Kesäkuun kullanmurut 2014

Tämä äiti poistuu. Meidän pikkusen kasvu pysähtynyt kaksi vk:a sitten.
Maanantaina lääkäkäristä hakemaan tyhjennyslääkkeet.
Onnea kaikille odottajille!

Oi kuinka harmillista ja surullista, onneksi "nyt jo" kuitenkin huomattiin. Toivotaan että tyhjennys onnistuu ilman ongelmia, jopa kaynnistyisi ennen maanantaita. Paljon jaksamista surutyöhön!
Ja onnea uuteen yritykseen kun sen aika joskus koittaa!

Pahoitteluni ja jaksamista RoNiJoJa!

täällä uusi varovasti ilmoittautuu joukkoon :) heti eka huomio:kovin on vaikeekäyttönen sivusto.en vaan saa tietojani muokattua vaikka mikä olis joten saa nähä mikä nimimerkkikin tähän tulee:mad:

no mut asiaan: täällä 34v ekakertalainen, 8+4 tänään.huomenna elämäni eka neuvolareisu.ja mun ei ees pitäny luomusti saada lapsia :confused: joten raskaus oli melkomoinen ylläri; iloinen sellainen toki. piti käydä kystakontrollissa ja saamassa uus lääkeresepti,mutta koska 2 viikkoo sitten testiin tuli samantien 2 viivaa,niin käynti muuttukin sitten varhaisultraks ylioppilasterveydenhuoltosäätiön piikkiin :grin olin ehtinyt jo itteeni pelotteleen kaikenmaailman tuulimunilla ja kohdunulkosilla,mut niin siellä vain 1,7cm pikkuinen köllötteli ja sydän löi. vähän pelottaa, kun kuitenkin toisessa munasarjassa melko iso kysta,ollu jo kesästä asti, että toivottavasti ei nyt sitten vaivaa tai jotain vakavampaa.

raskausoireita; tissit on ollu kipeet alusta asti.seittemännellä viikolla olin ihan kuollu,väsytti ja palelsi vaan enkä saanu riviäkään gradua kirjotettua.sellasta lievää etovaa oloo on myös; aamupalaks tarvii heti jotain raikasta kuten vaik punaherukkarahkaa.ja oon syöny kun hevonen kun tuntuu kans,et on koko ajan nälkä!viime viikolla oli muuten melko oireetonta mut tällä viikolla on taas ollu ihan semmonen menkkamahaolo...mitään oksentelua onneks ei.

toi veronicatin teksti oli kyllä voimaannuttava!pitäis vaan osata iloita tästä ja aatella et menee miten menee,ite ei voi siihen vaikuttaa,eikä vaan stressata kaikella.kuten seuraavaks jollain seulonnoilla ja np-ultralla...todennäköisempää kuitenkin on,että kaikki on hyvin.

miehen äitistä tuleekin sitten tuplamummo jos kaikki menee hyvin,kun tuon minun tulevan isukin veljenkin perheeseen tulee huhtikuussa ensimmäinen :grin tästä raskaudesta ei olla viä kerrottu kellekään muulle,kun meiän erittäin läheiselle ystäväparille.mies kyllä varmaan ei isänpäivänä saa enää hillittyä...ite olisin halunnu sen ultran viä ootella.mut ei kai sen väliä :)

ps.pakko kysyä niiltä joille ultra on tehty,et miltä se teistä tuntu?mä mietin et oonko jotenkin yliherkkä,mut mun mielestä (alakautta)ultraus on aina tuntunu jotenkin tosi inhottavalta.ihan kun pistettäs jotain lievää sähkövirtaa ja si se tuntuu menevän koko systeemin läpi...yyh.lisäys:mä siis ihan selvästi tunnen sen ultraäänen,se tuntuu just siltä kun sähköö laitettas.

Muokattu viimeksi:
Hei ja tervetuloa heidi-hyvältä tuo nimimerkki näyttää:wink- mulla oli kans hankaluuksia alkuun saada nuo jutut toimimaan.. nyt välillä reistailee viestin lähetys, niin että tulee tuplana...ehkä se tästä!
Tuosta kystasta tuli mieleen työkaverini jolla oli myös iso kysta alkuraskaudessa, kovasti sitä jännitti ja aiheutti jonkinverran kipuja- mutta kaikki meni loistavasti ja tuloksena terve täysaikainen poika- en kyllä muista mitä kystalle tehtiin jos tehtiin, mutta hyvin sen kanssa kuitenkin lopulta meni! jos yhtään lohduttaa:rolleyes:.

Tervetuloa munkin puolesta Heidi79 :rolleyes:

Ollaan siis hyvinkin samoilla päivillä, mulla tänään 8+3.

Kävin alkuraskauden ultrassa eikä se mun mielestä kovinkaan inhottavalta tunnu, se "tappi" jolla se tehdään on kuitenkin melko ohut eikä sitä juuri edes liikutella. Paljon mukavampi kuin esim. spekula jota käytetään monissa tutkimuksissa tuolla alapäässä. Eikä siinä tunne mitään sähkövirtaa. Onhan se toki sinänsä inhottavaa kuten kaikki tutkimukset jotka tonne alhaalle kohdistuu, mutta kyllä sen kestää kun kuitenkin saa tietää missä mennään pikkutyypin kanssa.

Mulla itse asiassa tässä ar-ultrassa todettiin kysta vas. munasarjassa. Gyne sanoi että siitä ei tarvi olla huolissaan, mutta sitä pitää seurata että se jossain kohtaa lähtee pois. Mistä lie semmoinenkin tullut.. o_O Ihan ku tässä raskaudessa ei itsessään ois jännitettävää kylliksi, niin tuommoinenkin piti tulla.. Pitää äippäpolilla sitten pyytää siihen lisäselvyyttä.

Mä en kans tykkää tuosta alakautta tehtävästä ultrasta, tai se on aina yhtä kiusallinen. Jotenkin kuitenkin se halu nähdä onko kaikki kunnossa on niin suuri ettei sitä "häpeää" tule kamalasti ajatelleeks.. :) mitään sähkövirtaa tai kipuja en oo ikinä kuitenkaan tuntenu.

Voi että pahoitteluni RoNiJoJa!! :( jaksamista<3

Tervetuloa heidi79 :) varmasti mahtava juttu ollut saada kaks viivaa tikkuun! :) itse varasin tänään ajan neuvolaan ja se on vasta 3.joulukuuta eli 10+3.. pitkä aika odottavalle, tuntuu että aika on mennyt niiiin hitaasti sitten positiivisen testin teon! Toisaalta hommaa kyllä riittää näin opiskelijana, nytkin pitäisi olla kotitehtävää vääntämässä huomiselle mutta mutta.. :D väsyttääkin kyllä jo niin että saa nähä jaksaako ;) Pyöräytin tuossa vuoden ensimmäiset joulutortut, kun eikös se ole tapana pyhäinpäivänä ensimmäiset tehdä :) Ei olla lauantaina kotosalla niin piti vähän etukäteen sitten leipaista, ja kolme torttua upposikin naamariin ihan peräjälkeen.. kauheeta, en mä normaalisti oo tämmöinen herkkusuu!!

Tervetuloa uudet ja pahoittelut poistuneille.
Ei se alakautta ultraus mulla ainakaan pahalta tuntunu, paljon miellyttävämpi ku muut gynen tutkimukset. Mut parasta on vatsan päältä ultraus.
Täällä ei vieläkään mitään oirehia... Töissä ehkä hieman saatto olla tuntemuksia vatsassa? -ai niin, on musta tullu ainakin pirun KIUKKUNEN, kiihdyn ihan tosta vaan vaikkei olis juur edes syytä :oops:
muoks. Nyt rv 5+4

Ei se alakautta tehtävä ultra mulla edes tuntunut miltään. Pahempi on varsinaiset gynen tutkimukset. Täällä tänään 8+0, tuntuu et aika menee tosi nopeasti ja ei enää kauaa kun eka kolmannes on takana :)

Tämä väsymys on lamauttavaa ja ärsyttää kun voisin nukkua vaikka kahdet päikkärit. Mullakin on viimeiset koulujutut vielä ennen harjoittelua. Hieman jo jännityksellä odotan et miten harjoittelussa sujuu jos todellinen pahoinvointi alkaa ja meinaa nukahtaa. Antaa tosi hyvän kuvan htjoittelupaikkaan musta :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Musta tuntuu että mulla on tämän kuluvan viikon aikana hävinnyt pahoinvointi lähes kokonaan.. Aluksihan pahoinvointia oli 24/7 melkeenpä, mutta jo maanantaina huomasin että aamupäivän oli ihan hyvä olo. Tiistaina etova olo tuli vasta alkuillasta ja keskiviikkona lähempänä nukkumaanmenoa. Eilen taisi koko päivän olla ihan mukava olo. Sinällään kiva mutta heti tulee mieleen että tarkoittaako tämä nyt jotain pahaa.. :/ tissit on onneks edelleen arat ja turvonneet! :D tuolla raskausviikkokuvauksessa sanottiin onneksi, että 10. raskausviikon kohdalla pahoinvointi saattaa helpottaa ja olo tuntua ajoittain ihan normaalilta. Niin mulle tuntuu just käyneen...

Hassua että sinällään en pelkää keskenmenoa, koska niin tapahtuu sitten syystä. Mutta jotenkin tähän raskauteen on jo ehtinyt tottua ja asennoitua eikä millään haluaisi "aloittaa kaikkea alusta"...

mun kissa yritti murhata mun lapsenalun eilen :p:mad::grin hypätä jysäytti suoraan mun mahan päälle sohvan selkänojalta niin et tuntu et sen tassut menee navasta läpi selkärankaan asti...viäkin vähän sattuu.no toivottavasti ei käyny mitään.enää pari tuntia neuvolaan,jänskättää :) tuo mies on ihan höpsö. "mä syötän sulle paljon suklaata niin sitten sun tisseistä tulee kaakaoo!" :grin ja isänpäivänä kuulemma kerrotaan sitten; se haluaa ostaa semmosen "vaarille" -kortin ja kattoo reaktioita :) jotenkin nyt on vähän levollisempi mieli ton ultran jälkeen ja alan ajatella et ehkä meillä oikeesti on kohta pieni...jos ei oo takeita et tuleeko musta hyvä äiti,niin tuosta miehestä tulee ainakin ihan loistava isi :love7

RoNiJoJalle lämmin osanotto.

Täällä on vietetty hiljaiseloa. Ensimmäinen neuvolakäyntikin oli jo aiemmin tällä viikolla. Tuntuu että ei tämä ole vielä ihan tottakaan koko raskaus. Vaikka todistetusti varhaisultrassa siellä pieni sydän läpätti. Edelleen täysin oireeton, mitä nyt kuukautiset jäi pois. Välillä yrittänyt oikein keksimällä keksiä että tuntuisko nyt joltain, mutta eih. Tänään 9+0. Np-ultraan sain ajan 28.11, silloin viimeistään homman luulisi konkretisoituvan :wink, ja jos kaikki on mallillaan, sitten kailotan koko maailmalle että meille tulee vauva! Välillä tuntuu että minä olen se jota pitäisi vakuuttaa siitä että raskaana tässä ollaan :wink.

Sokerirasitukseen jouduin automaattisesti, on tuota lähtöpainoa meinaan ihan mahottomasti, varmaan ikäkin vaikuttaa. Menin välillä ihan sekaisin kaikkien lippulappujen ja lähetteiden kanssa. Jossain vaiheessa varmaan uppoo siellä kerrotukkin.

Oon välillä ihan sekaisin näiden raskausviikkojen kanssa. Sisko sanoi että tätä yhdeksättä viikkoa siis 9+0, sanotaan jo kymmenenneksi raskausviikoksi. Siis täh? Jäin sitten miettimään että kun neuvolatäti käski varata sokerirasitukseen ajan RV14, niin onko se sitten RV15? Ihan mahotonta koodikieltä :grin. Vai liekö se sen viikon päälle sen kanssa..?

Kiva saada lisää porukkaa. :)
Siitä ultrauksesta kun oli puhetta... Mulla kävi edellisessä raskaudessa varhaisultrassa niin, että gyne oli sellainen ihme vanha kääpä (mies) ja kun se ultras ja samalla yritti näplätä tietokonetta ja ottaa mittaa alkiosta, niin se lopulta joutui ottamaan molemmat kädet käyttöön tietokoneen näpyttelyä varten ja jätti sen kapulan roikkumaan "ilmaan"! Siis se oli mun sisällä eikä kukaan pitänyt siitä kiinn! Rupes naurattaa ihan kauheesti, kun tuntui et se kapula putoaa mun sisältä hetkenä minä hyvänsä, mut onneks mies oli mukana ja tajus tilanteen ja otti kapulan omiin puikkoihin. Sen käynti oli ensimmäinen ja viimeinen kyseisen äijän luona, nyt löysin onneksi tosi mukavan (mies)gynen joka osaa asiansa. Että kyllähän se ultraus voi olla aika kiusallinenkin kokemus...

Oi sisätutkimuksen riemua.. muistan kyllä ensiraskaudessamiten tuntui epämiellyttävältä avata haaransa missä milloinkin kaikkien ukkojen tutkittavaksi (kaskummaa suuri osa niistä on miehiä..). Nyt oon jo ihan sinut haaratutkimusten kanssa- vähän niinkun haraväli ei olis enää oma kun on raskaana- se on YHTEISKUNNAN omaisuutta..:bootyshakeolkaa hyvä herra..

Taavetti, jos täti kaski varata ajan rv 14, niin veikkaisin että on kyse viikosta 13+0-13+6 (tämä on siis 14. viikko), ja eihän nää kaikki voi niin päivänpäälle olla! Itse vältin rasitustestin HUH, olivat nostaneet "pakko"ikärajaa 40 v (oli kaksi vuotta sitten 35..)!

Noi eläimet (ja lapset myös..) osaa olla kyllä aika arvaamattomia tän vatsansuojelun kanssa- mutta vielä toistaiseksi on vauva ihan erinomaisessa suojassa lantion perällä!

Voikaa hyvin, kiva jos pahaolo jo alkaa helpottaa, itsellä lähes hävinnyt- ei tarvitse enää imeskellä karkkeja töissä! Väsymystä kyllä piisaa..

Ei se ultra mustakaan mitenkään pahalta tuntunu.. Tottakai vähä nololta, ku semmone kapula tungetaan sisälle. Mutta vaikka se gyne sano, että joutuu painaa sitä ja pyörittellee, nii ei paha ollenkaa.. Ennemmin mulle sattu se mahan päältä ultraaminen sillon, ku kävin päivystyksessä ultrassa. Se paino sillä ultrapäällä jotenki nii paljo, että pahempi se oli.

Mietin eilen, että onkohan meijän nuorempi koira alkanu vaistoamaan jotaki. :D Se oli koko eilisillan ihan kiinni minusa. Sohovalla ku makas, nii se tuli siihe ja laitto päänsä mun käden päälle ja nukahti siihen. :D Onhan se semmonen äitin vauva aina, että voi olla ikäväki minkä takia se oli kii. Ku koko pitkän päivän joutuneet raukat olemaan erossa. :D

Takaisin