta ei jaka alkaa kahlaamaan viestejä...

Vuoto ei oo eilisestä ainakaan lisääntynyt, mikä on sinänsä positiivista. Kipujakaan ei oo ollu. Voi toivon niin paljon että tää ois sitä normaalia vuotoa..

Kuinkahan nopeesti keskenmeno etenee? Onko jollain jotain tietoo?

Pahotteluni Veronicat :'( voimia kovasti <3

Sanko: Helppo vertailla kun ollaan samoilla viikoilla. Mulla oli viikoilla 4+ ja 5+ oikeastaan vaan alavatsakipuja ja päänsärkyä. Viime viikolla 5+ jotain oli yks päivä niin kipee maha että olin varma että kohta alkaa vuoto. Sen jälkeen kivut on vähentyneet, oikeastaan tuntuu että mahaa kouristelee ja kipristelee vaan silloin kun olen kiihtyneessä mielentilassa (?). Niin ja se myös yksi oire, nimittäin nuo mielialat. Kiihdyn pienistä asioista ja itken herkästi. Viime viikon aikana taisi nännit tulla kunnolla kipeäksi ja nyt on tissitkin kipeät. Ja hengästyn helposti. Alussa taisi olla lievää etovaa oloa, mutta eipä oikeastaan enää.

Viiviliini: Toivotaan, että sun vuodot ovat ihan normaaleja raskauden aikaisia vuotoja. Kyllä mulla keskenmeno eteni nopeasti, ihan 12 tunnin sisällä oireiden alkamisesta mulle oli selvää, että kesken meni. Tai oikeastaan jo aikaisemmin, mutta sitten ei ollut enää mitään toivonkipinää jäljellä. Olin kylläkin viikolla 7+3, joten en osaa sanoa tapahtuuko keskenmeno nopeammin aikaisemmilla viikoilla tms.

Millä viikoilla teillä, joilla on oloja ja oireita, on niitä ilmennyt? on tästä varmaan puhuttukin mutta ei jaka alkaa kahlaamaan viestejä...

Mulla ei oo myöskää ollu paljoo yhtää oireita, mutta rv 9+5 meneillään. Viikoilla 7-8 oli tosi huonoa oloa vain välillä, joka tuli aina sillo jos en ollu syöny säännöllisesti. Muute ei mitää erikoista paitsi että rinnat on painavemmat ja nännit kipeämmät. Näin se jollain meillä menee, että ei paljoa tunne! Onhan se ikävää ku ei tunnu että ois raskaana, mutta oon kyllä onnelline ettei se huono olo jatkunu ni pystyn keskittyy vielä täysillä opiskeluun.

Nii ja nyt mulla on ollu tosi kipee lonkka, vihlovaa kipua. En oo varma onko tää raskausoire, voi johtua ihan siitä että oon istunu paljo viime aikoina. Mutta jos on, ni semmone sit on tällä hetkellä päällimmäisenä. Tääki on alkanu helpottaa urheilun myötä, joten luulen että se on viikossa jo ohi :) On tää kyllä ennemmin onnekasta että ei oo paljoa oireita :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin